/fotboll/osk/forum/8200.aspx/fotboll/osk/forum/8200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-04-18 14:33
Ämne: På tal om det där of....
Visst ser det ut som att planen sluttar lite, men kan det verkligen var så mycket som en meter, det låter ju sjukt mycket.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-18 14:24
Rupe80//

Du kan ju glömma att det är så stora skillnader på en konstgräsplan! Vet du hur stora kontrollerna är för att man ens ska få tillstånd att spela på konstgräs?
Elfsborg Rupe80
2007-04-18 14:15
På tal om det där offside-målet. Domarn kunde dömt åt vilket håll som helst i det läget och det hade ändå blivit omdiskuterat. Aftonbladets ZOOM säger en sak, TV-bilderna en annan. Jag tror sanningen ligger mitt emellan.

Alla fotbollsplaner sluttar ordentligt för vattendreneringens skull. Det kan skilja en meter i höjd mellan området i mittcirkeln och området kring hörnflaggorna. Därför är det inte korrekt att dra en spikrak offsidelinje ovanpå en TV-bild eftersom linjen i verkligheten vore svagt kurvad pga planens sluttning. Ögat luras alltså lätt av detta. Ska man kunna se en korrekt offsidelinje måste kameran antingen visa bilden rakt uppifrån eller i exakt linje från linjedommarens vy... om så ej är fallet kan man ju eventuellt använda mönster i nyklippt naturgräs som referens men det är ju inte möjligt på konstgräs där det enda mönster som syns är de vitmålade linjerna.

Sedan vet inte jag hur tillförlitligt Aftonbladets ZOOM-funtion är. De hävdar själva att det var offside med 0.4 meter men det är bara de själva som vet hurpass stor exakthet det är i deras mätningar. Självklart vill de ge sken av att mätningarna är VÄLDIGT exakta men som sagt det är ingen som vet förutom dem själva.
Örebro gabbelinho
2007-04-18 14:15
Fett skönt att se att ÖSK kunde hänga med i Elfborgs höga tempo.
Man såg verkligen direkt vilken temposkillnad det var jämfört med Superettan.

Haginge var bäst på plan och borde vara mest given i startuppställningen framöver.

Många har tippat ÖSK mellan 9-12 plats, men om ÖSK fortsätter spela som de gjorde igår så kan det gott och väl bli en 5-8 placering.

Forza svartvitt!
Örebro Mittåt
2007-04-18 14:01
AIK skriver om reservlagsmatchen på sin hemsida.

B-lagspremiär ikväll
Utvecklingsserien. Premiärerna avlöser varandra och ikväll är det dags för nästa. AIK tar emot Örebro SK i Utvecklingsserien, matchstart kl 19.00 på Ulriksdals IP. AIK ställer upp med bland andra Alexander Gerndt, Pierre Bengtsson och de som började gårdagens match mot IFK Göteborg på bänken. Dessutom spelare från juniortruppen och Väsby United.

De som startade på bänken mot IFK Göteborg var Robert Åhman-Persson, Mats Rubarth, Daniel Mendes, Daniel Arnefjord och Niklas Westberg.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-18 13:43
Även jag är förvånad äver Uddlings positiva ord.. Vad sysslar han med? När kommer sågningarna?
Örebro loopy
2007-04-18 13:22
Ämne: Ämne: go_osk/....
japp, nu är det bara att ta tag mot nästa match. En ok start som med lite flyt kunde varit 4-6 poäng men med lite oflyt hade det varit 1. Att domartrion var usel och att det var ganska rättvist med 1-1 verkar ju dom flesta vara överens om i alla fall.

Vad som ändå är positivt jämfört med senaste allsvenska säsongerna är ju att backlinjen ser mer stabil ut. Både 2003 och 2004 inledde vi med två raka förluster och 2004 var det ju med 10 insläppta. Med lite bättre fart på anfallspelet mot GAIS och trelle så tar vi vår första vinst här. Ett kryss mot GAIS borta är ju knappast en katastrof men nog fan hoppas man ju på 4-6 poäng på de två matcherna. Då skulle vi ha rejält slagläge inför omgång 5-9 mot lag som "experterna" tippar på övre halvan.
Örebro Kronblom
2007-04-18 13:21
Hagge klart bäst igår och hade järnkoll på Keane,JPettersson hade väl ingen lyckad kväll men tycker ibland att Larsen gnäller lite väl mycket på honom under matchen;var likadant i Gävle.Jag hoppas JPettersson får chans från start även mot Gais!
Örebro Mittåt
2007-04-18 13:15
Det känns så overkligt på något sätt. Nu har Uddling varit hyggligt positiv två veckor i streck. Vad är det som håller på att hända?
Örebro bison
2007-04-18 12:55
Starkt av AIK att vända mot ICA. Frågan är väl om det är ett tecken på att iCA inte är så vidarebra eller om AIK följer upp fjolåret med samma fina spel.
Örebro bison
2007-04-18 12:53
haginge var bäst på plan igår, lite av ett skämt att han inte fick pris som bäste ÖSK-spelare då han som sagt var bättre än alla spelare i såväl ÖSK som Ellos.
Priset som sämst på plan får delas mellan Stinsen på norra långsidan och domaren.
Örebro go_osk
2007-04-18 12:46
Ämne: go_osk//Efter Johans....
Jag håller med dig angående startelvan. Vi ska bara vinna mot Gais, för en tredje oavgjord match är inte att tänka på och än mindre en förlust. Så jag tycker helt klart att en chansning från fantomens sida vore befogad. Jeffs skulle säkerligen dessutom kunna vara med och bidra till ett bättre passningsspel längs marken.
Örebro Erki
2007-04-18 12:33
Varför går det inte att logga ut från forumet? :P
Inte för att jag vill komma härifrån men... ;)
Örebro ErikP
2007-04-18 12:28
Varför blir alla mina inlägg dubbla?
Örebro Ericson
2007-04-18 12:26
Marcus// Äger ingen video :-P, hoppades på en dvd eller torrent...
Örebro ErikP
2007-04-18 12:25
Ska även tillägga att Robert LoL på sportbladet ger Behrnabeu cred. Se länktips.
Örebro ErikP
2007-04-18 12:23
Ämne: Maj månad blir helt ....
Med tanke på det så är matcherna mot GAYS och Träleborg riktiga måstematcher. Allt annat än 4 pinnar i de två matcherna är ett rejält bakslag inför framtiden. Säg att det händer, ja då är vi fortfarande obesegrade efter 4 omgångar!
Örebro joth
2007-04-18 12:16
go_osk//Efter Johans mindre lyckade match igår kanske vi får se Jeffs på kanten mot GAIS. Anttonen och Jeffs på högerkanten skulle göra den lika giftig som vänsterkanten. Frågan är dock om Walker säkrar lite och startar med Sebbe på kanten, även om jag tycker att det vore helt fel.

Mitt lag mot GAIS:
------PeWe---------
PaAn-PaHa-MaWi-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----NeHa-StRo-----

Bänken: RiRi, GlHo, NoGe, SeHe, JoPe

För övrigt måste som sagt Walker få ordning på passningsspelet.
Örebro go_osk
2007-04-18 12:08
En riktigt skön match igår. Jag blev påmind om vilken otrolig bredd vi har i truppen. Lite synd bara att inte Jeffs fick chansen att visa vad han går för i allsvenskan, men hans chans kommer väl den också.
Örebro rirobban
2007-04-18 12:03
bison//
Och vi går sakta upp mot 100 000 inlägg:=)
Örebro bison
2007-04-18 12:02
Skönt att se att forumet håller allsvensk klass igen. Finns med på listan med hetaste forum för tillfället!
Örebro Mittåt
2007-04-18 11:54
Spelet i den allsvenska utvecklingsserien startar för ÖSKs del idag klockan 19.00 med en match mot AIK på Ulriksdals IP. För mer information kring matcherna i denna serie, se artikel på officiella.

Till Solna skickar man iväg en klart slagkraftig trupp med ett antal spelare som gärna vill visa att man förtjänar en plats i förstaelvan.

Följande spelare är uttagna: Richard Richardsson, Kristofer Jonsson, Fredrik Samuelsson, Fredrik Jansson, Magnus Samuelsson, Moses Reed, Glenn Holgersson, Ian Jeffs, Robert Walker, Nordin Gerzic, Yunus Ismail, James Frempong, Stefan Rodevåg, Zebastian Lovén, Fedja Jelecak och Pontus Brunzell.
Örebro Rasberg
2007-04-18 11:45
Maj månad blir helt sjuk för ÖSK. Hemma mot IFK, borta mot Bajen, Hemma mot MFF och borta mot Helsingborg. Inga dussinlag direkt. EXTREMT viktigt att vi tar en del poäng där för att inte halka för långt ner...
Elfsborg Guliganivasastan
2007-04-18 11:16
Marcus:

Jo, jag håller med dig totalt, Keene har inte visat nånting i princip sen han kom till IFE, han var ok i supercupen mot HIF men det känns som det kvittar. M. Svensson är inte i form om man får tro honom själv och igår var han grymt blek när han hoppade in. Jag vilja se mer av Denni Avdic som gjorde ett piggt inhopp mot MFF och som oxå var väldigt bra i Royal league i vintras oxå.

Måste bara säga att ni har lätt den snyggaste vinjetten här på SF, vänstermenyn är sjukt snygg.
Örebro joth
2007-04-18 11:14
När det gäller Larsen tycker jag helt klart efter att ha sett matchen en gång till att de gånger Larsen har bollen så händer det grejer i anfallet. Jovisst, märks hans missar men om han inte spelade på gränsen skulle vi inte få njuta av hans framspelningar. Larsen är gjuten i laget, precis som Haginge i Landslaget, snart...
Bara inte Ajax fick ögona på honom i går...
Örebro joth
2007-04-18 11:06
Erki//Håller med om Zoom... den ska nog tas med en nypa salt... är helt säker på att någon av Haginges rusher var snabbast igår. Sen är det ju också lite konstigt att inte någon av spelarna kom upp i samma siffror som i Gävle... Zoom ger en hysfsad bild av matchen men det är nog ingen exakt vetenskap, då krävs nog mer intrimmning av utrustningen.
Örebro bison
2007-04-18 11:03
Ämne: Ämne: Det mes....
Håller med Erki. Larsens insats var knappt godkänd. Kan väl vara så att jag har stora krav på vår gammeldansk. Han ser lite seg ut och slog bort lite för många bollar.
Hur som helst 1 pinne mot mästarna är långt ifrån någon katastrof - nu tar vi GAIS borta och kör över Trelleborg hemma. TFF var INTE bra på Söderstadion.
Örebro Erki
2007-04-18 10:57
Ämne: Det mest positiva, t....
Håller inte med dig!
Larsen håller i bollen alldeles för länge och tappade den ofta vilket ledde till många farliga omställningar för Efsborg.
Överhuvudtaget väldigt slarvigt passningsspel, ÖSK gjorde inte någon jättebra match offensivt igår.
Örebro Erki
2007-04-18 10:54
Aftonblaskans zoom-grej ska man nog inte lita allt för mycket på, den trodde ju att Seb var snabbast på plan i Gävle :)
Bilden som medföljer artikeln är dessutom tagen strax efter att passningen slagits. Passningen slogs med vänsterfoten och på bilden är bollen lite framför högerfoten. Ur den vinkeln bilden är tagen borde bollen inte synas alls ;)

Hur ska man kunna klämma in 3300 personer till på vallen?
Örebro bison
2007-04-18 10:52
Riddez är kung på att glidtackla, lyckas alltid vika in benet och suga åt sig bollen. Störtskönt, Glenns inhopp övertygade inte. Hoppas att Walker fortsätter med samma backlinje.
Annons: