/fotboll/osk/forum/8126.aspx/fotboll/osk/forum/8126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sverige Substitut
2007-05-09 09:38
Sekt. E
Tack, tydligen måste man ha med en massa löjliga smileys för att folk skall förstå att man skriver ironiskt. Men med tanke på den extremt pinsamma debatten om nationalsången (inklusive namninsamling mot att den skall spelas) kan jag samtidigt förstå om folk trodde det med flaggor var på allvar.
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-09 09:35
Sersant // Tack :)

Jag tycker vi ska få hem honom och som joth skrev längre ner, skriva ett 1 års kontrakt eftersom han skadar sig hela tiden.
Örebro Sersant
2007-05-09 09:31
Ämne: När går super Jons k....
31 juli
Örebro Sekt. E
2007-05-09 09:29
När jag läste Substituts inlägg var det ett STORT mått av ironi i det.

Angåenden FreSa så visst finns det stunder då han är begränsad. Kanske fler än för vissa andra i laget. Men.... i matchen mot Ica var det absolut inte han som var tungan på vågen, och i matchen innan var han duktig. Senast tyckte jag att MW såg otroligt tung ut och Seb också.

Örebro ÖSKÖSK
2007-05-09 09:25
När går super Jons kontrakt ut? Skulle väl vara trevligt om han kunde komma i sommar?
Örebro Romano
2007-05-09 09:23
Substitut:

Om du på allvar menar att alla Svenska flaggor runt BA ska plockas ner så är du Edit av red: Här framför "Romano" onödiga otrevligheter som klipps bort. Återupprepning undanbedes.

Den ska Svenska fanan ska ALLTID vara högt hissad och vi som bor i detta land ska känna en enorm stolthet och trygghet när vi ser den!

10 4

Örebro Grixx
2007-05-09 08:46
Angående Fresa som jag senast gav konstruktiv kritik åt här på svartvitt så fanns det flera spelare som var klart sämre mot ICA. Han spelade inte lika positivt som i förra matchen men han klappade inte heller ihop som andra gjorde.

Det kan räcka med gnället nu.
Örebro pemo
2007-05-09 08:43
Ibland är det svårt som åskådare att förstå det tränarna ser som självklart. Diskussionen om Fresa och hans duglighet påminner lite om läktarsurret som fanns kring Jonas Pelgander. Han rosade inte heller marknaden men spelade ett antal matcher i allsvenskan. Har tittat påNA:s Webb-TV och kan konstatera att första målet var ett lamt agerande av MW. Hur kan han spela ut en lös boll när ingen ÖSK:are finns i närheten? 2 -0 kommer till efter ett tveksamt ingrepp av först Fresa och sedan MW. 3 - 0 står nämsta ÖSK:are och tittar på Olsson 4 - 0 , tja det målet lär vi få dras med hela året. Nog var Olssons snyggare och Hagges mål mot TFF en bättre prestation. Om det skall kallas årets mål, borde skytten själv haft för avsikt att göra mål. Tror som de flesta att Vasqez försökte med ett inlägg.
Örebro Los Flores
2007-05-09 07:24
chipset...

TACK för dem orden!!

Det har jag länge velat sagt... skrev ett likadant inlägg som du nedan (dock inte så bra detaljerat) ;)
Örebro joth
2007-05-09 07:10
Intressant att det nu bara skiljer 3 poäng mellan toppen och botten.

Enligt NA är Jon Lundblad intresserad av att komma hem till ÖSK i sommar... kan han tillföra något? Skadebenägen? 1 års kontrakt?
Örebro Farsen blir till Guld
2007-05-09 05:34
Substitut/ Hoppas du har en gnutta ironi och att du skämtar om det du skriver. Håller helt med chipset.
Sverige Substitut
2007-05-09 01:24
Förläng kontraktet med Fredrik Samuelsson. En oerhört lojal lagspelare som var den ende som stod upp i första halvlek mot Trelleborg när resten av laget vek ned sig kapitalt. Vill verkligen inte se någon ny ytterback i ÖSK. Fredrik har mängder av rutin, är löpstark och har agerar i defensiven som en ytterback bör. Hoppas man inte ödslar tid och pengar på att leta en ny ytterback.

Gerzic tillbaka till tvåan! Sämsta värvningen sen Gulli Jonsson. Usch.
Örebro kocken..
2007-05-09 00:58
Rirobban/ Det är din åsikt och den respekterar jag. Vissa matcher håller jag med dig.
/Henriksson har en väldigt proffsig inställning ja.
Håller med om att han ska upp på topp bredvid Nedim. Där tror jag att han funkar bäst.
Örebro Chipset
2007-05-09 00:55
Jag tycker inte det går att försvara Samuelssons plats längre. På dessa 3-4 år har han gjort en handfull matcher som man kan säga var riktigt bra! Senast mot Trellborg var han bra i första halvlek men inte så bra som Anttonen var i sina första allsvenska matcher som högerback. Visst, han klarade av defensiven bra och stod upp när de övriga dalade men hans offensiv är så gott som obefintlig och han lyckas alltid ta åtminstone några beslut som riskerar att bli helt matchavgörande i negativ bemärkelse. Så kunde det också blivit i TFF matchen.

Fredrik verkar vara en grymt trevlig person med stort ÖSK-hjärta/fighter-hjärta. Men nu har vi hållit på så här år ut och år in och nu måste det vara slut. ÖSK kan inte ge fler chanser, ÖSK måste inse det alla andra inser, Fredrik håller inte! Jag har själv gett honom nya chanser år efter år och ibland har jag verkligen trott att han skulle kunna utvecklas. Men även jag måste nu ställa mig till den skara som vill se någon annan på högerbacken snarast. Jag bedömmer inte Fredrik som person utan enbart som fotbollspelare och det är det många glömmer.
Örebro rirobban
2007-05-09 00:39
kocken//
Igår får man helt klart skylla på laget och inte en spelare som du säger. Men Samuelsson har överlag gjort mindre bra insatser i den svartvita tröjan.

Tycker däremot inte om de som klagar på Henriksson. Han får flytta runt på alla möjliga positioner och jobbar i alla fall på. Nästa match vill jag se honom tillsammans med Halilovic på anfallet. Rodevåg ovh Nedim hittar ju aldrig varandra!
Örebro kocken..
2007-05-09 00:26
Fredrik Samuelsson var riktigt bra mot Trelleborg.
Mindre lyckad sist, men han var ju inte helt ensam om att ha en dålig dag eller???
ÖSK-KARL med flera! Vad/vem är det du älskar egentligen?
Inte fan är det Ösk iallafall. Att skriva ner egna spelare på det här sättet får mig att må illa.
Tror ni att ni har mer koll och är bättre än Walker här inne? Vore FreSam så usel borde han inte ens vara uttagen på bänken!!!
Sverige Substitut
2007-05-09 00:22
Jag funderar på att starta en namninsamnling mot att vissa av flaggstängerna på Behrn Arena har den svenska flaggan. Bara hälften av dem har ÖSK-flaggor. Givetvis skall alla ha ÖSK-flaggor. Det är ju inte Sverige som spelar.
Örebro Gordon
2007-05-08 23:33
ÖSK-Karl// Varför måste man dissa en spelare på detta sätt? Jag skulle kunna ge namn på i mitt tycke sämre spelare, men finner det inte konstruktivt.
1908// Vill inte stå med på samma lista som Åsa-Nisse Lagrell. Ta bort hans namn så skriver jag på.
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-05-08 23:20
Jag säger såhär, om Fredrik Samuelsson kan spela allsvensk fotboll så kan ta me fan vem som helst spela i allsvenskan. Min kompis e gnagare o han klagar på Patrik Karlsson men han är ljusår bättre en F.Samuelsson(som nästan alla fotbollsspelare är!) ps. fortsätt att satsa på nordin nu! det kmr att ge resultat.
Örebro Chipset
2007-05-08 22:32
När det gäller min tippning handlar det mer om vidskepelse än övertygelse. Visst, vi får förmodligen stryk men eftersom jag tippar så illa så kan det omöjligt bli 6-0.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-08 22:32
Jag trodde SvFF hade hittat på tramset med att sjunga nationalsången innan matcherna, är det ÖSK som själva gjort det? Sedan skall man självklart visa respekt oavsett vem som hittat på detta larv.

I övrigt kan jag inte påminna mig en sämre spelare än Fredrik Samuelsson under de ca.40 år som jag älskat och följt sportklubben.
Örebro Chipset
2007-05-08 22:29
Los Flores// Helt riktigt. ÖSK behöver kanske inte kicka honom omedelbart. Han har trots allt representerat ÖSK och som ÖSKare som alltid försöker göra sitt bästa ska han respekteras. Men ÖSK måste försöka spela in annat alternativ om inte Anttonen kan spela. Green eller Samuelsson ligger närmast. När sommarfönstret slår upp kan vi leta ett mer permanent alternativ till Anttonen.
Djurgården zorro1
2007-05-08 22:28
howlin wolf

jag såg det. skulle snarare stå ostrukturerat. föregående var mer strukturerat. Men det blev lika långt.
Så kan det gå.
:-)
Örebro J Mossberg
2007-05-08 22:19
Dom sa att man kunde köpa bra fotbollsspelare på Proffice igår på reklamen.Kan ju vara något för Walker.Ja menar reklamen kan ju inte ljuga
Elfsborg howlin wolf
2007-05-08 22:04
Ämne: One Touch

Skrev n....
zorro1
Var inne och läste lite. Om detta som du skrivit är en kort sammanfattning så måste väl originalet varit en roman på 428 sidor.
Örebro Los Flores
2007-05-08 21:52
Ta med er samuelsson också... jag anser att han har gjort sitt i svartvitt

(Nu har jag fått många här inne emot mig, det vet jag, men Samuelsson och Henriksson måste gjöras något åt!! NU!)
Örebro Los Flores
2007-05-08 21:40
Osman...

ta seb hem en stund så han får träna upp sig en aning =)
Örebro 1908
2007-05-08 21:30
Det står såklart var och en fritt att inte skriva under :-)

Vill man skriva under, men inte synas på webben så bockar man bara ur "Visa mitt namn på denna sida också!"

Vilket en av sex personer har gjort hitintills (om du räknar så ser du att det bara är fem namn som visas)
Örebro EbooT
2007-05-08 21:19
Ämne: Upprop mot nationals....
Inte för jag tänker skriva på det där, men namnen syns visst. Bara så du vet :D
Degerfors Osman
2007-05-08 20:42
Hallå Har sett att seb inte rosat marknaden hos er..Har gärna sett han i Difinnan han hamna hos er tack vare en bajentränare..men är det troligt med ett lån om en månad vi skulle behöva lite hjärta!
Annons: