/fotboll/osk/forum/8192.aspx/fotboll/osk/forum/8192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-04-19 12:13
Ämne: vilken schysst filmn....
kanske kanske inte, oavsett vilket så hade skåningen förtjänat sitt andra gula långt innan!!
Förvånad att ni spelade så pass fult som ni gjorde, trodde att kapningen mot ifif var ett undantag men ni spelade på marginalen eller just över den så gott som hela tiden. Tråkigt!
Örebro pemo
2007-04-19 12:11
Jag förstår inte allas iver att byta ut spelare som fungerade bra i tisdags? Hela backlinjen skötte sig exemplariskt. Målet tillkom när Nobbe var ute och plåstrades om. Närmast var väl SEB som inte stötte fram på nr 20. JoPe hade nog inte sin bästa dag, men jag tror inte att Jefs skulle gör det bättre. Närmast är det ju vanligt gräs och bortamatch, så det jag funderar påär hur Nafver håller? Men när laget presterar bra skall man byta så lite som möjligt. De tjugo minuter som Rodevåg fick gav inte mig några större vibbar i alla fall. Möjligtvis det som någon skrev tidigare. Ut med Larsen som "fri" högerytter och SEB som innermittfältare. Då får Rodevåg plats framåt från start. Ser fram mot GAIS med tillförsikt.
Elfsborg pettersson_nr1
2007-04-19 12:08
vilken schysst filmning Larsen gjorde.. han kommer nog få årets filmning. Nästan bättre än Rivaldo..
Örebro mustard
2007-04-19 12:05
Mittåt//man tackar för visheten! Det gör nog gott att det är krig om platserna i det svartvita laget, det gäller ju att prestera när den hungriga bänken presterar fin-fotboll!
Örebro rirobban
2007-04-19 11:20
Örebro Mittåt
2007-04-19 11:18
AIK har nu ett något längre referat från gårdagsmatchen (se länk). Mitt favoritcitat:

"Örebro förtjänade segern och var närmare både fyra och fem mål än vi ett reduceringsmål."
Örebro rirobban
2007-04-19 11:17
Jag tycker Riddez sett lite seg ut. Möjligen han man skulle peta, men får man peta kaptenen? Fast helst av allt ska försvaret var intakt. Det har funkat utmärkt Då vi endast släppt in ett mål på två matcher.

Men Holgersson kom in senast och bevisade att han vill ha en plats i laget. Lungt och stabilt agerande och täppte till den kanten bättre. Jeffs förstår jag inte varför han inte får spela, eller i alla fall vara med på bänken! Det är en spelare som vågar utmana och gör det bra också. Pettersson var visserligen bra mot Gefle, men Jeffs måste in för att det ska bli en slagkraftig högerkant. Dock utesluter jag inte att Pettersson ska bytas in med 20-30 min kvar. Möjligen att han passar bättre mot ett motstånd av GAIS kaliber. Svenska mästarna är en sak, GAIS en helt annan.

Min laguppställning mot GAIS:

--------------Westman--------------

Anttonen--Haginge--Wikström--Ridez

Jeffs----Nordback--Larsen----Näfver

--------Halilovic--Rodevåg---------
Örebro ÖSKare i exil
2007-04-19 11:15
Om Wikström ses som långsam så är väl knappast Holgersson snabbare. Holgersson har bra tryck i dojan, inte för inte som han får lägga en del frisparkar men nog är Wikmström snäppet bättre än holgersson. Tycker att uppspelen från baklinjen var ganska bra mot Elfsborg.
Örebro Mittåt
2007-04-19 11:13
mustard// Det är intressant fråga. "Normalt" brukar inte AIK satsa speciellt mycket på dessa matcher. Förra året kom de till exempel med så gott som enbart juniorer till Örebro.

Men i år så hade de ett lag som påminde rätt mycket om det som ställde upp för ÖSK. Dvs. de spelare som startade från bänken i A-lagsmatchen dagen innan (bland annat Rubarth och Mendes för AIKs del) plus ytterligare A-truppsspelare. I deras fall typ Pierre Bengtsson och Alexander Gerndt. Så det var inget dåligt lag de ställde upp med.

Att ÖSK mot detta rätt kvalificerade motstånd kunde dominera tyder, som jag ser det, på att ÖSK har en bättre brädd i sin trupp. Att AIKs spelare inte skulle ha gått in för uppgiften är inte så troligt. Det är i matcher av den här typen som man visar tränarna att man förtjänar en match i startelvan.
Örebro Gooner
2007-04-19 11:12
Ämne: Ämne: För ege....
Håller med om att JoPe slaktats lite väl hårt. Skulle också gett honom ett tvåa...
Örebro bison
2007-04-19 11:06
Tycker inte att Glenns inhopp mot Ellos motiverar att han ska in i startelvan. Vill gärna se en fortsatt kant med firma Riddez-Näfver, ge de några fler matcher för att se om de kan komma upp i samma nivå som i superettan.
Ta ut Wikström? Har absolut ingen förståelse för det, då tycker jag det är rimligare att byta ut Weggen (tycker dock att även han ska få fortsatt förtroende)
Örebro mustard
2007-04-19 11:05
hur viktig är en seger som den mot AIK för vårat reservlag? Har ingen direkt uppfattning hur hårt ett lag som AIK satsar på en match av detta slag..vishet på det området efterfrågas!
Örebro Ösk-Power
2007-04-19 10:54
Romano/

Wikström är gjuten i elvan. Det finns ingen som är bättre än han i luftrummet. Sen kompletterar han Haginge på ett perfekt sätt.
Jag tycker också Holger är en bra spelare, men om han skall lira från start så får det bli på vänsterbacken, och sätta upp Riddez på vänsterytter!
Örebro Romano
2007-04-19 10:43
Sersant och Kex Gunnar:

Jag väljer nog in Holgersson på gamla meriter, inte för att Wikström varit dålig.
Jag minns några matcher förra året när Holgersson slog så underbart bra krossbollar och inlägg med sin vänster dojja.
Tycker väl kanske också att Wikström såg lite långsam ut, eller så var det bara för han hade raketerna Anttonen och Haginge bredvid sig?? :-)
Örebro Ösk-Power
2007-04-19 10:40
I matchen mot GAIS hoppas jag som många andra att Rood får spela från start. Visst, många anser kanske att han inte är redo för spel från start, men han har bra kvaliteér och kommer knappast göra bort sig. Henriksson känns mer och mer som en mittfältare i Allsvenskan. Han håller inte riktigt som anfallare p.ga hans dåliga snabbhet.
Sen vill jag gärna se "Jeffsy" på plan. Mötte han på väg till Berhn Arena i tisdags och han såg sjukt taggad ut =) Ge engelsmannen chansen.
Örebro Mittåt
2007-04-19 10:35
Jag undrar om inte Anttonens skadebenägenhet är anledningen till att Fredrik Samuelsson är med på bänken. Skulle Patrik av någon anledning falla ifrån under match, så finns det inga alternativ för den positionen. Man har ju testat Jeffs som högerback, men det slog väl inte så väl ut eftersom det blev ett engångsförsök.
Örebro jappel
2007-04-19 10:35
Ämne: För egen del hoppas ....
på tal om JoPe tycker jag att han fått orättvist mycket kritik och väl låga betyg i tidningarna. Jag tycket att han höll ihop spelet helt ok på högerkanten. (en tvåa borde han väl ändå ha fått?? eller ?? man börjar visserligen undra när samtliga tidningar har en etta på honom...
Örebro Mittåt
2007-04-19 10:31
jappel// Ja, det skall gå alldeles utmärkt. Dessutom kan han ju numera köpa den i biljettkiosken och sedan runda arenan för att komma in hos bortasupportrarna.
Örebro Gooner
2007-04-19 10:28
För egen del hoppas jag på Rodevåg istället för Sebbe mot GAIS. JoPe hade ingen bra dag sist. Kanske läge, som nån skrev, att testa med Larsen som fri högerytter och Sebbe och Nobbe i mitten?

På bänken vill jag byta Fredrik Samuelsson mot Ian Jeffs.
Örebro Mittåt
2007-04-19 10:25
Green och Lovén är såvitt jag förstått det (inga garantier på den punkten än) inte aktuella för spel med A-laget. De är nämligen utlånade till ÖSK Ungdom.
Örebro jappel
2007-04-19 10:25
Ämne: Tjo, ska gå på ÖSK -....
Det går väl även bra att köpa biljet i bortainsläppet (vill minnas att jag läst att det är det enda insläppet till arenan som släjer biljett samtidigt som man passerar vändkorset.)
Örebro ÖSKare i exil
2007-04-19 10:23
Jag tycker nog man man ska fortsätta ge Näfver och Pettersson förtroende på kanterna mot GAIS. Sen vore det kul att se Rodevåg från start också.

Om vi kikar på bänken.
RiRi, FreSa, RoWa, StRo, GlHo

Bänken är ju som sagt ganska så defensiv som flera påpekat.Att det är mycket försvarare beror ju på att vi harytterbackar som kan ta plats i både mittfält och anfall. Att RoWa sitter på bänken kritiseras av vissa för att t.ex Jeffs hålls utanför. Nog vill jag se Jeffs på bänken också men jag tycker definitivt det är rätt att ha minst 1 talang därpå. Och jag tycker Robert Walker ligger närmare allsvensk preimär än Moses, Green, Lovén, eller Frempong. Vi har riktigt bra konkurrens i truppen men det är helt rätt att ha minst en talang på bänken imo.
Örebro Mittåt
2007-04-19 10:17
Jonte R// Han är inte spelklar än. Inga problem för honom dock, att medverka i reservlagsmatcher.
Örebro Jonte R
2007-04-19 10:13
Är Yunus spelklar eller får han spela reservlagsmatcher ändå?
Örebro Mittåt
2007-04-19 09:56
zapio// Utan att riktigt veta, så skulle jag gissa, att det bara finns en sorts ståplatsbiljetter. För att sedan hamna hos bortaklacken, så går du in genom det speciella insläppet för gästande supportrar.

Om det är sittplats du är ute efter så finns det inga sådana dedikerade för bortasupportrar.
IFK Göteborg zapio
2007-04-19 09:37
Tjo, ska gå på ÖSK - IFK den 7:e maj. Skulle köpa biljetter på ticnet, men jag hittar ej bortaklacken, båda kortsidorna har samma färg (i ticnet). Hur ska man göra för att få biljetter till bortaklacken?

tacksam för hjälp, skicka gärna pm.
Örebro Kex Gunnar
2007-04-19 09:35
Laget mot GAIS tack:..
Håller med Sersant, varför peta Wikström som varit otroligt bra dom två första matcherna. Håller med om att Holgersson kan få plats i laget men det borde enligt mig vara på Näfvers bekostnad och ev flytta upp Riddez alt att Holger själv spelar ytterbreddare till vänster. Jeffs kan få chansen till höger om inte Seb ska få börja där en match. Kul att det finns många spelare att välja på trots allt.
Örebro Sersant
2007-04-19 09:23
Ämne: Laget mot GAIS tack:....
Håller med dig om laget förutom en sak, varför peta Wikström???
Örebro Deco
2007-04-19 09:03
För oss Örebroare bosatta i Gbg, eller tidigt inkomna supportrar, vad sägs om att mötas upp på Rose & Crown för ett par bägare mjöd innan match? Skicka gärna ett mail så jag vet om jag får sällskap.
Örebro Yggdrasil
2007-04-19 08:55
Går bra att anmäla sig för resan ner till GBG och ÖSK:s möte med GAIS nu på resor@kubanerna.se. Var med och visa att bortastödet i Gävle inte var en tillfällighet.
Länktips: ww.kubanerna.se
Annons: