/fotboll/osk/forum/8147.aspx/fotboll/osk/forum/8147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kerberos
2007-05-03 18:15
Om att köpa biljetter och ticnet m.m. Jag läste om hur biljettköp till match fungerar i t.ex Barcelona.

Där har FC Barcelona (eller om det är fotbollsförbundet) gjort en deal med en av bankerna i Spanien (La Caixa) att man kan via en "Bankomat" köpa biljetter till matcherna och pengar dras direkt från kontot.

Ganska smart, skulle det fungera i Sverige?
Örebro Kerberos
2007-05-03 18:06
Ämne: Verkar som att Behrn....
Varför inte riva den och bygga en "norra" på södra? och en "västra" på östra, det vore snyggt.

Speciellt nu när ÖSK verkar göra hela norra till ren sponsorläktare.
AIK Saywee
2007-05-03 17:16
Apropå läktarkultur, vilken bra formulering som ingår i Kubanernas stadgar ...

"Respekt
Kubanerna anser att respekt är ett nyckelord i samband med läktarkultur. Respekt gentemot spelare, motståndarlag och åskådare genomsyrar Kubanernas verksamhet."

Forza Kubanerna!!!
Örebro BK Svartvitt
2007-05-03 17:03
Vrf inte "plocka" bort Seb mot Gbg och helt enkelt bänka honom,tror att han skulle vara mycket bättre om han kom in i ca. 70e minuten (Vrf inte mot Näver som sällan orkar mkt mer?)när IFKarna förhoppningsvis är trötta.Statra därför med Ian Jeffs istället. För när han är på topp är han faktiskt riktigt bra.
Tycker också att Walker ska byta ut Rodevåg mot Johan Pettersson eftersom Rode inte riktigt kommit igång ännu. Dessutom har ju Johan spelat riktigt bra på slutet, framför allt i B-lagsmatchen och sluten av TFF matchen när han kom in och fixade en straff.

Startelvan mot Gbg:
-------PeWe-------
PaAn-PaHa-MaWi-JoRi
IaJe-LaLa-FrNo-KrNä
---JoPe---NeHa---

RiRi,GlHo,NoGe,SeHe,StRo
Örebro joth
2007-05-03 17:02
Saywee//Eller någon form av åkatraktion där man sitter fastspänd över planen... :-P
AIK Saywee
2007-05-03 16:55
joth//
Man kunde ju iallafall börja med att prova en stolsrad längst fram på taket över södra - vilken höjdare det skulle bli!
Örebro joth
2007-05-03 16:49
Verkar som att Behrn arena lider av dåligt med bra sittplatser... läge för att bygga på ett etage på södra? :-)
Örebro Mittåt
2007-05-03 16:38
Dagsnoteringen för lediga sittplatser till Göteborgsmatchen säger att det nu är ca. 1200 platser kvar som inte är bokade på ett eller annat sätt. På norra är det bara 200 platser kvar. Till dessa siffror skall sedan läggas NA:s familjebiljetter och Aftonbladets Två går för en. Men de biljetterna brukar det inte vara några problem "att bli av med".
Örebro Marta
2007-05-03 16:38
Har alla röstat på Hagge i månadens spelare förrsten? Röstade med tre olika datorer på jobbet också:-)
Örebro Marta
2007-05-03 16:37
Mittåt/
Ticnet kan vara en idé. Finns möjligheten att man skulle kunna anmäla sig med SMS, och betalar direkt med SMS:et? Kanske att man skulle kunna köpa ståplats direkt med det också, typ varianten med stadsbussarna? Eller kostar sådana tjänster för mycket.
Örebro Toro
2007-05-03 15:48
Liberate // haha nej de e de inte =)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-03 15:42
Gile kanske är Nordin själv?tål att fundera på.
Örebro E.Shams
2007-05-03 15:29
Ämne: Jag gillar Nordin me....

Då "gile" är ensam i sin syn på Nordin så bör hans uttalanden tas med en nypa salt. Något som jag påpekat tidigare.

Örebro rirobban
2007-05-03 15:03
Ämne: Vi var några stycken....
Du lär inte prata om "gile" då. För han sa hela tiden att han skulle vara rena Ronaldinho. Att han skulle vara bättre än alla andra ÖSK-spelare osv. Och det var nog framförallt det jag störde/stör mig på.

Nu har han trots allt bara visat i en B-lags match vad han kan. Jag väntar innan jag säger att jag tycker han borde få chansen i A-laget. men om han fortsätter att spela bra så bör han väl få någon chans.

Men det krävs att man klarar av att ta defensiva utflykter när vi möter lag som vi gör i Allsvenskan. I Superettan tror jag att Nordin kunnat klarat sig bra, men detta är trots allt Allsvenskan. Nu har jag aldrig sett honom spela, men det sägs att han inte jobbar speciellt bra i defensiven. Om det är sant eller inte vet jag inte, men Larsen petar han inte än i alla fall.
Örebro Mittåt
2007-05-03 14:18
Sveriges fotbollsjournalister rankade. En ranking som kanske skall tas med en nypa salt. För vad gör SvD:s Majling på en sådan lista?
Örebro Mittåt
2007-05-03 13:55
Marta// Man måste hitta ett bättre sätt att boka bussresan. Utan förhandsbokning går det nog inte. Kanske att man skulle kunna fixa detta via Ticnet. Fast de personer som åker med bussen kanske inte är så hemma på elektroniska bokningar.
Örebro Mittåt
2007-05-03 13:53
Det finns en del bra publikbilder från Trelleborgsmatchen hos Öreblog. Bläddra ner ungefär halvvägs så hittar du dem.
Örebro Marta
2007-05-03 13:46
Mittåt//
Tack.... men synd att det inte fungerar tillfredställande. Känns som det borde finnas en publikpotential i dessa orter. Hoppas man inte ger upp då det kan vara något som arbetar sig in i orterna och blir allt populärare, fram för allt bland yngre, vilket både är en investering inför framtiden och som kan ge ringar på vattnet.
Örebro Still Free Örebronx
2007-05-03 13:42
finns de inga foton med kubanerna ute nånstans? från iår dvs
Örebro Mittåt
2007-05-03 13:38
Marta// Jag tror att det går rätt så trevande med bussningen. En stor buss från den södra länsdelen och en mindre från den norra är vad man kört hittills.

Bussning låter bra, men det ställer en hel del krav på samordning, så att man inte plötsligt står med ett antal åskådare utan buss eller några bussar utan åskådare.

Nu gör man så, att man får ringa i förväg till kansliet för att boka en plats i bussen plus en plats på arenan. Rätt så otympligt och dessutom något som händer då man har som mest att stå i på kansliet.
Örebro Kubisztal
2007-05-03 13:36
Säger man om Öster i cupen då? Ingen lätt match, dom har ju kvar Bennet på topp från förra året han får man se upp med.

Men nu är det alltså ICA här näst, ett ICA som har spelat lika dåligt på säsongsupptakten som vi har spelat bra. Dom har inte heller någon vidare statistik på konstgräs, så därför tror jag på en 3-1 seger. Med Nedim,Joel och Näfver som målskyttar.
Örebro Marta
2007-05-03 13:33
Ämne: Ämne: Angåend....För att kunna peta en stjärna i ett lag, typ Larsen eller dyl så krävs det sin man till tränare för att spelaren ska ta det hela på rätt sätt. Man måste helt enkelt ha en sådan stämning i laget det inte ska ses som personligt och kontinuerligt föra dialoger med spelarna. Man måste veta hur man ligger till och vad som krävs av en. Visst är även ens personlighet viktig i hur man tar en sådan sak, men tränaren har nog huvudansvaret. Petningen måste, tror jag, var motiverad, förklarad och så långt det är möjligt accepterad.
Örebro Marta
2007-05-03 13:28
Någon som har koll på hur det gått med bussatsningen från kranskommunerna. Har vi fått några nya supportrar?

Absolutabsolut sista i tjockisdebatten för min del..; Om det nu var fler som skanderade tjockis i kör så kan nog även jag sålla mig till skaran som kan tycka att det är lite väl barnsligt och ickefantasifullt. Hade inte fått den uppfattningen utan trodde att det var ett spontant och "glatt" tillrop från en enstaka supporter.
Örebro bison
2007-05-03 13:07
Ämne: Angående Nordin så ä....Tidigare hänvisade någon till storlagen i Europa där även spelare som Drogba kan få stå över en match, jag tycker att man som spelare måste kunna ta att man står utanför startelvan och ibland även truppen utan att ta det som ett tecken på att tränaren mobbar ut en. Sen tycker jag givetvis att Nordin med sitt fina spel i B-lag och cupen(?) har förtjänat en platspå bänken mot ICA.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-05-03 13:00
Angående Nordin så är jag ganska säker på att han kommer vara en riktig klasspelare i ÖSK om kanske 2 år. Men som sagt så måste han ha tålamod. Han var inte glad av att sitta på läktaren mot TFF och det kan jag iofs förstå. Hoppas han får chansen snart. Kanske hoppa in i 70:e mot Gbg? Walker verkar i alla fall ha någon slags omtyckte för honom trots att han petar honom.
Örebro jappel
2007-05-03 12:59
Ämne: Var nere på biljettb....
toppen!!
Härligt att det är bra tryck även till denna match!
Örebro GT
2007-05-03 12:58
Stefan Johannesson är domare på måndag.
Är förhoppningsvis en av Sveriges bästa !
--
Här på jobbet tycker nu Liverpoolanhängarna att Nesta gärna får Kaka i eget bo, själv vet jag inte.
Örebro Mittåt
2007-05-03 12:40
Saywee// Nej, det finns inget nytt att rapportera beträffande Yunus. Och någon tidplan finns det inte heller.
Örebro Mittåt
2007-05-03 12:37
BoP// Så länge som Västra Läktaren har karaktär av byggarbetsplats så finns det nog en hel del hål att ta sig in igenom. För egen del brukar jag i allmänhet göra entréen från den södra sidan. Grinden i höjd med fotbollshuset är i allmänhet öppen. Detsamma gäller för grinden i höjd med mitten på Södra Läktaren. Den där det finns en rullstolsramp.
AIK Saywee
2007-05-03 12:36
Denna fråga kommer lite då och då, men hur går det med fallet Younus Ismail? Är han färdigmigrerad snart, finns det någon som helst tidplan eller deadline?

PS Jag har svårt för hur hans namn stavas ...
Annons: