/fotboll/osk/forum/8229.aspx/fotboll/osk/forum/8229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2007-04-10 23:47
Jappel// Tack för svaret. Men frågan kvarstår om den som "bevakar bevakaren". Om vi återigen tar Landskrona forumet som exempel kan man fråga sig vilka möjligheter alla de ÖSKare som blev tveksamt spärrade hade att överklaga? Det är ju meningen att vi supportrar ska kunna kommunicera med andra supportrar, det är ju en av svenskafans viktigaste funktioner. Annars hade vi kunna sitta och diskutera på sportklubben.net som har en alldeles förträfflig forumfunktion den med.

Farsen// Du har med det fina ordet ÖSK, då tillför det alltid något om jag får bedömma =)
Örebro rirobban
2007-04-10 23:44
jappel//
Du är jämt positiv och glad. Fler av dig och Örebroarnas rykte om att vara gnälliga och negativa hade varit bortsuddade:)
Örebro Farsen blir till Guld
2007-04-10 23:44
Dåså.. Heja ÖSK! Tror Nedim gör minst ett kontringsmål. Kanske till och med 2, men det är mer önsketänkande dock inte omöjligt :-)
Örebro rirobban
2007-04-10 23:42
Farsen blir till Guld//
Mycket lustigt.
Örebro jappel
2007-04-10 23:41
Ämne: Om jag bara säger He....
Det tillför pepptalk för ÖSK.
Det ska alltid primeras och lyftas fram :-)
Örebro Farsen blir till Guld
2007-04-10 23:35
Om jag bara säger Heja ÖSK! Blir jag bortplockad då? tänkte eftersom det inte tillför nåt..
Örebro go_osk
2007-04-10 23:34
Bra att reserverna fick lite välbehövlig matchträning, och kul att MSa äntligen får vara med och sparka boll. Glädjande att vi vann matchen och att Jeffs fick bli målskytt. Hoppas att han kan fortsätta på den inslagna vägen och näta mot Elfsborg:-)

Beträffande vilka som kommer dominera klackmatchen på tisdag så känns allt annat än kubanerna överflödigt. Men givetvis är det trevligt om även Guliganerna slutar upp och utmanar lite. Det var vi inte direkt bortskämda med i Gävle.
Örebro rirobban
2007-04-10 23:34
Okey killar.... nu talar vi om något annat än avtägningar osv. Om en vecka ska det firas efter seger mot svenska mästarna. Det är viktigare att tala om. Hur firar man? Hur mycket publik blir det? Hinner Västra läktaren bli klar?
Örebro jappel
2007-04-10 23:30
Chipset //
se nedan.
det finns nog inga stora problem längre.
Håll dig inom ramarna på ditt eget forum så kan du alltid säga din mening, numera blir man nämligen endast spärrad per forum.
Så Svartvitt forum admin kan endast stänga av andra här.
Det finns även en funktion för att låsa ute alla som inte är ÖSK anhängare. Denna funktion används flitigt av storstadslagen (speciellt inför derbyn)
Örebro Chipset
2007-04-10 23:26
rirobban//
Det har jag aldrig sagt. Jag nämnde överhuvudtaget inget om mina åsikter om spärrar, att kalla någon idiot eller att jag tar åt mig av denna "debatt"? Jag tycker bara det är intressant att fundera över hur spärr-systemet fungerar. Det skulle ju faktiskt kunna bli ett ganska farligt verktyg i fel persons händer. Landskronas forum var ju ett bra exempel då det snarare var administratören än debattören som var den stora boven i dramat. Finns det något regelsystem som kan utesluta en administratör, någon slags överförmyndare? Generellt sätt så är det ju mer kontroversiellt att klippa bort någons åsikt än att låta en åsikt postas. Särskilt i fall som inte är uppenbart kan klassifieras som hot, hets mot folkgrupp etc. Och nu menar jag inte att du eller någon annan på redaktionen har misskött sig.
Örebro jappel
2007-04-10 23:23
Ämne: Hejsan Jappel,

De....
tackar tackar...vad har hänt med ditt nick? :-)
Örebro jappel
2007-04-10 23:22
Ämne: "inlägg som int....
du kan betrakta detta forum som ett slutet sällskap, vill man vara med får man rätta sig efter de regler som satts upp, på samma sätt som lagen i AS måste följa fotbollens regelverk.

Nu ska vi inte göra en stor sak av detta helt korrekta aggerande av rirobban.
Admin avgör vad som är över gränsen eller ej.
Har man problem med det så kontaktar men webmaster. Dock bör man ha bra på fötterna, annars riskerar man nog hamna på spärrlistan för spam av admin :-)

Huvudsaken är att ÖSK står som segrare i slutändan!
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-10 23:20
Hejsan Jappel,

Den andra varningen Zebastian Lovén fick var tydligen för avsiktlig hands. Någon avstänging i tävlingsmatcher är inte aktuell i detta fall.

Jag tror enbart att spelare som får rött kort direkt efter grova förseelser i träningsmatcher kan få tidsbestämda straff som förhindrar dem från spel även i tävlingsmatcher. Annars är det nog rätt riskfritt att bli utvisad i vänskapsmatcher. Som t.ex. Siriusspelaren som blev målchansutvisad (smart av honom) då han fällde Rodevåg i 89:e minuten.
Örebro rirobban
2007-04-10 23:17
Los Flores//
Håller med dig:) Blir svårt på Ryavallen i år;)
Örebro Bastard on Parade
2007-04-10 23:15
Erki//

Tycker du har utmärkt musiksmak! ;-)

För övrigt kommer det för all framtid vara Eyravallen...
Örebro rirobban
2007-04-10 23:14
Chipset//
Det är kul att det har skapats en debatt av det här. Ni tar inte åt er eller? Det är okej ifall folk kallar andra folk för idioter eller? Alltså det finns massor av personer där ute som inte orkar komma in och skriva när det hela tiden finns risk att bli kallad för olika ord...
Örebro Los Flores
2007-04-10 23:09
Erki..
Haha tack det ska jag göra =) men mkt bra filmer du gjort ;) RESPEKT

Nu till något helt annat...
Gulisarna anårdnar en resa till Eyravallen 17 april... helvete var de får leta efter den arenan... Finns ju inget som heter så längre...

Men ska vi börja säga Ryavallen igen när vi ska till Borå.. förlåt Ryavallen ? ;)
(nu har man nog snart ett par kycklingar på pm ;)
Örebro Chipset
"inlägg som inte tillför någonting i debatten" är ett ganska luddigt kriterium som ger den som ansvarar för forumet ganska stort spelrum. Vem övervakar att redaktionen delar ut spärrar korrekt? Det är ju trots allt yttrandefriheten vi i slutändan bollar med här.

Tippade 1-1 av vidskepliga skäl. Livrädd för tisdagsmatchen.
Örebro Gordon
Markisen// Då har du missförstått mig.
Örebro jappel
2007-04-10 22:58
jag tolkar det som att han anser att ingen av er borde behöva vara avstängd..

Min tolkning är att en av er samlade ihop till det och det var inte du :-)
Han kan hållas på gullgrisarnas forum (obs jag skriver detta i största välmening:)
Sedan väntar jag fortfarande på någons tolkning av regelverket kring utvisningar genom två varningar i träningsmatcher.
Örebro Erki
2007-04-10 22:56
Los Flores//

Tack! Men sån är min musiksmak, ofta är musiken jag lyssnar på ännu "gräsligare". Hittills i mina filmer har jag försökt lägga till musik som alla kan stå ut med, nu gjorde jag inte det ;)
Du kan kalla mig Erki.

Ett tips: Stäng av ljudet på filmen och sätt igång en låt du tycker är bra som är ca 4:30 lång :)
Örebro Marquis de Sade
2007-04-10 22:48
Gordon//...jag tolkar det som att du vill ha mig avstängd.
Örebro Marquis de Sade
2007-04-10 22:47
Ämne: Tycker det är en öve....
Gordon//...jasså, det är samma sak?...fundera en stund över skillnaden i att generalisera en hel grupp eller en individ.
Örebro jappel
2007-04-10 22:43
Ämne: jappel//
Tyvärr var....
ok..
jag avvaktar info från någon annan mathcbetraktare.
Och regelverksinfo från mittåt :-)
Örebro rirobban
2007-04-10 22:40
Ett litet tips... kolla på matchpuls. Framförallt andra delen som handlar om ÖSK:) Ska själv ta en titt om det är något att ha nu...
Örebro Los Flores
2007-04-10 22:38
Ämne: NY FILM - ÖSK 200....
tack Erki (eller ska jag säga FromHeavenWeFall)
för den underbara filmen... Fortsätt att skapa

Synd bara att det var gräslig musik på denna, annars mkt bra ;)
Örebro rirobban
2007-04-10 22:37
jappel//
Tyvärr var jag inte det. Jag åker inte 5 mil (fram och tillbaka) för att se en b-lags match när jag har studiedag:) Hade jag varit i skolan hade jag kanske åkt och kollat. Idag har jag istället börjat uppladdningen mot IF Elfsborg!

Ska bli så härlig match. Sjävlklart tar jag med kameran igen och filmar vårt agerande i klacken:) Nu på en ny, stor och ståtlig läktare. Längtaaaaaaaaaaaaaaaaar!
Örebro jappel
2007-04-10 22:36
eller finns mackan här kanske? eller någon annan som såg matchen?
Var Lovéns utvisning motiverad? Kommer/kan den leda till avstängningar i seriespel?
Örebro jappel
2007-04-10 22:26
rirobban //
Vad du nere och såg dagens träningsmatch mot forward?
Örebro rirobban
2007-04-10 22:17
Rupe80//
För?
Annons: