/fotboll/osk/forum/8153.aspx/fotboll/osk/forum/8153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Robben 82
2007-05-02 09:47
Tänkte lägga mig i debatten ang Kubanerna,Visst låter det illa när man skriker könsord eller hat ramsor,men säg någon arena som man inte gör det på?! själv sitter jag på sittplats och tycker kubanerna blir bara bättre för varje år...

Ps undrar om det var gulligull stämning på Anfield igår;-)
Örebro micro_42
2007-05-02 08:42
Ämne: ÖSK-Karl//Hata Väste....
Jag tycker att dom riktiga KUBANERNA skall hjälpa ÖSK att vinna Fair play i år.
När några börjar häckla motsåndare eller domare,
kan dom tex. börja bua ut den olåten.Gärna från sektion E.Sedan direkt börja med en positiv heja-ramsa.
Det borde kunna ge nån extrapoäng.
Örebro Kerberos
2007-05-02 08:39
Angående Kubanerna vill jag framföra min personliga åsikt om vad jag tycker. Jag tycker Kubanerna gör ett väldigt bra jobb. Jag tycker Kubanerna står för en positiv stämningshöjande del av Behrn Arena och utan er skulle BA bli tämligen tyst och energifattig. Dvs jag sympatiserar med den del, av eller i Kubanerna, som står för det konstruktiva och en positivitet med att endast supporta fram ÖSK med sång och glädje.
Örebro BabyKladde
2007-05-02 06:56
Se till att anmäla er till bortaresan mot Hammarby den 13/5.. .
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro joth
2007-05-02 06:56
ÖSK-Karl//Hata Västerås ramsan var inte det som fick mig att bli lite irriterad... det var när man började kalla TFFs målvakt för vissa saker. Och det gjordes inte sporadiskt av några få...

Nåväl, därmed har jag inget mer att säga i den debatten utan kommer istället skicka in min anmälan till Hammarby matchen. :-)

ÖSKÖSK//Vi får väl hoppas att Haginges ryggproblem håller större klubbar borta. Men som du säger, fortsätter han så här blir han inte långlivad i den svarvita tröjan...
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-02 00:24
loopy//

Hata Västerås är nog inrotat minst 40 år tillbaks i tiden. Men det är så larvigt när vi inte ens möter Västerås. Lika töntigt som Degerfors med sitt hata Örebro vilka de än möter.

Förövrigt anser jag att klacken kan ta till vilka medel de vill så länge det inte leder till böter, den tolfte spelaren är oerhört viktig. Dessutom sägs det garanterat minst lika fula ord på planen som på läktaren.

Från sittplats njuter jag ändå mest av sångerna och den dagen "gamla fina Örebro" sjungs av alla på hela BA längtar jag till.
Örebro Mittåt
2007-05-01 23:33
Marcus// Det är lättare om man håller på Liverpool. Men jag håller med dig om Glenn. Han är totalt värdelös.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-01 23:30
Mittåt//
Jag kunde inte följa matchen, retade mig så enormt på Glenns opartiskhet att det stod mig upp i halsen. Som att sätta mig på att kommentera ÖSK-Degerfors. :)
Örebro Mittåt
2007-05-01 23:23
Där satt den!
Örebro go_osk
2007-05-01 23:13
Bland annat lite snack om matchen mellan ÖSK och TFF i matchpuls (se länktips).
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-01 22:54
Jag känner mig fri på vallen och jag känner mig fri på Västra, Östra, Norra och Södra och det har jag gjort sedan 1986. Jag skriker fula ord men inga ord som kan tolkas som "grova" ord.

Och nu till fotbollen! Haginge lär bli såld snart, han har spelat sjukt bra hela försäsongen och spelat bra i alla seriematcher. Denna säsong kommer han att utvecklas till något för klubbarna ute i Europa.

Jag hoppas verkligen att vi får möta Eskilstuna i cupen, skön bortaresa plus att Öster känns inte roliga att möta, vi hade vissa problem med dom i Superettan 2005. Visst, vi har ett mycket bättre lag nu och dom har väl kanske ett sämre? Men ändå, Eskilstuna skulle vara en bra match för oss.
Örebro jappel
2007-05-01 22:54
håller verkligen alla tummar jag har (och några lånade) att city slår öif imorgon! Kortare resa lättare match! hoppas hoppas.
Örebro Storm_90
2007-05-01 22:53
Ämne: initforlife//Det hel....
Ja men som spelare har man väl inget annat man FÅR säga? Är 100% säker på att minst 3-5 spelare i truppen tycker om eller inte har något emot när klacken sjunger hata västerås någon gång ibland. Och om de skulle ha det varför inte vissa det då? Gör ett uttalande, skipa vågen eller något. Sen så har ju också Larsen sagt att han vill att ÖSK fansen ska vissa mer känslor, och om man är någorlunda begåvad så vet man att alla vissar känslor olika.
Örebro jappel
2007-05-01 22:45
Mycket intressant match mot ica på måndag.
Dom har väl inte direkt rosat marknaden så här långt. Fast ÖSK ser även dom ganska bleka ut imellanåt. Med ordentligt med tändvätska och rätt inställning från start den här gången (som mot ellos!) så ska det kunna bli en trevlig historia.
Örebro loopy
2007-05-01 21:48
Ämne: Igår Hagge och idag ....
Lite snabba kommentarer i pausen.

Tycker nog att Hagges mål var mer som en Riise.

Hata västerås är rotat sedan över 20 år (kanske mer) och har väldigt lite med fotbollslaget VSK att göra, men ramsan är fortfarande relevant. (vill du ha exempel så fanns det ju en hel del på läktarn när vi mötte dom förra året eller veckans match mot syrianska)

Göteborg ser väl inte så vassa ut. Malmö väldigt ojämna. HIF bottenlag. Hammarby har likvärdiga resultat med oss. 6-9p blir det.
Örebro Mittåt
2007-05-01 21:48
Chipset// Klockan 17.00 på Behrn Arena.
Örebro Chipset
2007-05-01 21:44
var och när går reservlagsmatchen i morgon?
Örebro Los Flores
2007-05-01 21:37
hoppas på fint tifo nästa match !! =D
Örebro rirobban
2007-05-01 21:24
Tänk att Elfsborg följer våra resultat:=) Tuff månad vi går in i nu. Göteborg, Malmö, Hammarby och Helsingborg. Men jag är opptimist och tror på minst 8 poäng. Seger i hemmamatcherna och oavgjort i bortamatcherna. ÖSk vägrar att förlorar och kommer inte heller ha gjort det efter 8 omgångar tror jag:=)
Örebro abdel seidou
2007-05-01 21:13
Ämne: Om ÖSKs klack kör ha....
ja utan tvekan, och med all rätt. men det har inte det minsta med saken att göra.
Örebro Mittåt
2007-05-01 21:10
Om ÖSKs klack kör hata, hata Västerås när ÖSK möter någon av de andra större klackarna, så kommer de att bli utskrattade.
Örebro Mittåt
2007-05-01 21:08
Igår Hagge och idag Agge(r)!!!
Örebro BabyKladde
2007-05-01 21:02
Kom igen, anmäl er nu till bortaresan mot Bajen den 13/5!!
Örebro go_osk
2007-05-01 21:02
Ämne: go_osk //

Jadu, h....
Givetvis hade det känts lite väl tufft om Malmqvist även blivit bestraffad med en frilägesutvisning, men om regelverket ska följas till fullo så hade nog en utvisning varit befogad. Nog om detta!

För övrigt är det väldigt glädjande att vi även börjar få en etablerad klack, med AS-mått mätt, på bernabeu. Även om det som flera redan har varit inne är svårt att hålla koll i samma takt som klacken växer i storlek. Men det är ett vägval, antingen så accepterar vi det eller så blir vi en mer sluten förening. Personligen föredrar jag det förstnämnda alla dagar i veckan. Annars är det precis som vanligt eget förnuft som råder.
Örebro abdel seidou
2007-05-01 20:59
fan e det bara jag som inte förstår vari problemet ligger som får någon att dra igång den här diskussionen? västerås behöver vi inte hata, dom kan vi hånskratta åt istället nu för tiden, annat va det på hockeytiden, men det har ju ingenting med saken att göra. oavsett om det av vissa uppfattas som pinsamt eller inte så är det knappast rimligt att resonera på så sätt att någon i egenskap av kuban eller vad fan som hellst annat ska ikläda sig rollen av nån sorts ordningsmakt och TA sig rätten att "tysta" nån annan på läktaren för att man inte vill bli förknippad med dennes åsikter. det skulle bara kunna rättfärdigas på ett enda sätt och det är en centralstyrd mycket strikt och exakt gränsdragning för vad som är okej och inte på läktarna. vad jag vet så finns inget sådant typ av regelverk i dagsläget. iaf inte där en gräns på nogot sätt skulle komma i närheten av nått så oskyldigt som hata västerås eller tjockis. det som finns är väl svensk lag isåfall med dom självklara gränsdragningarna mot rasism osv som vi vettiga vettiga människor alla redan respekterar. för fan, få lite perspektiv på saker och ting! självklart får inte ett sällskap som kräver en aktiv handling för att bli medlem i försöka ta sig rätten att projecera eller påtvinga sina stadgar/värderingar på någon utomstående hur "rätt" och vettiga än skulle vara! INGEN utom eventuellt fotbollsförbund/klubbledning/arenaföretag eller dylikt kan påstå sig ha rätten att sätta några villkor för besökande på västra. jävla fascistfasoner!
Örebro initforlife
2007-05-01 20:56
Kerberos//??
Örebro Kerberos
2007-05-01 20:53
Jag fick en fundering på kanske om var diskussionen som gått under dagen spårar ur?

Kan det vara samma slags problem där diskussionen mellan demokrati och religion krockar?

Religionsfrihet innebär att du får tro på vad du vill, ingen ska kunna bestämma över någon annan på det området. Men om du får tro på vad du vill, kan du eller ska du verkligen få agera hur du vill enligt din tro utan att inkräkta på demokratin?

Demokrati är en majoritetisk ståndpunkt där minoreteten får rätta sig efter majoriteten. Därför brukar demokratiska ståndpunkter inte vara religionsbaserade utan handla mer om lagar och regler till hur vi agerar gemtemot varandra. Dock är de oftast nyanserade av religioner om vad som är rätt och fel och moraliserade av de. (Kan man säga att demokrati är en slags kollektiv diktatur?)

Översatt till ÖSK och fotboll tror jag att problemt är följande.

Vissa av oss här inne pratar om support till ÖSK i form av en religion, en tro. Ingen kan berätta för den ene om hur tron på ÖSK ska vara, den andre pratar om de demokratiska värderingar till hur vi ska agera med vårt stöd till ÖSK och där går då meningarna isär och krockar när det syftas på olika saker.

Hur långt ska ens tro få agera ut i ett agerande utan att den inkräktar på de demokratiska värderingarna, samt att de är inom tillräckliga ramar för fri vilja och fritt agerande?
Örebro psoari
2007-05-01 20:46
initforlife: No offense taken. För skojs skull kan jag dock påpeka att publikvärdarna må vara präktiga gossar och flickor, men vad klacken eller enskilda individer i klackens närhet skriker har de inte med att göra. Ses på nästa match.
Örebro Mittåt
2007-05-01 20:35
Fanns det vekligen folk som stod och skrek hata, hata Västerås? Ett halvdåligt div 1-lag? Tala om perspektiv på tillvaron.
Örebro joth
2007-05-01 20:35
Intressanta siffror i Svenska Cupen idag.
Enköping-AIK 0-1 (Sändes på TV4!)
Stenungsund-Malmö FF 0-11

Imorgon 19:00 spelas Eskilstuna-Öster. Blir intressant att se vilket motstånd vi får, och sedan ännu mer intressant när den ska spelas. Mittåt hade ett intressant inlägg för några dagar sedan gällande det pressade maj-schemat....
Annons: