/fotboll/osk/forum/8158.aspx/fotboll/osk/forum/8158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2007-04-25 21:15
Verkar bli en riktigt stark trupp ÖSK ställer upp med. Jag var liiiiiiite fel ute i mina spekulationer ;-)
AIK Saywee
2007-04-25 21:10
Trodde att jag kunde avsluta det sorgliga inslaget från Ullevi i måndags kväll ...

... men sunt förnuft, rättvisa, frihet under ansvar etc verkar svårt att begripa för några enstaka inläggare.

Man måste våga stå för sina handlingar och inte skjuta över problemen till andra, med andra ord inte fega ur när det gäller!

Nej, åter över till något positivt ...
... ur dagens pappers-GT:

Skytteligan, i topp Nedim 2 mål, men sjua i GT, bokstavsproblem i trycket?

Varningsligan, 3 Yousef Fahkro, TFF (!) och ett gäng på 2 varningar, inga från Ö-laget!

Publikligan, Örebro sexa, 11 191!

Målvaktsligan, etta Peter Westman Örebro 87% !!!!!!!

Hemmatabellen, tja, trea från slutet - men obesegrade!

Bortatabellen, fyra!

... och en gång till, SUPPORT=STÖD!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Bastard on Parade
2007-04-25 21:10
Någon som vet ifall matcherna kommer publiceras på officiella? Jag såg att GAIS har deras match mot Malmö på deras webb-tv och att de även ska visa matchen mot ÖSK.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-04-25 21:09
Finns det någon jag kan ringa för att få veta hur jag ska göra med räkningen till medlemsskapet i kubanerna?lite oklart med inbetavin.mvh.
Örebro jappel
2007-04-25 21:09
Ämne: jappel//
Hmm, jag v....
hmmm, jo jag anade det. men jag tycker ändå att det är konstig att intresset är så pass lågt att det då krävs allsvenskt besök i någon liten håla för att det ska vara intressant.
Det är ju inte direkt slutsålt ens i semifinalerna...(oftast mellan allsvenska lag.)snarare endast närmast sörjande och fribiljetter på plats..
Örebro jappel
2007-04-25 21:07
Ämne: Enligt den ständigt ....
Låter som att vi ställer ett riktigt slagkraftigt lag på planen ändå då.
Troligtvis hungriga också.
Låt oss hoppas på en riktig målfest för de svartvita anfallarna.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-25 21:06
jappel//
Hmm, jag var nog otydlig, avsåg dagens match (BKF-Väsby) när jag räknade upp saker. :)

Östersund tar säkert betalt i morgon, utan att överskatta ÖSK eller cupen men nog måste det vara något av årets match i Jämtland?
Örebro jappel
2007-04-25 21:04
ja visst är det konstigt att intresset är så pass lågt kring svenska cupen..
ÖSK har ju till och med entréavgift på sina träningsmatcher. (även när vi var i se om jag inte minns fel!) Då ska det väl kunna gå att ta betalt i svenska cupen speciellt för lag som östersund som får ta emot allsvenska lag.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-25 21:00
Enligt den ständigt allvetande Johannes så ställs Nordback, Anttonen, Riddez och Haginge över morgondagens cupmatch. Intervju med Juhlin dyker upp snart. Sannolikt på officiella. :)

Forward föll med 1-3 vilket var ett rättvist resultat även om sista målet föll på stopptid. Synd att säga det men BKF får skylla sig lite själva. Vid ställningen 1-1 tar deras högerback ett nacksving på en av Väsbys anfallare i ett helt onödigt läge och varningen är solklar. Tyvärr var det killens andra i matchen och game over således. Överlag en mycket grinig match där Jiloan Hamad var mycket duktig. Oerhört kvick med boll men borrar ned huvuet lite för mycket när han sätter fart. Men ett spännande högerytterämne är han helt klart.

Ingen speaker, ingen matchklocka igång, ingen publik (nästan), INGEN KORV, gratis inträde. Svenska cupen i ett nötskal. :)

Edit: Måste sluta skriva Haginges namn i bestämd form singular.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-25 20:53
Rynninge kan nog få det rätt tufft i år´. De har en rätt tunn trupp om jag inte är ute och cyklar och dessutom har de blivit av med den bästa spelaren.
Örebro jappel
2007-04-25 20:50
står fel på både svt och ab.
Örebro jappel
2007-04-25 20:49
forward väsby står 1-2 och bkf spelar med 10man...
Örebro go_osk
2007-04-25 20:32
Rynninge föll med hela 0-6 mot Åtvidaberg i Svencka Cupen. Något jämnare verkar det vara mellan Forward och Väsby där ställningen fortfarande är mållös. Dagen största skräll får väl anses vara att Örgryte hittills bara har 1-1 mot division 2 laget Timrå.
Örebro joth
2007-04-25 19:32
Ämne: Ämne: Känns s....
Tror det var du som nämde det först. ;-) Dvs. jag håller med dig...
Örebro Aspen
2007-04-25 19:20
Ämne: Känns som vi har haf....
Jag håller med rumpmasen, Joth. Våra medlemsavgifter ska inte gå till bengal-böter. Civilkurage är det som gäller - stoppa "fel"tänkarna redan innan dom ställt till det.
Örebro jappel
2007-04-25 19:10
Är dom i 17-20 års åldern är dom ju straffbara. Bara för ÖSK att anmäla och begära skadestånd.
Kanske att man kan göra det som privatperson också om ÖSK av någon anledning inte vill stöta sig med vederbörande. Värt att titta upp.
Örebro ÖSK-Karl
2007-04-25 19:06
Still Free Örebronx//

Du tror inte på vänster/höger, men tydligen tror du att bengaler är lösningen. Har du pengar att betala böterna åt ÖSK varje gång de tänds?
Örebro ÖSK-Karl
2007-04-25 19:02
Ang.Bengalerna//

Det var 5-6 personer i åldern 17-20 år, de tejpade upp en flagga, sedan stod de i en grupp och fyrade av bengalen. Vet inte hur Polisen lyckades hitta just de två de tog. För mig hade de gärna fått ta hela gruppen. När man sedan får läsa att även en toalett slogs sönder och böterna blir ännu högre för ÖSK, då är det ännu sorgligare.
Örebro jappel
2007-04-25 19:01
min plan är att först vinna allsvenskan sedan kvalet till championsleague.
Sedan är det bara att fortsätta av bara farten :-)
inte mycket till plan kanske, men så är jag inte något geni heller...
Örebro jappel
2007-04-25 18:51
Ämne: Brorzan: mm är rätt ....
Verkar som om gränsen mellan nytänkande och galen är ganska tunn också. Fast så är det ju ganska många genier som antagits vara galna innan dom övertygat omvärlden.
Om vi nu gemensamt kan ta och tänka fram ett sätt för ÖSK att bli ett topplag i europa skulle jag vara glad.
Örebro # brorzan
2007-04-25 18:44
Still Free Örebronx //

Att vara nytänkande är inte detsamma som att vara otrevlig. Tänk på det.
Örebro Still Free Örebronx
2007-04-25 18:42
Brorzan: mm är rätt skeptisk till de också, att vara en nytänkande människa är inte alltid de lättaste, för var man än vrider och vänder så kommer alltid någon o ska försöka tala om vad som e rätt o fel, du vet.. sånna där människor, som aldrig ställt frågan om varför vi är här, vad som hänt långt innan oss, sånna där som accepterar att 9/11 var en terrorist attack, sånna människor som lever efter demokrati med aldrig orkat brytt sig att läsa upp så pass mkt att man ens vet vad ordet betyder..

visste ni föresten vad magiker och häxor's trollstavar var gjorda av? holywood, slump? intressant e bara förnamnet..

skiter i bengal snacket nu, bengaler kommer inte försvinna, allting fixas inom några år ;)
Örebro # brorzan
2007-04-25 18:26
Still Free Örebronx //

Som gäst här så är det ett antal regler att lyda under med. Det är up till andra att bedöma om du klarar det eller inte, men jag är skeptisk...
2007-04-25 18:23
hahahah som sagt, fina ord från en människa som inte ens äger sin egna hjärna :D
2007-04-25 18:20
vänsterromantik??? alltså läs noga nu din skevuppfostrade jävla orm,

jag tror inte på vänster/höger , då de är olika vingar på samma fågel, och vore du påläst, (nu pratar jag inte om de du lärde dig i skolan) skulle du förstå precis vad jag menar..

bengalerna i sig, kan ses som en symbol för den som så vill, jag gör de på sätt o vis, och jag kommer ALDRIG se mig som en gäst hos svff, jag är där för Ösk.. ni måste se skillnaden..
är väldigt glad att örebro kommer förändras inom några år..
Örebro joth
2007-04-25 18:15
Nu vill jag ha en startelva till morgondagens cupäventyr... och även en länk till någon form av webrapportering. :-)
Örebro joth
2007-04-25 18:12
Känns som vi har haft den här debatten förrut.
-Det man kan konstatera är att alla tycker att bengaler är en stämningshöjare.
-Dock är det olagligt att tända dessa på arenorna och därmed idiotiskt att göra det, eftersom laget man påstår sig stötta drabbas.
-Vill man legalisera bengaler på arenorna måste man försöka få till en regeländring. Är det så att alla klubbars supportrar har denna åsikt borde man bilda ett intresseorgan som för fram åsikten till SvFF, då naturligtvis ett konstruktivt förslag över hur man kan genomföra detta på ett säkert sätt.
-Vi kan älta denna frågan hur mycket som helst här men jag är säker på att ingen kommer att vika sig, därför tycker jag att Kubanernas styrelse borde agera på något sätt i frågan för att visa det officiella supporter-ställningstagandet.

För övrigt hoppas jag att det finns många supportrar med lite civilkurage och därmed anger de "förstörare" som agerar emot bestämelserna. Jag vill inte att min medlemsavgift ska betala olovliga bengaler...
Örebro jappel
2007-04-25 18:04
# brorzan//
Väl talat.

Adios//
Så du anser inte att du är gäst när du går på krogen? om vi då måste förtydliga kan vi byta ut ordet gäst mot ordet kund om det känns bättre för dig. Gäst låter bara lite trevligare.
Örebro joth
2007-04-25 18:04
Tur att det riktiga supportrarna, dvs Kubanerna, är emot bengaler...
Örebro # brorzan
2007-04-25 18:02
Adios //

Dumt eller inte, men man är som besökare på bio, fotboll, krogen, restauranger osv att betraktas som gäst och förväntas följa de regler som värdarna sätter upp.
Annons: