/fotboll/osk/forum/8131.aspx/fotboll/osk/forum/8131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro worldfarm
2007-05-04 18:04
Ämne: Jag läste i dagens N....
De flesta på kansliet är där. Fick mess från Fredrik idag. De hade varit på studiebesök idag. Skönt att de valde just Upton Park. Sen ska de se den sjukt viktiga matchen mot Bolton imorgon.

De kommer komma hem med en ny syn på supporterkultur. Och förhoppningsvis även hämta inspiration till hur man kan sköta musik och uppladdning på arenan timman innan match.
Im forever blowin' bubbles …
Örebro joth
2007-05-04 17:38
Kerberos//Däremot kan man ju fundera på vad Niva håller på med... ;-)
Örebro Kerberos
2007-05-04 17:33
Har sakta men säkert fått ändra min uppfattning om Simon Bank.

Bl.a säger han idag på frågan om vilka han vill få upp i AS.

"Peking och Degerfors vill jag ha upp för traditionens skull (och för derbyna mot ÖSK)"

Kan faktiskt inte annat än hålla med, skulle säkert kunna bli 14-15 000 pers matcher i AS.
Örebro joth
2007-05-04 17:21
Bastard on Parade//Tror att kansliet är tomt den här veckan... ;-)
Örebro Bastard on Parade
2007-05-04 17:15
Jag läste i dagens NA att ÖSK skickar iväg en delegation till England för att studera bla hur West Ham arbetar med arrangemangen kring i samband med matcherna. Ett möte med West Hams marknadsansvarige är tydligen inplanerad.

Någon som vet vilka det är som ska åka iväg? Tänkte ifall de tänkte kombinera "studiebesöket" med något annat. :-)
Örebro joth
2007-05-04 16:39
Fair play ligan uppdaterad... se länk.
Örebro joth
2007-05-04 16:38
Turligt nog så är det inte Walker som bestämmer om Walker bröderna ska vara i A-truppen eller inte, det gör Fotbollsutskottet där förviso Patrick ingår.

Problemet är väl igentligen att man tittar extra noga på dessa spelare bara för att de råkar vara tränarnas söner... Kevin vill jag dock inte vara utan, det är inte ofta som ÖSK har en spelare som är tongivande i sin ålders landslag.

För övrigt finns det väl andra spelare i truppen med större frågetecken runt...
Örebro One¨touch
2007-05-04 16:35
Ha ha.. Sitter och kikar på Liverpol - Chelsea, returmötet i CL.. Inför 2:a förlängningskvarten glömmer (Henrik) kommentatorn stänga av sin mick. Glenn Hysén är kass och håller på att spy. Han frågar Hysén om han klarar sig. Han vill inte veta av att han ska spy när de sitter där..

Kul!!!
Örebro One¨touch
2007-05-04 16:27
Har man som tränare släktband till spelare i truppen, bör de spelarna helst vara snäppet bättre än de som de tar plats ifrån. Kanske någon reagerar och tycker det är löjligt att resonera så, men med detta resonemang minimerar man "snacket" som annars kan komma.
Har man söner i sin trupp bör de i ännu högre grad uppfylla kvalitétskravet ovan.

Det jag sett av bröderna Walker imponerar inte på mig. Kevin är snäppet bättre, men i egenskap av hans heta vilja hamnar han ofta lite för högt upp i banan för att han ska kunna leverera och fördela bollar till forwards eller yttermittfältare.
Hamnar man så högt kan man dessutom undra huruvida han är tänkt att vara offensiv eller defensiv innermitt?
De platsar i A-truppen, men ännu ej på bänken.
Örebro go_osk
2007-05-04 16:24
Ämne: Att ÖSK kommer vara ....Givetvis har jag inte drabbats av storhetsvansinne. Det jag snarare ville peka på var att jag tror på ett koncept med att man låter en tränare sätta sin prägel på laget under en längre tid, förutsatt att tränaren är uppskattad av lagets supportrar och spelare dvs.

Edit: svarade på fel inlägg.
Örebro BabyKladde
2007-05-04 15:47
Tror jag får hålla med BET365's odds.
ÖSK har en bättre chans att vinna på Måndag!

Bastard on Parade:
Får hålla med dig om västra läktaren..
Så den ser ut idag bör den se ut!
Men om vi kommer ut i Europa,
(genom Fair Play, svenska cupen eller bra placering)
..så ska det dit sittplatser i ett mönster som påminner om det på Norra läktaren! sen får södra läktaren gärna upprustas med stolar i samma mönster!

..sen vore det inte fel med storbildsskärmar på båda kortsidorna =)
Örebro Bastard on Parade
2007-05-04 15:41
Sektion-e//

Jag vill inte se västra med plaststolar, men om det är priset för att få spela i Europa kan jag accpetera det! ;-)

Hur är det med Patricks kontrakt? Jag har hört att det går ut efter den här säsongen, ser gärna att han förlänger nu när han har satt sin prägel på laget och taktiken. Det är sådant som tar tid att bygga upp och förhoppningsvis kan detaljerna slipas till ännu mera.

Jag tror Patrick är intresserad av att förlänga då han, om jag inte missminner mig, var kritisk till att många föreningar sparkar sina tränare om man inte når resultat kortsiktigt.
Örebro Ropesin
2007-05-04 15:41
En liten intressant notering. Enligt bet365s odds som ni ser här till höger så är svartvitt favoriter till segern. 2,50 ger en ÖSK-seger, medan en IFK-seger ger 2,80.
Örebro Sektion-e
2007-05-04 15:10
Att ÖSK kommer vara kvar i Allsvenskan är för mig som andra Örebroare en självklarhet. Så jag tycker att klubben ska ta och satsa på Svenskacupen i år. Att slå Öster är ingen omöjlighet. trots allt ligger det en europa plats i potten och vem vill inte se västra med plaststolar? =)
Länktips: kuban.blogg.se/
Örebro Sektion-e
2007-05-04 15:07
Ämne: Jag tycker att vi sk....
Nu kanske du tar och jämnför päron och äpplen. Men en lite poäng kan jag se. Att Walker ska stanna kan jag tycka vara en smart lösning. Men att Walker jämförs med Sir Alex och Wenger nja... Det vet i katten om jag kan skriva under på.
Örebro Sektion-e
2007-05-04 15:05
Ämne: Angående Axen i Rynn....
Det där tycker jag inte låter som det ska. kand u berätta mer?
Örebro Sektion-e
2007-05-04 15:04
Ämne: Sektion-e
Bra skriv....
tack! Jag hoppas på lite respons i framtiden på Bloggen. Kanske kan bli en sida som vi ÖSK:are kan ta och titta lite på då och då
Örebro go_osk
2007-05-04 14:58
Jag tycker att vi ska förlänga med Patrick Walker till nästan vilket pris som helst. I och för sig så är jag ganska övertygad om att han stannar med tanke på att familjen Walker har ett relativt stort hus i Lundby. Det i kombination med alla positiva uttalanden om organisationen kring Örebro SK samt fotbollsstatusen.

Blickar man ut i Europa så är det ganska påtagligt att de klubbar som haft en och samma tränare/manager är de som har/är varit framgångsrikast. Exempel på sådana är ålderdomsmännen Sir Alex Ferguson och Arse Wenger som fått förtroende i över 20 år i sina respektive klubbar. Jag har även för mig att Patrick har varit inne på att kontinuitet är viktigt om ett lag ska bli lyckosamt i det långa loppet.
Örebro Odd Lindberg
2007-05-04 13:53
Angående Axen i Rynninge så vet jag att han avskyr Wickström!! Wickström har "rensat" bort alla gamla sköna RIKare. Och det RIK stod för förr är som bort blåst. Det är många som kommer att sluta till nästa år, inte bara tränarna. Spelare och sponsorer som varit med länge. Det ser mörkt ut för RIK....

Jag vet också att Axen blev oxtokig på Wickströms behandling av Nordin. Affären höll ju på att gå i stöpet.Axen ville ha sammarbete med ÖSK. Det vill inte Wickström!Han pratar alltid om hur dåligt sköt ÖSK är.
Örebro deportivista
2007-05-04 13:34
Någon som åker från Uppsala eller Stockholm med bil till Göteborgsmatchen...?
Djurgården zorro1
2007-05-04 12:55
Marta/
Du skriver att du inte har sett spelare "kolla snett" på fenomenet familjen Walker:
KLart du inte har - de är ju professionella. Hur skulle det se ut inför fans och media. Ett osammanhängande lag...
Jag tycker det är värt en stor tankeställare.
Örebro Marta
2007-05-04 12:39
Varför inte infiltrera en klackledare på varje sektion, som sins emellan har radiokontakt och därigenom kan sammarbeta, för att bearbeta in ett annat beteendemönster i publiken. Så småningom kanske målet kan nås och att man i Lillån kommer kunna höra "gamla fina Örebro" i C- till D- durs falsksång skanderas när ÖSk spelar. :-)
Örebro Marta
2007-05-04 12:33
Joth/
Bra adderat :-). Något läroår för Axén i Ösk vore kanske intressant, verkar ju ha en hel del taktiskt kunnande, men ingen rör på Walker i dagsläget. Walker har lyckats bygga en stomme, en stadga och utvecklat en egen spelidé som han dessutom hela tiden bygger vidare på som jag är djupt imponerad av. Som man kan tyda vissa av hans uttalanden så är nästa steg, i denna, att även få med mittbackarna mer i anfallsspelet, vilket tilltalar mig optimalt. Att just lyckas arbeta in en egen spelidé som dessutom är attraktiv är något som många före honom misslyckats med, så walker måste helt enkelt rocka vidare.

Även sönerna får gärna vara kvar för mig, så länge det sköts snyggt (vilket nog kan var nog så svårt. Det viktigaste i detta är väl att inte det uppstår ett misstycke i truppen och att man börjar titta snett både på söner och tränare. Detta är dock inget som jag har sett tendenser till än så länge.
Örebro joth
2007-05-04 12:05
zorro1//Håller inte med riktigt där. Kevin Walker måste vi behålla. Tycker att han är riktigt lovande, en arvtagare till Nordback med mycket bra precision på passningarna. Tycker att de gånger jag har sett Kevin så spelar han med stor pondus och trycker gärna till killar som är 10 år äldre....

Robert Walker har väl blandat och gett lite. Har sett han göra riktigt bra matcher men han är lite för upp och ner. Möjligtvis ett lån till Forward ett år skulle göra honom gott.

När det gäller Robert så tror jag att Mackan har rätt bra koll på honom...
Djurgården zorro1
2007-05-04 11:45
angående Walkerdebatten:

Frågan som jag ställer är snarare vilka av Walkers kontrakt går ut?
Mr Walker den store kan gärna stanna kvar. Håller helt med om att han har bidragit till en klart roligare och mer framgångsrik fotboll att skåda.
Men bröderna Walkers kontrakt får enligt mig löpa ut. Då kanske Jeffs, Henriksson, Gerzic med flera kan få chansen att spela där de trivs bäst.
Och att ha sin son som kapten i B-laget som aldrig spelat allsvenskan, det är en sak för sig det med. Men som sagt Mr Walker den store behålls gärna för min del.
Örebro joth
2007-05-04 11:36
Sen är det ju aldrig fel med en tränare som har stort ÖSK-hjärta...

"Efter segern mot Brommapojkarna (2005-10-15) var Patrick Walker nöjd med lagets insats och Jon Lundblads två mål. Dessutom meddelade ÖSK att Patrick Walker har förlängt sitt kontrakt med två år."
Örebro Nonne
2007-05-04 11:27
Yeay
Örebro Mittåt
2007-05-04 11:18
Ösk-Power// Jag har för mig att hans kontrakt går ut i år. Går det bra för laget i år så har nog båda parter intresse av att förlänga. Walker, därför att han skaffat sig en plattform som han kan bygga vidare på. ÖSK, därför att det på det stora hela gått bra med Walker.
Örebro Ösk-Power
2007-05-04 11:11
Går Walkers kontrakt ut nästa år?
Det är ju ett måste att förlänga. Är grymt nöjd med han. Nu spelar vi en roligare fotboll som dessutom leder till framgång:)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-04 11:09
Ja,se till att dra igång publiken på måndag,alla ska sjunga för Ösk.
Annons: