/fotboll/osk/forum/8180.aspx/fotboll/osk/forum/8180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-04-23 21:34
Idag hade det faktiskt passat rätt så bra att kunna ta in Nordin då Larsen gick av. Han hade kunnat hålla kvar bollarna på den offensiva planhalvan och sedan fördela dem vidare.
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-04-23 21:28
Visst hade man kanske hoppats ha ytterliggare någon poäng efter tre omgångar. Men nu när man ser hur tät serien är så är det rätt ok endå. Det är bara tre poäng upp till täten även om Hammarby kan gå upp på sju poäng vid vinst mot AIK.
Djurgården Z.ANWAR
2007-04-23 21:27
Hur känns det efter ett kryss. Ni får vänta ett tag till första segern kommer.

*apa*
Örebro Still Free Örebronx
2007-04-23 21:25
omöjligt o vinna en match när man inte ens slår en pass rätt... katastrof fotboll.. jaja.. nya tag mot Tff..
Örebro gile
2007-04-23 21:19
Så länge man inte förlorar kan det inte vara dåligt, men ÖSK kan bättre än så här...det är det som gör oss lite förbannade:)) det kommer...
Örebro BabyKladde
2007-04-23 21:19
Ämne: Storm_90//

Vad vi....
vi har inga krav på oss att vinna och bli mästare.

det var det jag ville ha sagt.. men visst, krav fnns alltid.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-23 21:17
Storm_90//

Vad vi har för krav? Alla har individuella krav naturligtvis. Men jag tycker man ska kunna kräva att de försöker spela fotboll, speciellt när grabbarna har visat att de verkligen kan det! Stundtals spelar de ut Gefle på bortaplan och Elfsborg på hemmaplan, varför då envisas med trist Örebrofotboll som jag trodde var bortblåst?
Örebro BabyKladde
2007-04-23 21:17
Strom_90;

bra sagt!
vi är nykomlingar, vi har inga krav på oss att vinna varenda.. men vi bör vinna mot TFF och BP.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-23 21:15
Det känns bara så jävla bittert med tre poäng när vi skulle kunna haft nio om fru fortuna varit på våran sida...
Örebro Storm_90
2007-04-23 21:14
Vad har ni för krav på ÖSK egentligen! Vi är nykommlingar och ska vara mycket nöjda för varje poäng vi får. De ända matcherna jag kommer vara besviken efter om vi inte vinner är TFF och BP hemma.
Örebro MAD FOR IT!
larsens blekaste på många år :(
Örebro Bastard on Parade
Helt fel att skylla på naturgräset!

GAIS var ta mig fan usla i första halvlek, de hade några halvchanser som blev onödigt farliga. Deras passningsspel var uselt, de hade ingen rörlighet i deras anfallsspel och ÖSK kontrollerade matchen totalt. I andra halvlek låter vi GAIS ta över för att Patrick är feg, jag satt och väntade på kvitteringen.

Jag tycker inte vi förtjänar någon poäng, vi var bara bra stundtals. Men tur är väl det att det är målen som avgör...
Örebro Chipset
2007-04-23 21:12
Det är konstigt att ÖSK-psykologin överlever tränare och spelare trots att dessa byts ut titt som tätt. Haginge slog samma långbollar idag som "Totten", Dalkvist och Thomas Andersson gjorde under sina epoker. Vi kan helt enkelt inte spela bra fotboll på bortaplan. 1 poäng är därför bra. Tar vi 3 poäng mot TFF med en total på 6 poäng ser det bra ut, tar vi 1 poäng med en total på 4 poäng ser det mörkt ut
Örebro Adios
2007-04-23 21:12
Vilken fullständigt bedrövlig andra halvlek! ÖSK får vara glada för en poäng trots ledning.....
Örebro go_osk
2007-04-23 21:11
Ämne: go_osk// Det handlad....
Jag upplevde det som att det handlade om självsäkerhet. Spelarna fuskade med vissa löpningar och slog lite väl mycket långt. Efter Gais kvittering så fanns det ju i alla fall tillräckligt med energi kvar för att vaska fram lite halvchanser.

Det är hur som helst bara att gilla läget.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-23 21:11
Skönt att se att grisfotbollen sitter kvar i ryggmärgen efter två förjävla jobbiga år i Superettan.

Egentligen är jag för besviken för att skriva på forumet nu men har lite svårt att hålla inne känslorna.

Varför byta ut Näfver och Larsen, som tillsammans med Halilovic var de ända spelarna som höll i bollen? Vad har Henriksson gjort under de tre matcherna som motiverar en plats på mittfältet?

Faktum i dag var att vi hade våran offensiv på den kant där Henriksson inte befann sig. I första halvlek var det bara i vänsterkanten. När Jeffs och Pettersson blev inbytta var det nästan bara högerkanten. Synd att Pettersson gjorde en missbedömning på Jeffs fina inlägg...

Summa summarum: Grisspel, feghet och inga vinnarskallar i ÖSK.
Örebro BabyKladde
2007-04-23 21:08
Håller med om att Naturgräset var en liten avgörande faktor på slutet.. för båda första matcherna var på konstgräs
2007-04-23 21:04
go_osk// Det handlade nog inte om att vara för självsäker. Tycker snarare att det var orken som tröt sista tio. Tyvär så går det inte att hålla samma tempo på naturgräs som hemma i 90 minuter.
Örebro Skåne ÖSKare
2007-04-23 21:04
Dubbelpost
Örebro Lucien
2007-04-23 21:03
3p av 9 möjliga... Hade hoppats på mer!
Örebro Skåne ÖSKare
2007-04-23 21:03
Vi tappar hela matchen efter att Jeffs och Walker byter av Rode o Larsen. Backar hem och försöker försvara 1-0 ledning i 30 min!!!! Det går aldrig!

Vi spela så jäkla bra i första och första 15 i andra. Sen kom vi igen efter deras mål men Walker och Jeffs va helt osynliga när dom kom in.

Gais hade dessutom ett friläge i 92 minuten där dom kunde ha avgjort! Westman bäst idag genom att rädda 2 frilägen!
Örebro BabyKladde
2007-04-23 21:02
Nya tag på måndag!
8.000 i publiken minst!
2007-04-23 20:59
"Vi behandlar bollen som en het potatis, det är ingen som vill ha den, kommenterar Gaistränaren Roland Nilsson för ppv." Redan en klassisk sportkommentar;)
Örebro go_osk
2007-04-23 20:58
Jäkligt synd att vi inte lyckades hålla det här. Jag var övertygad om att vi skulle berga hem segern på klassik ÖSK-maner, men så blir vi för självsäkra och slappnar av. Jag måste även tillägga att jag saknade Henrikssons tyngd på topp.
Örebro BabyKladde
2007-04-23 20:56
blir seger på Måndag..

..men vi är ju i och för sig obesegrade ^^
2007-04-23 20:56
Sätt till hela matchen tycker jag att oavgjort är ganska rättvist. Visst känns det alltid tungt att tappa en ledning. Men nykomlingar som vi är så får väl kryss i bortamatcherna ses som okej.
Örebro jappel
2007-04-23 20:55
Ämne: Vi sak vinna hemma o....problemet är väl bara att vi ligger en hemmavinst back enligt den formulan, så det hade behövts en bortavinst för att komma ikapp.
Örebro Sersant
2007-04-23 20:53
Vi sak vinna hemma o kryssa borta så är jag nöjd :).
Örebro MERA
Matchen var helt ok. Frågan är vad Robert Walker gör där ??? HEJA ÖSK!!!!
Örebro jappel
Jaja, vi passerar HIF och behåller GIF och GAIS bakom oss i tabellen. (alltid något)
Men det hade suttit fint med en trepoängare i kväll!
Annons: