/fotboll/osk/forum/8188.aspx/fotboll/osk/forum/8188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Yggdrasil
2007-04-19 08:55
Går bra att anmäla sig för resan ner till GBG och ÖSK:s möte med GAIS nu på resor@kubanerna.se. Var med och visa att bortastödet i Gävle inte var en tillfällighet.
Länktips: ww.kubanerna.se
Örebro jappel
2007-04-19 08:26
Gais blir på intet sätt en lätt match för ÖSK, dom som nu tror att vi ska vinna lätt helt plötsligt tillhör nog skaran som endast tippar efter hur tabellen ser ut utan att ta hänsyn till vem eller vilka man mött, samt hur dessa matcher sett ut.
gais har trots allt börjat ganska övertygande med poäng hemma mot bajen och sedan en uddamålsförlust mot MFF (1-0 borta) detta är nog ett resultat som många i Örebro skulle varit nöjda med inför säsongen i alla fall.
Det är full focus, koncentration och full fart som gäller om vi ska kunna plocka med oss alla tre poängen hem från grötet.
Örebro Romano
2007-04-19 08:20
Laget mot GAIS tack:

Westman
Anttonen - Haginge - Holgersson - Riddez
Jeffs - Larsen - Nordback - Näfver
Rodevåg - Halilovic
Örebro Aspen
2007-04-19 06:42
Hoppas inte den irlänska envisheten stoppar en bättre offensiv mot GAIS. Rodevåg in från start. Ett par mål och tre poäng behövs !!
Örebro Bastard on Parade
2007-04-19 01:42
kribba//

Man kan möjligen inte få dig på andra tankar? ;-)
AIK kribba
2007-04-19 01:38
Tror ni ska ha bra chans mot Gais. Örebro har gjort bra ifrån sig så här långt, bättre än jag trodde, ni kunde vunnit mot Elfsborg också faktiskt. Efter att ha varit lite tveksam till poängchans mot Gefle och Elfsborg,framför allt Gefle, så tror jag mer på er nu..fast då går det väl åt helsicke ;) Jag varnar er,det går ruskit illa för mina tipps just nu ;) hehe, framför allt bomben..dålig period just nu.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-19 00:44
Samma här, men det beror mest på att jag har rätt nära till Behrnabeu. :)
Örebro Chipset
2007-04-19 00:27
Mittåt/ Klurigt. Jag väljer nog Forwardsmatchen där. Lite ÖSK-light är de trots allt.
Örebro Mittåt
2007-04-18 23:31
Den 25 april kommer det att spelas cupfotboll i Örebro. På Grenadjärvallen möts Rynninge och Åtvidaberg (avspark 18:30) och På Behrn Arena är det Forward och Väsby som drabbar samman (avspark 19:00). Tråkigt att man inte kunnat ena sig (om man nu ens försökt) om en dubbelföreställning på Behrn Arena.
Örebro Mittåt
2007-04-18 23:20
Nordin gjorde, enligt Julle, sin hittills bästa match i svartvitt. Han jobbade bra matchen igenom tills han efter 80 minuters spel byttes ut med kramp. Ett öde som för övrigt även drabbade Ian Jeffs. Det suger första gången man kommer ut på gräs.
Örebro Mittåt
2007-04-18 23:11
Från AIKs officiella:

Premiärförlust i Utvecklingsserien

Årets första match i Utvecklingsserien slutade med 0-3-förlust mot Örebro SK på Ulriksdals IP. Gästerna hade ett starkt lag med mycket allsvensk rutin och vann rättvist. I AIK fick bland andra Arnefjord, Åhman-Persson, Bengtsson och Gerndt 90 minuters fotboll i benen.

- Vi mötte ett ganska starkt och duktigt ÖSK med mycket allsvensk rutin i de bakre leden, säger tränaren Jens Andersson. Som lag var de starkare både fysiskt och tekniskt.
- Vi släppte i och för sig in enkla mål, men så blir det när ena laget är starkare - till slut kommer målen. Men matchen fyllde sitt syfte, bland annat eftersom de spelare i A-truppen som inte var med mot IFK Göteborg igår fick sig en genomkörare, en hel match i kroppen, vilket är bra nu när Allsvenskan börjat.
Örebro Mittåt
2007-04-18 23:06
Att det var Rodevåg är vi ense om. Skillnaden var alltså att målet gjordes på straff, men jag noterar nu att du skrivet det i matchsammanfattningen. Helgarderat med andra ord ;-).
Örebro Mittåt
2007-04-18 23:05
Johannes// I referatet står det:

Efter det sprintade Stefan Rodevåg till sig ett friläge, och drogs ner av målvakten.
- Ja, han blev fälld, reser sig upp och trycker in 2-0 till oss. Vi borde haft en straff till egentligen.
Örebro Johannes A.
2007-04-18 23:03
Mittåt//
Nu är jag inte riktigt med. Rodevåg är min målskytt också från elfmetern! ;-)
Örebro Mittåt
2007-04-18 23:01
Jag har lagt in ytterligare ett "matchreferat" från kvällens AIK-match på officiella. Till skillnad mot Johannes källa, så sade min sagesman att ÖSKs andra mål gjordes av Rodevåg på straff, efter att denne fällts. Men, men, detaljer, detaljer. ÖSK verkar hur som helst ha dominerat tillställningen fullständigt. AIKs bäste var målvakten.
Örebro Mittåt
2007-04-18 22:03
Chipset// Ja, det kommer mer information. Möjligen både här och på officiella. Jag vet nämligen att Mackan snackat med Patrick.
Örebro Chipset
2007-04-18 21:38
Mackan// Får vi möjligvis någon mer info om målskyttar och dylikt i afton?
Örebro E.Shams
2007-04-18 21:30
Marcus Avenbrand// Jo, det börjar bli svårt att motivera bänkandet av förra årets skyttekung (i Superettan) när inget lag i serien har gjort färre mål. Som tidigare nämnts så var ju även spelarna på bänken rätt defensiva.
Halmstads BK Z:a
2007-04-18 21:27
Läsvärt för örebroare - följ länken.

Absolut ingen sarkasm från min sida. Varmt välkomna att diskutera/kritisera på vårt forum.

Vänliga hälsningar från Halland.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-18 21:25
Saxar från Gnagarforum.
"Namn: Rakel
Hemort: Solna
Sänt: 2007-04-18 21:13:00

Var nere på Ulriksdals IP och såg lite av b-matchen.
Från A-Laget startade Mats,Arnefjord,Talangen,Råbert, Daniel Mendez, Alexander G och i mål stod Niklas.
Efter fem minuter så kunde Örebro haft ledningen med 2-3 baljor.Niklas gjorde ett antal riktigt vassa räddningar.
Gick sedan för att återkomma till andra halvlek 0-2 i paus till ÖSK
ÖSK börjar med att göra 3-0 efter Ca 20 Sek.
Såg bara 15 min till. AIK hade ingenting men efter ca 10 min in i andra vart en ÖSK spelare utvisad. Tror det var för snack och han var ändå lagkapten. Efter utvisningen tog AIK över spelet."

E.Shams//
Jag håller med dig totalt, vill också se exakt den mittfältsformationen. Inte minst för att den öppnar för ett anfall med Halilovic och Rodevåg.
Örebro E.Shams
2007-04-18 21:21
Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Larsen som högermittfältare, Henriksson och Nordback som innermittfältare.

Många tror att en högermittfältare måste vara supersnabb. Brolin var väl ingen speedkula under VM 94? Det finns inte bara ett sätt att spela fotboll.

Johan P har bra tillslag med båda fötterna men han är inte heller en speedkula. Han har definitivt inte samma spelförståelse kan inte assistera anfallare på samma sätt eller är lika smart som Larsen.
Henriksson har styrkan och tyngden för att ta den defensiva rollen med Nordback. Larsens kvalitéer är i det offensiva spelet, nära mål där han kan slå smarta instickare, göra smarta lobbar och ta skott.

Jag är som många andra rätt nöjd med ÖSK och deras insats men också lite kritisk. Oavgjort är inte så bra. Att spela oavgjort är något som inte håller i längden. Två oavgjorda = 2 p. Bättre då att vinna en och förlora en = 3 p. Således bör det ske lite förändringar i det offensiva spelet. Vilket målproduktionen även vittnar om, 1 mål på två matcher är inte så bra.

Så mitt önskemål är att det nu sker någon typ av förändring och då ligger Johan P närmast till hands.
Örebro BabyKladde
2007-04-18 20:49
Ämne: Är det någon som vet....
Joerny -

Från sittplats såg det ut som det vara stöd till nån avskärmning framför TV-kameran som stack ut från fönstret ovanför...
..men troligtvis ska det väl göra nytta säkert på nåt annat sätt.
Örebro Chipset
2007-04-18 20:47
GaiusBaltar// Felet med läktaren är att den bara är snygg på ena sidan; baksidan. Där är den faktiskt ganska likt huvudläktaren i stilen. Det som förstör på framsidan är de små fönstren och den gråa panelen som på långt håll påminner om betong.
GAIS GaiusBaltar
2007-04-18 20:39
Hej på er. Såg lite bilder på eran nya läktare och måste säga att den är rätt så tråkig i utformning. Lite ful nästan. Varför inte fortsätta bygga vidare med samma design som huvudläktaren, den är ju riktigt fin. Samma höjd och design runt om som eran huvudläktare och ni skulle haft en riktigt läcker arena.

Välkommen till betongbunkern på måndag!
Örebro Mittåt
2007-04-18 20:06
Mackan// Den tanken lär väl dyka upp igen, då man bedömer att Rodevåg är redo för startelvan.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-18 19:58
Är tanken med Larsen i en fri roll på högerkanten ett övergivet projekt? :)
Örebro Farsen blir till Guld
2007-04-18 19:51
För att få fart på högerkanten skulle nog ANttonen behöva kliva upp en position i banan. Men då tappar vi ju honom på backen och där är han ju alldeles lysande. jobbigt! Men jag håller med Mittåt och Chipset.

Initforlife: varför så het?
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-04-18 19:32
Är det någon som vet varför det hängde två järnbalkar rakt ner från taket på västra? Såg ut som fästen för någon resultattavla eller nått sånt kanske.
Örebro ErikP
2007-04-18 19:14
Ni som undrar över publiksiffran, östra går det säkert att knöka in 2000 pers till på, sen på västra var det ju inte så att man stod och trängdes precis. Lägg därtill folk som kan stå nere vid staketet och ett 50-tal sittplatser så är vi nog ganska nära 14 500.
Örebro joth
2007-04-18 18:58
När det gäller Västra hade det säkert gått att få in lika mycket till. Där jag stod, centralt högst upp var det riktigt glest... misstänker att det fanns gott om plats på flankerna också...

Finns ett bra sätt att få fart på högerkanten, in med Jeffs framför Anttonen.
Annons: