/fotboll/osk/forum/8216.aspx/fotboll/osk/forum/8216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-04-10 19:39
fortfarande ingen som hört den officiella siffran på bortastå igår???
Örebro jappel
2007-04-10 19:37
Ja det är onekligen bra drag hos er guliganer...hela 60personer.....ujujuj ;-)
Från den gulliga hemsidan:
Den 17/4 är det dags för årets första bortamatch i allsvenskan! Första bussen är nu fylld och buss nummer två håller på att fyllas. Med en vecka kvar till avresa är det över 60 personer anmälda. Det ser ut som att IF Elfsborg kommer att få bra stöd i bortapremiären! Sugen på att hänga med?

Men oavsett vilket är ni hjärtligt välkomna till Örebro på tisdag! Hoppas verkligen att ni fyller två bussar i alla fall.
Örebro Marta
2007-04-10 19:32
Mittat m.fl.//
Tackar för de uträtade frågetecknen som förenklat min tisdagseftermiddag avsevärt...

Örebro jappel
2007-04-10 19:25
Ämne: Men vísst var Richar....
riri har vad jag vet inte varit förstemålvakt på bra länge. Tff kanske....jag kommer inte ihåg om han ansågs vara förstemålis där eller ej.
Hoppas dock att han blir det snart, för om han tar platsen för Weggen är han riktigt bra!!!!
Elfsborg Röd guling
2007-04-10 19:25
jappel: Jag bevisade bara att Elfsborg är en större klubb än ÖSK på alla sätt och vis, historiskt och idag. Det rådde nämligen delade meningar om det. Nej, jag kan knappast kallas medgångssupporter.
Örebro jappel
2007-04-10 19:21
Ämne: rirobban: Det är ju ....
undrar bara vad titlar och fjolårsplacering har med klacken att göra?? Medgångssupporter?
Örebro Grixx
2007-04-10 19:06
....men han har ambition att bli
Örebro Grixx
2007-04-10 19:06
Slurf// NOP
Umeå FC Slurf
2007-04-10 18:59
Men vísst var Richardsson förstemålvakt förut?
Örebro Charlezzz
2007-04-10 18:52
600-700 supportrar på en bortamatch är bra för Örebro. Visst, vi vill väl bli bättre men nånstans måste vi börja. Skulle du misstycka med vårt sätt att uppträda, så är jag den första att beklaga.
Örebro Erki
2007-04-10 18:51
Röd guling//
Det är väl inget fel i att tro på sitt lag? ;)
Av tradition vinner vi alltid hemma mot er, det är ingen omöjlighet att göra det igen.

Håller med om att många har fått lite storhetsvansinne över att vi var 700-800 i Gefle. Trots det stora antalet var ju stämningen faktiskt riktigt dålig under andra halvlek. Marschen och början av matchen var dock riktigt bra av Kubanerna.

Jag ser det som ett måste att man ska sjunga ut 150 bortasupportrar på hemmaplan. Annars är det något som är fel :)
Örebro BabyKladde
2007-04-10 18:51
Slurf:

helt säkert är det ju inte.
Richardsson kanske imponerar rejält på träningarna medans Westman spelar ostabilt.

Men troligast är att Westman vaktar kassen.
Örebro Charlezzz
2007-04-10 18:47
röd guling...tsss, arg som ett bi och frustar som en tjur... Rätt kul o se hur märkbart upprörd du blir när det vankas s***pmätartävling. Istället för se hur roligt vi tycker det är att det har blivit så bra uppslutning och intresse för ÖSK så drar du ner både brallor och kalsonger för att visa hur välhängd du är. Humor.
Umeå FC Slurf
2007-04-10 18:34
Om Westman håller nollan borta mot Gefle så är väll valet inte så svårt
Örebro BabyKladde
2007-04-10 18:31
Ämne: Är Westman förstamål....
Slurf:

Ingen av dessa är garanterad.
Westman stog förmodligen igår för att han vart lite mer stabil under färsäsongen.

Men båda kan vara lika aktuella mot Elfsborg..
Elfsborg Röd guling
2007-04-10 18:27
rirobban: Det är ju du mfl som har dragit igång tjafset om er supporterkultur. Vad krävs för att ligga några nivåer över ÖSK? Vi har åtta titlar, ni har ingen. Vi ligger femma i maratontabellen, ni ligger tolva. Vi är regerande svenska mästare, ni kommer från superettan. Är det inte ni som borde ligga lågt?
Umeå FC Slurf
2007-04-10 18:25
Är Westman förstamålvakt nu?
Trodde Richardsson var det.
Örebro loopy
2007-04-10 18:24
Ämne: Loopy:

Är du verk....
Jag är nog lite överraskad att det var så stor skillnad. Sen har du väl rätt i att ett gäng terränglöpare fortfarande inte vinner några matcher men faktum är att jag inte tror att sveriges topplag har så mycket mer individuellt kunnade att man enkelt vinner matcher om man går in med inställningen att man inte behöver jobba lika hårt som bottenlagen. Jaja, finns väl som sagt ingen större anledning att analysera detta för mycket efter en match men kan nog finnas anledning att återkomma i ärendet.
Örebro rirobban
2007-04-10 18:10
Röd guling//
Faktiskt mycket rolig artikel. Behövde lite komedi nu... har lite trist i väntan på att få krossa er hemma på behrn:) Du drar alla över en stor gräns. Tror du framförallt har mina inlägg i tankarna när du skriver att "Kubanerna verkar ha fått storhetsvansinne".

Jag kan dock säga att ni fortfarande bör ta det j*vligt lungt med vad ni skriver. Ni har råkat tagit guldet en säsong och detta har gjort flera av er till såkallade "storstadssupportrar". Ni tror ni är störst och vackrast i Sverige. Men det är ni inte...

Största klubben i Sverige är AIK... vackraste är ÖSK:=)
Örebro jappel
2007-04-10 18:07
Efter en snabbkoll på Ticnet kan man konstatera att norra är slutsåld. (endast ett fåtal biljetter en och en kvar på sekt D)
På södra finns det endast gott om platser kvar på K och P längst ut mot kortsidorna samt spridda platser längst upp bakom pelarna d.v.s. ! Inte många kvar kvar på södra heller med andra ord.

Ståplats har gott om platser i dagsläget, fast det är nog bäst att dom som vill vara säkra på en plats hämtar ut en biljett!!!
Elfsborg Röd guling
2007-04-10 18:01
Jag har skrivit en inför-rapport som ni kanske kan vara intresserade av.
Örebro rirobban
2007-04-10 17:56
Förhoppningsvis dras alla med i sång på västra stå. Även om man inte står i mitten. Så underbart härligt det vore. Sen dessutom sittplatsklacken som kan dra igårn en hel del folk. Vilken stämning vi kan vänta oss på Tisdag tror jag:=)
Örebro go_osk
2007-04-10 17:53
Ämne: Hur mycket rymmer de....
Jag har ingen exakt uppgift mer än att sektionen mellan de två ingångarna ska tillhöra Kubanerna. Lägg dessutom till dem som sitter på Sektion E, så är det ganska uppenbart att klacken till antalet blir betydligt större i år.
Örebro jappel
2007-04-10 17:52
Ämne: Hur mycket rymmer de....
västra rymmer väl 4000 stående.
Det borde väl räcka :-)
Örebro Bastard on Parade
2007-04-10 17:42
Hur mycket rymmer den sektion Kubanerna tilldelas? Jag har för mig jag hört siffror som 700-800 men kan inte styrka detta. Någon som har bättre koll?
Örebro BabyKladde
2007-04-10 17:38
Tror stämningen kommer bli underbar på Tisdag!

Sen är dom ni säger att ÖSK är nog mer motiverat och kommer sätta rätt bra press mot Elfsborg.

Över 10.000 på plats lär det ju vara lätt!!
(kanske cirka 6.500-7.000 på sittplats..
..och kanske cirka 4.000 på ståplats!)
..:Om man får gissa på ett ungefär:..
Örebro BabyKladde
2007-04-10 17:38
Läste att under veckan kommer supportershoppen på ÖSK's hemsida öppna! =)

Under vecka 15 lagom till premiären säger dom.

http://www.orebro-sk.se/default.asp?id=11083
(glömde lägga in länktips förut)
Örebro jappel
2007-04-10 17:31
Ämne: Loopy:

Är du verk....
säkert...speciellt med tanke på att BP vann och ÖSK borde vunnit, statistiken visade helt enkelt att laget som rör sig mest är laget som segrar.
Stillastående spelare får inga bollar att jobba på.
Örebro jappel
2007-04-10 17:23
Ämne: Jappel// Nej på dina....
Så synd, vilket missat marknadsföringsläge...fast man vill såklart inte heller pracka på saker, fast i det här fallet känns det som om man skulle kunnat locka några extra.
Örebro ÖSK Fans
2007-04-10 17:21
tyckte vi hade hyfsat passningsspel i matchen..
MEN allvarligt talat, hur många gånger slog Riddez bara upp bollen på chans!!?!? tyckte han var bland dom sämsta om jag ska va ärlig.....MER KYLA Riddez
Annons: