/fotboll/osk/forum/8112.aspx/fotboll/osk/forum/8112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby glaadh
2007-05-14 00:23
"Krönika: Betraktelser från bortasektion del 2"

Förlåt men det är humor på hög nivå. Jag har läst den sk "krönikan" 3-4 ggr nu och hittar något nytt att skratta åt varje gång.

"Då ni Malmö FF, då kommer det sannerligen inte bli någon lätt match att vända hemåt mot Skåne nästa söndag med några poäng med sej hem i spelarbussen.", avd. erhm, ta det en gång till?

"Majoriteten av dom som sökt sig till Söderstadion hade nog förväntat sej det motsatta, att ÖSK skulle backa hem och spela lågt med hela truppen.", avd viktigt att avbytarna ligger lågt.
Hammarby Mr Quuk
2007-05-14 00:12
Den gode Mattias Östman skriver i sin krönika att att han ifrågasätter vissa Bajensupportrars uppträdande strax efter vårt oförtjänta segermål
Så här skrev han;

"För mig handlar mitt fotbollsintresse om att stötta det lag jag håller på inte håna och göra mig lustig över andra människor. Människor jag inte känner, i många fall heller aldrig har träffat tidigare i mitt liv och framför allt människor som inte har gjort mig någonting ont alls."

Hmmm... Vad stod det på era banderoller??

Vad har Tony G gjort er??
Biff Byford
2007-05-13 23:58
Var det Mattias Östmans första bortamatch idag eller? Med tanke på hur hemskt det var på söderstadion...
Örebro Mittåt
2007-05-13 23:13
I och med skadan på Westman har ÖSK fått ett problem i truppen. Peter är rimligtvis inte tillbaka i stridbart skick redan till helgen. Vad gör ÖSK då på målvaktssidan? För man skall väl ha en reservmålvakt på bänken? Och hur gör man i morgon då reservlaget spelar mot BP. Låter man Richard stå för att han skall få matchträning. Eller blir det Kristofer som står för att testas på en högre nivå? Där får Walker en del att fundera på.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-13 23:05
Bastard on Parade//

Exakt vad som hände, fel gubbe av mittbackarna var där uppe.
Hammarby Bajenista
2007-05-13 23:05
Kan ni vettiga ÖSK:are hämta hem snorungarna som skämmer ut era färger på vårt forum?
Örebro Bastard on Parade
2007-05-13 22:59
Jag missade lite i situationen innan målet, var Haginge på offensiven?

Om så är fallet, vore det inte bättre att skicka upp Wikström som är en bättre huvudspelare och ha kvar Haginge som är riktigt kvick i försvaret?
Örebro Bastard on Parade
2007-05-13 22:58
Definiera gärna uttrycket "spela ut". IFK Göteborg spelade stundtals ut oss, vi spelade inte ut Bajen. Vi hade full kontroll på defensiven och rullade stundtals boll rätt ok. I inledningen av första var passningsspelet alldeles för dåligt men det blev bättre i andra.

ÖSK gjorde en mycket bra insats, skapade de vassaste chanserna och visade bäst inställning. Men vi spelade inte ut Bajen...
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-13 22:57
Mattias//

Det är värdelöst att vinna Fair-playligan i AS. De som gör det hamnar långt ned eller åker ur.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-13 22:55
Förövrigt måste försvaret se till att inte Wickström är sista man hemåt, snabb är han inte. Haginge hade ju lätt hunnit före på målet.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-13 22:55
ÖSK-Karl//

Näfver såg rätt trött ut, jag hoppas det var därför han byttes ut. Jag tycker också han gjorde en bra match, men han kan så mycket mer den killen...
Örebro nibor
2007-05-13 22:54
Helt sjukt surt att nästan spela ut Hammarby totalt och ändå åka hem med 0 poäng! Bara att ta med spelet till matchen mot Malmö på söndag så går det här vägen. Lite OT: Mattias det är Kalmar som ligger i topp i Fair Play ligan och inte Elfsborg.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-13 22:53
Är det någon som förstår varför Näfver byttes ut, själv tyckte jag han var bästa ÖSK:are ihop med Nordback idag.
Örebro Storm_90
2007-05-13 22:35
Ämne: Hammarby var sämre ä....
I klacken var vi kanske 70 pers snällt räknat. Men på våran sektion var vi ca 150-200.
Sverige Substitut
2007-05-13 22:35
Det skulle varit NHL-reaktioner på Johanssons attack på Westman. Tänk om Hasek, Lundqvist eller Brodeur blivit överkörda på samma sätt. Då hade inte Emil Johansson (som blev skadad av att knäa Westman i ansiktet) lämnat planen i en bit.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-13 22:30
Tack för dom fina orden Klabbarparn men torskar vi mot MFF är jag rädd för att griller kan sättas i huvudena på spelarna. Den matchen blir oerhört viktig.
Hammarby Klabbarparn
2007-05-13 22:23
Bra match idag av er. Utan att kommentera resultatets rättvisa: fortsätter ni så här borde ni inte ha något att oroa er för i år...
Örebro Henrik(ÖSK)
Rubrik på SvD:s nätupplaga: "När Hammarby vann med 1-0 över Örebro hade matchen ett underhållningsvärde i klass med antalet mål - med andra ord nästan ingenting."

De ÖSK-chanser och anfall som radades upp i andra halvlek hade alltså inget underhållningsvärde? För Hammarby? För Svenska Dagbladet? Blir så otroligt trött på den fixering vid Stockholm en uttalat rikstäckande tidning står för att jag nästan baxnar.
Örebro Ropesin
Hur fan kan allt gå åt helvete när vi spelar så bra? Westman blir skadad av en Degerforsare, in kommer Richardsson som felplacerar sig när Hammarby får sin enda farliga chans i matchen och 1-0. VARFÖR? Krossa Malmö! Nu är vi fan värda en seger!
AIK kribba
2007-05-13 22:19
Tråkigt slut,och orättvist, slut......ibland är inte idrotten rättvis. Tom kryss hade varit orättvist,och så vinner dom.

Är det inte bajarna som jämt snackar om hur bra deras lag är, hur tur andra lag har fast dom sas är "utspelade", mot bajen, "spelar över sin förmåga" (inte minst AIK), när dom vinner, flyt med resultat osv...blabla.. domaren på sin sida blablabla.. här blev dom räddade av sin målvakt från förlust. Mot en nykomling. På söderstadion.

Räddad av sin målvakt och slutsignalen, men nu blir det tuffare matcher för deras del, drömöppningen är över nu. Ska bli kul att se på fortsättning följer.

Örebro ÖSK-Karl
2007-05-13 22:14
Såg precis händelsen med Westman på TV4 igen. Killen har ju inte en chans på bollen utan satsar enbart på Westmans huvud. Helt otroligt att det bara blir gult kort. Solklar utvisning med flera matchers avstängning. Vi får hoppas att de inte har med den Degen-pojken i returen i höst.
Hammarby 1897.
2007-05-13 22:03
Hammarby var sämre än vanligt idag, med en sämre Bajenmålvakt hade ni kunnat göra minst ett mål. Men Kingson är ju fantastisk, världsklass!

Kladde:

Nja, en hel del? Ni var 70 pers och då var jag snäll..
Örebro BabyKladde
2007-05-13 21:52
Jävla tur Bajen har alltså..
..vi styrde matchen så får dom ett mål efter en av våra målchanser, trist..
..men är imponerad av deras klackstämning faktiskt!

Forza B:
Vi var en hel del trots allt, men visst borde vi kunnat vart fler!

Trist det här med Westman, hoppas han kommer tillbaka fort!
Örebro Gooner
2007-05-13 21:01
Matchref finns nu att läsa på officiella.

Forza B//
Isåfall måste det ha varit bajare som sjöng om gamla fina örebro...?
Hammarby Forza B
2007-05-13 20:43
Glömde ni bort matchen idag? Ni hade ju ingen klack på Söderstadion!
Örebro Bastard on Parade
2007-05-13 20:37
Det märktes att Nordback var tillbaka, samarbetet med Larsen var mycket bra och de raderade Hammarbys mittfält totalt. Nordback har växt till en jätte i ÖSK, hopppas verkligen han får vara skadefri.

Rodevåg gjorde nog sin bästa insats idag, även om han inte kom till så många bra lägen. I första halvlek tog han ett stort defensivt ansvar då han störde många uppspel. Han var även härligt aggressiv i närkamperna.

Tyvärr så är inte Halilovic och Rodevåg i boxen när de ska vara där, båda jobbar över stora ytor och söker sig ofta mot kanterna.

Svårt att säga vem som var bäst i ÖSK då laginsatsen var oerhört stark, men Näfver är viktig när han håller i bollen och vågar utmana. Matchens prestation tror jag TV4-sporten sade om hans soloprestation som nästan resulterade i ett mål.
Örebro go_osk
2007-05-13 20:22
Mackan//
Rodevåg gjorde enligt mitt tycke sin hitills bästa match i ÖSK-tröjan idag. Även om han hade vissa svårigheter att komma till konkreta målchanser så krigade han på och gjorde livet surt för Hammarbys mittbackar. Tyvärr så ser jag en tendens till att han lätt hamnar ute vid hörnflaggorna istället för på en mer centralt position. I matchen mot Malmö skulle jag därför vilja se Nedim - Seb på topp för att just få lite mer tyngd och kraft längst fram.

På tal om Nordback så tycker jag att han var ÖSK:s bästa spelare idag. Han kämpade och slet, som vanligt dvs, samtidigt som han täppte till ytorna på mitten på ett effektivt sätt. Han lyckades så gott som alltid hålla Eguren och Petter Andersson i schack, vilket säger ganska mycket om hans storstilade insats. Det enda som jag tycker att man kan anmärka på är hans avslut. Han besitter ett bra skott, men utnyttjar det alldeles för sällan, och när han väl gör det så missar alltför ofta målet. Dock så tror jag att det är priset som man får betala om han ska lyckas vinna kapen på mitten. Slutsatsen är hur som helst att Nobbe är otroligt viktig för ÖSK:s spel, och jag skulle till och med vilja gå så långt så att jag utnämner honom till vår viktigaste spelare.

Från det ena till det andra så tycker jag att uppslutningen var dålig på bortasektionen. En bortamatch mot Hammarby på en söndag tycker man ju borde locka betydligt fler. Spelarna visar dessutom en oerhörd tacksamhet.
Örebro Los Flores
2007-05-13 20:17
nu har jag sett smällen....
'
finns på fotbollskanalen (se länk) om någon annan vill se...

krya på dig Weggen !!
Örebro Adios
2007-05-13 20:14
Ämne: Är det någon som har....
Kolla på TV4 nu, det är reklam just nu, men efter den.......
Örebro Adios
2007-05-13 20:13
Ämne: Är det någon som har....
Kolla på TV4 nu, det är reklam just nu, men efter den.......
Annons: