/fotboll/osk/forum/8161.aspx/fotboll/osk/forum/8161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2007-04-25 16:32
Tror att det var en del Kubaner på plats. De borde väl kunna peka ut de skyldiga för att rentvå Kubanerna... Då har de ju automatiskt tagit ställning till att könsord, förstörelse av egendom, och bengaler inte hör hemma i supporterkulturen.
Antar att bengaler fortfarande är ett "hett" ämne, men så länge som det är förbjudet måste Kubanerna ta avstånd från bengaler.

Ps. Någon som vet när O'Learys öppnar på måndag?
Örebro Still Free Örebronx
2007-04-25 16:32
Ämne: Still Free Örebronx ....
Ja, men för vilken säkerhet, om jag skulle tända en bengal kan jag ju garantera att den inte hamnar på planen, å andra sidan finns de ju människor som vill demonstrera att dem inte lyder dessa lagar, men de går att stänga av, men de handlar ju inte bara om storlagen nu, kubanerna är kända som en bra klack ( ? ), de var minst 2-3 kameror riktade mot oss senast, och de handlar inte om spelares säkerhet, handlar mer om att vi ska acceptera de, och att de kmr dyka upp väldigt mkt fler kameror, men skit i just de ämnet nu, de jag vill få fram är pamparna tar bort människors rättigheter mer o mer, så därför bryr jag mig inte om bengalerna och hoppas att fler kommer tändas..
Örebro Sekt. E
2007-04-25 16:27
Still Free Örebronx / Tror nog att de flesta reglerna kring arrangemang finns där för att öka säkerheten för spelare och åskådare. Ur min synvinkel är storebrorsagerandet mer baserat på pamp-tendenser och maktfullkomlighet. Bristande självkritik och kamratskap mellan "de rätta" verkar stå i fokus i Solnas korridorer. Ganska klassiskt agerande hos priviligierade personer som inte utsätts för en sund granskning.
Örebro Chipset
2007-04-25 16:24
Adios/ Tack!
2007-04-25 16:20
personligen bryr jag mig inte om könsord och bengaler, förstörelse av egendom är därimot inte samma sak, men de två förstnämda bryr jag mig inte alls om, sedan att fotbollsförbudet har insätt att dem kan åstakomma genom att göra ett litet storebror samhälle inom fotboll är en annan sak..
Örebro Adios
2007-04-25 16:20
Restaurang 4e våningen
Rudbecksgatan 52C
702 23 Örebro

Örebro Chipset
2007-04-25 16:17
Är det någon som har adressen till restaurang fjärde våningen? Hittar den inte, minns den inte.
Örebro go_osk
2007-04-25 16:02
Ämne: Välkommen till Öster....
Tackar, tackar. Hur går snacket i stan och hur många beräknas komma och bevittna matchen imorgon? Jag hörde en intervju med er tränare för ett par veckor sedan, och på honom lät det som att ÖSK:s besök i Östersund ses lite som årets händelse. Någon underskattning ska det inte finnas risk för och räkna med att ÖSK ställer ett relativt a-betonat lag på planen.
Örebro Sekt. E
2007-04-25 15:52
Trist att även stolta Sport ska drabbas av pubertala jönsar.
Östersund Stanza
2007-04-25 15:50
Välkommen till Östersund! Nya Jämtkraft Arena har kapacitet för 5000 sittplatser när den står klar för invigning i sommar. Tills vidare får vi nöja oss med spel på B-planen. Samma konstgräs som på Behrnabeu, för övrigt. ÖFK har ett riktigt lågbudgetlag den här säsongen och siktar i första hand på att säkra kontraktet i division 1.
AIK Saywee
2007-04-25 15:44
ÖSK tattoo//
Jaa du, det var några bedrövligt omogna s.k. supportrar på plats. Skrek könsord och svordomar och annat skit, som naturligtvis inte hördes bort till GAIS-klacken, spelarna, domarna etc.
De enda som hörde detta var ju vi själva, de som stod i korvmojen och ett par poliser. Pinsamt!

Dessutom hade dessa rötägg troligtvis aldrig sett en soptunna, utan muggarna som det dracks ur kastades med eller utan dryck ned över nästa läktarsektion.

Jag var nära att säga till om skärpning, men sådant skall väl egentligen inte behövas?

Jag vill inte se eller höra dessa mer på någon av ÖSK´s matcher!
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-25 15:25
Apropå böter från Gaismatchen kan även tilläggas att Ösk kommer få en räkning på en sönderslagen Toalett. // Varför varför gör man såna saker//
Hur låter snacket bland dom inblandade
- höhö, fan vet du vad jag gjorde?
-Höhö näe berätta...
-joru vet , jag gick ner på dass när vi ledde med ett noll- höhö sen slog jag sönder en toalett du vet höh
du vet de va vatten nästan överallt..
-höh näe äre`sant. fan va cool och ball du e..
du e fan min idol höhö
JÄVLA IDIOTER.
Meningslös jävla skadegörelse av halv vuxna människor. Ösk får naturligtvis en räkning. bra jobbat.
dom 2 som fördes ut från ullevi kommer nog inte få se ösk spela på ett tag, att det sen var mer folk inblandade som eventuellt styrde upp eldningen vet dom nog bara själva, eller??

För det skulle ju vara väldigt synd om det var nån som styrde upp det och fortfarande får gå på fotboll. då har han ju satt sina kompisar i en jävla sits, / undrar hur glada dom är /

Det som också är väldigt trist är ju om te x allehanda tar upp det här i nån notis så kommer ju kubanernas namn automatiskt upp. Vi som var där vet ju att det inte var Kubanerna som tände några bengaler eller slog sönder toaletter men det vet inte resten av Na,s läsare.
Det goda namn och rykte som KUBANERNA byggt upp under fem år dras ner i skiten varje gång nåt sånt här händer runtom i landet där ÖSK spelar.
Är det acceptabelt?.
Örebro Adios
2007-04-25 14:52
Enligt väl insatta källor var Martin hårt driven. Av sin mor! Det hör ju inte direkt till vanligheterna....
Örebro Mittåt
2007-04-25 14:14
Liberate// Anttonen har ju umgåtts med planer på att lämna klubben i flera år även om han aldrig kommit till skott. Han har bara ett ettårskontrakt med klubben. Om han lyckas etablera sig som högerback är det nog stor risk att han till slut gör slag i saken och söker nya utmaningar.
Örebro pemo
2007-04-25 14:06
Bengtsson hade väl Lundin som tränare? I så fall skulle jag också åkt till Italien. Skämt å sido, det verkr inte som om Bengtsson hade någon större tillit till ÖSK. samtidigt är han nog ett varnande exempel. Det skulle vara kul och läsa om hur många av alla dessa "talanger" som sticker utomlands i tidiga tonår. Jag tror att penningkåta föräldra och agenter är den största faran. Nej, ge talangerna fler chanser att "misslyckas" i A-truppen så det får spela lite allsvensk fotboll. Det är fler 30-åringar och återvändare som borde sättas på bänken istället.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-04-25 14:05
Ämne: Potentiell högerback....
Varför skulle Anttonen lämna?
Örebro Bastard on Parade
2007-04-25 13:23
Potentiell högerback ifall Anttonen lämnar?

Han var duktig förra säsongen i alla fall, en så kallad modern ytterback.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-25 13:13
Joerny//

Det är möjligt att det hade sett annorlunda ut, det kan man ju inte veta.

Vad jag har förstått hade han en enorm press på sig själv, tränade mycket utöver träningstiderna osv...
Örebro ÖSKÖSK
2007-04-25 12:22
Om ÖSK visar samma kämpaglöd som dom gjorde mot Elfsborg så lär vi vinna med 2-0 , 3-0.

Hoppas bara att Nedim är med och inte är i Bosnien. Han kommer LÄTT göra mål om han spelar. Och jag tror Rodevåg också kan sätta den om han är från start.
Örebro Joerny
2007-04-25 11:59
Vet inte om länken har varit "uppe" förut. Men jag kan inte låta bli att fundera på hur annorlunda saker kunde ha varit om Martin Bengtsson först etablerat sig i ÖSK innan han blev proffs. Kanske var pressen från omgivningen på han alldeles för stor?
AIK Saywee
2007-04-25 11:57
Jag brukar ju ibland tjöta om GT´s stockholmsnoja ...

... fyra lag har tabellraden 1 1 1 och målskillnad 4-4, vilket "innebär" att IFK Göteborg ligger överst av dessa i GT och i Metro´s västkustedition. Borde inte BP ligga före på bättre bokstav? Nej de har placerats sist av dessa.

Jag vill se ett Ö-lag i toppen!!!
AIK Saywee
2007-04-25 11:47
När vi ändå är inne på att kanske plocka hem någon "gubbe" - vad sägs om "Slaktaren från Polen" ?
Örebro Toro
2007-04-25 11:43
Sekt. E // Skönt att se en objektiv bedöming ibland också.. ;)
2007-04-25 11:25
och örebro har bern arena och kubanerna?
Örebro Sekt. E
2007-04-25 11:11
Vi vinner med två mål på måndag. Anledningen... matchen spelas i fortet. Så är det helt enkelt. Sen är vi såklart också smartare, fyndigare, mer tekniskt och taktiskt bevandrade än skåningarna. Det var min objektiva bedömning.
Örebro Adios
2007-04-25 10:50
ÖSK får alldeles för få straffar. Vad laget behöver är givetvis TORE LENNARTSSON, och ingen annan.
Örebro bison
2007-04-25 10:48
ÖSK vinner mot Trelleborg för att
1. Vi spelar hemma. Trelleborg var odugliga mot Bajen borta.
2. ÖSK har bättre offensiva kvaliteter.
3. Trelleborg har dragit på sig massor med gula kort vilket redan nu renderar i en avstängning av en mittback mot ÖSK samt att ett flertal TFF-spelare får passa sig för att inte dra på sig sitt 3:e kort.
4. ÖSK är Sveriges bästa lag
Örebro Mac-T
2007-04-25 10:46
Ursäkta dubbleringen. Hände nåt när jag skickade...
Örebro Mac-T
2007-04-25 10:43
Jag tror ÖSK vinner klart mot Trelleborg. Har tippat 3-1. Vad tror ni? Motivera varför!
Örebro Mac-T
2007-04-25 10:43
Jag tror ÖSK vinner klart mot Trelleborg. Har tippat 3-1. Vad tror ni? Motivera varför!
Annons: