/fotboll/osk/forum/8231.aspx/fotboll/osk/forum/8231.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-04-07 23:40
Behrnabeu, Rirobban//
Vi får inte heller glömma den nya och den nygamla stormålskytten Näfver (senast i landslaget) och Larsen som väl snittat fem mål per säsong!!
Örebro rirobban
2007-04-07 23:05
Behrnabeu//
Helt klart har du en poäng där:) Då får vi också ha alla stora målskyttar inne samtidigt;) Om Halilovic och Rodevåg har en dålig dag och inte lyckas göra mål så kanske fjolårets interna skyttekung Henriksson har en bättre dag:=)
Örebro Behrnabeu
2007-04-07 23:00
Något jag noterat under de hittills spelade matcherna är hur mycket det smäller i duellerna centralt på mittfältet. Jag gillar inte alls tanken på att ha Larsen där inne och peta (för nog är han rädd om sina fötter?). Tror helt klart att Walker varit rätt ute med att testa Larsen på kanten. Det öppnar samtidigt upp för att vi skall kunna spela med Rodevåg, Henriksson och Halilovic på plan samtidigt.

Så, hoppas att Larsen går med på att överge centern för att lira på kanten. Helst högerkanten. :)
Örebro rirobban
2007-04-07 22:52
Aspen//
Gamla nyheter;)
Men visst är det kul att han tror det. Låt oss hoppas att han har rätt:=)
Örebro Aspen
2007-04-07 22:47
Wernerson på SVT tror på Rodevåg både som en av årtets värvningar och en i toppen av skytteligan
Örebro ÖSK-Karl
2007-04-07 21:32
Nu är snart dagen inne! Dagen som vi väntat på i snart 2 år. Dagen då ÖSK är tillbaks i AS, inte ens Lagrell kan stoppa det. Oj oj oj. Jag får nästan ont i magen bara av att tänka på detta, lite skräckblandad förtjusning.

Jag är ÖSK:are från födseln och ohejdad vana. Jag kommer aldrig att glömma vad Lagrell och en f.d bankdirektör gjorde mot min klubb, men nu ser jag äntligen framåt igen.

Tyvärr har jag ingen möjlighet att åka till Gävle, men jag känner en enorm stolthet för alla supportrar som åker dit och jag skall med nöje se er under matchen på Comhem.

Som vanligt är semester och allt annat planerat för att inte missa ÖSK:s hemmamatcher, ja allt är faktiskt som vanligt igen!
Örebro Oscar O
2007-04-07 20:39
Känns som det kommer att bli svårt att sova på Söndag. Den olidliga väntan är snart över och det ska bli underbart att stötta ÖSK på läktaren tillsammans med 600 andra Örebroare...

KROSSA GEFLE
Örebro zxcv
2007-04-07 20:29
oj vad laddad jag är!!
Örebro Skåne ÖSKare
2007-04-07 20:20
Nu känns det att det närmar sig. Har sett de tre inledande matcherna på TV. Säsongskortet och C+ är super!

Imorgon fm rullar tåget från Malmö till Gävle så det blir en kväll och en natts uppladdning på plats. =)
Örebro Ösk tjejen
2007-04-07 20:07
Det går bra nu ,svartvitt det går bra nu. målen rullar in som dom ska ,det går bra nu O.s.v.(melodi: petter det går bra nu).
Örebro jappel
2007-04-07 19:41
spännande upptakt av as..bp i topp med halva omgången spelad.... bäva månne de så kallade experterna :-)
Örebro Bastard on Parade
2007-04-07 18:33
Ännu en lyckad lista av Aftonbladet...
Örebro Bastard on Parade
2007-04-07 18:33
Wadan//

11 bussar ordnade av Kubanerna + en alternativ buss ;-)
Gefle Wadan
2007-04-07 18:32
Måste faktiskt hålla med om att det är starkt av er att få ihop ca 11 bussar. Tror vi kommer få kämpa för att överrösta er :).. Syns på måndag!
Mats Rubarth!
2007-04-07 18:29
ÖREBRO ÖREBRO ÖREBRO
Örebro Majjo
2007-04-07 17:41
Någon bil från sthlm som har en plats till övers vid hemresan? I så fall får ni gärna höra av er till Markus på: 070-404 86 03. Åker med kubanerna dit, men behöver sedan ta mig till sthlm.

Väl mött i Gävle!
Örebro Gordon
2007-04-07 17:13
Min startelva på måndag:

Westman
F Samuelsson-Haginge-Wikström-Riddez
Anttonen-Larsen-Nordback-Näfver
Rodevåg-Halilovic

Henriksson byter av Rodevåg i andra.
Örebro go_osk
2007-04-07 17:01
Matchen mellan Elfsborg och Malmö är riktigt välspelad för att vara i första omgången. Man kan ju fråga sig hur spelet hade sett ut om matchen spelats på en leråker. Skönt att ÖSK tvingas bli varse om en sådan först i den 3:e omgången.
Örebro Laurent
2007-04-07 17:00
Planer för den södra läktaren finns. Det vet jag ifrån säkra källor. Men prio 1 är ändå östra sidan. Först när det är klart med allt vad gäller finansiering osv. blir södra aktuell.
Örebro Los Flores
2007-04-07 16:32
Ämne: Ämne: Behrn a....babykladde...
jag tror att du har lite fel där...Bilden är nog äldre än du tror..
Det orange 8-våningshuset som nu står på grusparkeringen står ju inte där på bilden...
Frågan är då när man började med grunden till den.. Den har väl stått där sedan 2005, byggstart 2004 om jag inte minns fel??
Örebro Bastard on Parade
2007-04-07 16:05
Jag har inte kunnat sova ordentligt på hela veckan, är det månne fotbollssjukan som slagit till?

Allsvenskan, nu kommer vi!
Örebro Bastard on Parade
2007-04-07 16:00
"Planer finns redan för den östra kortsidan och i framtiden kommer även den södra långsidan att få en ansiktslyftning.
- Tanken är att flytta tillbaka omklädningsrummen till södra läktaren och få in fler butiker i den norra, berättar ÖSK:s klubbchef Lennart Sjögren."

Är det endast omklädningsrum som ska fixas till södra? Eller är det en mer omfattande "ansiktslyftning"? Jag har nämligen inte hört någonting om detta...
Örebro MAD FOR IT!
2007-04-07 15:59
Ämne: Ämne: Ämne....
menar såklart måndag, det var baksmällan som snacka...
Örebro BabyKladde
2007-04-07 14:57
Ämne: Behrn arena i en hel....
Man ser ju klart och tydligt att bilden är tagen nån gång under 2005/början av 2006 i och för sig men det var en häftig bild =D
Örebro rirobban
2007-04-07 14:34
Behrn arena i en helt annan vinkel:)
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-04-07 14:29
Det är säkert nån som postat om detta redan, men Gävle Dagblads Allsvenska fotbollsbilaga finns att ladda hem som PDF. Ganska intressant läsning med en rätt stor intervju med Wikström bland annat!

"Magnus Wikström valde bort kompisarna i Gefle IF. Han struntade i pengarna i Norge och han brydde sig inte ens om att åka
till Tyskland när klassiska Bundesligaklubben Kaiserslautern lockade med provträning.
I stället flyttade Magnus Wikström hem till Örebro igen och när han blickar ut över den snart färdigbyggda – och extremt
tilltalande Behrn Arena
, säger han:
– Jag trivdes jättebra i Gävle, men Örebro är ändå hemma."
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-04-07 13:38
Ämne: Ämne: Ämne....
Söndag?
Örebro wurpa
2007-04-07 13:22
Om man ser det hela rent statistiskt så kommer gävle att bli svenska mästare,eller i alla fall med i toppstriden.Eftersom de gynnas av att få möta de lag vi har spelat mot matchen efter oss.Vilket gör att den sista matchen mot gävle hemma i höst.Kommer bli helt avgörande om vi eller de tar hem bucklan.
Örebro MAD FOR IT!
2007-04-07 13:13
Ämne: Ämne: Hoppas ....
låt oss på söndag sjunga..

Have you seen them have you heard
The way they plays there are no words
To describe the way I feel

How could it ever come to pass
We'll be the first you'll be the last
To describe the way I feel
The way I feel
Örebro bleke
2007-04-07 12:52
jag får väll skyll min (numera föredetta) tråkiga defensivtaktikinställning till fotboll på min medelålder, får bli ändring på det...cigarrer kanske vore nåt att tänka på, var ju några år sen sist :)
Annons: