/fotboll/osk/forum/8196.aspx/fotboll/osk/forum/8196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-22 12:26
Mellan Mosås och Marieberg finns en minigolfbana. Om man åker in och parkerar där och traskar ned mot ängarna så finns där en fotbollsplan där ÖSK håller till. :)
Örebro Adios
2007-04-22 11:31
Marcus

Var tränar ÖSK på naturgräs?
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-22 10:53
Joth//
Fantastiskt bra inlägg. Synd som sagt att det bara förärades forumet, det var värt ett bättre öde. :)

Synd att ÖSK tränat på naturgräs denna veckan, då har man ju inte fått se hur Walker resonerar och om det är läge för förändringar inför matchen mot Gais. Rörande startelvan hoppas jag att man lyfter ut Larsen på kanten och drar ned Henriksson på det centrala mittfältet. Med Nordback och Sebbe som bollvinnare centralt skulle ÖSK bli ruggigt svårpasserade och med härlig kantkreativitet i form av Larsen, Näfver, Anttonen och Riddez. På topp givetvis Rode och Nedim med Nordin som möjlig inhoppare.

Westman
Anttonen-Haginge-Wikström-Riddez
Larsen-Nordback-Henriksson-Näfver
Rodevåg-Halilovic
Bänk: Richardsson-Holgersson-Jeffs-Gerzic-Pettersson
Örebro in med B. Maruti
2007-04-22 10:15
lagupställningen i morgonen (ska någon till götet?)jag ska dit

RR
PaAn Paha mawi jori
iaje Lala Frno Krnä
Stro neha
Örebro Adios
2007-04-22 08:29
ÖSK KRILLE

Jag vet inte med bestämdhet, men gör de inte det så måste de vara korkade? Iaf så hade jag tänkt att se matchen där.
Örebro Mittåt
2007-04-22 07:45
Bastard on Parade// ÖSK Fotboll har rätt att (korttids)utlåna maximalt sex spelare, dock inte mer än två samtidigt till samma förening. Denna möjlighet är öppen för spelare till och med det år då de fyller 22 år. De detaljerade reglerna om detta hittar man i paragraf 12.2 i tävlingsreglerna.
Örebro joth
2007-04-22 06:43
Lite helgfunderingar...
ÖSKs passningsspel har inte varit det bästa och inte speciellt felfritt. Kan detta bero på att vi håller på att anpassa oss till det allsvenska tempot, förhoppningsvis. Är det så så kommer de andra lagen att få se upp för de skönspelade ÖSK anno 2007.

På något sätt har jag under försäsongen gått och försökt att hålla ner mina förväntningar på årets lag genom at intala mig själv att en 13:e plats är bra och allt annat är bonus. Men, det här laget kan räcka långt och det känns som att vi har bra alternativ i varje led om skador och avstängningar börjar dyka upp. Även om det sist nämnda är mindre troligt i årets upplaga av sjysst och snyggt spel.

Endast 1 gult kort hittills och vi leder Fair Play-ligan efter två omgångar! Placeringen i Fair Play ligan bör även tillskrivas Kubanerna som både i Gävle och hemma på Behrn Arena har uppträtt hundraprocentigt! Inga pyrotekniska föremål och de flesta ramsorna för att lyfta ÖSK (Förrutom hånandet av Anders Svensson). Bra jobbat Kubaner!

Patrick Walkers drag med att inte spela ihopp en startelva under försäsongen verkar ha varit lyckat. Alla spelarna är på tå och presterar sitt bästa, plus att alla känner att de har en möjlighet i startelvan även om samma lag har spelat i två omgångar. Nu kommer vi att spela 3 matcher på 7 dagar och jag hoppas att spelare som Jeffs, Rodevåg och Holgersson är beredda att kriga till sig en plats i startelvan genom bra spel i Östersund på torsdag.

Kul även att Näfver har bevisat att han är en 90 minutersman trots att han blev utbytt i senaste matchen. Näfver har löpt 22514 meter under de två första omgångarna jämnfört med Nordbacks 26580 meter. Nordback är den spelare som sprungit mest i hela Allsvenskan.
Näfver: 139 meter per minut.
Nordback: 148 meter per minut.
Frågan är om inte Näfver är en ny Ljungberg, dock snäppet bättre. Kul att kontraktet sträcker sig över säsongen 2009. :-)

Patrik Anttonen har även överbevisat mig när det gäller hans högerbacksspel. Han klarar av den defensiva delen mycket bra.

Patrik Haginge har även han visat att han är gjuten som mittback i Allsvenskan. Trots endast 59 matcher från start i den svartvita tröjan och då är inte många av matcherna som just mittback. Imponerande Patrik, Lagerbäck bör ringa snart om man tittar på vilka som spelar mittbackar i landslaget. Frågan är om inte Anttonen snart kommer att få ett samtal.

2 poäng efter två omgångar är kanske inte så mycket att hurra över men jag hade nog inte räknat med mer än en poäng i Gävle efter två omgångar.

Säsongen 2000 kom den första förlusten i den 5:e omgången... jag hoppas att vi i år slår det md råge...

Min Elvan till morgondagen.
---------PeWe---------
PaAn-PaHa-MaWi-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----NeHa-StRo-----
Örebro Anna-ÖSK
2007-04-22 01:02
Jag pratade med en som jobbar i Syrianska IF idag. Den kommer att spelar med sina fyra brasilianare imorgon söndag.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-21 23:01
Mittåt//

Det var nog bara jag som tänkte fel, för visst finns det begränsningar på antalet korttidslån?

Naturligtvis är det bättre att Reed och Frempong spelar för ÖSK Ungdom än att inte få någon speltid alls. Och med dessa killar ser laget riktigt starkt ut!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-04-21 22:46
Någon som vet om O`learys kommer visa Gais - ösk?
Örebro Mittåt
2007-04-21 20:20
När Green är tillbaka kommer ÖSK Ungdom att ha en backlinje som i princip borde vara ogenomtränglig på div 3-nivå. Eller vad sägs om Green - Lovén - Reed - Brunzell. Framför dem kan man ställa upp med ett mittfält som inte heller går av för hackor. Jelecak - Ahlén - Nilsson - Frempong. Och längst fram två tunga anfallare Andersson - Lumbana-Kapasa.

Det är ett riktigt bra lag. Det enda frågetecknet är egentligen djupledskapaciteten på det inre mittfältet. Varken Erik eller Anton brukar ta så värst många djupledslöpningar utan föredrar oftast spel i sidled.
Örebro Chipset
2007-04-21 20:19
Mittåt// Reed, Frempong, Loven och Green kanske är lite för färska för ÖSK:s allvenska trupp men i ÖSK ungdom måste de betecknas som jätteförstärkningar (om man nu kan kalla dom förstärkningar) med sitt allsvenska tempo. Vad kan inte Frempong göra med ett Syrianska-försvar? Kul match, jag tror på ungdom.
Örebro Mittåt
2007-04-21 19:46
Bastard on Parade// Även Lovén och Green spelar med ÖSK Ungdom. Fast Green spelar inte i morgon på grund av att hans axelskada inte anses helt läkt än. Det betyder att dessa två är registrade på ÖSK Ungdom. Antingen utlånade eller aldrig överflyttade.

När det gäller korttidslånen så är de just det. Tränarna kan när som helst ta hem dem till A-laget för att låta dem spela. Den hör gången har man uppenbarligen ansett att eftersom de inte kommer att få plats på bänken mot GAIS så är det bättre att de får matchträning än att de inte får något alls.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-21 19:39
Reed och Frempong till ÖSK ungdom? Hur blir det då med Lovén och Green?

Jag som hoppades att Patrick skulle våga ta ut Frempong så att han får känna på bänken åtminstone. Frågan är ifall Patrick gör rätt eller fel när han under försäsongen ger talangerna chansen?

Hur de än presterar får de ju ändå inte speltid när säsongen väl dragit igång...
Örebro GT
2007-04-21 19:35
Domare på måndag är Markus Strömbergsson.
Helt ok, ingen Miro-varning :-)
Örebro Mittåt
2007-04-21 19:28
Div 3-säsongen har rullat igång med en rivstart för lagen från Närke. Karlslund slog Franke, Kumla besegrade Kungsör och Adolfsberg vann över Västerås BK 30. I den första omgången återstår nu bara en match: ÖSK Ungdoms bortamatch mot Örebro Syrianska. Den spelas i morgon kl. 16.00 på Trängen. ÖSK Ungdom har fått en senkommen förstärkning i och med att Moses Reed och James Frempong ansluter till truppen som korttidslånespelare. Huruvida Syrianska kan spela sina fyra brassar är oklart. Det skall ju till en hel del pappersexercis innan dessa är spelklara.
Örebro Kubisztal
2007-04-21 19:02
GAIS nästa. Blir garanterat vinst ;)2-0 tror jag, efter mål av Rodevåg och Wikström ! Tycker vi ska spela som vi sluta mot Elfsborg. Med Henriksson ute på höger kanten, Joel på vänsterkanten och Holger vänsterback med Rodevåg och Nedim på topp. Sträker defensiven på vänsterkanten. Riddez är också en bra offensiv spelare som är löpstark så han orkar springa fram och tillbaka där på kanten. Sen in med Näfver med 20 minuter kvar ungefär så kan han snurra upp dom redan trötta GAIS backarna.
Örebro joth
2007-04-21 18:17
Intressant med TFF matchen. Jag är tvungen att ta ledigt från jobbet för att se matchen.... den börjar 16:00 e vardag. Misstänker att en del företag har klämdag men nu för tiden är inte det något som är givet. Matchen borde flyttas dels för att det är en vardag och för att det är valborgsmässoafton och Hockey-VM på TV.

Å andra sidan kanske vi måste se till att bränna alla pengar vi får från TV-avtal m.m. på att spela inför lägre publiksiffra än möjligt.

Jag kommer iofs ta ledigt men då är man ju hardcore supporter...
Örebro karresson
2007-04-21 17:55
Mattias Jonsson e ju kung. ...gillar honnom.
Örebro Laurent
2007-04-21 17:42
Någon som vet när man kan börja köpa nya matchtröjan? Hittar den inte på shopen på nätet och inte i butik heller /=
Örebro Still Free Örebronx
2007-04-21 13:27
abdel: tror bara de blir ett eller två lag före örebro i år, så de e ingen omöjlighet alls =]
Örebro abdel seidou
2007-04-21 13:14
Intressant med tipslördag-matchen idag. Kanske blir det till att räkna in Djurgården som ytterligare ett i mängden av lag som slutar efter ÖSK när årets allsvenska summeras? =]
Örebro Los Flores
2007-04-21 12:46
Ämne: Ämne: kategor....
ja man kan ju verkligen hoppas att det stämmer... jag litar mer på antal löpmeter än hur många centimeter någon är offside...
Så jag tror nog att det stämmer ganska bra =)
2007-04-21 12:38
Ämne: kategorin onödigt ve....
hehe hoppas att de stämmer, ennu en boost för de svartvita, problemet är att sportbladet på senare tid inte har haft alla indianer i kanoten, imo
Örebro ÖSK-Karl
2007-04-21 12:28
På måndag lär man känna sig ensam i dubbel bemärkelse. Publiksiffran gissningsvis 6000-7000 på ett Nya Ullevi som tar in nästan 50000. Dessutom verkar vi bli få Örebroare. För er som tar er dit, tänk på att gå till insläppet VXY.
Örebro Los Flores
2007-04-21 12:26
kategorin onödigt vetande;
ÖSK har sprungit mest löpmeter av alla lagen!

lag löpmeter

1, ÖSK 251 539
2, Gais 246 930
3, BP 245 487
4, HBG 245 468
5, HBK 244 238
6, IFKG 238 983
7, GIF 238 653
8, IFE 237 033
9, HIF 236 995
10, DIF 236 411
11, MFF 234 680
12, TFF 231 536
13, AIK 230 515
14, KFF 229 292

Totalt antal löpmeter, alla spelare!
källa: Sportbladet
2007-04-21 12:11
Ämne: Är det någon som vet....
jag hoppas att den kmr visas där, måste den ju göra..
Örebro Ösk-Power
2007-04-21 12:10
Är det någon som vet om ÖSK-matchen kommer att sändas på nån sportbar på tisdag? Snackades lite om O´learys, men är det bara snack?
2007-04-21 12:06
Romano, håller med fullständigt, har precis efter fyra års 'fotbollsfrånvarande' tagit tag i ösk igen, drar med mig i stort sätt alla jag känner på matcherna (dom som kan). de känns i luften att de något stort på gång i denna stad, att hålla på de lokala laget är inte längre tabu, och tror att ilskan mot svff hjälper lite också.. då de känns som de är Örebro mot världen, så de är bara för alla i klacken att fortsätta släpa med mer folk, har tagit med många 'live-fotbolls-debutanter' som nu e helt fast..
Örebro Romano
2007-04-21 11:47
Håll med mig om att det är otroligt roligt att det är sånt stort intresse för ÖSK i år. Man glädjs varje dag över vetskapen att ÖSK är tillbaka i AS.
Jag hoppas och tror att ÖSK kommer bevittna ett markant tillskott av supportrar och ett allmänt ökat intresse av vårat härliga Allsvenska lag!

Annons: