/fotboll/osk/forum/8134.aspx/fotboll/osk/forum/8134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GT
2007-05-03 12:58
Stefan Johannesson är domare på måndag.
Är förhoppningsvis en av Sveriges bästa !
--
Här på jobbet tycker nu Liverpoolanhängarna att Nesta gärna får Kaka i eget bo, själv vet jag inte.
Örebro Mittåt
2007-05-03 12:40
Saywee// Nej, det finns inget nytt att rapportera beträffande Yunus. Och någon tidplan finns det inte heller.
Örebro Mittåt
2007-05-03 12:37
BoP// Så länge som Västra Läktaren har karaktär av byggarbetsplats så finns det nog en hel del hål att ta sig in igenom. För egen del brukar jag i allmänhet göra entréen från den södra sidan. Grinden i höjd med fotbollshuset är i allmänhet öppen. Detsamma gäller för grinden i höjd med mitten på Södra Läktaren. Den där det finns en rullstolsramp.
AIK Saywee
2007-05-03 12:36
Denna fråga kommer lite då och då, men hur går det med fallet Younus Ismail? Är han färdigmigrerad snart, finns det någon som helst tidplan eller deadline?

PS Jag har svårt för hur hans namn stavas ...
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-03 11:56
BoP//Lär bara vara hälften av laget som "tränar" resten tar det nog lugt efter gårdagsmatchen. Du kan även gå in via tornet som leder upp till 4:e våningen. Ta en trappa upp och vips är du ute på arkaden. :)
Örebro Bastard on Parade
2007-05-03 11:54
Någon som vet ifall det är träning 14.30 på Vallen? Är det via Max jag måste gå för att komma in på Norra?
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-03 11:52
Var nere på biljettbutiken och införskaffade två stycken sittplatsbiljetter till matchen mot Götet på måndag. Försäljningen har tydligen gått mycket bra och det finns nästan bara platser på de nedersta raderna kvar.
Örebro Still Free Örebronx
2007-05-03 11:49
hehe nordin va grym redan då man lirade på fritidsgårdar :) han kmr bli större än va de flesta örebroare tror
Örebro Mittåt
2007-05-03 10:58
Ösk-Power// Jag skulle ranka Nordin betydligt högre. Hans spel bygger dessutom i rätt stor utsträckning på att spela fram sina medspelare. Kanske för att han fysiskt tidigare inte var stark nog att själv bryta igenom och ta avsluten.

När bollen hamnade hos Emra var det ofta en slutstation. När den hamnar hos Nordin är det snarast början på något nytt.

Det speciella med Nordin är ju att han både har en utmärkt blick för spelet och kan placera bollen i princip var som helst. Hans passningsspel är nog minst lika bra som Larsens, men han är inte alls lika rörlig. Som Joth skrev så handlar det mycket om att man måste se till att bollarna kommer till honom. Han hämtar dem inte själv.

När han väl fått bollen så verkar det vara fruktansvärt svårt att ta bollen av honom med lagliga medel. Hal som en ål med låg tyngdpunkt är han.
Örebro Chipset
2007-05-03 10:54
ÖSK-power// Jag tycker de är väldigt olika i tekniken. Emra har ju mer Zlatanteknik med fräcka dragningar kombinerat med kraftfullt löpsteg. Nordin är mer en tekniker som på små ytor skarvar eller hittar fina passningar. Nordin är mer en playmaker helt enkelt. Hur kunde vi släppa Emra förresten?! (Gamla sår rivs upp igen)
Örebro Chipset
2007-05-03 10:49
E.Shams// Jag är ju en utav dom som tidigt propagerade för Nordin. Jo, jag tjatade redan om honom vid Stellan Carlssons provspel 2005. Men jag måste nog erkänna att jag trodde han skulle vara mer redo för spel i A-truppen vid det här laget än vad han är. Jag anser att Nordin är ett bättre alternativ än Larsen men ska han spela där behöver han fortfarande lite mer ork. Igår var han fortfarande lite tveksam i hemjobbet. Om han fortsätter knega finns det inga argument kvar för Walker att ta till för att hålla Nordin utanför truppen. Jag hoppas han inser det själv och inte slutar kämpa. Hans humör och inställning har ju varit hans akilleshäl tidigare.
Örebro Ösk-Power
2007-05-03 10:47
Har inte sett Nordin Gerzic spela så mycket, men han sägs vara grymt teknisk.
Om man jämför han och Emra (Tahiri), vem har då den bästa tekniken enligt er?
Örebro joth
2007-05-03 10:34
Mackan//På tal FrSa så tycker jag att han gjorde en fullt godkänd match sist. Han såg mer avslappnad ut än på länge. Vi brukar ju vara vana vid en stressad FrSa som gärna drar iväg bollen på måfå... så visst finns möjligheten att gå tillbaka till Anttonen/Fredrik på högerkanten. Nu då även med en Anttonen med smak för det defensiva... kanske kan vara lyckat.
Örebro joth
2007-05-03 10:30
ÖSKÖSK//Tycker att Rodevåg gjorde en bra match sist trots att media valde att skriva ner honom. Han löpte väldigt mycket och gjorde grovjobbet på topp som ger andra ytor.

Mackan//Stefan besitter en snabbhet och även en bra ork, och därför funderade jag på honom som yttermittfältare, detta i kombination med att jag ville ha Seb på planen.

Låt oss säga att Westman, Larsen och Sebs tid är förbi, hur ser det ut då? En lagom föryngring i elvan skulle kunna se ut så här.

--------RiRi-------
PaAn-PaHa-MaWi-JoRi
IaJe-FrNo-NoGe-KrNä
-----NeHa-StRo-----

EDIT: Fortfarande ingen uppdatering av Fair Play på SvFF...
Örebro Mittåt
2007-05-03 10:24
Positivt igår var även att Nordin verkar vara på väg att "passa in bättre" i laget. Tidigare har det funnits tecken på en negativ inställning när inte bollen rullat hans väg. Igår applåderade och bekräftade han sina medspelares insatser även då de inte riktigt lyckades placera bollarna där han ville ha dem.
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-03 10:20
Det kommer att "släppa" för Rodevåg snart.. Han är inte så van vid Allsvenskan men han blir bättre för var match som går tycker jag. Det är en tidsfråga innan han börjar spruta in mål :)
Örebro E.Shams
2007-05-03 10:15
Vi var några stycken som propagera för att ÖSK skulle knyta till sig Nordin. Många närmaste skrattade åt oss och kallade Nordin det ena och det andra. Jag kommer inte att exemplifiera med några uttalanden men de flesta vet nog vad jag menar.

Vi som ville ha Nordin såg honom inte som en etablerad spelare som ska gå rakt in i startelvan utan någon som har en viss spetskompetens som få spelare har och med goda möjligheter till att bli en stor spelare. Spelare med sådana offensiva kvalitéer är få.

Det är i alla fall skönt att fler och fler ser vilken potential Nordin har.

Örebro Mittåt
2007-05-03 10:10
Tänk att man skulle få en försmak av överflödets förbannelse i ÖSK redan denna säsong. Vi behöver ju också platser i startuppställningen för Holgersson, Pettersson, Jeffs mfl.

Walker får väl snart börja göra som Benitez och de andra höjdarna och rotera spelarna in och ut ur startelvan.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-03 10:02
Joth//Jag tycker inte Rodevåg känns som ett bra kantaltenativ. Föredra då att ha kvar Fresa på ytterbacken och köra med Anttonen i hans rätta position på yttermittfältet. Sebbe och Nedim på topp är en beprövad kombination som funkar. Samtidigt vill jag inte peta Rodevåg. Kan vi söka dispens om att få spela med tolv spelare? Jag menar något kan SvFF väl ge tillbaka efter den galna nedflyttningen. :-)
Örebro joth
2007-05-03 09:43
bison//Henriksson är viktig på planen med sin rutin och sitt huvudspel, dock tycker jag att han är för långsam för att spela på kanten. Som jag har fattat Walkers spelidé så bygger den på snabba tekniska kanter.
För mig är Henriksson en innermittfältare eller anfallare. Svårt dock att placera in honom där istället för någon annan... kanske denna elva skulle kunna vara något:
-------PeWe--------
PaAn-PaHa-MaWi-JoRi
StRo-FrNo-LaLa-KrNä
-----NeHa-SeHe-----

Bänk: RiRi, GlHo, IaJe, NoGe, JoPe
Örebro bison
2007-05-03 09:34
Med tanke på att Fantomen alldeles tydligt VILL ha Henriksson på plan så tycker jag att det är motiverat att sätta Nordin på bänken i stället för Walker. Behöver vi täppa bakåt på mitten så är det ju enkelt att flytta Seb.
På tal om Henriksson så såg jag inte matchen mot TFF, men av det väldigt korta inslaget på NA så ficki alla fall jag intrycket att han var inblandad i en del farligheter.
Örebro joth
2007-05-03 09:26
ÖSKÖSK//Näfver har imponerat på mig, från att inte vara en 90 minuters man förra året har han under försäsongen skaffat sig ork för 90 minuter.

Jag tycker nog att Nordin ska sitta på bänken istället för Robert Walker... som någon sa så är Nordin en joker att sätta in när det behövs. Robert känns mer som ett alternativ för att täppa till bakåt.
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-03 09:19
joth // Jo det jag menar, han hade alltid många försvarare på sig men han fick alltid med sig den, han kämpade och slet och dribblade. Det var en ren fröjd att se honom.

Hans kondition är bättre nu också. Jag tror också att vi ska låta honom få mer speltid i Allsvenskan än bröderna Walker får i dagsläget. Visst, nu kommer ju Kevin tillbaks från skada men jag ser hellre att Nordin får spela.

Jag tycker också att man ska testa med Frempong om det inte går bra för Näfver. Fast Näfver har verkligen höjt sig dom 2 senaste matcherna och man ska ju låta killen utveckla sig mer. Men om han får en svacka kan man testa med Frempong. Men det är möjligt att Frempong inte är redo för Allsvenskan.
Örebro Mittåt
2007-05-03 09:06
Jonte R// Både Pontus och Fedja som spelade andra halvlek skötte sig bra. Pontus till och med riktigt bra. Orädd och initiativrik. Hela mittfältet var för övrigt en fröjd att skåda igår fylld av spelare som kan och gör det oväntade - hela tiden.
Örebro joth
2007-05-03 09:06
ÖSKÖSK//Kändes mer som bollen sökte Nordin än tvärtom. Hade dock varit kul att se honom i den offensiva mittfältsrollen istället för anfallare som i går. Där är väl försvarsarbetet som är frågetecknet fortfarande, även om han igår flertalet gånger jobbade bakåt och även vann bollar.

Tror dock att Nordin om ett år kommer att vara en fullgod ersättare till Larsen. Bara han orkar att fortsätta att slita hårt i ett år...
Örebro bison
2007-05-03 09:02
Skönt att web-shopen är öppen på officiella.
Kommer de svarta matchtröjorna att finnas till fösäljning, eller är det bara hemmastället som gäller?
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-03 08:57
Jag hoppas också att Nordin får starta mot Öster. I går var han fenomenal, fick med sig bollen i princip hela tiden!
Örebro Jonte R
2007-05-03 08:49
Det är glädjande att det går bra för B-laget. Och extra kul är det att Nordin börjar röra på sig.

Noterade att Pontus Brunzell spelade från start som högerytter, hur skötte han sig ni som var på plats?
Gefle perkel
2007-05-03 07:36
Du förstod tydligen inte vinken när ditt första inlägg plockades bort. Men inlägg som enbart går ut på att göra reklam för något slags spel eller annat kommer utan undantag att plockas bort. //Admin
Örebro joth
2007-05-03 07:21
3poängaren//Det tycker jag, han måste få matchas. Varför inte denna elva mot Öster:

--------RiRi------
FrSa-MaWi-GlHo-JoRi
IaJe-FrNo-NoGe-JaFr
-----JoPe-StRo-----

Nordin måste definitivt få spela... nästan värt en resa till småland i fall han startar.
Annons: