/fotboll/osk/forum/8237.aspx/fotboll/osk/forum/8237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Behrnabeu
2007-04-07 09:19
Creative//
Underbart! Vilken härlig text.
Örebro -Malo-
2007-04-07 09:09
Joerny// Tack för det. Då ses vi där.
Örebro Ericson
2007-04-07 09:08
"Nykomlingar

Inga kycklingar i den allsvenska korgen. BP slog Djurgården och Trelleborg skakade Blåvitt ordentligt. Varning för Örebro på annandagen - ÖSK lär vara starkast av allsvenskans tre nykomlingar."

Skrivet av Mats Härd i Göteborgs-Posten idag.
Örebro kocken..
2007-04-07 01:18
appropå Olof Lundh!
Örebro Los Flores
2007-04-07 01:05
creative..
fint skrivet =)

smguld...
jag har också tittat lite på olof lundh kommentar av oss... Men vi har ju alltid blivit nervärderade av alla experter... De vet ju inte vad de talar om...?
Örebro SM-Guld 07
2007-04-07 00:58
Olof lundh tippar oss som 12 lag.Han påstår att ösk saknar målskytt.Rodevåg,Halilovic och Henriksson är vadå? målskyttar..Konstigt att han påstår det.Jag tror vi klarar oss bäst av nykomlingarna. Vi var den enda nykomlingen som hade eget spel.Trelleborg levde på sin defensiv.BP levde på Guterstam. Men vår lägsta nivå var sämre än dem dem två nämnda. MEn vi har inte förstärk så mycket vi har behålt stommen i laget.Men vi har inga stjärnor. Backsidan kan vara lite oroväckande utan Tohomas.Men jag tror Wikström fixar det bra hoppas jag.
Örebro creative
2007-04-07 00:44
Nu när väntan är över och vi ser tillbaka…
Förstår vi både mer och mindre…
En sak är dock säker…
Precis innan superettan hade ÖSK bara upplevt nederlag…
Efteråt fanns det hopp om seger…
SvFF insåg att de kunde förlora, och började dra sig tillbaka…
ÖSK, Örebro insåg att hon skulle vinna och gick framåt…
Det blev ett krig som förändrade Örebro och förbundet…
Nedim Halilovic var en bosnier som vann mitt hjärta, men han skulle inte bli den siste…
Han ingick i ett brödraskap av hjältar…
För oss började kriget den 30 juni 2004…
ÖSK led, men växte sig starkare…
Det var inte oundvikligt…
Dessa tider prövade våra sinnen…
Och genom prövningen vann vi!!

Allsvenskan 2007 har nu börjat… Lagrell och hans män får vänja sig vid Örebro SK, vi är här för att stanna!!
Örebro kocken..
2007-04-06 22:54
svt väderprognos Gävle:
Måndag Molnigt. 4 gr. Syd 3 m/s.
Solen upp 05:55. Solen ner 19:54.
Örebro BabyKladde
2007-04-06 21:46
Ämne: Hur blir det med Ned....
Har inte hört något eller läst nåt om när & hur "hemresan" för födseln är planerad.

Men vi får hoppas att det sker dagarna mellan ÖSK's matcher =)
Örebro Yorkshire
2007-04-06 21:02
Uppladdningen har hållt på länge.Men nu börjar fin slippningen i form av hemgjorda köttbullar.Provsmaka några ikväll.å så imorgon sillen,åggen köttbullarna å alla nubbar.
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-04-06 20:33
Hur blir det med Nedim, är han kvar i Sverige över första omgången
2007-04-06 20:31
Kom upp väldigt vackra bilder från Behrna på officiella häromdagen. Värt att beskåda.
Länktips: www.orebro-sk.se
2007-04-06 20:26
-Malo-// Själv funderar jag på att gå till Klaras. Har för mej att dom flesta går dit.
Örebro Mittåt
2007-04-06 20:13
Chipset// Rent formellt och fotbollsjuridiskt är det två skilda föreningar.
Örebro Chipset
2007-04-06 19:55
Mittåt// Men det finns alltså ingen problematik med att två lag ligger under samma "styre"? Att ha en serietillhörighet är det enda kravet?
Örebro BabyKladde
2007-04-06 19:47
Så här ser väderprognosen ut för Måndag i Gävle!

väder: Mulet
Temperatur: ca 1 grader

enligt SMHI...men hoppas att det blir sol och varmare.
Örebro -Malo-
2007-04-06 18:44
Är i Örebro över påsken för att hälsa på familjen. Är det någon som kan tipsa om ett hak som visar matchen. Gärna där man kan få en bira till segern.
Örebro Mittåt
2007-04-06 18:39
Chipset// Ja, både i teorin och praktiken. De skulle dock få lov att kvalspela för att ta en plats i turneringen.

I svenska cupen är alla lag från förra årets Allsvenska och Superetta direktkvalificerade (och går in i andra omgången). Resten av platserna fördelar de olika förbunder efter eget huvud (om jag fattat det rätt). I örebrodistriket spelas en cupturnering. Speciellt stort verkar dock inte intresset vara för att få komma med vara.

I årets kvalspel (för nästa års cup) deltar bara 8 lag (Guldsmedshyttan, Forward, HOIF, Karlslund, Sturehov, Syrianska, SMÅ och Rynninge). Div 3-lag som Adolfsberg och IFK Kumla har således likt ÖSK Ungdom valt bort spel i detta kval.

I Folksam Cup (DM) har ÖSK-organisationen en dispens för att kunna spela med ett mixat lag bestående av spelare från både ÖSK Fotboll och ÖSK Ungdom.
Örebro go_osk
2007-04-06 18:29
DIF var minst lika ruttna på läktaren som på planen. På måndag är det fullt ös som gäller oavsett ställningen i matchen.
Örebro Grixx
2007-04-06 18:23
Känner också för Mackans laguppställning och det finns massor med intressanta konstellationer vid senare inhopp från bänken......ujejujj vaaa spännande året kommer att bli och då menar jag givetvis i positiv bemärkelse.

....undrar samtidigt vilket lag som blir slagsäcken i AS....mest med tanke på BP´s resultat....Gais kanske?
Örebro Chipset
2007-04-06 17:51
Mittåt// En fråga. Skulle ÖSK ungdom i teorin och/eller praktiken kunna spela i svenska cupen?
Örebro Mittåt
2007-04-06 17:44
ÖSK Ungdom besegrade under tidig eftermiddag Sköllersta (div 4) med 2-0. Båda målen inspelade av Gabriel Binay vid den bortre stolpen. Inte någon av talangernas bättre dagar, men man saknade 4-5 man som normalt spelar i en förstauppställning. Plus för Binay som trots allt var på rätt plats vid två tillfällen och till Adam Botvidsson som kom in i andra halvlek för att spela vänsterback - en uppgift som han skiljdes åt med hedern i behåll. Även Edvin Möller ser intressant ut då han kommer in i andra halvlek och han hade ett knallhårt skott i ribban som studsade ner på fel sida av mållinjen. Victor Krona spelade upp sig allteftersom matchen fortskred.
Örebro Mittåt
2007-04-06 17:35
Forward verkar att ha halkat vidare på ett bananskal. Ölme ledde straffsparkandet med 4-3 (Forward var det lag som slog sina straffar först). Men nerverna svek värmlänningarna och de missade de följande två medan Forward satte sina.

Att Ölme inte kunde göra några mål trots 120 minuters spel förvånar nog inte dem som såg dem få stryk av ÖSK Ungdom förra helgen med 3-0. Men att Forward inte heller skulle göra några var en större överraskning.

Med den metod för lottningen som gäller är det en chans på åtta att ÖSK för möta ett annat Örebrolag i den andra omgången. Under förutsättning att Rynninge klarar av ett div 5-lag från Mjölby.
Örebro Ericson
2007-04-06 17:33
BabyKladde// Visst, tänkte bara att det brukar hänga lite folk härinne som har med den sidan att göra.
Örebro Mackan
2007-04-06 17:20
Forward vidare i cupen efter straffar mot Ölme. Vore riktigt skoj att få möta dem i nästa cuprunda. Hoppas lotten vill oss väl. Ser gärna en cupsatsning (dvs ingen onödig spelarrotation) denna säsong även om seriespelet givetivs skall prioriteras. Men ett finalavancermang skulle väl bara innebära 5-6 extra matcher. Det bör man klara.

DIF var verkligen riktigt bleka. Den offensiva kreativten var ungefär lika imponerande som det ÖSK brukar bjuda på bortaplan. BP klart bättre och nog var det närmare 2-0 än 1-1. Martin Ekström vore något för vår högerkant, vilket magiskt inlägg han slog ur pressat läge till målet.
Örebro BabyKladde
2007-04-06 17:16
Ämne: Liten grej om offici....Ta det med klubben om det är irriterande.. .

(man får gratulera BP som vann med 1-0 mot DIF)
Örebro Ericson
2007-04-06 17:14
Liten grej om officiella sidan, de fula understrykningarna på länkarna, kan inte de plockas bort? snälla...
Örebro Ösk tjejen
2007-04-06 16:48
ok! jag kommer nog följa ösk bortamatcher på zoom och på radion! jag ska med till gäfle på mån,ska bli kul!
Örebro Fang
2007-04-06 16:39
Ämne: ngn som följer sport....
Nja, inga intressanta matcher så följer gör jag inte men har dock kollat in några gånger. Riktigt intressant. Det tillsammans med Sveriges radio duger nog bra de gånger man inte har möjligheten att se på matchen på tv eller på plats. :)
Örebro Ösk tjejen
2007-04-06 16:31
ngn som följer sportbladet zoom?går att kolla matchen direkt!
Annons: