/fotboll/osk/forum/8152.aspx/fotboll/osk/forum/8152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-04-28 08:43
jag tror snarare att han blandar ihop vårat vackra forum med AIK:s, det är vad jag vet just aik djyrgördarna brukar kalla tattare eller?
Oavsett vilket är han förvirrad stackarn..
Örebro Grixx
2007-04-28 06:53
Don W// Ok,du vill ge oss en tårta men har svårt med stavningen. Du är förlåten.
Don W
2007-04-28 04:03
tattare.....
Örebro Isse_H
2007-04-28 00:59
Första 3-poängar'n på måndag!
Örebro Erki
2007-04-27 23:10
psoari//
Om en spelare presterar sämre för att dom ser en bengal tändas, då bör dom inte syssla med fotboll överhuvudtaget.
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-27 23:08
Vårat mål är att inte behövas på läktaren,
Vi tycker kubanerna gör ett fruktanvärt bra jobb som supporterklubb.
Det finns inget bättre än att lugnt kunna luta sig tillbaka och känna den stoltheten Ösk kan ge när det är fullt ös på läktaren och planen, har fått gåshud ett flertal tillfällen dom senaste åren. grät fan av lycka när vi gick upp igen..
Men sen finns det dom som inte kan sköta sig, som man måste säga åt ett flertal tillfällen, och jag vet fan inte om dom inte förstår eller har grava hörselproblem.men det känns så onödigt att behöva tjata när alla egentligen vet vad som gäller.
Alla vet ju nu att bengaler är förbjudna, alla vet att det finns övervakningskameror på arenorna runt om i landet.
Om man nu älskar Ösk, varför försätter man sig i den situationen att bli avstängd från fotbollen under kanske ett par års tid för en bengal.
det är nåt jag inte kan förstå..
Örebro psoari
2007-04-27 23:01
Helt rätt Tattoo. Jag tycker att vi i klacken ska våga vägra pyroteknik. Det hjälper ju inte sport direkt. Tänk va besvikna alla spelare måste bli när de ser en bengal tändas på den egna läktaren. De vet ju, liksom alla andra, vad det innebär. Besvikna spelare spelar nog inte bra. Det kan faktiskt vara så illa att det var bengalen som gjorde att ÖSk tappade poäng mot GAIS. Nån idrottspsykolog på plats?
Örebro Bastard on Parade
2007-04-27 22:48
ÖSK tattoo//

Bra inlägg, intressant att läsa tycker jag.

Förresten, var det du som var med ner till Trelleborg i höstas?
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-27 22:44
Men på det sätt som te x Ultras grupper och diverse falanger, om det nu är C-supportrar dom kallar sig eller what so ever , stöder ösk, genom att ge dom böter, det stöder jag inte.
Ultras gruppen gör ett jävligt bra jobb på läktaren med flaggor och diverse tifon och det är en otroligt skön känsla när hela vallen är med och klappar och sjunger, då mår jag jävligt bra.
Men snälla.
Låt den pyrotekniska skiten stanna utanför arenan.
man stöder inte en klubb genom att se till så dom får böter, jag vet, been there, done that..
Vafan hjälp oss istället, bli publikvärd, det är också ett sätt att supporta klubben.
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-27 22:40
Ämne: En sak jag inte förs....
Hej Bengt.
Hade jag tagit dig på allvar som en ösk supporter hade jag kunnat svara på din fråga.
Gör det rätt nästa gång.
Jag tror dom flesta vet att jobbar som publikvärd "gulväst " eller vad ni kallar oss.
Jag gör det för att jag älskar sportklubben och för att dom ska kunna spela i Allsvenskan.
Förbundet kräver en viss organisation runt matcherna för att dom överhuvudtaget ska få spelas.
Det är mitt sätt att betala tillbaka en liten del av dom böter jag personligen var med och gav klubben i Norrköping för en massa år sen.
Den dag jag känner att jag kan dra mig tillbaka och det finns en publikvärdsorganisation som funkar så ska jag med glädje ställa mig i klacken och heja fram sport mot mera segrar.
Ösk tar upp väldigt mycket av min tid, både jobb och privat och uppehållet från oktober till feburari när träningsmatcherna dra igång är en plåga för mitt svartvita hjärta.
Örebro Aspen
2007-04-27 22:09
Från TFF-forum :
Avslutningsvis vill jag ta upp dagens domare, Jonas Eriksson från Sigtuna. Jag är naturligtvis inte objektiv för fem öre, men herre min skapare, finns det inga gränser för hur usel en man i svart någonsin får lov att vara? Anders Frisk, kom tillbaka, allt är förlåtet!
Örebro Mittåt
2007-04-27 20:38
Rock_Strongo// Rätt av dig - fel av mig. Marino verkar vara skadad så han stod bara och tittade på.
Sverige ZekeSvammel
2007-04-27 19:12
Man skall inte riva i gamla sår. Fast å andra sidan, tiden läker alla sår, så jag kan inte underlåta att belasta ert forum med en liten fundering.

Bandyförbundet har godkänt handlingsplanerna och beviljat elitlicens för de klubbar som var i den ekonomiska riskzonen. Inte minst Hammarby då med stora skulder och negativt eget kapital. ”Vi har valt en liberal tolkning” säger ekonominämndens ordförande Sunnermalm.

Vilken kontrast till den attityd som SvFFs licensnämnd med Thallinger i spetsen visade upp för något år sedan. Där var ståndpunkten att statuera exempel och till varje pris visa vem som var i maktposition. Man valde att tolka redovisningsprinciperna och värdera balansposterna till ÖSKs nackdel. Trots att oberoende redovisare påvisat välgrundade argument att göra andra tolkningar.

Nåja, det där är historia nu. Skönt att den sportsliga rättvisan ändå på något vis segrat och ÖSK av egen kraft tagit sig tillbaka där man hör hemma, i Allsvenskan. Lycka till i fortsättningen, både på fotbollsplanen och med de finansiella rapporterna!
Rock_strongo
2007-04-27 18:53
Mittåt//

kan det vara Marino Rahmberg?
Örebro Mittåt
2007-04-27 18:25
Dagens Gåta: Vad heter han?
I kväll gör en ÖSKare som aldrig spelat för ÖSK hemmadebut för sin nya klubb.
Don W
2007-04-27 18:12
ta väl hand om abbe nu...om han kommer de e väll inte klart va? :)..mne ta väll hand om han...ni kommer gilla två fotarn...

En stad, en kärlek ,Ett lag STHLM stolthet //peac
Örebro ÖSKare i exil
2007-04-27 18:00
Hej på. Kul med Barsom, jag var lite sur över att vi missade honom när han var ung och lovande. Skulle vara spännande att se honom. Klarar han en central offensivroll som Larsens eller är det att konkurrera på kanterna. För när det nu lossnar för Näfver och han har lekstuga med först Trelleboda och sedan de spännande större lagen är jag övertygad att anbuden regnar i sommar fönstret. Längtar tills på måndag. Näfver gör ett och spelar fram till Nedims.
Örebro Mittåt
2007-04-27 17:50
James spelar i morgon men inte Moses. Vad det kan betyda överlåter jag till tebladsläsarna att uttyda.
Örebro Mittåt
2007-04-27 17:46
Jag förstår inte vad barsom skulle kunna tillföra som truppen ser ut nu. Det är högerkanten som ser tunn ut - inte vänsterkanten. Och ärligt talat - är vi intresserade av en spelare som fått sparken från Djurgården. Det är väl bara för att han är från Örebro som hans namn kommer upp.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-27 16:46
Var det inte Barsom som föredrog att spela på vänsterkanten för att det inte sliter på kroppen lika mycket?

Barsom har offensiva kvaliteter som jag gillar, men jag vet inte ifall han är rätt spelartyp för ÖSK. Håller kroppen? Kostar det mer än det eventuellt kan smaka?
Örebro Grixx
2007-04-27 15:59
Grattis KIF till nye tränaren.
Även kul om Barsom skulle lira i ÖSK....men på bekostnad av vem?
Örebro Sersant
2007-04-27 15:43
En till interessant artikel om att göra AS till "premier Leauge"
Örebro Sersant
2007-04-27 15:38
Jag skulle inte säga nej till Abgar han skulle kunna axla Larsens roll och stärka högerkanten (som inte känns så jätte stark nu)
Örebro Erki
2007-04-27 15:06
Maska vid hörnflaggan måste vara Larsens favoritsysselsättning :)
Riktigt pinsamt att behöva göra det mot ett div. 1 lag.
Örebro 3poängaren
2007-04-27 14:19
Vilka anfallare startar mot tff?
Östersund X:et
2007-04-27 13:53
Mittåt, du glömde några ord när du kopierade texten från ÖFK´s hemsida. Sista meningen skall lyda så som följer: Resterade minuter av matchen maskade ÖSK och täckte bollen vid hörnflaggan för att hindra ÖFK att komma åt bollen.

Jag förstår att det känns jobbigt att ni måste maska mot ett div 1 gäng men rätt ska va rätt :)
Tack för trevlig fotbollsunderhållning allafall och lycka till i cupen!
Örebro SvartVitt 100
2007-04-27 11:05
Intressant läsning av Kilten om supportrar. Jag var på matchen mot GAIS då jag numera jobbar i Göteborg. Dom som eldade bengaler hade just ultras och boys flaggor och viftade med. Är boys en form av ultras supportrar också? Om nu det här ger 10.000 kr i böter kan det väl inte vara så svårt att veta vilka de är eller har boys en stor supporterskara?
Örebro Ösk-Power
2007-04-27 10:48
Jag har samma fråga...
Ifall hans fru skulle föda på Lördag så skulle han väl ändå hinna åka ner till Kroatien och tillbaka för att spela på Måndag?
Har har ju spelat mest på försäsongen och lär kunna slippa 1 träning innan match.

Det bästa vore ifall Nedims fru väntade till Tisdag eller Onsdag =)
Örebro ÖSKÖSK
2007-04-27 10:44
Kommer Nedim spela på Måndag eller åker han till Kroatien?
Kilten
2007-04-27 09:03
Still Free Örebronx//

Ultraskulturen skiljer sig rätt mycket från den gemene svenska supportern. Kort sagt så är den typiska svenska ultrasgruppen ganska liten. Grupperna skiljer sig från officiella supporterklubbar på det sätt att medlemmarna oftast är mycket mer aktiva på läktarna och runt om kring, med flaggmålningar och mest fanatisk support på läktarna. Ultraskulturen ser pyroteknik som en viktig grundsten i stödet till laget. Andra viktiga poänger är att man först och främst inte går på fotbollen för att titta på fotboll, man gör det lika mycket för att stödja klubben. Med andra ord så är det ok om man missar tio minuter av matchen för att någon håller upp en flagga för att man vet att det är en del av att stödja laget.

En annan grund av kulturen är läktararrangemangen, tifon, som också härstammar från ultraskulturen. Vidare ser man det som en sälvklarhet att stå upp för supportrarnas rättigheter och att bekämpa "den moderna fotbollen". Den moderna fotbollen som fenomen kan beskrivas som den ökande kommersialiseringen av fotbollen där pengar är allt, klubbkänsla i stort sett inte existerar och förbundet gör allt för att få bort den levande supporterkulturen (exempelvis SvFF:s kåthet på att få bort ståplatserna från svenska arenor och andra försök att stävja passionen).

Det var en kort beskrivning. Tilläggas bör förresten att Ultrasstilen är den klart dominerande supporterkulturen i övriga Europeiska länder (med Italien och Frankrike som två lysande exempel). Dock givetvis med undantag av Storbrittanien.
Annons: