/fotboll/osk/forum/8093.aspx/fotboll/osk/forum/8093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Slaik
2007-05-14 20:51
Ämne: Ericson//
Jo, jag m....
Skillnaden mot en tjongboll är väl att Petter tittar upp, ser löpningen och sedan sätter en iväg bollen med precision, inte mycket långboll i mina ögon. :-)

Har någon av bröderna Walker fått någon speltid i Allsvenskan i år? Har alltid varit lite förtjust i Lars Larsen men tyckte att han såg lite trött och sliten ut igår, kanske bara en tillfällighet, även om han gör en del nytta ändå.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-14 20:48
Sitter och kollar på svenskfotboll.se livescore. Skottkartan på Landskrona-Falkenberg ser rätt lustig ut. 26-6 i skott till Bois (många i bra lägen tycks det) men 1-2 på resultattavlan. Allas vår favorit Jörgen missade tydligen en straff i slutet också. Snitsigt.

simons//
Det var nog inte att det blev förlust mot Blåvitt i sig som var skämmigt. Det var sättet man förlorade på.

IFK Göteborg simons
2007-05-14 20:44
Ni skall inte skämmas för att ha förlorat mot blåvitt. Gefle blir minst lika utspelade nu...
Örebro Los Flores
2007-05-14 20:16
adios..

haha, jag kollade också på det förut...

håller med dig att det var synd att det var ett baklängesmål... men vafaaan, Örebro SK på Eurogoals, Eurosport !!
Örebro Romano
2007-05-14 19:08
Tilly:

Tycker nästan vi kan plocka hem Arnor, Kuba och kanske även Sahlin till laget. Då kanske vi får segervittring igen. ;-)
Örebro Romano
2007-05-14 19:08
Tilly:

Tycker nästan vi kan plocka hem Arnor, Kuba och kanske även Sahlin till laget. Då kanske vi får segervittring igen. ;-)
Örebro Adios
2007-05-14 18:50
Jaha, då har man sett ÖSK för första gången på Eurogoals. Synd bara att det var blåvitt som gjorde målet.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-14 18:48
"Bajen mötte ett Örebro som genom Berlinmurs-försvar och farliga kontringar..."

HAha, var det verkligen Larsen och Nordback som låg ett par meter framför mittbackarna? Har rätt tydliga minnen om att det var Chanko och Eguren...

Fotbollsmördare! ;-)
Örebro Tilly_79
2007-05-14 18:39

kan vi inte lura hit Gudjohnsen från Barca..han får ju ändå inte så mycket speltid där..vill säkerligen gå i sin pappas fotspår..
AIK Saywee
2007-05-14 18:18
OK, Mittåt, då är det bara att parkera i fåtöljen snart och käka praliner ...

... elller är det som på "tipsextratiden" på 60-talet öl å tjipps?
Örebro Mittåt
2007-05-14 18:14
Saradlic hade väl en karriär som officer också innan han blev finasiell.
Örebro Mittåt
2007-05-14 18:12
Saywee// Säsongskortet är namnet på det TV-paket som sänder årets samtliga allsvenska matcher. Jag behöver alltså inte åka någonstans utan kan välja i fåtöljen.
AIK Saywee
2007-05-14 18:12
Ericson//
Jo, jag misstänkte detta, tog bara chansen att ironisera lite.

Jo du Pold, det var en tjongboll, men ibland står det någon där, inte så ofta men det händer. Man kan inte snacka om "passning" utan snarare och chansning, men det är ju inte fel att chansa. Det lustiga i sammanhanget är bara att det har betydelse vilket lag det är som tjongar, typ ÖSK, TFF eller "lirarna"? Bajen.

Det hårda och orättvisa livet jämnar nog ut sig i längden ...

FORZA SVARTVITT!!!!
Hammarby Pold
2007-05-14 18:05
"Men istället blev det Hammarby som stod för tjongandet. Något som tyvärr gav utdelning till slut men sånt är livet, hårt men orättvist. "

Syftar du på Petters Boll till Julius så är du väldigt långt ut å cyklar. Det var knappast någon tjongboll...
Örebro Ericson
2007-05-14 18:04
Saywee// Kan vara så att Mittåt menar att han har säsongskortet för pay-per-view. Antar jag.
Örebro Maxtax
2007-05-14 17:40
Tydligen höll Jan Saradlic på med annat innan han började lura till sig pengar.
http://www.na.se/kultur&noje/rec/rec.asp?id=10&nr=8231
AIK Saywee
2007-05-14 17:39
Mittåt//
Du får nog genast åka till Stockholm om du skall kunna se någon del av en match ;-)
Örebro Sogen
2007-05-14 17:39
Richardsson behöver man inte vara nervös för han är en minst lika bra målvakt som Westman, dom är jämna och det kommer inte märkas att westman är skadad förns riri oxo blir det.

Wickström vet jag inte vad jag ska säga om, han är otroligt långsam, men han är otroligt viktig med sitt huvudspel och starka markerings och positionsspel. Det var lite "hans" mål nu senast men problemet är att vi anfallar lite väl huvudlöst på slutet.

Jag vill inte se Glenn i mitten, hagge wickan är ett bra mittbackspar som tyvärr haft lite otur, men de är det bästa mittbacksparet vi har. Jag ser nog annars hellre Frippe än Glenn, Glenn har faktiskt inte vart bra alls tyvärr.
AIK Saywee
2007-05-14 17:38
Mittåt//
Håller med om alla dessa sjukdomar, det var inga roliga lag eller matcher, 3 x 0-0 ?

Men har du ett säsongskort som funkar för Ullevi, Olympiastadion (eller vad den heter) och Örjans Vall?
Örebro Mittåt
2007-05-14 17:27
Nu när man blivit ägare till ett säsongskort måste man dessutom välja match. Det är enklare då det bara finns en att välja på. Men kvällens utbud, dvs

IFK Göteborg - Gefle IF
Djurgårdens IF - GAIS
Halmstads BK - Trelleborgs FF

känns litet grand som att välja mellan pest, spetälska eller kolera. Men det får väl bli DIF mot GAIS för göteborgarna är väl det lag som helst bör förlora av dessa tre (sett med svartvita ögon). Bäst är det givetvis om alla bortalagen förlorar.
Örebro Ösk-Power
2007-05-14 17:23
Barsom har ju sagt att han bara är villig att gå till en klubb som byggs runt honom. För övrigt ett ganska divigt uttalande, men han kan mycket väl vara Larsens arvtagare. Jag tycker fortfarande Barsom håller bra klass, och han är bäst på mitfältet.
Vem vet, kanske presenterar ÖSK 2 nyförvärv till sommaren : Jon Lundblad och Abgar Barsom
AIK Saywee
2007-05-14 17:00
Habari kutshi kanga ...

... nja, som Ericson skriver Kuhi bör nog våga ta chansen och är anfallare, fin kille, men man måste måla! Funkar säker i er division, in med han i startelvan bara.

Örebro Ericson
2007-05-14 16:23
kutshi kanga// ont i öronen... Kuhi fick ganska många chanser men det släppte aldrig riktigt. Han är dock så pass bra att han ska göra några mål för er. Men han är anfallare inte högerytter.
Syrianska FC kutshi kanga
2007-05-14 16:14
GRABBAR VA KUHI EN MÅLGÖRARE MED ER ELLER HAN HAR FÅTT EN DÅLIG START I ÅR I SYRIANSKA HAN PLATSAR INTE JUST NU MEN OM HAN KOMMER IGÅNG TROR JA HAN HAR EN CHANS ATT BLI EN BLAND DOM FÖRSTA ELVA
Örebro Chipset
2007-05-14 15:38
Abgar Barsom, är det ersättaren till Larsen måntro? Dax för en silly-summer-season.
AIK Saywee
2007-05-14 15:37
Jag trodde bara att han suttit i typ 15 år och det vore väl trevligt med lite förnyelse. Svensk klubbfotboll är väl inte bland det bästa i världen. Han har varit så länge att han borde ha vett att lämna över till någon annan.

Idag går utveklingen så fort att jag har svårt att tro att en gammal mossig pamp tillför något nyttigt, det är nog mest en hobby, några ryggdunkar, lite nya regler eller liknande så är han nöjd och lite pengar förstås?

Jag orkar inte skriva ned resten av sammanhanget, typ "jag ska bara ha uppdrag i Svenska fotbollsförbundet".

Som ordförande väljs man väl ofta som "förtroendevald" och jag kan inte begripa att det finns så mycket förtroende för denne man, men han har nog gott om ryggdunkade vänner i maktposition.

Hur kan han bestämma vem som skall vara ordförande i SvFF, år efter år efter år, jag bara undrar?
Örebro Kerberos
2007-05-14 15:23
Saywee // Inte för att jag har några personliga åsikter om Lars-Åke så har jag en fundering.

Ditt citat, ur vilket sammanhang är det taget?

När jag läser det så får jag tanken om att det kan vara i samband med ett resonemang om att "som ordförande är ett av målen att jag ska vara kvar så länge som möjligt", vilket måste anses som helt naturligt. Om jag är ordförande för någonting måste ju ett av mina mål vara att jag ska försöka vara ordförande så länge som möjligt, vad gör jag annars där? Verka för att någon annan ska bli ordförande?

Sen om hur vägen dit ser ut är en annan fråga, om det är via diktatur eller jobba för att demokratiskt bli vald? Men den värderingen finns inte i ditt tagna citat. Den lägger du in.

EDIT: Stavfel osv.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-14 15:20
Nu vill jag inte att fler lag gör "Årets mål"mot oss.
AIK Saywee
2007-05-14 15:07
Orkar ni med denna oxå?

"Som ordförande i fotbollsförbundet ska jag vara kvar så länge jag kan"

... från en viss Lars-Åke i dagens pappers-NA.

Uttalandet "... SKA JAG VARA KVAR ..." ? Om detta är rättciterat, så sällar han sig bland övriga dikt*****r.

Vem röstar fram vem, när och hur?????

Nu kan det inte bli värre, nu vänder det.

FORZA SVARTVITT!!!
AIK Saywee
2007-05-14 14:40
Att jag nämnde både Tony och Rickardsson i mitt tidigare inlägg och dessutom som en enda person, blev ju lite knepigt med tanke på gårdagen .... ähhh
Annons: