/fotboll/osk/forum/819.aspx/fotboll/osk/forum/819.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jekl
2015-12-05 07:01
Daniel Kristoffersson skrev igår att Hampus Nilsson antagligen skriver på för Trelleborg inom kort och att Rinne därefter är högsta prio för Djurgården. Tror dessvärre att det kan bli svårt att få behålla honom om dif är där och rycker. Kan ju också vara bättre att isåfall sälja nu istället för att han är fri att förhandla med andra klubbar i sommar. Känns tryggt att vi har Oscar iaf om rinne skulle bli såld - det är väl egentligen den enda positionen där vi har en backup att tala om
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinnartradition
2015-12-05 03:08
Wärle is back from Miami Beach! Jag håller med om att det vore trevligt med ett nytt avsnitt av Sportklubben. Gärna innehållandes besök av Sköldmark, Simon och Axén. Mycket starkt av ÖSK att lyckas knyta Astrit till Sportklubben ett år till. Jag förutsätter att det arbetas hårt för att redan nu förlänga kontrakten med Rinne, RÅP och Dajje. Köp årskort till Västra Stå!
AIK Nissesson
2015-12-04 23:44
Asbjörn#10

Bra att Erik är tillbaka,
för det har varit ganska dött.

Axén och Magnus har jag lyssnat på i dagens PK, de har gjort ett utomordentligt jobb med att få Astrit att spela för ÖSK 2016.

Jag skulle hellre lyssna på de "dolda" eller "fördömda", för att kanske få en bild av deras situation och tankar inför 2016 och framtiden.

Typ Logi, Hagge, någon bänkad talang eller liknande ....
Örebro Asbjörn#10
2015-12-04 23:24
Wärle verkar vara åter från varmare breddgrader. Vi suktar efter ett nytt Sportklubben så här i decembertristessen! :)

Skulle gärna se Sköldmark och Axén som gäster för min del!
Örebro Center
2015-12-04 21:07
@rirobban:
Samtidigt är det kanske enklare att värva bra namn efter klubben gått ut och sagt att Astrit nu är klar nästa säsong. "Stannar bara om man satsar" sa väl Nordin också för några år sedan. Samtidigt är det lurigt om ingen skriver på för att ingen annan gjort det. Kan man visa upp en riktigt bra nyförvärv så blir det nog lättare att knyta till sig andra.
Örebro Center
2015-12-04 20:54
@Minatankar:
Simon är kanske ÖSK:s bäste nyförvärv på många år, det är som jag är lika rädd att han skall bli värvad som det är runt mycket duktiga spelare. Alltså att något företag kommer sno honom framöver. Jag har träffat honom under mer formella former och kan inte tala om hur han påverkat kansliet t ex men jag spekulerar i att han jobbar med en helt annan dynamik uppe på kontoret och med tydligare målbilder, ändrar roller för personalen osv. M.a.o ett helt annat driv än tidigare. Det är känslan jag får från intervjuer. Alltså att han, jämfört med Janne tidigare, hårdare kopplar vad de gör till den sportsliga ambitionen.
AIK Nissesson
2015-12-04 20:45
Det som gläder mig lika mycket som att Astrit är ÖSKare ett år till (även om jag hoppats på fler) är satsningen på att fylla västra stå, med en idé som flera skribenter önskat flera gånger (ett lägre pris alltså).

Utmärkt att man lyssnar och tar till sig:)

Tror att vår kära klubb är på gång, även om det går lite långsamt.

Jag vill så gärna uppleva ett GULD för ÖSK !!!
Örebro Häståvagn.
2015-12-04 20:45
Fruktansvärt kul med Astrit! Dom två mittbackarna vi ska värva hoppas jag blir Almebäck och Tom Söderberg. Även om Söderberg har varit sisådär det senaste året och är rätt skadebenägen så passar han perfekt in på spelarprofilen som Axén har fått igång ordentligt. Almebäck är ju Almebäck, skulle vara en dröm att få tillbaka honom. På ytterpositionen hoppas jag fortfarande på Kroon, även om han har sagt att han har svårt att se sig själv i en annan svensk klubb än Malmö.
Prion därefter MÅSTE vara att göra sig av med Logi, han är det enskilt sämsta som har hänt oss sen Sandqvist. För min del skulle det funka att Hagge (aka Gud) startar som vänsterback med Ring som backup.
Örebro Center
2015-12-04 20:41
@Bäst när det gäller:

Närkiska tongångar

- Crespo hel och kan börja träna
- Ja idag ja
Örebro Bäst när det gäller
2015-12-04 19:14
Två supervassa nyförvärv klara och vi är bara i början av december, helt fantastiskt.

Två tänker ni nu, jo en spelare som varit borta ett år tycker jag bör ses som ett nyförvärv till startelvan. Astrit till Crespo och mål tror jag vi bör vänja oss vid,
Örebro Asbjörn#10
2015-12-04 18:55
Underbart med Astrit såklart! Med tanke på hur många kontrakt som efter säsongen går ut med spelare som tillhör truppens stomme känns det otroligt viktigt att vi inte gör en lika blek vår i år igen. Jag vill se att kontraktsförlängningar börjar ske redan under säsongen första halva, inte att vi sitter med ett antal viktiga utgående kontrakt när serien vänder. Spelare som har utgående kontrakt 2016: Rinne Moberg Björnquist Ring RÅP Nordmark DG Astrit Holmberg Crespo Skönt att höra Sköldmark förmedla att vi utöver två mittbackar även söker en yttermittfältare. Vi har Broberg på ena kanten men behöver någon som kan avlasta DG på andra då han är för ojämn och passar för dåligt mot visst motstånd (lågt försvar) för att hålla som ordinarie hela säsongen. Om Kristinn Steindorsson är på väg tillbaka till Sverige hoppas jag verkligen vi försöker där! Gillade honom verkligen i HBK och hoppades redan då att det var en spelare vi skulle försöka på. Om Sundsvall skulle vara det mest konkreta hotet mot att få honom ska vi ju givetvis ha en bra chans. Han skulle kunna bli vår Traustasson!
IFK Norrköping trewq
2015-12-04 18:41
@pemo:

Exempel på namn som lyckats är Andreas Johansson och Kujovic i IFK.

Kul att det rör på sig i Örebro. Det närmaste vi kommer till derby nu när Åtvid är borta.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-04 17:32
Hoppas vi får klart med en ny försvarare här i dagarna. Som laget ser ut nu är det tennissiffror som gäller. Svenska cupen inleds med 6-3 6-2 7-5, sen är vi i kvartsfinal.
Örebro Bastard on Parade
2015-12-04 17:27
Jag blir glad över att se ÖSK ta fram en riktigt bra kampanj som förhoppningsvis även kommer att hjälpa Kubanerna att stötta ÖSK ännu mer. IFK Norrköpings klack växte enormt mycket när de tog fram en liknande kampanj på ståplats. Det vore kul att se ännu bättre resultat på Västra!

799 kronor är ett riktigt bra pris för 15 hemmamatcher i Allsvenskan, samtliga träningsmatcher + minst 1 hemmamatch i Svenska Cupen. Bara det är ett grymt pris. De 100 första får dessutom en specialdesignad halsduk och gratis bussresa till en valfri bortamatch med Kubanerna.

Och ni har väl inte missat att ÖSK lovar final på hemmaplan i Svenska Cupen? ;)
"Fri entré till ÖSK:s hemmamatcher i Svenska Cupen (Gäller ej finalen)"
Örebro Minatankar
2015-12-04 17:11
@Nikki Sixx:

Självklart handlar det om ekonomi och att få honom att skriva på över huvud taget. Hur många tror att ÖSK inte ville skriva ett längre kontrakt?
Örebro Pedretti
2015-12-04 17:01
Nu kan vi även stryka Moses Ogbu från önskelistan.
Örebro Hagge till landslaget
2015-12-04 16:57
Man hade budgeterat för ett minusresultat, alltså mer utgifter än intäkter men det visade sig att så inte var fallet!
Örebro Minatankar
2015-12-04 16:41
Nu hoppas jag att alla vi supportrar tecknar årsabonnemang, utnyttjar de förmåner klubben erbjuder i sitt utskick och ser till att fylla läktarna till sista plats!
Örebro Minatankar
2015-12-04 16:18
@Nicka i ribban:

Det var inte ett beräknat minusresultat. Det var flera miljoner minus i driften året innan och nu ett litet plusresultat, dvs en klar förbättring med Simon i spetsen.
Örebro rirobban
2015-12-04 16:05
Astrit ville ju bara stanna om klubben gjorde en rejäl satsning. Undra om han vet något (om framtida värvningar) som vi inte gör? Känns riktigt bra, offensiven är stark. In med förstärkning i defensiven så kan nästa säsong bli riktigt bra. Och så hoppas jag på att Rinnes kontrakt förlängs med 3 år!
AIK Nissesson
2015-12-04 15:59
Eyravallen Örebro

Jag gnäller inte, hade precis som du, hoppats på ett längre kontrakt.
Örebro Trivseltorsten
2015-12-04 15:51
Astrit klar och G på hemtentan. Älskar den här klubben.

Fredagsmys...
Örebro Nicka i ribban
2015-12-04 15:49
Simon nämnde något om ekonomin på PK:n va?

Jag hoppade precis in i NA:s sändning och ljudet var inte bra, men jag hörde något om att ett beräknat minusresultat på några miljoner blivit ett litet plus istället? Inbillar jag mig bara saker, eller var det någon som hörde samma sak?
Eyravallen Örebro
2015-12-04 15:49
@Nissesson:

Du hittar alltid något att gnälla över
Örebro Bastard on Parade
2015-12-04 15:47
Kul med Astrit. Synd att det bara blev 1 år. Vi kommer ha ett fantastiskt forwardspar nästa säsong om Crespo får vara skadefri. Det blir jobbigt att försvara sig mot ÖSK!
AIK Nissesson
2015-12-04 15:47
Nikki Sixx

Tror inget speciellt, tyckte bara att det var rätt så kort tid, när man bygger för framtida segrar. Kontinuitet är kanske inte så viktigt nuförtiden, å andra sidan.
Örebro Nikki Sixx
2015-12-04 15:28
@Nissesson:

Förmodligen för att Astrit vill kunna gå till en större liga/klubb efter nästa säsong. Eller vad tror du?

Hursom så är det mycket bra jobbat av klubben att lyckas ro detta i hamn.
Örebro Aspen.
2015-12-04 15:27
Då vet vi att det blir elegans och underhållning på BA nästa år
Örebro Minatankar
2015-12-04 15:24
Tack Droos för att du servar oss med aktuella förteckningar!
Örebro Droos
2015-12-04 15:11
Satsningen mot Allsvenskan 2016 ser ut så här: IN, hösten 2015 / vintern 2016: 1. Astrit Ajdarevic (2016, innermittfältare/anfallare, FÖRNYAT kontraktet) 2. xxx UT, hösten 2015 / vintern 2016: 1. Christoffer Wiktorsson (mittback/vänsterback, kontraktet går ut, till Degerfors) 2. Samuel Mensah (innermittfältare/försvarare, kontraktet går ut och förnyas inte) 3. Marcus Pode (anfallare, kontraktet går ut och förnyas inte) 4. Ayanda Nkili (innermittfältare/mittback, kontraktet går ut och förnyas inte) 5. Christer Lipovac (anfallare, kontraktet går ut och förnyas inte) 6. Eidur Sigurbjörnsson (mittback, kontraktet går ut och förnyas inte) 7. Lukman Murad (anfallare/mittfältare, kontraktet går ut och förnyas inte ) Spelare vars kontrakt går ut hösten 2015: 1. Pär Ericson (2015, LÅN, anfallare, ÖSK har OPTION på köp) Truppen, spelare med kontrakt åtminstone t o m 2016: Målvakter 1. Jacob Rinne (2016) 2. Oscar Jansson (2017) Försvarare 1. Daniel Björnquist (2016, högerback) 2. Erik Moberg (2016, mittback) 3. Sebastian Ring (2016, vänsterback/vänstermittfältare) 4. Logi Valgardsson (2017, vänsterback) 5. Patrik Haginge (2017, högerback) Mittfältare 1. Daniel Gustavsson (2016, yttermittfältare) 2. Robert Åhman-Persson (2016, innermittfältare) 3. Daniel Nordmark (2016, mittfältare) 4. Nordin Gerzic (2018, innermittfältare) 5. Martin Broberg (2018, yttermittfältare) Anfallare 1. Alhassan ”Crespo” Kamara (2016, anfallare) 2. Kalle Holmberg (2016, anfallare/yttermittfältare) 3. Astrit Ajdarevic (2016, innermittfältare/anfallare, FÖRNYAT kontraktet) 4. Jonathan Lundberg (2017, anfallare) Utlånade: 1. Mozart Surville (?, anfallare, UTLÅNAD till Forward) Tillhör inte A-truppen officiellt, men är ofta med i matchtruppen: 1. Carl Ekstrand Hamrén (2016, mittback) Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
Annons: