/fotboll/osk/forum/8108.aspx/fotboll/osk/forum/8108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Neeedim!
2007-05-15 14:59
ÖSK Fans//

Håller med dig om startelvan. Holgersson ska peta Wikström och jeffs ska också få chansen.
Örebro Grixx
2007-05-15 14:15
Forza Nordin :-)
Örebro One¨touch
2007-05-15 13:01
Substitut// Jag nämnde ett gäng spelare. Glömde Joppe av någon anledning.

Men varför haka upp sig på det?

Inlägget handlar om högersidan, och utan att igentligen ge min syn på hur den ska formeras (annat än att jag vill ha Anttonen på plan) kastade jag ut något jag tyckte kunde diskutteras.
Örebro Aspen
2007-05-15 12:52
Jag tror Walker har en svag sida i ett envist irländskt temprament. Det har det goda med sig spelarna får en rejäl chans. Nackdelen är att laget/spelaren kan lidande då formen är dålig och spelaren tvingas visa upp sämre kapacitet än vad han normalt har.
Ge JoPe chansen på högerkanten - Seb beredd på bänken.
Örebro ÖSK Fans
2007-05-15 12:43
Med detta lag vinner vi mot MFF med klara 3-1

Rickardsson

Anttonen Haginge Holgersson Riddez

Jeffs Nordback Larsen Näfvert

Hallilovic Rodevåg
Örebro Mittåt
2007-05-15 12:25
Om man ser hur Walker tagit ut sina lag i år kan man notera:

1. Sebastian Henriksson är till sammans med Nedim Halilovic den ende spelaren som representerat föreningen i alla spelade matchminuter (svenska cupen inräknad).

Därav drar jag slutsatsen att Walker värderar Sebastians insatser högt.

2. Walker har konsekvent spelat Nordin i anfallet. Utom vid några få tillfällen då byten etc. tvingat fram omdispositioner under match.

Därav drar jag slutsatsen att Walker vill spela in Nordin som anfallare. Något förbryllande kanske när alla nog är ense om att Nordin gör sig bäst bakom anfallsspetsarna. Förmodligen resonerar Walker på så sätt att som anfallare vållar inte Nordins bristande (på gränsen till obefintliga) defensiva kapacitet lika stor skada. Man kan kosta på sig att ha en anfallare som inte går ner på mittfältet för att hjälpa till, men man kan inte ha en mittfältare som inte jobbar hårt även med det defensiva.
Örebro ÖSKare i exil
2007-05-15 12:05
Nordin i en fri Tomas Brolin/Arnor roll till höger skulle kunna vara skoj. Annars verkar väl JoPe vara det mest attraktiva alternativet i min bok. Lite spännande hur Rodevåg skulle funka där, han har väl haft tendenser att gå ner för att möta boll och hamna vid hörnflaggan. Att börja på kanten borde han komma rättvänd lite mer. Massa spännande.
Örebro Mittåt
2007-05-15 11:10
Ämne: Jag tror Walker är e....
Det finns fler alternativ:

JoPe - Anttonen
Näfver - Anttonen
Rodevåg - Anttonen

Anttonen tycker jag är given som högerback. Med tanke på hans löpstyrka bör man ha en högerbräddare som lämnar plats för honom att komma fram i korridoren längs högerkanten.

Jag tror faktiskt att JoPe är det bästa alternativet. Han kan både slå inlägg från kanten - med båda fötterna dessutom - samt vika inåt i banan och skjuta från distans - med båda fötterna dessutom. På kanten får han dessutom mer tid på sig, vilket han nog behöver.
Sverige Substitut
2007-05-15 11:10
Anttonen-Pettersson. Johan har truppens bästa inlägg. Springer mycket och slarvar inte i defensiven. Rätt märklig att One touch inte ens överväger detta alternativ som såg bra ut mot Gefle och fick godkänt för en timme mot Elfsborg.
Örebro One¨touch
2007-05-15 10:48
Jag tror Walker är en smula fundersam kring högerflanken. Anttonen som högerback i all ära, men tillsammans med Zeb får vi inte någon offensiv som snurrar upp motståndarna.
Kanske är Zeb att föredra då vi behöver mura upp ett starkt bollvinnande mittfält, där han tillsammans med Nobbe och Larsen jobbar på rätt så bra (Näfver är med oxå, javisst).
Zeb har nu skjutit 3 "snepekare" i upplagda lägen. Han verkar finnas där lägena uppstår, men sumpar sin utdelning.
Kan en annan lösning på vår högerflank få mer variation i det offensiva spelet?
Jeffs - Anttonen
Anttonen -Jeffs
Frippe - Anttonen
MaSa - Anttonen
Robert W - Anttonen (helig ko? RW har i alla fall fysiken för jobbet)

Som Ni ser anser jag Anttonen given på plan.
Hans offensiva förmåga är för bra för att kväva.

Hur kan högerflanken förbättras?
Örebro Fair Play
2007-05-15 10:12
Hagestad// Det är kortare och något snabbare väg till Behrn Arena om du kliver av tåget i Örebro Södra. Det är bara att gå genom parken ut till Rudbecksgatan och följa denna så kommer du rakt på Behrn Arena.
Örebro Mart1
2007-05-15 10:01
Barsom till Djurgården och Emra till Halmstad. Vilka skall vi låta få odla fram Nordin till en vass allsvensk spelare? Varför kan inte ÖSK göra detsamma trots olika tränare?
Örebro Tilly_79
2007-05-15 09:34

Romano:

Haha vore suveränt, varför inte plocka in Nordahl oxå när vi ändå är igång.. ;)
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-15 09:30
ÖSK kommer att vinna mot MFF. Dom kommer underskatta oss och vi har spelat riktigt bra en del matcher.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-15 09:27
Ämne: Halloj!

Hur långt....
Tar väl en kvart-tjugo minuter från station,rakt över stan.väl mött,lycka till mot Hif.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-15 09:26
Saknar derbykänslan,kolla på Malmö-Helsingborg samt Sthlm-derbyna,fan vilket pepp det måste vara,vilken läktarfight(sångmässigt)det är,vilken folkfest.
Malmö FF Hagestad
2007-05-15 09:25
Halloj!

Hur långt från Örebros centralstation ligger Behrn Arena? Hur lång tid tar det att knalla?
Örebro Mittåt
2007-05-14 23:14
Intressant matchning av Walker, då Robert spelat klart. Jag undrar om han ville se Ian som högerback eller Fredrik på det inre mittfältet?
Örebro Johannes A.
2007-05-14 23:03
Walker om förlusten med B-laget. Se länk!
Örebro Los Flores
2007-05-14 22:12
visseligen påverkas inte spelarna av våra diskutioner här inne, men jag tycker att det är nödvändigt
Örebro Los Flores
2007-05-14 22:11
onetouch...

bra inlägg...
det tåls att diskuteras detta...
alla 3 nykomlingar ligger sist i tabbellen, varför?
Vad ska Walker gå igenom med ösk-spelarna för att bryta den trend som blivit?
vad tycker vi här inne?

personligen tycker jag att vi först och främst byter ut henriksson mot pettersson, för att jag tyckte att pettersson hade mycket hög allsvensk klass i matchen mot gefle...
--tänk om ribbskottet gått in, hade han fått spelat kvar då tror ni?--

allsvenskan har fortfarande inte kommit så väldans långt, men jag tycker att detta bör funderas och diskuteras i väl god tid... innan vi sitter där i slutet av sommaren tillsammans med bottenlagen och kämpar för att slippa superettan...

help me out of here !!
Örebro Aspen
2007-05-14 21:59
Om utvecklingslagets match mot BP
Örebro One¨touch
2007-05-14 21:33
När ska det lossna?

När ska våra hedersamma poängtapp omvandlas till sköna segrar?
Behöver vi växa in i den allsvenska kostymen?
Är vi för naiva i vårat spel?
Har vi för dålig spetskvalité i laget (bred trupp utan den riktiga spetsen)? (Trubbig trupp)
Ligger Larsen för lågt i banan?
Är Halilovic för hårt styrd av Walker, så hans naturliga vinnande instinkt kvävs?
Är Halilovic och Rodevåg för svaga för allsvenskan?
Är våra ytterbackar för oskolade?
Är Riddez för snabb?

Eller?

Va fan är det för fel? Nu får det vara nog med matcher som "skulle" ha vunnits (Gefle, Gais, Hammarby), det är dags för ett segerstim!

Örebro Mittåt
2007-05-14 21:16
BoP// Inte så bra i så fall. BP verkade ha ett mindre rutinerat lag än vad ÖSK hade.
Örebro Aspen
2007-05-14 21:16
Efter 5 omgångar ligger de tre nykomlingarna sist. ÖSK har gjort minst mål av alla.
Dax för förändringar i anfallet och mittfältet, åtminstående direkt efter halvtid. JoPe, Nordin, Jeff måste få chansen när inte Seb och Rodevåg levererar. Varför ska vi annars ha en så stor trupp?
Örebro Bastard on Parade
2007-05-14 21:13
BP vann med 2-1, Nordin målskytt tydligen för ÖSK.
Örebro Lokalasidan.se
2007-05-14 21:05
Läs om ÖSK-matchen här.

www.lokalasidan.se
Din lokala värd!
Örebro Mittåt
2007-05-14 21:04
Båda bröderna var med i den trupp som spelade mot BP i kväll.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-14 21:00
Slaik//

Robert fick speltid mot GAIS, han skulle förmodligen fått chansen mot Göteborg men han skadade sig.

Även Kevin har varit skadad, men han har en bit till matchformen. Dessutom kommer han inte peta vare sig Nordback eller Larsen.
Hammarby Slaik
2007-05-14 20:51
Ämne: Ericson//
Jo, jag m....
Skillnaden mot en tjongboll är väl att Petter tittar upp, ser löpningen och sedan sätter en iväg bollen med precision, inte mycket långboll i mina ögon. :-)

Har någon av bröderna Walker fått någon speltid i Allsvenskan i år? Har alltid varit lite förtjust i Lars Larsen men tyckte att han såg lite trött och sliten ut igår, kanske bara en tillfällighet, även om han gör en del nytta ändå.
Annons: