/fotboll/osk/forum/8096.aspx/fotboll/osk/forum/8096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-05-17 14:15
Chipset// Men spelar han centralt? I Djurgården (andra vändan) spelade han väl i allmänhet på kanten.
Örebro Chipset
2007-05-17 14:11
Jag tycker "Trängens Maradona" var riktigt bra i Djurgården. Kan han glömma tjafset med Dala och anpassa sig efter den lön ÖSK kan ge så är det en magnifik värvning. Iallafall som ersättare till Nordin ;-)
Örebro Mittåt
2007-05-17 14:10
Grixx// Deet kanske ligger något i det ;-)

Men egentligen så är inte argumentet att man skall skriva kontrakt med Barsom för att han (kanske) är billig speciellt bra. Det finns bara ett begränsat antal platser i spelartruppen och dessa platser skall fyllas med spelartyper som klubben behöver - inte med spelare som av olika anledningar reas ut.

Viktigast i dagsläget anser jag för min del vara en spelare som kan ta över efter Larsen som konstruktiv kraft på mittfältet samt en yngre spelare som kan växa in i positionen som högerback. Det finns väl egentligen ingen i någon av de två trupperna som känns som en naturlig kandidat till någon av dessa två positioner.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-05-17 14:03
Mittåt// Alltså tänker du som jag. Om han går med på en rättvis lön ska han komma till ÖSK. Självklart ska inte ÖSK betala mer än vad han är värd.
Örebro Grixx
2007-05-17 14:00
Man kan inte direkt säga att Mittåt är glad spjuver som chansar, man skulle kunna tro att han är en riktig revisorstyp ;-)
Örebro Mittåt
2007-05-17 13:52
Farsen blir Guld// Det finns nog nästan inga spelare som är gratis nu för tiden. Med undantag för de som kommer från talangtruppen.

Även om det inte finns någon klubb att köpa Barsom från, så kommer han säkert att vänta sig att själv få en ordentlig slant bara för att skriva på. Det finns till och med en del spelare som satt detta i system. Till exempel vår förre Vingel-Petter.

Sedan är frågan vilken lön en spelare förväntar sig. Den skall passas in i ÖSKs nuvarande lönestruktur för att inte alla andra spelare skall bli oroliga. Och jag tror inte att ÖSK i dagsläget betalar speciellt höga löner. Där ser man ju gärna att spelarna har något litet extraknäck vid sidan av för att dryga ut hushållskassan (och förbereda dem på ett liv efter fotbollen).

Barsom har väl aldrig givit intrycket av att vara en spelare som säljer sig billigt. Frågan är om han är villig att infoga sig i ÖSKs lönestrukturer. (Förutom alla andra frågetecken).
2007-05-17 13:39
mittåt// Kan hålla med till viss del, MEN Barsom är väl näst intill gratis. Och Larsen var väl 32 när han kom. vet inte om hans karriär pekade spikrakt uppåt direkt. Annars är jag ju en fantast av Nordin. Kan han komma igång med fysiken och psyket så tror (jag vet jag tjatar) jag att han kan bli riktigt bra i allsvenskan också.
Örebro Los Flores
2007-05-17 13:04
mittåt...

håller helt och hållet med dig!! ;)
flores
Qviding schla
2007-05-17 12:55
God performance i går http://www.youtube.com/watch?v=u4wiI8PiOis
Örebro ÖSK KRILLE
2007-05-17 12:47
Mittåt//
Jo det tycker jag med. Har du några seriösa förslag på några spelare?
Örebro Mittåt
2007-05-17 12:31
Jag förstår inte den här entusiasmen över Barsom. En vänsterkantsspelare, som fick sparken från Djurgården efter att ha haft stora skadeproblem och inte presterade tillräckligt mycket för att ens platsa bland DIFs reserver. Som sedan inte ens lyckades få något kontrakt med en klubb i Norge. Är det verkligen något laget behöver? Är det inte bättre att försöka hitta spelare vars karriärer fortfarande pekar uppåt?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-05-17 12:08
Farsen blir till Guld// Ja Barsom är helt ok! Jag gillar din 4-2-3-1 uppställning :). Hoppas bara att Jon Lundblad går till ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-17 11:25
Farsen blir till Guld//

Till nästa år får de köra vilken uppställning de vill, bara det blir GULD ;) 99 år har gått utan guld, då är det våran tur.
2007-05-17 11:02
Till nästa år vill jag se en sk "spansk" formering av laget. dvs 4-2-3-1. En formering som är bra för lag som måste försvara sig och göra snabba omställningar.

Westman
Anttonen Wikström Haginge Riddez
Nobbe Henriksson
Rodevåg Barsom? Nedim
Lundblad?
2007-05-17 10:53
ÖSK krille/ Varför inte Barsom? borde vara billig och sugen på fotboll i Örebro. Eller så får man ge Nordin ett kilo taggtråd så han ger sig ut i löparspåren så han kommer i form till nästa säsong. Han kommer bli bra till nästa år!
Malmö FF kalle7
2007-05-17 10:41
Erik 725 får jag lov och fråga varför du postar den länken i ÖREBROS FORUM?!?
Malmö FF Hagestad
2007-05-17 10:18
Ämne: Hagestad//

1. Bor....
Tack så mycket för hjälpen, ses på söndag!
IFK Göteborg Erik725
2007-05-17 09:27
Zlatan, släng dig väggen!
http://www.youtube.com/watch?v=XTWtXvgzpqY
Örebro Aspen
2007-05-17 08:15
NA och Axen redan på hugget
Örebro Erki
2007-05-16 23:00
Hagestad//

1. Bortasupportrarna står på östra läktaren (kortsidan) mot den södra sittplatsläktaren. (längst till höger på bilden)

2. Nej, men förhoppningsvis runt 10 000 åskådare kanske.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-05-16 22:59
Hagestad//
Fråga 1: på östra plankläktarn (Ska byggas nytt även där) mot hockey ladan!
Fråga 2: nästan slut sålt på sitt plats! så det blir runt skulle jag gissa så 10000! Behrn arena tar 14500 just nu men färdigbyggd tar den runt 16000!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-05-16 22:54
pemo//
Håller med dig totalt! Hoppas det losnar för Rodevåg snart! MEN det vore ett lyft om Jon "KUNGEN" Lundblad kunde komma till ÖSK!!!

Men vem ska ta över Larsens mittfällts plats när han lägger av? Någon som har något förslag på ett inköp?

FORZA SVARTVITT!!!

Malmö FF Hagestad
2007-05-16 22:53
Två frågor;

1. Var står bortasupportrarna på er arena?
2. Kommer det bli fullt?
Örebro pemo
2007-05-16 22:41
Henriksson är för långsam för AS. Så många chanser som han haft i år visar att det är dags att ta ny plats i laget. Möjligen som mittback. Skall vi få mål i år måste det lossna för Rodevåg ( även han för långsam ) eller också hitta någon "bomber-typ" som Lundblad. Dvs gärna ofra ett ben eller så. Jag har bara sett matchbilder från senaste matchen, men Anttonens läge är ju en halv straffspark. Då är det skönt att konstatera att inte ens guden Henke L lyckas göra mål i öppen kasse. Kan man göra back av forwards, kan man väl köra upp Frippe på topp och röja runt lite mot Dixon och Lille-Anders.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-05-16 21:56
Henriksson suger in långbollarna och serverar Halilovic med fina djupledspassningar!
Skriv gärna komentarer!

FORZA SVARTVITT!!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-05-16 21:48
Jag vill gärna se Henriksson och Halilovic i anfallet tillsammans! Dom Lyckades bra tillsammans i superettan. De hittar varandra bra.
det blir nog fler mål då tror jag! men Rodevåg som en god inhoppare!

FORZA SVARTVITT!!!
Örebro Bastard on Parade
2007-05-16 21:21
Z:a//

Jag tror Emra har mognat väldigt mycket som människa men det är ju svårt att bedömma när man inte ser honom längre. Jag går ju nu bara på intervjuer jag sett och läst under hans tid på Halmstad, men han verkar ha funnit harmonin och trivs bra hos er och har som sagt en ödmjuk inställning.

När han spelade här och i ungdomslagen fick jag känslan av att han hade väldigt svårt att hantera motgångar, kan det vara pressen hemifrån som gjorde det? Om jag inte missminner mig talade han i någon intervju om att han skulle bli proffs utomlands och försörja familjen, men är ej säker på denna uppgift.
Halmstads BK Z:a
2007-05-16 20:24
Förstår era delade känslor vad gäller Emra. För att nyansera vill jag säga att jag, som redaktionsmedlem på HBK:s SF-sida, har talat med/intervjuat Emra vid flera tillfällen. Varje gång har jag slagits av hans ödmjukhet och "icke-gnäll" trots att han rimligtvis borde ha varit missnöjd med att få så begränsad speltid. Detta trots att han nästan utan undantag har varit lyckosam som inhoppare. Inte ens när man har försökt dra gnäll ur honom har man lyckats. Alltid självförtroende, men alltid ödmjuk och med rätt inställning. Vad som däremot har sagt och gjorts under ÖSK-tiden vet jag inget om.

Vänliga hälsningar från Halland.
Örebro Chipset
2007-05-16 19:23
Det är märkligt hur mycket "läsarna" värderar Haginge och Nedims insats mot Bajen och hur NA uppvärderar Larsens insats jämfört med läsarna. NA verkar alltid tycka att Larsen är strålande fast han dräller i farliga situationer.
Örebro Chipset
2007-05-16 18:55
_Mikael_// Ni har iallafall fått ett superlöfte som på sikt kan ge er storslam i kassan. Hade inte Emra/agenten varit ivriga att söka nya äventyr hade jag kallat affären för ett grovt misstag av ÖSK. Men en spelare som inte vill spela i ÖSK bör heller inte göra det. Synd för oss. Han hade kunnat varit skillnaden mellan 6 och 10 poäng i årets allsvenska så här långt.
Annons: