/fotboll/osk/forum/8164.aspx/fotboll/osk/forum/8164.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2007-04-28 16:03
Mittåt// Synnerligen lustig statistik.
Örebro Mittåt
2007-04-28 15:57
Ja, det var en mycket märklig match på mer än ett sätt. ÖSK vann hörnorna med 24-1, medan Franke vann de klara målchanserna med 5-0.

Fedjas mål var en andravågshistoria från straffområdesgränsen. Ibland går de in. Matchens ÖSK-lirare var målvakten Kristofer Jonsson, som räddade ÖSK ensam och utelämnad åt motståndaranfallare ett antal gånger.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-04-28 15:01
ÖSK U - IK Franke 1-0 efter mål av Fedja Jelecak i den 96e(!) minuten!
Örebro Grixx
2007-04-28 12:52
Klart att Barsom är ett lyft för klubben. Är han rimligt billig så är han ett klipp rent fotbollsmässigt.
Sedan får vi se vad han säger efter att blivit omskolad till back....vem vet.

Men att ifrågasätta om han tillför klubben något är bara inbicillt. I dag GÖR han det....om någon senare värvning under året eller närmaste framtiden skräller....eller om någon tar tag i sin talang bland alla våra påläggskalvar vet man aldrig.....men nuet känner vi och där platsar han.

En annan återvändare från Kumla som landade i DIF skulle ha tillfört mer, men även där var det några belackare som ifrågasatte om han skulle ge något.

Det är mycket jantelag och småklagande över bra spelare som närmar sig klubben.
Örebro ÖSKare i exil
2007-04-28 12:51
Vilken lördags morgon!! Efter en stentuff vecka på jobbet finns 3 nya texter och 2 na webTV att kika på. Tror inte killen med basröst är riddez, riddez fixar inte den örebro dialekten.

Kul med så mycket att läsa. Strålande jobbat gubbar!
Örebro Ösk-Power
2007-04-28 12:50
En av dom är iallafall Riddez. Är nästan 100% säker =)
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-28 12:11
Joth//Kanske bägge. :)

En av dem - den mest basröstade - tror jag är Joel Riddez.
Örebro joth
2007-04-28 12:09
Aspen//Ser det mer som man skojar med Wikström...
Frågan är väl om det är ÖSK- eller Forwardspelare som ligger bakom det.
Örebro Aspen
2007-04-28 11:53
Ämne: Ämne: hahaha.....
Jag gillade det där med förvrängda röster och mörka ansikten i siluett. Får man skoja så med Forward ???
Örebro joth
2007-04-28 11:02
Ämne: hahaha.. har ni sett....
Lite små roligt... dock fyller Magnus år i december... kan det vara en svensexa på g?
Skämt måste det ju vara i alla fall, eller?
Örebro Joerny
2007-04-28 10:54
Jag är lite kluven till Abgar Barsom. Det han presterade i Djurgården den första vändan var riktigt imponerande, men sen han blev proffs i Holland så har han inte riktigt kommit upp i samma nivå igen. Dessutom ser jag han mest som en offensiv yttremittfältare. Det är inte där vi har några större behov av ett nyförvärv.
Örebro lollo_homeboy
2007-04-28 10:47
hahaha.. har ni sett klippet på NA hemsida om wikström skev i forward.. Måste vara ploj sak.. Man ser ju att det är riddez å lars 2 av spelarna.. Wikström måste fylla jämt eller något..

Örebro jappel
2007-04-28 08:43
jag tror snarare att han blandar ihop vårat vackra forum med AIK:s, det är vad jag vet just aik djyrgördarna brukar kalla tattare eller?
Oavsett vilket är han förvirrad stackarn..
Örebro Grixx
2007-04-28 06:53
Don W// Ok,du vill ge oss en tårta men har svårt med stavningen. Du är förlåten.
Don W
2007-04-28 04:03
tattare.....
Örebro Isse_H
2007-04-28 00:59
Första 3-poängar'n på måndag!
Örebro Erki
2007-04-27 23:10
psoari//
Om en spelare presterar sämre för att dom ser en bengal tändas, då bör dom inte syssla med fotboll överhuvudtaget.
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-27 23:08
Vårat mål är att inte behövas på läktaren,
Vi tycker kubanerna gör ett fruktanvärt bra jobb som supporterklubb.
Det finns inget bättre än att lugnt kunna luta sig tillbaka och känna den stoltheten Ösk kan ge när det är fullt ös på läktaren och planen, har fått gåshud ett flertal tillfällen dom senaste åren. grät fan av lycka när vi gick upp igen..
Men sen finns det dom som inte kan sköta sig, som man måste säga åt ett flertal tillfällen, och jag vet fan inte om dom inte förstår eller har grava hörselproblem.men det känns så onödigt att behöva tjata när alla egentligen vet vad som gäller.
Alla vet ju nu att bengaler är förbjudna, alla vet att det finns övervakningskameror på arenorna runt om i landet.
Om man nu älskar Ösk, varför försätter man sig i den situationen att bli avstängd från fotbollen under kanske ett par års tid för en bengal.
det är nåt jag inte kan förstå..
Örebro psoari
2007-04-27 23:01
Helt rätt Tattoo. Jag tycker att vi i klacken ska våga vägra pyroteknik. Det hjälper ju inte sport direkt. Tänk va besvikna alla spelare måste bli när de ser en bengal tändas på den egna läktaren. De vet ju, liksom alla andra, vad det innebär. Besvikna spelare spelar nog inte bra. Det kan faktiskt vara så illa att det var bengalen som gjorde att ÖSk tappade poäng mot GAIS. Nån idrottspsykolog på plats?
Örebro Bastard on Parade
2007-04-27 22:48
ÖSK tattoo//

Bra inlägg, intressant att läsa tycker jag.

Förresten, var det du som var med ner till Trelleborg i höstas?
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-27 22:44
Men på det sätt som te x Ultras grupper och diverse falanger, om det nu är C-supportrar dom kallar sig eller what so ever , stöder ösk, genom att ge dom böter, det stöder jag inte.
Ultras gruppen gör ett jävligt bra jobb på läktaren med flaggor och diverse tifon och det är en otroligt skön känsla när hela vallen är med och klappar och sjunger, då mår jag jävligt bra.
Men snälla.
Låt den pyrotekniska skiten stanna utanför arenan.
man stöder inte en klubb genom att se till så dom får böter, jag vet, been there, done that..
Vafan hjälp oss istället, bli publikvärd, det är också ett sätt att supporta klubben.
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-27 22:40
Ämne: En sak jag inte förs....
Hej Bengt.
Hade jag tagit dig på allvar som en ösk supporter hade jag kunnat svara på din fråga.
Gör det rätt nästa gång.
Jag tror dom flesta vet att jobbar som publikvärd "gulväst " eller vad ni kallar oss.
Jag gör det för att jag älskar sportklubben och för att dom ska kunna spela i Allsvenskan.
Förbundet kräver en viss organisation runt matcherna för att dom överhuvudtaget ska få spelas.
Det är mitt sätt att betala tillbaka en liten del av dom böter jag personligen var med och gav klubben i Norrköping för en massa år sen.
Den dag jag känner att jag kan dra mig tillbaka och det finns en publikvärdsorganisation som funkar så ska jag med glädje ställa mig i klacken och heja fram sport mot mera segrar.
Ösk tar upp väldigt mycket av min tid, både jobb och privat och uppehållet från oktober till feburari när träningsmatcherna dra igång är en plåga för mitt svartvita hjärta.
Örebro Aspen
2007-04-27 22:09
Från TFF-forum :
Avslutningsvis vill jag ta upp dagens domare, Jonas Eriksson från Sigtuna. Jag är naturligtvis inte objektiv för fem öre, men herre min skapare, finns det inga gränser för hur usel en man i svart någonsin får lov att vara? Anders Frisk, kom tillbaka, allt är förlåtet!
Örebro Mittåt
2007-04-27 20:38
Rock_Strongo// Rätt av dig - fel av mig. Marino verkar vara skadad så han stod bara och tittade på.
Sverige ZekeSvammel
2007-04-27 19:12
Man skall inte riva i gamla sår. Fast å andra sidan, tiden läker alla sår, så jag kan inte underlåta att belasta ert forum med en liten fundering.

Bandyförbundet har godkänt handlingsplanerna och beviljat elitlicens för de klubbar som var i den ekonomiska riskzonen. Inte minst Hammarby då med stora skulder och negativt eget kapital. ”Vi har valt en liberal tolkning” säger ekonominämndens ordförande Sunnermalm.

Vilken kontrast till den attityd som SvFFs licensnämnd med Thallinger i spetsen visade upp för något år sedan. Där var ståndpunkten att statuera exempel och till varje pris visa vem som var i maktposition. Man valde att tolka redovisningsprinciperna och värdera balansposterna till ÖSKs nackdel. Trots att oberoende redovisare påvisat välgrundade argument att göra andra tolkningar.

Nåja, det där är historia nu. Skönt att den sportsliga rättvisan ändå på något vis segrat och ÖSK av egen kraft tagit sig tillbaka där man hör hemma, i Allsvenskan. Lycka till i fortsättningen, både på fotbollsplanen och med de finansiella rapporterna!
Rock_strongo
2007-04-27 18:53
Mittåt//

kan det vara Marino Rahmberg?
Örebro Mittåt
2007-04-27 18:25
Dagens Gåta: Vad heter han?
I kväll gör en ÖSKare som aldrig spelat för ÖSK hemmadebut för sin nya klubb.
Don W
2007-04-27 18:12
ta väl hand om abbe nu...om han kommer de e väll inte klart va? :)..mne ta väll hand om han...ni kommer gilla två fotarn...

En stad, en kärlek ,Ett lag STHLM stolthet //peac
Örebro ÖSKare i exil
2007-04-27 18:00
Hej på. Kul med Barsom, jag var lite sur över att vi missade honom när han var ung och lovande. Skulle vara spännande att se honom. Klarar han en central offensivroll som Larsens eller är det att konkurrera på kanterna. För när det nu lossnar för Näfver och han har lekstuga med först Trelleboda och sedan de spännande större lagen är jag övertygad att anbuden regnar i sommar fönstret. Längtar tills på måndag. Näfver gör ett och spelar fram till Nedims.
Örebro Mittåt
2007-04-27 17:50
James spelar i morgon men inte Moses. Vad det kan betyda överlåter jag till tebladsläsarna att uttyda.
Annons: