/fotboll/osk/forum/8054.aspx/fotboll/osk/forum/8054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Andersson(Fd yngve)
2007-05-29 10:05
Haha det är faktiskt helt jävla sanslöst att domaren kan påstå att det inte var straff när Björk fotade undan benen på Näfver.

Blir ALDRIG en klarare straff än så , pinsam domarnivå.
Sverige lena_hif
2007-05-29 10:00
Tackar för en trevlig tillställning på olympia! Hoppas ni får bättre lycka med domarna nästa match!
Örebro Gäddhäng
"- Straffen var solklar, skrattade han när han kom ut från omklädningsrummet."

Bra att nån såg det ironiska i den missen... =/
AIK Saywee
Nej, nu är det framtiden som gäller, AIK på Råsunda. Lite av en ångestmatch för mig, men ändå, tror att jag släpper guldtankarna nu ...

... det viktiga är ju att vi hamnar på minst 13:e plats, sedan är det ju nästan lika tråkigt att bli tvåa (torska guldet) som att med minsta mariginal klara sig kvar.

OK, chansen till Europaspel finns ju förstås uptill i tabellen, men det viktigaste i år blir nog att vinna "rätt matcher".

FORZA SVARTVITT!!!
AIK Saywee
2007-05-29 09:55
Nu tar jag även denna som en sista retning innan jag går å spyr galla ...

"Fredrik Björck kanske inte hade någon av sina bästa dagar mot Örebro och han erkände direkt sina synder..

- Straffen var solklar, skrattade han när han kom ut från omklädningsrummet."

Sedan tjötet om att det inte spelade någon roll eftersom HIF gjorde fyra är ju ett underligt resonemang. Matchen var ju i ett "avgörande skede".
Örebro Charlezzz
2007-05-29 09:40
Kan verkligen en domare skylla på att "jag såg inte situationen"? Det är ju för fan hans ända uppgift! Dessutom är han ju knappast ensam som domare men det är ju klart, Björck sparkade ju bara nästan av benet på Nävfer... usch..
Örebro OT1
2007-05-29 09:12
ÖSK Kommer igen, det har dom alltid gjort!
Örebro loopy
2007-05-29 09:06
Ämne: Dommaren dömde med h....
Om jag minns rätt så så var det inget hinder för jonas eriksson att han inte såg situationen när han gav en extremt billig straff till MFF mot trelleborg.

Verkar för övrigt vara extremt lite utdömda straffar i årets allsvenska (8st på 8 omgångar enligt tomtarnas statistik) och kanske beror det på fega domare som vet att dom får mycket mer kritik efter att ha tagit ett aktivt felbeslut än att ta ett passivt då man ju alltid kan köra med "jag såg inte".

Finns ju även liknande fall med fula regelbrott (tex. sundin i trelle, fällningen på dixon i premiären) där jag har svårt att tro att alla domare missade situationerna men där givna röda inte utdelas.
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-05-29 08:48
Örebros tränare Patrick Walker efter matchen mot Helsingborg.
AIK Saywee
2007-05-29 08:27
Johannes, dina noteringar i matchrapporten är klockrena!

Lagrell, det är dags att slopa reglerna om straff och frilägesutvisning, fast å andra sidan det skulle ju gynna ÖSK!

Dessutom strax efter den uteblivna straffen nickar en helsingborgare väldigt tydligt ut till hörna, vart tog den vägen?

Klent agerande av domarna i ett matchavgörande läge!
Örebro Aspen
2007-05-29 08:12
Ämne: Ett bra lag vinner t....
joth//Om högerkanten - varför inte använda Jeffs. Kevin har haft en lång skadeperiod (stressfraktur). Tycker det var olämpligt att låta honom starta/debutera i allsvenskan.

Rörande värvningar - ÖSK verkar ha svårt för dom planerade värvningarna (Rodevåg, Pettersson, Jeffs). Dom mer slumpstyrda (Seb, Nedim) har varit mer lyckade. Att Seb inte lyckas i år skyller jag på Walkers matchning av honom.
Vi behöver värva helt klart men vi behöver också använda truppen vi har på ett bra sätt. Här tycker jag Walker d.ä måste bli bättre.
Örebro Fang
2007-05-29 08:09
Helt klart så måste något göras åt högerkanten men trots att den är svag så kan man faktiskt vinna med hjälp av lite fin taktisk fotboll. Lyckas man då med sin taktik och sånär tar ledningen med 2-0 så har man all rätt i världen att gnälla på domaren som förhindrar det och på så sätt stör spelarna.

Sen är det dåligt av dem att helt tappa fokus i andra halvlek men jag kan förstå dem. Får man ett par lustiga domslut emot sig och sen ett mål i baken strax innan paus är det ju knappast så att man går in och är glad över den poäng man har i paus. De är bara människor och större lag än ÖSK har knäckts av domarnivån i en match..
Örebro Aspen
2007-05-29 08:00
Dommaren dömde med hjärtat inte med hjärnan och det var inte bara den solklara straffen. Förklaringen till Näfver efter matchen understryker det - "jag såg inte situationen"
Örebro Marquis de Sade
2007-05-29 08:00
Ämne: Marquis de Sade//Jag....
joth// Du vinner...jag orkade bara inte ha kvar inlägget. För övrigt så skriver jag under på ditt förra inlägg.
Örebro joth
2007-05-29 07:44
Marquis de Sade//Jag tippar 1X2 på din fråga... även om du har tagit bort den. ;-)
Örebro joth
2007-05-29 07:43
Ett bra lag vinner trots dommarmisstag... vi var inte bra igår heller...

Vi måste nog värva till högerkanten i sommar... Anttonen spelar varannan match i snitt och det duger inte. Fredrik Samuelsson behöver jag väl inte säga något om.

Kevin Walker gör ett bra jobb i första, men varför sitter Robert på bänken?

Nåväl, det är inte vårat år i år. trettonde plats duger för mig i år... men nästa år då jäklar. :-)

Tycker att vi ändå spelar rätt hyfsat med tanke på den budget klubben har... det är inte lätt att köra F1 med folkracebudget.
Örebro Marquis de Sade
2007-05-29 07:25
Jag vill vara ointresserad av fotboll ibland
Helsingborg BIG
2007-05-29 07:20
Tror dom flesta är överens om att det var straff igår på olympia, men att spy galla som ni gör över domaren är inte speciellt rättvist! I stora drag gör domaren en helt ok insats, om man bortser från en del mindre misstag och ett större. Tror att alla lag drabbas med jämna mellanrum av att domarna inte gör en dålig match, inte minst HIF brukar drabbas av detta!
Framför allt har jag sett betydligt sämre domarinsatser!
Nå väl, ser man till hela matchen så vann HIF rättvist! Väl mött igen!
Örebro Adios
2007-05-29 06:37
Efter att ha sett matchbilder på na.se: Detta ären gigantisk domarskandal! Hur tänkte domarteamet egentligen? Att Näfver kastade sig BAKLÄNGES?

Skämmes tamejfan!
Örebro ÖSK tattoo
2007-05-29 02:47
Hemma från skåne , något trött..
Ösk spelade bra första halvlek, det var vad jag tyckte ett jämnt spel, men larsen dräller för mycket på mitten med bollen, säkert en tre-4 gånger som han blir av med bollen, det verkade som spelarna fått instruktioner att när dom fick bollen att lugna ner spelet o hålla lite i bollen,, det såg riktigt bra ut ett tag till domartabbarna kom.. deras 1-1 mål var från början en missad rensing av knäver, slog bollen rakt i bröstet på en fri hiffare som kunde spela in den i boxen.. andra målet, men va fan gör riddez där.. det får han ta på sig, tredje, vad ska man göra där, i dom lägena mot en sån klle somlarsson så måste dom ju ställa sig framför bollen till signal kommer,, och varför i fick rodevåg o robert vänta i ca 5 minuter innan dom blev inbytta, dom stod klara för spel redan ett par tre minuter innan 3-1 målet..
Men haginge vilken lirare, tog bort henke riktigt bra många gånger, riktigt skoj att se sån brist på respekt, men han sjönk lite i mina ögon när han la sig ner som primadonna i första halvlek, usch..
Sen kan meddelas att domarkontrollanten utsänd av förbundet inte var helt nöjd med dagens insats av jonas.
Landskrona SvartVitDaniel
2007-05-29 01:47
jädra skit! synd att ni fick resultatet fixas av svinen! hoppas ni krossar svinen nästa gång!
Örebro Isse_H
2007-05-29 01:16
ÖSKÖSK//
Ja, vart 17 e Jeffs??
Har är både bättre och har mer erfarenhet är Walker-killarna..sen är Jeffs en mer naturlig höger mittfältare än Pettersson..
..att han inte ens satt på bänken får ju en att lyfta ögonbrynen..
Skulle vara bra att få veta lite mer om just Jeffs och Walkers relation..
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-29 01:09
JEFFS? VART ÄR JEFFS? Robert Walker och Kevin Walker som inte presterat särskilt mycket i Superettan får starta och vara med på bänken, men Jeffs som var grymt bra i Superettan och i träningsmatcherna får inte starta eller knappt vara med på bänken? Jag förstår inte. Är Patrick Walker och Jeffs ovänner eller?
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-29 01:07
Korpen klass på domarteamet i dag. ÖSK tar 3 poäng mot AIK, inget snack om saken!
Örebro Bastard on Parade
2007-05-29 01:07
"Det var närmast situationen efter en halvtimme som Patrick Walker hade svårt att smälta. Då sprintade Kristoffer Näfver fri i djupled men gick omkull i duellen mot HIF:s mittback Fredrik Björck.

Som sade så här:

- Jo, visst var det straff.

Han tillade:

- Visserligen ledde de med 1-0 men även om de gjort ett andra så gjorde vi fyra mål."
Örebro Frankthetank
2007-05-29 00:51
känns som vardagsmat att ÖSK blir orättvist behandlade. Det är ju solklar straff och frilägesutvisning! frustration.......
Örebro Gooner
2007-05-29 00:50
Mittåt, Mackan//

På NA:s bilder ser man att linjedomaren hängt med i svängarna och borde kunna haft hyfsad koll på straffsituationen.
Örebro Isse_H
2007-05-29 00:45
Kevin är inte redo för allsvenskan..
Fattar inte varför "Pappa Walker" inte körde Petterson från start...
Hammarby ♪ Bajen äger SÖS ♫ ©
2007-05-29 00:45
Sååå, då har ni fått en lite dos av vad vi fick i lördags vad gäller domarinsatser då. Kanske de av er som var in på Söderst@adion och beklagade sig över våra reaktioner tänker annorlunda idag?
Något är jäkligt snett när domare helt plötsligt blir blinda och då oftast åt ett håll. I slutändan kanske man kan summera någon form av rättvisa, men det bärättigar inte den låga nivån som vissa av domarna håller.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-29 00:44
Vad sägs om Jonte Berg från Götet som högerytter? Han har ett kontrakt som mig veterligen går ut efter säsongen och fick inte en plats på bänken mot Gais. Ett lån borde ju inte vara omöjligt när transferfönstret öppnar?
Annons: