/fotboll/osk/forum/821.aspx/fotboll/osk/forum/821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ansiktet
2015-12-11 22:42
Ryktas det om Steindorsson eller är det bara vad du önskar?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Asbjörn#10
2015-12-11 22:29
Rinne

Björnquist
Moberg
Liverstam
Batan

Broberg
RÅP
Gerzic
Steindorsson

Astrit
Crespo

Jansson
Hines-Ike
Haginge
Nordmark
DG
Holmberg
Pärlan

(+Ring & Lundberg)

Kom och ta oss! :)
Örebro Ansiktet
2015-12-11 22:26
Frågan är hur mycket ösk är villiga att punga för Liverstam. Känns som att vi behöver få in lite kulor för att kunna finansiera honom. Tror Rinne går till Djurgården.
Örebro Center
2015-12-11 22:22
@Nissesson:

Vem menar du då han ska ersätta på mitten?
Örebro Center
2015-12-11 22:20
@Ansiktet:

¨
ÖSK:s skambud ;0)
Örebro Ansiktet
2015-12-11 22:00
Kul med silly.
Örebro Astrits vänsterslägga
2015-12-11 21:00
Liverstam har varit i Örebro 2 gånger...
Örebro T8
2015-12-11 20:56
Eyravallen Hört nåt från dina källor angående Pärlan?
Örebro Broarn
2015-12-11 18:48
Roswall skrev att Pärlan ska vara med på shopen på Vågen. Det är ett gott tecken. Jag hoppas han ska vara med ÖSK också i fortsättningen (om man kan komma överens ÖSK -KFF- och Pärlan själv).
Under hösten fick han mest agera inhoppare - fick aldrig chansen att riktigt jobba in sig i laget. Men dom tillfällen han fick chansen, jobbade han alltid stenhårt och laglojalt och gjorde väl också något eller några mål.
AIK Nissesson
2015-12-11 18:33
Så skönt å va livstidskuban:)

Jag kommer som alla andra år fortsätta lägga sedlar vid era insamlingar.

Hoppas på ett smockfullt västra stå, varje match!
Eyravallen Örebro
2015-12-11 17:33
@Roswall:

Han har kontrakt året ut så är det alltid med lån.
Eyravallen Örebro
2015-12-11 17:33
@Bastard on Parade:

Intressant och kul du snappa upp det! Jag hoppas Crespo får en liten FIFA hyllning ramsa eller Tifo då, även om jag hoppas Anders Karlsson får det finaste tifot.
Örebro Roswall
2015-12-11 17:05
Ok, här kommer en lös sillyspaning. På länken här ÖSK postat ett inlägg om att man kan träffa spelarna i shoppen på Vågen. Den sista omgången spelare som är där innehåller bland annat Pärlan. Jag trodde lånet var slut och att han bara tränade med oss än så länge? Antar att han blir kvar då.
Örebro Bastard on Parade
2015-12-11 17:03
"Nytändning bland Kubanerna"

"Tillsammans med oss i ÖSK driver ni nu en kampanj på Västra Stå. Varför ska man köpa årskort på just Västra Stå?
– Det korta svaret är för att en så stark gemenskap som finns i supporterleden hittar man inte på många andra platser. I år så är det ett speciellt år på många sätt. För första gången så har vi en stark ekonomisk grund att stå på och kommer kunna genomföra många häftiga och roliga event för alla supportrar, unga som gamla. "

Hmm. Jag undrar vilka det är som kan ha vunnit E-svenskan och 50 000 kronor? ;)
Örebro Center
2015-12-11 14:57
Jag är en medgångsskribent. Eftersom hockeyn går trögt kommer jag häcka mer här en period tills hockeyn börjar vinna igen
Örebro Nicka i ribban
2015-12-11 13:25
Semifinalerna i E-svenskan ser ut såhär:

Göteborg-Hammarby
Djurgården-Örebro

Turneringen är redan färdigspelad, men resultatet får vi under de närmsta dagarna.

Av lagen som är kvar är Göteborg det bästa. Man har bra spelare på i princip alla positioner och en stark bänk. Möjligtvis är mittbackarna lite långsamma, vilket kan straffa sig mot snabba spelare om man står högt med backlinjen. Laget saknar en riktigt vass anfallare, men det är nog den enda svagheten. Dock går spelet ut på att göra mål, så det kan bli avgörande.

Djurgården har et näst bästa truppen, men ändå en bit bakom Blåvitt. Man har dock ett bra mittlås och en duktig målvakt som kan hålla tätt bakåt. Framåt finns Sam Johnson som är bra i djupled, men i övrigt har han inte så stora kvalitéer. Utöver Johnson finns det ingen offensiv spelare som sticker ut så väldans mycket när man pratar om spetsegenskaper, även om Radetinac och Mrabti generellt sett är bättre spelare. Ett stabilt lag där de flesta ligger på en god nivå.

Hammarby har några vassa "FIFA-spelare" som inte presterat i verkligheten. Dessa kommer förmodligen att vara lägre värderade när Allsvenskan drar igång igen. Khalili har hyfsade attribut men överlag ser det ganska mediokert ut. Undantaget är dock Saevarsson på högerbacken (kan även spela mittback) som har riktigt fina attribut. Ytterback är dock den minst viktiga positionen i laget.

Örebro är det laget som är lägst värderat, men man är i princip i nivå med Hammarby. Mittlåset är inte någon höjdare. Även om Eidur är bra i luften så väger han lätt i duellerna där starkare spelare kan flytta på honom. Dajje är en riktigt bra högerback. Logi är Logi. Varken mer, varken mindre. Innermittfältet är lite trögt, men RÅP och Gerzic kompletterar varandra bra. Broberg är bra på mycket, men han är inte bäst på något. DG har sin snabbhet. Den är dock väldigt användbar. Astrit och Crespo är dock det bästa anfallsparet bland dessa 4 lag.

Dock behöver det här inte spela någon större roll. Allt handlar om vem som är bäst på TV-spelet. Är spelarna lika bra är det självklart en fördel att använda Göteborg gentemot Hammarby, men allt som oftast vinner den bättre spelaren.
Eyravallen Örebro
2015-12-11 12:13
ÖSK vann kvartsfinalen med 5-0 mot Gefle i FIFA allsvenskan, ointressant kan man tycka men vinnaren tar hem 50 tusen kronor till ens supporterförening, vore inte alls fel för kubanerna att få in 50 lök.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-11 09:14
Som några säger här är Nordmark en väldigt bra spelare att ha på bänken. Han är väldigt jämn i sina prestationer och sticker nästan aldrig ut på något sätt. Dock skulle det ju inte skada att ha någon mer att slänga in på mitten, men det får säkert Astrit och Hagge lösa.
AIK Nissesson
2015-12-11 08:59
Apropå Nordmark

Vill minnas att jag såg honom mycket tidigt i den vackra svartvita dressen, kanske till och med hans första framträdande för ÖSK.

Han gjorde det bra mot MFF borta iallafall.

Om han får lite mer förtroende på mitten, tror jag att det kam bli riktigt bra 2016.
Benny Böckling
2015-12-11 01:24
@Örebro Center:

Nordmark??
Tycker Nordmark är väldigt bortglömd och underskattad i ÖSK. Väldigt sällan han gör en dålig match när han får chansen. Lite väl mycket sidled på honom men rent spelmässigt hamnar han aldrig i samma svackor som Nordin kan göra under matcherna. Att han inte fick fler chanser när Nordin inte var speciellt bra tycker jag är märkligt.
Örebro Center
2015-12-11 00:48
Undrar lite om hur ÖSK ser på forwardsidan. Räknar man med Crespo och sedan med Astrit som understöd som plan A? Om Crespo skadas (om jag får ha en pessimistisk hypotes) så återstår Kalle. Ev också DG. Och kanske så satsar man återigen på att täcka upp Crespo (eller i vart fall bredda forwardbesättningen) till sommaren för tredje året i rad. Jag tror man tänker så därför kommer man inte signa någon forward. Vilket fall kommer de ha låg prio. Så det är bye bye till Pärlan. Håller Crespo blir det förmodligen bra, kanske tom mer än bra. Och Kalle backar upp och hoppar in då & då. Håller inte Crespo tror man ändå det räcker att Astrit backar upp Kalle även om det kommer leda till minskad målproduktion. Det tänket lägger sin spelide i främst i att ha starka individuella insatser som sin styrka snarare än kollektivets samlade offensiva egenskaper och spelsystem. Faktiskt inte helt olikt Sixtens Boströms ideer som också byggde sitt spel på starka individualister och dess individuella prestationer. Även om ett kollektiv också bör bestå av duktiga spelare så är detta något annat. Om dessa 2-3 mycket starka individualisterna saknas eller inte presterar på toppnivå krackelerar hela systemet. Motfrågan blir ju då givetvis att vilket lag skulle inte gå sämre om deras 2-3 bästa spelare underpresterar? Alla lag skulle gå sämre. Frågan är bara hur mycket sämre. Vi kan diskutera från lag till lag. Men för ÖSK:S del har den inneburit ett hot mot hela lagets existens i AS två år i rad när övriga truppen och dess spel och spelide blottas. Men ponera att Nordin går sönder istället (eller är i usel form) ? Vem, mer än Astrit, kan då ersätta Nordin på mittfältet? Då måste Astrit bidra mer till mittfältet än till forward. Vem backar då upp Kalle? Eller då behåller Astrit sin forward-stödjande roll och någon annan måste ersätta Nordin. Jag tror att Axen räknar med att det sista scenariot inte kommer att inträffa. Eller i vart fall kommer han matcha Nordin what so ever. Det måste han. Han har inga alternativ (som det ser ut idag).
Eyravallen Örebro
2015-12-11 00:04
Hade vart gott med ett riktigt namnkunnigt namn eller någon hemvändare så vi säljer årskort och ståplats biljetter som bara den.

Mats Rubarth mot comeback!
AIK Nissesson
2015-12-10 23:38
Vinnartradition

Topp Fem !!!
Örebro Trivseltorsten
2015-12-10 23:34
Är Liverstam bra tycker jag är en relevant fråga? Mittback i ett för året uselt HBK, men dock färre insläppta mål än svartvitt.
Logi har inte imponerat på mig, men tycker ändå inte vi skall ha en ny vänsterback, där kan den gode Hagge styra upp vid behov.
Hoppas pengar kan frigöras från spelarinvest till ett riktigt bra namn, antingen på yttermittfältet eller en rejäl mittback. Spelare som drar folk till Vallen =)
Benny Böckling
2015-12-10 23:27
Ja en mittfältare som kan täcka upp när RÅP blir borta känns viktigt att få in nu när Nkili släpptes. Hagge är väl den närmsta till den rollen som det ser ut nu. Nordmark och Gerzic täcker upp för varandra.
Eyravallen Örebro
2015-12-10 23:17
@Zé:

Skulle behövas en ytter med. Och en ung mittfältare, gärna en anfallare med. Hehe
Örebro
2015-12-10 23:07
Om vi får in Liverstam och en vänsterback så ser det riktigt bra ut.
Örebro Minatankar
2015-12-10 23:07
@Lekiller:

Det lär vara ganska vanligt att både klubb och spelare har speciella villkor för ersättningar och övergångar i det fall klubben ramlar ur Allsvenskan.
Örebro Ansiktet
2015-12-10 23:00
Han sitter på kontrakt. Hoppas vi har råd.
Örebro Lekiller
2015-12-10 22:50
[QUOTE=Eyravallen Örebro ]Ställde frågan på Halmstads forum förra veckan om just Liverstam, de tyckte han var topp 5 i allsvenskan utan problem. Dock är Liverstam under kontrakt så han kommer kosta. [/QUOTE] Halmstad kan ju andra sidan inte ha för mycket att sätta emot om Livestam vill lämna och inte spela Superettan.
Annons: