/fotboll/osk/forum/8124.aspx/fotboll/osk/forum/8124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-05-08 23:20
Jag säger såhär, om Fredrik Samuelsson kan spela allsvensk fotboll så kan ta me fan vem som helst spela i allsvenskan. Min kompis e gnagare o han klagar på Patrik Karlsson men han är ljusår bättre en F.Samuelsson(som nästan alla fotbollsspelare är!) ps. fortsätt att satsa på nordin nu! det kmr att ge resultat.
Örebro Chipset
2007-05-08 22:32
När det gäller min tippning handlar det mer om vidskepelse än övertygelse. Visst, vi får förmodligen stryk men eftersom jag tippar så illa så kan det omöjligt bli 6-0.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-08 22:32
Jag trodde SvFF hade hittat på tramset med att sjunga nationalsången innan matcherna, är det ÖSK som själva gjort det? Sedan skall man självklart visa respekt oavsett vem som hittat på detta larv.

I övrigt kan jag inte påminna mig en sämre spelare än Fredrik Samuelsson under de ca.40 år som jag älskat och följt sportklubben.
Örebro Chipset
2007-05-08 22:29
Los Flores// Helt riktigt. ÖSK behöver kanske inte kicka honom omedelbart. Han har trots allt representerat ÖSK och som ÖSKare som alltid försöker göra sitt bästa ska han respekteras. Men ÖSK måste försöka spela in annat alternativ om inte Anttonen kan spela. Green eller Samuelsson ligger närmast. När sommarfönstret slår upp kan vi leta ett mer permanent alternativ till Anttonen.
Djurgården zorro1
2007-05-08 22:28
howlin wolf

jag såg det. skulle snarare stå ostrukturerat. föregående var mer strukturerat. Men det blev lika långt.
Så kan det gå.
:-)
Örebro J Mossberg
2007-05-08 22:19
Dom sa att man kunde köpa bra fotbollsspelare på Proffice igår på reklamen.Kan ju vara något för Walker.Ja menar reklamen kan ju inte ljuga
Elfsborg howlin wolf
2007-05-08 22:04
Ämne: One Touch

Skrev n....
zorro1
Var inne och läste lite. Om detta som du skrivit är en kort sammanfattning så måste väl originalet varit en roman på 428 sidor.
Örebro Los Flores
2007-05-08 21:52
Ta med er samuelsson också... jag anser att han har gjort sitt i svartvitt

(Nu har jag fått många här inne emot mig, det vet jag, men Samuelsson och Henriksson måste gjöras något åt!! NU!)
Örebro Los Flores
2007-05-08 21:40
Osman...

ta seb hem en stund så han får träna upp sig en aning =)
Örebro 1908
2007-05-08 21:30
Det står såklart var och en fritt att inte skriva under :-)

Vill man skriva under, men inte synas på webben så bockar man bara ur "Visa mitt namn på denna sida också!"

Vilket en av sex personer har gjort hitintills (om du räknar så ser du att det bara är fem namn som visas)
Örebro EbooT
2007-05-08 21:19
Ämne: Upprop mot nationals....
Inte för jag tänker skriva på det där, men namnen syns visst. Bara så du vet :D
Degerfors Osman
2007-05-08 20:42
Hallå Har sett att seb inte rosat marknaden hos er..Har gärna sett han i Difinnan han hamna hos er tack vare en bajentränare..men är det troligt med ett lån om en månad vi skulle behöva lite hjärta!
Örebro Skåne ÖSKare
2007-05-08 20:15
Skönt. Nu slipper vi Zengin på Söndag. =)
Örebro 1908
2007-05-08 20:14
Upprop mot nationalsången på Behrn Arena. Följ länken och skriv under nu!

Ditt namn visas inte på webben om du inte själv vill (men naturligvis på listan som sedan skickas till kansliet).
Örebro pemo
2007-05-08 19:55
Dessutom håller jag med att nationalsången inte hör hemma i allsvenskan. Det passsar knappast i hockeyn heller. Det var pinsamt i Arbogas allsvenska matcher med 500 pers och någon som sjunger nationalsång. Det kan man göra på landskamper. När blir Ismael( stavning?) klar? Någon som vet om det händer något? Är Barson verkligen på väg till ÖSK? Har vi någon nytta av honom? Hur gammal är han?
Mambo.Mumba har just gjort mål för Häcken. Då duger tydligen SE, men inte när ÖSK blev nedtvingade.....
IFK Göteborg ifk G.B.G
2007-05-08 19:46
lycka till mot bajen:)
Örebro pemo
2007-05-08 19:42
Ämne: snackade med mina if....
Så djävla dålig som vissa vill göra gällande är inte Fresa. Visst, han blir nog aldrig landslagsmässig, men med ett lugnt spelande mittbackspar så redar han sig också. Det måste finnas lite nyanser i kritiken. Frågan är väl om Rodevåg, Nedim ,Seb ellerLarsen gjorde så mycket fler rätt i går. Som jag tidigare skrivit så förederar jag trots det PA som högerback, men bara för att han är bättre.
Örebro Los Flores
2007-05-08 19:27
snackade med mina ifk kamrater idag på jobbet.. Dem hade liksom jag varit på matchen igår...

Men det var en sak de inte förstod, och det var hur fan man kan låta en kille som Fredrik Samuelsson spela i Allsvenskan?
Det var första gången på länge mina kamrater såg fotboll på Behrn Arena, men någon sämre än han hade de aldrig sett i svensk elitfotboll

Jag kan inte annat än hålla med...
Samuelsson ÄR inte allsvenk klass..
Djurgården zorro1
2007-05-08 19:20
ser att det sista i mitt inlägg kapats av...
det stod :
säker på att anttonen också kommer få ett vakande öga på sig rätt snart om det fortsätter i rätt riktning.

Att inga av de övriga spelarna är nämnda beror enbart på att det inte tillhör just denna debatt.

Slutligen: stå upp för vårt ösk - det är i motgång det behövs som bäst. Och nu har vi riktigt tuffa matcher framför oss.

vänliga hälsningar/
Zorro
Djurgården zorro1
2007-05-08 19:11
One Touch

Skrev nyss ett inlägg som inte kom med pga att jag loggats ut så detta får bli en kort sammanfattning av det - orkar inte skriva så långt igen men vill absolut föra diskussionen ett steg längre.

Du tänker i första meningen att mitt resonemang grundas på att jag tycker att spelet vart bra. Nja. Både ja och nej. Vissa match eller matchbilder har vart strålande andra inte. Dock skulle det vara högst omänskligt om inte spelare kunde göra sämre matcher en period (för att senare komma tillbaks än starkare). Dock tycker jag inte någon av våra debatterade spelare (Riddez och Anttonen) gjort sk sämre matcher. Jag tycker att båda sett stabila ut och haft en bra lägstanivå. Såg du kanske Man U mot Roma? Spelare är människor - även de på allra högsta nivå. De måste få spela dåligt och ha sämre dagar.

I nästa mening skriver du att det inte handlar o det spelade utan framtiden (motstridiga budskap?) Framtiden har mycket att utlova. Riddez höll ju på att gå redan nu till utländska klubbar som ville ha honom. Anttonen hade väl dock lite svajigt under transfertiden men bud fanns - dock inte tillfredsställande nog. Tur är väl det för nu är han ju enligt mig en av allsvenskans mest lovande ytterbackar!

För att förankra mina tankar kring dessa spelares förmåga för spel - med blick, hjärna, hjärta och känsla - så har jag väldigt mycket kontakter inom fotbollseliten. Journaliseter/-tidningar-tv-radio/tränare/övriga "auktoriteter" inom fotbollssverige har stor koll på dessa spelare och som du kallar det "hyllar dem" som väldigt bra, lovande och nämner att de har stor chans att bli allsvenskans bästa på sin position. Jag tycker det är KUL. Jag är STOLT. Mitt hjärta klappar för Ösk och när jag hör dem berömma "mig" för dessa mycket duktiga spelare klappar mitt öskhjärta än hårdare. Jag känner mig mäkta stolt över att så kunniga människor hyllar "mina" spelare.

Jag kan inte säga att du har fel. Varje människa har en egen SELEKTIV, för dem objektiv uppfattning om allt runtomkring. Så detta är ju din tolkning av våra spelare. Däremot kan jag tycka att det är synd att du inte ser vilka kvaliteter de besitter, att de har chans att bli än bättre. (Det är min framtid - att dessa två spelare blir ÄNNU bättre - inte sämre eller står still). För du pratade ju om framtiden.

Sedan att laget inte kommer kunna knipa en hög placering - jag tror absolut att de har chans att göra det som individuella spelare - men som lag måste de jobba bättre.

Du skriver också att de tre målen igår kom från vänsterkanten. Det köper jag. Men titta noga på vems markeringar det var. Det fanns en anledning till att Wikström blev utbytt och det fanns en anledning till att Riddez låg rätt högt i banan viss tid - då måste andra backa upp. Men se helheten - inte enbart delarna.

Det är synd att mentaliteten i Örebro är så låg och negativ. Jag skäms ibland för min hemstad. Alla som någongång satt sin fot i Örebro känner av det. Dock mycket beröm till kubanerna. Vilket uppsving!

Nu blev mitt inlägg minst sagt rörigt - men jag skrev så långt förra gången då det raderades så jag inte orkar strukturera upp det på samma sätt igen.

Jag vill avsluta med att jag är stolt över all positiv feedback som våra spelskickliga ytterbackar får. Jag tror stenhårt på dem. Andra också. Dock kan inte alla älska alla och jag respekterar således din åsikt. Även om jag tycker det är mycket synd att fokusera negativ kraft och energi på två mycket fungerande positioner i vårt lag.

One Touch - jag tänker heller inte att din åsikt är mindre värd än de tränare/journalister och övriga som talat MYCKET gott om ovan nämnda spelare. Jag bara ville påpeka att jag har stöd i mina tankar. För det är skönt att veta det om någon försöker argumentera emot. Speciellt när de är kunniga.

Mr förbundskapten har fått tips och håller ett vakande öga - det har jag starka uppgifter om också. Här syftar jag på mr riddez. Men jag kan tänka mig att även anttonen kommer kunna få en o
Örebro E.Shams
2007-05-08 19:06

Angående 0-4 förlusten:

"En gång, är ingen gång".

"Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt".

osv, osv, osv....

Endast en medgångssupporter ger upp efter en match!

Örebro Bastard on Parade
2007-05-08 18:57
Jag tycker vi måste få igång Halilovic ännu mer, det är han som gör målen. Samarbetet mellan Rodevåg och Halilovic har ju inte varit så jätte bra även om jag tycker att de stundtals har blixtrat till.

Kanske ska vi återgå till Halilovic - Henriksson?

Ett stort problem är ju att Henriksson verkar vara i en djup formsvacka.

Ett defensivare alternativ skulle kunna vara in med Nordin i en släpande roll bakom Halilovic men jag tror inte Patrick vill ändra på taktiken efter en plattmatch.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-08 18:50
Är Nordback våran viktigaste spelare?

Mot Gefle blev spelet bättre när Nobbe tog tag i spelet och fördelade bollen till kanterna.

Mot Elfsborg släpper vi in det enda målet när Nobbe är utanför planen, dessutom har han ett skott i ribban och manar på resten av gubbarna.

Mot GAIS gör han väl ingen jättematch, men han krigar på i mitten som alltid och fördelar lite boll.

Mot Trelleborg var han nästan osynlig i första, i andra vinner han innermittfältet och ger Larsen enorma ytor i offensiven.
Örebro joth
2007-05-08 18:48
One¨touch//Nope.. inget av värde i alla fall. Rasck, Håkan Sandberg och Peter Westman kom ju alla via Ludvika så helt fel kan det ju inte vara... :-)
Örebro joth
2007-05-08 18:43
Efter att nu ha sett hela matchen igen så känner jag en liten lättnad. IFK var inte på något sätt bra i matchen, men maken till passiv backlinje var det länge sedan jag såg. Både 0-3 och 0-4 är passiva ingripanden av Riddez, lite mer jävlar anama och dessa situationer ska inte uppstå.

Tolkar detta som en kollektiv mental kolaps som inte kommer att upprepas i år... misstänker att vi får se ett mer agressivt ÖSK på Söderstation.

Och jag tycker att 0-3 är mycket snyggare än 0-4...
Örebro 1981
2007-05-08 18:35
Fan va jag saknade Fredrik Nordback igår! Han är nog den viktigaste spelare vi har just nu.

Heja heja svartvita laget!!
Örebro Sogen
2007-05-08 18:32
Jag hoppas att FreSa aldrig mer får visa sig i en ösk-tröja. Hans insats igår är långt ifrån superettan standard t.o.m. Annars var ösk bara dåliga, ingen som var sämre än någon annan å gjorde fler misstag än någon annan. Skrämmande nog betyder ösk så pass mycket för ösk´s spel och framförallt för ösk´s defensiv.

Jag tycker inte att westman gör en så fantastisk insats, han gör mycket fina räddningar och så, men i en sådan match där han har så pass mycket att göra är inte konstigt, nej jag propagerar för riri i målet nästa match, även målvakten har del i att försvaret gör en dålig insats, och första målet kan han absolut ta om han är någesånär på tårna.
Örebro Gordon
2007-05-08 17:44
Får man sätta upp en förbudsskylt med Thallingers bild på vid infarterna till Örebro?

*Med anledning av RF:s riksmöte i Örebro i helgen*
Örebro Aspen
2007-05-08 17:38
FrSa behöver förbättra sina uppspel. Lika mycket måste Walker förbättra taktik och laguttagning.

Ena dagen är Anttonen landslagsmässig - nästa dag utkonkurerad av FrSa!! Sluta med whiskyn, Walker
Örebro go_osk
2007-05-08 17:04
Det är framförallt i motvind som vi behövs, så jag hoppas att samtliga tar sig till Söderstadion på söndag och visar att vi minsann stöttar laget oavsett utgång.

Vi gör skillnad – Slut upp på Söderstadions bortasektion.
Annons: