/fotboll/osk/forum/8179.aspx/fotboll/osk/forum/8179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Walter Gigena
2007-04-23 23:05
Kan inte göra annat än att hålla med E.Shams.

Rädslan av att förlora är enligt mej den största anledningen till att vårat spel rasar i andra.
Vi fokuserar mer på att backa hem och hålla de defensiva positionerna än att göra som Rodevåg sa i pausen:
-"Göra 2-0 och döda matchen".
Örebro jappel
2007-04-23 23:03
Östersund nästa då.
Läge för grabbarna att öva upp de offensiva kvaliteterna inför tff hemma.
Kan inte bli bättre träningsmatch, och på konstgräs som grädde på moset :-)
Örebro dan333
2007-04-23 22:56
Ja men tror du inte det e bättre förlaget att vara medveten änu att man inte har förlorat en och torskat två matcher ? plus dom här poängen kan betyda väldigt mycket med... så jag kan inte hålla med om att det är bättre med att torska 2 matcher och vinna en mot ett halv bra lag eller så..
Örebro jappel
2007-04-23 22:54
allra helst tre vinster såklart, men det kan bara komma om vi vågar! Kom igen ÖSK!
Örebro kocken..
2007-04-23 22:53
bra skrivet E.S, mycket bra
Örebro jappel
2007-04-23 22:53
Ämne:
Till skillnad mot ....
Helt rätt!!
ÖSK, våga vinn!!!
hellre två förluster och en vinst än tre oavgjorda!
Poängskörden är densamma men det är viktigare att våga vinna!
Örebro dan333
2007-04-23 22:52
Vad ska man säga jag tycker det e synd att man sluta spela fotboll efter första målet men 3 poäng på 3 matcher e okej ja menna vi ska vinna hemma det är det viktigaste och 2 pinnar på 2 borta matcher tycker jag e helt okej i början av säsongen när dom ska lära känna på tempot...
Örebro Bastard on Parade
2007-04-23 22:50
E.Shams//

Klockrent skrivet!
Örebro E.Shams
2007-04-23 22:47

Till skillnad mot de traditionella diskussionerna som att bedöma individuella spelare så vill jag angripa ämnet ur en annan aspekt. Detta på grund av att ÖSK har spelat tre oavgjorda matcher. Men viktigast av allt, resonemang av sådana slag (bedöma individuella prestationer i en situation som denna) hjälper inte ÖSK.

Det jag vill lyft fram är den kollektiva mentaliteten. Frågar man alla idrottsmän så säger alla att de vill vinna. Således finns viljan att vinna hos alla. Skillnaden mellan dessa idrottsmän är att de som sällan vinner inte verkligen vill vinna. Inte till varje pris. Inte till 100 % utan till 70, 80 eller 90 %.

Efter ÖSK:s dubbelbyten så blir laget i allmänhet försvagat och i synnerhet i det offensiva spelet. Här har tränaren ett stort ansvar. Vilka signaler ger han laget?

Haginge som är en favorit som jag gillar mycket slår bort många bollar i uppspelningsfasen. Många långa bollar. Återigen vill jag poängtera att detta inte skall ses som individuell spelarkritik utan sättet som laget agera på. Den kollektiva mentaliteten. Defensivt så är det bra att slå en lång boll därför att man riskerar mindre då alla spelare då är på rätt sida av bollen. Men det är inte så gynnsamt offensivt. Detta är ett aktivt val som laget/tränaren ger sitt medgivande till. Då utrymmet här är begränsat så kan jag inte fortsätta men jag vill hävda att resonemanget och diskussionen bör handla om laget som helhet. Att våga offra det defensiva för att vinna i det offensiva. För att vinna måste mål produceras. Även denna statistik visar på koncentrationen bör nu ligga på det offensiva. Två mål på tre matcher är inte tillfredsställande.

ÖSK slutade anfalla, gjorde defensiva byten (Larsens och Näfvers offensiv är betydligt starkare än Jeffs och Roberts), vågade inte byta in Nordin/Petterson istället för Rodevåg förrän i 84:e minuten, slog av på tempot i andra halvlek (då de ville bevaka sin ledning), osv, osv, osv.

Det handlar om att VÅGA VINNA. Med tre oavgjorda matcher som alla kunde ha varit vinster så menar jag att det finns god grund för detta resonemang.

Örebro Aspen
2007-04-23 22:35
Dagens pinsamhet - NA läsarnas betyg på Westman
Örebro Mittåt
2007-04-23 22:34
Ok, men vi spelade i alla fall inte 0-0 mot Sylvia.
Örebro # brorzan
2007-04-23 22:23
Nu har jag sett matchbilderna på na.se och Westman var riktigt bra!

Det är inte heller överraskande att det är Nedim som gör målet. Han verkar ha insett att juh mer man skjuter desto större chans är det att det blir mål. Jag tror att alla andra i laget hade passat i sidled i det där läget. Jag vill minnas att en klok kille skrev en krönika här för några år sedan med rubriken "Våga skjuta, det är tufft att göra mål". :o)
Örebro jappel
2007-04-23 22:21
och ÖSK klättrar tre placeringar i publikligan till en hedervärd 6:e plats.
Men vi lär tappa efter matchen mot tff. Chansen att vi håller snittet på 11000 är väl i det närmaste obefintlig.
Starkt av boråsarna att sluta upp med nära 10000 mot gif.
Kan vi matcha det mot tråkeborg???
Örebro Bastard on Parade
2007-04-23 22:21
Pettersson tycker jag var ok, men det var stora avstånd mellan lagdelarna i andra halvlek.

Vet inte riktigt hur jag vill se laget till nästa match, men Henriksson är definitivt inte yttermittfältare. Varför flyttade Patrick inte ut Larsen till kanten?
Örebro Aspen
2007-04-23 22:19
Gör också frågetecken för Walkers byten. Dom gav inget positivt.
Örebro Sogen
2007-04-23 22:18
Ämne: Ämne: Helt fe....
Du har helt rätt, ÖSK gjorde en riktigt usel insats, GAIS var bättre än ösk å hade bollen i stort sett hela tiden, vi kontrade men var rättså ofarliga. Vårat mittfält vann inte många bollar, jag tror inte det funkar med seb på högerkanten han var helt lost där. In med jeffs från start nästa match eller tillbaka med pettersson.

Vad snackar ni om vi tappade matchen när walker å jeffs kom in, det är ju ren bullshit

ÖSK GJORDE EN SVAG INSATS IDAG OCH GAIS VAR BÄTTRE UTAN ATT VARA BRA, VAD FAN ÄR DET FÖR MATCH NI HAR SETT??

1PINNE ÄR OK SÅ DET E BARA ATT TA NYA TAG TILL NÄSTA MATCH FORZA SVARTVITT

ps det var riktigt trist att sitta på nya ullevi fy faan vad tomt det va där, 4100 GAIS HUR PINSAMMA ÄR NI???
Örebro jappel
2007-04-23 22:17
Trots de två förlorade poängen på ett pinsamt ödsligt ullevi
Örebro jappel
2007-04-23 22:15
Weggen i topp i målvaktsligan efter tre omgångar!
och Nedim i delad skytteliga ledning!!
och Örebro fortfarande obesegrade!!!
Det finns mycket att glädjas över som Örebroare idag.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-23 22:15
oGle//

Vi såg nog samma match. GAIS var bedrövliga i första, ÖSK var endast dåliga. Att skjuta från distans för att få upp statistiken funkar väl det också...

Eller passningar i backlinjen...

Ni skapade inget farligt förutom ett läge i första. Målet är först en markeringsmiss och sedan ett missförstånd. Då har vi redan släppt in er i matchen och ni avgör nästan på slutet.

De chanserna vi hade var väl egentligen Rodevågs chans i första där avslutet är ganska dåligt på, och sedan Petterssons missade nick i andra. Sen hade vi väl något småfarligt anfall här och där men det är inget som fungerar i längden.

ÖSK spelade fegt, dåligt och väldigt mycket Stefan Lundin. Patrick har jobbat med laget sedan slutet av 2004, början av 2005 och borde ha fått bort den skiten vid det här laget. Men så fort vi har en ledning ska de försöka övervaka den, men slutresultatet blir den samma varje gång.

Besviken? Jag? Absolut! ÖSK KAN spela fotboll, men varför gör de inte det?
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-04-23 22:13
Det här känns ju lite tungt. Dubbelbytet av Larsen och Näfver så pass tidigt när vi hade koll på matchen och GAIS hade svårt att skapa något är för mig helt oförklarligt.
GAIS oGle
2007-04-23 22:09
Ämne: Helt fel att skylla ....Pfft, du har inte sett samma match som jag gjorde. 57%-43% i bollinnehav till GAIS och 6-1 i avslut på mål i första halvlek.
Örebro kontrollerade verkligen inte den halvleken, båda lagen var otroligt dåliga men ösk va fan sämre...
Örebro DaSa
2007-04-23 22:02
Weggen- Var grym idag, räddningen i slutet var riktigt fin!
Anttonen- Klart godkänd, blir nog inte många matcher för FrSa om inte Anttonen blir såld eller skadad.
Hagge- Godkänd
Wickström - Tycker han var dålig, har faktiskt aldrig sett honom rikitigt bra i någon match ännu. Han passar sina medspelare så de hamnar i trängda lägen och känns lam i närkamperna.
Riddez - Helt okey, men man saknar det fina samspelet med Näfver från tidigare.
Henriksson - Seg men bra defensivt, framåt hände det inte så mycket.
Nobbe - Klart godkänd, vann en del boll i mitten.
Larsen- Osynlig, står och småfjuttar med bollen.
Näfver- Också osynlig, kändes som han alltid gick hem med bollen när han fick den istället för att vända upp direkt.
Rodevåg - Kass, han tappade bollen flera gånger. Borde blivit utbytt tidigare.
Nedim - Bra, men sprang offside ofta (men tror inte alla avblåsningar var korrekta).

Walker- Hade två fina djupledspassningar, fler än Larsen. Jag skulle inte bli ledsen om han fick starta mot Trelle. Tror han skulle växa med lite förtroende.
Jeffs - Slet på bra på sin kant.
Pettersson - Bättre än Rodevåg, kändes pigg.
Örebro Aspen
2007-04-23 21:59
Riktigt dåligt och trist. Nu vill jag se Nordin nästa bortamatch.
På hemmaplan brukar vi kunna spela någolunda!!
Örebro jappel
2007-04-23 21:49
Kul att se en positiv rubrik i ab efter dagens 1-1
Örebro Chipset
2007-04-23 21:42
Mittåt// Även om jag helst ser Nordin som mittfältare så har du helt rätt i att han kunnat göra nytta i anfallet med sin teknik och sin nedre kroppshydda. Även om han på egen hand inte kunnat ordna ett ledningsmål så hade han förmodligen gett oss längre anfall.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-23 21:37
Holgersson spelade inte...
Örebro Bastard on Parade
2007-04-23 21:36
Ni får ursäkta mitt spammande, men till nästa match vill jag ha en potentiell matchvinnare på bänken. Robert visade ingenting idag förutom en hyfsad passning till Henriksson(?).
Malmö FF Skyblue Legion_ Malmö
2007-04-23 21:35
hur var Glenn Holgersson i matchen idag någon som vet??
Örebro Still Free Örebronx
vill också se vad nordin går för..
Örebro Walter Gigena
Känns bittert just nu. Var riktigt taggad inför matchen och hade förväntningar om att se ett passningsspel liknande det vi hade mot Elfsborg. Första 20 var bra, sen hade vi fan ingenting. Andra var en katastrof som blev ännu värre när Larsen & Nävfer blev utbytta.

Vi måste ha spelare på plan som kan och vågar hålla i bollen. Som matchen artade sig ska vi vara riktigt nöjda med 1-1.. Westman var nog bäste ösk're och räddade ett antal lägen..

Mot Trelleborg måste vi:
1, Våga utmana
2, Spela längs marken
3, SKJUTA PÅ MÅL

Idag får Westman,Nedim & Rodevåg godkänt. Våra anfallare löpte iaf. och försökte spela bollen..
Hela backlinjen slog bort bollar åt höger och vänster och var stundtals riktigt darrig.

Mot Trelleb. är 3p nu ett måste..
Kom igen Svart-Vitt!!
Annons: