/fotboll/osk/forum/8120.aspx/fotboll/osk/forum/8120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-05-10 11:27
Jag tycker bara det att Samuelsson har fått så pass många chanser och inte visat den stabilitet som behövs. Visst han gjorde en bra match mot Trelleborg, men det var kanske den första klockrena insatsen från hans sida i Allsvenskan hos ÖSK. Visst ska man stötta honom om han väl blivit uttagen, men han bör inte bli uttagen från början. Är kanske Walker man ska kritisera i såna fall. Nu hoppas i alla fall jag att Anttonen tar högerbackplatsen till nästa match. Och så hoppas jag att han gör en lika bra insats som mot Gefle.

Vi ska vända det negativa till det positiva genast! Även om vi förlorar med 0-3 mot Bajen nästa match. Första gången i historien som jag tippar emot ÖSK. Men vi kommer tillbaka. Vid förlust kanske vi går ner på sista plats, vid seger kanske vi tar förstaplatsen. Den jämna serien är en stor fördel:=)
Örebro Tilly_79
2007-05-10 11:21
Ämne: Tilly_79//
Jag buar....
Klart man ska få kritisera spelarna, har inte sagt annat, och menade nu inte här på forumet eller liknande utan enbart under match..

Men det verkar liksom inte spela någon roll ifall Ösk spelar dåligt eller bra, man hör detta gnäll på läktarna ändå.. jag har gjort det i alla år, och är grymt trött på det..

Samt även vad man nu tycker om Samuelsson så anser i alla fall jag att det är bättre att föröka ge uppmuntran än tvärtom (under match nu igen)

Vad storstadsklubbarna har med saken att göra vet jag inte, men har många kompisar som är djurgårdare..tyvärr ;)..och de brukar då inte sitta o dissa spelar ur egna laget..

Örebro Sekt. E
2007-05-10 11:07
För det första. Vad storstadsklubbarna och dess supportrar tycker eller hittar på skiter jag högaktningsfullt i. Vi är ÖSK, inget annat. Bajen, djurgården och andra gäng får fixa med sitt, så fixar vi med vårt.

Det finns en tradition av att hitta hackkycklingar hos oss. Tyvärr. Det var Ståhl tidigare, även Peggen har fått en släng av sleven och hör och häpna har även TA varit i fokus hos vissa. Just nu är det FreSa. Personligen tycker jag att det är lite löjligt att någon som av tränaren är vald att spela ska få utstå spott och spe. Försöker hellre fokusera på det som är positivt i matcherna, även om det var svårt i måndags såklart.

Tänk själv att bli uttagen till match på vallen. Det enda du kan göra är ditt bästa, vilket jag är övertygad om sker i 99 fall av 100. Att på förhand vara dömd är nog ingen boost för själförtroende eller spelförmågan i en given situation.

Support=stöd

Diskussioner och analyser tar man med fördel efter en match, eller säsong.

rirobban/ Tror du verkligen att någon av spelarna anser att de gjorde en bra insats i måndags, oavsett vad som skrivs eller sägs från media och supportrar?
Örebro Einar B
2007-05-10 11:02
Ok. Upp och hoppa! Visst 0-4 är inte roligt men det var åtta matcher sedan vi torskade i AS. Glöm inte bort det! Inte många lag kan stoltsera med det facit. Men, det är nu vi ska bevisa att vi hör hemma i AS. Dels spelmässigt men också publikt. Plattmatcher kommer det bli fler av. Var så säkra. Så, upp med huvudet och fortsätt vara stolt över vårat gäng! // Södertäljeligan
Örebro rirobban
2007-05-10 10:47
Tilly_79//
Jag buar iaf inte åt de egna spelarna på matcherna. Förutom lite i måndags, och då på hela laget som man måste få kritisera (för ingen kan ju säga att de gjorde en bra match). Sen såhär på ett forum och allmänt måstem na kunna ställa krav på spelarna. Och de kraven klarar inte Samuelsson av. Detta är ju en elitklubb i Sveriges högstaliga. Det är inte ett pojklag där alla bör få chansen på lika villkor. Tänk om storstadsklubbarnas egna supportrar sa till varandra och inte kritisera spelare! Folk skulle skratta högt...

ÖSK är i mångas ögon ett lag som inte ska spela i AS. Snackade igår med några som inte följer dem så ofta men bor i Örebroområdet. Fick känslan av att de hatade ÖSK och ville mycket hellre att hockeyn skulle ta sig till Elitserien än att ÖSK skulle få vara i Allsvenskan.

Men saken är den att man måste få kritisera en spelare! Eller ska vi alla stå och kolla hur ÖSK rasar samman med en massa korpspelare på planen? Ne kritik är bra, i alla fall bättre än att spelarna tror att de gjort en bra insats efter insatser som den i måndags!
Sverige Substitut
2007-05-10 10:34
Tilly_79

Bra inlägg. Jag undrar detsamma.
Örebro Tilly_79
2007-05-10 10:31
har en fråga.. ska först påpeka att detta absolut inte gäller alla så ta inte åt er och att ni i kubanerna är helt underbara..!

men..

varför går man på Ösk om det enda man gör är att gnälla på sitt egets lag spelare? trodde det var en bättre idé att heja fram sitt lag, HELA laget än kritisera..? har gått på fotboll i 18 år och det är jämt samma visa.. finns alltid en hackkyckling (läs samuelsson i detta fall) och ja, jag håller med om att karln inte är världsbäst men kära nån.. tänk dig själv om du spela i Ösk och fick höra burop samt inte så smickrande kommentarer så fort du rörde bollen.. av ens egna supportrar? måste vara skoj värre..

självklart ska man få kritisera sitt eget lag, jag gör det själv.. men inte under match..!

forza Ösk!
Örebro rirobban
2007-05-10 00:56
ÖSK-Karl//
Håller med dig till fullo. Den där taktiken skulle faktiskt kunna ge 0-0. Skulle vara otroligt bra om Walker vågar fega:)

Haha, förr var vi arga för att ÖSK inte vågade lira boll, idag är det tvärtom. Tillbaka till grisfotbollen som räddade ÖSK senast! Dock vill jag se denna uppställning som är mer realistisk med tanke på att Walker inte lär ändra taktik...

---------PeWe---------

PaAn--PaHa--MaWi--GlHo

IaJe--FrNo--LaLa--JoRi

------NeHa--SeHe------
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-10 00:36
Jag tycker vi skall spela riktig grisfotboll på Söderstadion och vara nöjda med 0-0 efter debaklet mot Göteborg. Skulle vilja se följande startelva:

-------------------Westman----------------------

Anntonen, Haginge, Wickström, Holgersson, Riddez

------Jeffs, Nordback, Larsen, Henriksson-------

--------------------Nedim-----------------------

Antingen blir det 0-0 eller också lyckas Nedim springa igenom och toffla in en boll. Sedan får gärna hela Söderstadion skrika fotbollsmördare ;)
Örebro Erki
2007-05-09 23:05
Ämne: Enligt tomteförbunde....Enligt mig så var Erkan Zengin totalt värdelös i matchen mot MFF igår. Så sett till den matchen är det ingen fördel för ÖSK att han är avstängd.

Ropesin// Jag hade också gärna haft endast publikljudet, men då det var av så dålig kvalitet försökte jag låta musiken ta bort lite av uppmärksamheten från den kassa ljudinspelningen :-)
Nästa film ska jag tänka på det och ha endast publikljudet.
Örebro Mittåt
2007-05-09 22:42
BoP// Nej, ÖSK hade inga egentliga chanser. Några frisparkslägen, som man kanske kunde ha gjort något bättre av. Dessutom hade man tre hörnor vilka alla var men- och resultatlösa. Petterssons skott som en back höll på att styra in kom i den 89:e minuten. Däremot hade Kumla en riktigt bra skott i den 40:e minuten. Ett hårt skott som RR med en viss möde motar så att den slår i ribban.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-09 22:29
Kocken//

Jag har följt och älskat ÖSK i minst 40 år. Det kommer för alltid att vara laget i mitt hjärta. Då jag också är en relativt stor sponsor till ÖSK är det dock lite trist att veta att en stor del av pengarna går till Fredrik Samuelsson som sitter på ett av de bästa kontrakten i ÖSK:s trupp (gamla synder). Man måste kunna få framföra kritik mot en spelare som gör så många dåliga matcher varje år utan att bli ifrågasatt om man verkligen håller på ÖSK.

Citerar Thomas Nordahl: Spelare och ledare kommer och går, men klubben består.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-09 22:27
Mittåt//

Jo, inställningen kan man ju inte direkt klaga på. Han smällde på och försökte, men det räckte ändå inte till.

Skapade ÖSK ens någon vass målchans? Det enda jag kan komma på är Petterssons skott som styrdes på en Kumla-spelare.

Delar din mening om mittfältet, Kevin såg lite ringrostig ut i första. Jeffs såg inte alls ut att vara bekväm på innermittfältet och hade stora problem med Razak som han senare kapade fult. Nilsson är väl inte direkt någon vänsterytter, men han fick inga schyssta bollar att jobba med, det var krossbollar som var en meter för höga, 10 meter bort.

Fedja ordnade en frispark i ett bra läge, utmanade några få gånger men imponerade inte. Pettersson tycker jag började bra, men han fick ingen hjälp av Nordin. Nordin väntade på bollen i mitten vilket resulterade i att Pettersson fick springa på alla bollar i offensiv planhalva. Han tar för sig mer och mer och delar ut armbågar, kul att se jämfört med förra säsongen men han har en bit kvar.
Örebro Mittåt
2007-05-09 22:11
BoP// Jag bytte några ord med Julle efter matchen och åsikten om Frippe kom egentligen därifrån. Frippe hade onekligen en hel del problem med snabba omställningar etc, men han försökte i alla fall, vilket man inte kan säga om så många av de andra.

Därmed inte sagt att jag anser att han höll allsvensk klass. Men om resten av laget visat samma positiva inställning hade vi fått en annan matchbild.

Det största problemet i matchen var nog att mittfältet underpresterade. Man fick aldrig fram något spelbart till anfallarna utan det blev mest långbollar från försvaret, som Kumla sedan lätt tog hand om. I andra halvlek när man sedan skulle försöka jaga ikapp blev Jeffs utvisad nästan på en gång och då blev det givetvis ännu svårare att åstadkoma något positivt med bara tre personer på mittfältet.
Brommapojkarna JacobM
2007-05-09 21:58
Hittat en kille som gör allsvensk optionsfil för Allsvenskan till PES 6!!! Så alltså, ni som har pes till datorn eller psp kan lägga in denna och spela med de allsvenka lagen 2007! Han håller på med filen nu och uppdaterar ofta om progress!

http://allsvenskanpes.blogg.se/

http://caniggia.16.forumer.com/viewforum.php?f=9
Örebro Bastard on Parade
2007-05-09 21:36
Jag tycker Frippe var nonchalant med bollen, försökte sig på en massa chansbrytningar som misslyckades och hängde inte med Kumlas forwards.

Dessutom förlorade han ett par nickdueller mot en kille som var väldigt ung och max 1,60 lång i slutet på andra.

Fast jag såg hela matchen med kritiska ögon, det kan jag ju säga redan nu... Håller dock med om att Moses var bra, jämfört med de andra i laget i alla fall. Han gick in ordentligt i närkamperna och fyllde på i offensiven.
Sverige Substitut
2007-05-09 21:26
Bastard on Parade

Vad skriver du? Nordin osynlig? Men är inte han guds gåva till Örebro-fotbollen? Blir säkert lättare att dominera i allsvenskan.
Örebro Mittåt
2007-05-09 21:07
Kumla vann helt rättvist. Razak dominerade mittfältet och Robin Rosén var som vanligt hyperfarlig i anfallet. De flesta av ÖSKs spelare verkade tro att det räckte med att springa ut på planen.

Kumla tar ledningen i den 28 minuten då Robin springer igenom ÖSK-försvaret efter det att Frippe halkat. Straffarna läggs inför andra halvlek och Kumla sätter tre av fyra. I den 47:e minuten drar Ian på sig sitt andra gula kort efter det att han sagt något olämpligt. Det första fick han efter att ha mejat ner av Razak.

I den 54 minuten gjorde Kumla sitt andra mål. På nytt var det Robin Rosén som sprang igenom ett glest uteförsvar. Richardsson halvräddade men Saed Arnautovic kan i andraläget lyra in bollen.

ÖSK har i princip inga chanser alls, vilket däremot Kumla hade. Moses var väl den bäste i ÖSK och även Frippe skall ha godkänt för en bra inställning även om han hade det rätt besvärligt mot Kumlas kvicka anfallare.

Kumla har ett riktigt bra lag i år och det skulle förvåna om de inte tar steget upp i tvåan om de får behålla sina nyckelspelare friska och oskadade.
Örebro jappel
2007-05-09 20:45
Ämne: Kumla vann med 5-0, ....
så kumla vann matchen med 2-0!!! div3 mot allsvenskan (b) 2-0 enormt dåligt av ÖSK...eller extremt bra av Kumla. Men med tanke på ica matchen verkar det snarast som om alla i ÖSK:s a-trupp hamnat i en toksvacka! Dags att ta fram stora piskan på träning och under match om dom inte sköter sig!
Örebro go_osk
2007-05-09 20:40
Jag vill bara påminna om att Kubanerna arrangerar en resa till matchen mot Hammarby på söndag. Det var en tung förlust i måndags, men nu ska vi se till att gå stärkta ur den här situationen med gemensamma krafter.

Stå upp för ditt ÖSK!
Örebro Bastard on Parade
2007-05-09 20:16
Kumla vann med 5-0, de satte 3 straffar.

Vi kan lugnt konstatera att det i princip är självmord att ha Jansson och Magnus Samuelsson i samma backlinje.

Nordin helt osynlig i första, Jeffs utvisad runt 50:e minuten. Uselt spel, ingen verkade vilja spela. Kumla kunde gjort några mål till....

*SUCK*
Örebro Farsen blir till Guld
2007-05-09 20:13
Hellre en Mumba än Emra och Jon!
Örebro Grixx
2007-05-09 20:01
Benga// Tufft värre både Jon och Emra. Inte skulle jag kunna tacka nej....men har vi råd med lönerna?
Örebro Adios
2007-05-09 19:57
OBS!

Vill uppmärksamma er på att det står fel klockslag under "match" i vänsterkanten. HIF-ÖSK börjar 16.00 på söndag.
Örebro Benga
2007-05-09 19:51
jag har hört att inte bara jon vill hem utan Emra också...han saknar familjen. Tycker ni Emra platsar i ÖSK??
Örebro go_osk
2007-05-09 19:34
Enligt tomteförbundets hemsida så är Erkan Zengin avstängd i matchen mot ÖSK, vilket känns ganska skönt på förhand. Erkan har imponerat något otroligt i de matcher som jag sett Bajen spela i år. Så förhoppningsvis kan Riddez och kompani fokusera lite mer på offensiven istället.
Örebro jappel
2007-05-09 18:53
alla till idrottsparken...i Kumla det är ju där det avgörs just nu....hur går det??? kumla ska tydligen ha ett ruggit starkt lag i 3:an i år..
Örebro Jimpa_90
2007-05-09 18:52
Alla till Södermalm!!!
Örebro jappel
2007-05-09 18:52
Ämne: Ämne: Ser ing....
Vad hände med Wikis under matchen mot ica??? han har ju varit stabiliteten själv fram till dess.
Visserligen ser jag gärna att Glenn spelar då han har vissa kvaliter som inte rikigt kommer till nytta från avbytarbänken :-) fast det känns som att wikis borde vara ett säkrare kort i mitten.
Alla måste få göra en plattmatch under sin tid i ÖSK nu har wikis redan förbukat sin :-)
Örebro Jimpa_90
2007-05-09 18:50
Alla till Södermalm!!!
Annons: