/fotboll/osk/forum/808.aspx/fotboll/osk/forum/808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Eyravallen Örebro
2015-12-13 15:14
@Nicka i ribban:

Trodde detta var fotbollsforum
Örebro Nicka i ribban
2015-12-13 15:09
"Anledningen till att brandlarmet utlöstes var pyrotekniken i Örebros intro."

På riktigt?
Örebro T8
2015-12-13 13:50
Ett fyllo?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2015-12-13 13:31
En drickaback, lite till vänster om de andra ...
Örebro T8
2015-12-13 12:51
En come-"back"?
AIK Nissesson
2015-12-13 12:29
Kanske var en annan "back" ...
Örebro flesklepp
2015-12-13 11:40
Men håll med om att det genom "viskleken" blir roligt alltihop. En historia traderas några vändor och blir nåt helt annat i slutändan. En skribent skrev, ordagrant; "Sökandet efter en ny vänsterback är i allra högsta grad högaktuell får jag konstatera efter ha besökt 4:e Våningen idag" - Det står i den meningen ingenting om att "en vänsterback" skulle ha varit på 4e våningen igår, men forumdiskussionen ledde väldigt snabbt därhän.
Örebro Minatankar
2015-12-13 11:16
Jag kan mycket väl förstå att många supportrar och journalister är intresserade av rykten och information kring eventuella nyförvärv. Är helt övertygad om att man inte ska eller kan komma åt detta. Allt hör till "spelet" kan man säga. Eftersom jag emellertid vet hur viktigt det är i en förhandling att information stannar mellan de parter det berör, dvs spelare, familj, agenter och klubbar, skulle jag dock aldrig förmedla något jag skulle få höra eller se. Tråkigt kanske, men klubbens bästa går före allt. Men återigen, kan verkligen förstå alla som tycker det är kul och spännande att få veta något som alla inte känner till. Det tror jag gäller mer eller mindre oss alla, oavsett om man tillhör klubbens formella organisation eller inte.
Örebro T8
2015-12-13 10:55
Flesklepp Haha. :) Det handlar ju inte om att man inte vill höra rykten. Utan att man vill slippa värdelösa rykten i stil med "det snackas om en back på BA" när alla i ÖSK redan öppet sagt att man letar backar. Jag har noll insyn och min åsikt borde inte spela nån roll för er. Men överbevisa mig gärna om ni vill. Släng iväg PM med info. Jag har gärna fel i det här fallet.
AIK Nissesson
2015-12-13 09:49
Jag tillhör dom som gillar ett levande forum hela året.

På senare år börjar jag tycka om gissningslekarna på vintern, det är ju lite som att klämma på julklappar.

I ett levande forum är allas åsikter, lite OT-inlägg och skojiga inlägg välkomna.

Att försöka avhysa några till april, känns inte så genomtänkt.

Cupmatcherna drar väl igång i mars, för de som inte gillar silly?

Jag har rimlig insyn i vad som är på g i ÖSK, men har hittills valt att ligga lågt och inte "glappa", men jag har sett något på Kungsgatan, utanför Java, "nyligen", som såg intressant ut, den enda jag kände igen och vågar berätta om var faktiskt en viss Åqvist. Den andre har ett bekant utseende, å snart kommer jag nog på vem det var.

BÅ verkade vilja visa hur gamla fina Örebro ser ut, av gesterna att döma.

Jaja, spännande tider är det och jag är fortfarande väldigt nyfiken på vilka som avlönas av ÖSK och läcker, år efter år och framförallt varför?

Jag tror att det är en "viss" spelare ...

Ha det bra alla svartvita och ta det lungt med Lucia:)
Örebro flesklepp
2015-12-13 09:47
Och så har vi alla dem som tycker att den årliga fighten mellan de som gillar att läcka och de som slänger skit på de förstnämnda är hemskt festlig. Fortsätt!
Benny Böckling
2015-12-13 01:17
Är man automatiskt så lättstött när man har silly-insyn eller?
Örebro Center
2015-12-13 00:56
Jäkla löjligt att man hackar på dem som "pyser lite info". Silly sägs vara en intressant del av året men här tycks man få fan om man pyser lite men inte redovisar namn, källa och position. Antingen vill man ha helt dött i detta forum eller då gillar man höra lite skvaller eller hintar om vad som är på G. Jag tillhör dem. Så ni "som hör eller ser lite" fortsätt gärna "läcka" även om man inte får hela bilden och man får spekulera lite själva. Ni som inte tål det och vill ha ett dött forum. Håll er härifrån till april. Sitt inte här och häckla dem som pyser lite utan håll er härifrån till AS börjar
Örebro Sweet Leaf
2015-12-13 00:38
Exakt, tråkigt att man ska nagelfaras när man försöker skjuta till den information man kan under silly season. Jag kanske ska förtydliga att det inte var någon ny vänsterback rent fysiskt på plats idag på 4:e, lite mer invecklat än så kan man säga.

De som verkligen velat veta mer snarare än bara såg detta som en chans att få klaga och gnälla har redan PM:at mig, fått svar, och verkar belåtna med det.

God natt!
Eyravallen Örebro
2015-12-12 22:37
@T8:

Har släppt info redan innan nyförvärv är klar, men när det inte blir klart med en spelare som man sagt får man massor med skit + supportrar har fått kritik innan för att läcka. Vill dessutom inte avslöja min källa.
Örebro Center
2015-12-12 20:54
@Bastard on Parade:
Nej det är inte optimalt med två unga bra målvakter, även om jag anser att vi har en bra och en bättre även om också det kan ändras i framtiden. Min poäng är att man bör satsa på den "bättre" och försöka sälja eller låna ut den "sämre". Men nästan alla förordar tvärtom. Jag är medveten om kontraktssituation och om det är så att Rinne inte vill förlänga. Ja då tillstår jag att situationen blir en helt annan. Såvitt jag förstår försöker ÖSK förlänga hans kontrakt. Men Rinnes flirt med DIF var ju uppenbar
Örebro T8
2015-12-12 20:42
Ni kanske får komma med lite info som inte ÖSK redan släppt. Vad är skrällen med att backar hälsar på ÖSK när klubben sagt att man söker backar? Att gnälla över att bli ifrågasatt om äkthet när man knappt säger nåt... ge lite svar på tal då istället för att tjura ur. Droppa lite namn vettja. Om ÖSK är så rädda så visar de nog inte upp eller pratar högt om spelaren inför vem som helst. Så då hade nog inte företagsjulbotdet kunnat snappa upp nåt.
Eyravallen Örebro
2015-12-12 20:20
@Sweet Leaf:

Vänj dig. Det är alltid så.
Örebro Lekiller
2015-12-12 20:11
[QUOTE=Lekiller]Har öppet på första våningen på Krämaren. [/QUOTE] Sorry Vågen menar ja så klart. :-)
Örebro Lekiller
2015-12-12 20:09
[QUOTE=Gamla Trä]Från det ena till det andra, ÖSK-shoppen som brukar slå upp sina portar inne på krämaren inför jul, någon som hört något om den? Verkar ju inte finnas på krämaren, finns den någon annanstans eller blir det ingen? [/QUOTE] Har öppet på första våningen på Krämaren.
Örebro Bastard on Parade
2015-12-12 19:04
@Örebro Center:

Vi har egentligen en riktigt bra målvaktssituation. Det är ju självklart att man helst vill behålla riktigt bra spelare, men truppen är ju felbalanserad om någon av Rinne eller Jansson måste sitta på bänken samtidigt som allsvenskans sämsta vänsterback är given i startelvan.

När man har en begränsad ekonomi så är det viktigt att spendera pengarna på rätt sätt. Rinne är säkerligen inte dyr nu, men han har ett kontrakt som går ut om ett år. Han har ett rätt bra förhandlingsläge efter sin säsongsavslutning , speciellt om det dessutom redan nu finns intresse för honom. Om vi kan förstärka startelvan och ha kvar både Rinne och Jansson så gärna för mig. Däremot så tror jag att en försäljning av någon skulle kunna göra ÖSK genom att ÖSK skulle kunna ställa upp med en starkare startelva.
Örebro Gamla Trä
2015-12-12 18:49
Dynamiken på ett silly season forum är lite fascinerande. Alla törstar efter rykten om potentiella nyförvärv, men när någon kommer med ett möts det med skepsis. Jag förstår att det måste vara så, det här är ju internet och....så. Folk med förhoppningar är ju lovligt byte att luras med och rykten måste väl därför 'testas' etc.

Från det ena till det andra, ÖSK-shoppen som brukar slå upp sina portar inne på krämaren inför jul, någon som hört något om den? Verkar ju inte finnas på krämaren, finns den någon annanstans eller blir det ingen?
Örebro Hagge till landslaget
2015-12-12 18:32
Vem är det då Sweet Leaf? Ta det i PM om du inte vill att NA elr nån annan ska snoka upp det.
Örebro Sweet Leaf
2015-12-12 17:59
Humor att vissa hånar mig bara för att jag inte varit 100%-ig när jag säger vad jag vet/observerat kring tänkbara nyförvärv. Givetvis blir det inte affär med alla spelare som är aktuella, därav att spelare som exempelvis Fällman, Rexhepi och Bärkroth de senaste åren som jag berättat om aldrig har blivit ÖSK-spelare.

Å andra var jag vad jag vet först här på forumet med att skriva om när Gerzic lånades in sommaren 2013, när RÅP varit här och besökt klubben hösten 2013 och när DG gick från lån till flerårskontrakt för att nämna några som ploppade upp i bakhuvudet nu.
Örebro Astrits vänsterslägga
2015-12-12 16:26
Sweet Leaf

Skojar du eller har du verkligen sett en vänsterback där..?
Örebro Sweet Leaf
2015-12-12 15:50
@AnteT:

Vet du vad företagsjulbord är?
Örebro Nicka i ribban
2015-12-12 14:54
Den bjuder jag på! Jag hade faktiskt inte en aning om öppettiderna. Äter aldrig där.
Örebro AnteT
2015-12-12 14:27
@Nicka i ribban:

Sweet Leaf trollar bara, som vanligt när det är silly season. 4e våningen öppnar 18.00 på lördag under hela december så, ja det är ju påhittat.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-12 14:06
Kan du utveckla det där med att sökandet efter en vänsterback pågår? Vad såg/hörde du på 4:e våningen?
Örebro flesklepp
2015-12-12 13:44
ÖSK har två målvakter av hög allsvensk kvalitet, i princip lika bra. Snarast dagsformen som avgör vem som är bäst. Bra och sporrande med konkurrens. Borgar också för träningar med hög kvalitet. Samtidigt känns det som att hög, ungdomlig kompetens kastas bort när en av dem sitter på bänken. De är båda bra nog för att spela regelbundet i allsvenskan.
Annons: