/fotboll/osk/forum/805.aspx/fotboll/osk/forum/805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vinnartradition
2015-12-15 19:35
209 sålda årskort till Västra Stå på en vecka. Jämför det med de 174 som såldes totalt under förra säsongen.

"Och vi märker redan nu att fotbollen är het. Och mycket av det har sin grund på västra stå. Så jag tror definitivt att det kan ge en positiv effekt även på sittplats, säger Åström."

Jag tror som Åström att mycket folk på ståplats kan leda till ett ökat antal på sittplats. Jag blir inte förvånad om vi slår rekord i årskortsförsäljning den kommande säsongen.
Örebro jpsvartvitt
2015-12-15 17:51
Jätte bra initiativ av klubben och Kubanerna att sälja årskort så billigt :)! Men jag tror att Peking även satte upp högtalare som capon använder också.. Annars så skriker han snuskigt högt så man hör vad dom ska sjunga ända in i tvn.. Vet att det varit på tapeten förut att man ska ha högtalare så man får med alla på västra :)! Någon med lite inside om detta är på G :)?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jonas r
2015-12-15 17:42
så du använder 1 ex för att förklara ett problem som skulle vara generellt? fortfarande väldigt allvarlig anklagelse om det är den enda spelaren du kan peka på alltså herregud hur fungerar din logik egentligen?
AIK Nissesson
2015-12-15 17:36
Jonas r

William var väl ett konkret exempel och de andra pm'ar jag till flesklepp som jag skrev, så slipper ni bry er ...
AIK Nissesson
2015-12-15 17:33
Namn: Fan of Pennybridge
Sänt: 2015-12-15 15:13

Tack, mycket trevlig läsning:)
Örebro TommyS
2015-12-15 17:33
Minns när Astrit 2012 uttalade sig om att han "tycker synd om ÖSK" varpå Almebäck väntade tills Norrklöping fick ordentligt med stryk och skrev (på FB eller Twitter) att han "tycker synd om Astrit". Det var kul.
Örebro Jonas r
2015-12-15 17:30
nissesson Du kommer ju inte med några konkreta exempel ?? Väldigt onödigt att slänga ut sig något utan fakta och istället skylla på dåligt minne eller andra forumister. l
AIK Nissesson
2015-12-15 17:26
flesklepp, 16:13

Scrollvarning!

Vet inte om du bara är petimeter eller vill få igång ett oläsligt tjafs?

Det kanske är det jädra konstgräsets fel, en del tycker ju att det suger ...

Läkarteamet jobbar väl så bra de kan, men många forumister har klagat till och från, men då kanske du slumrar, eller ...
Örebro Nicka i ribban
2015-12-15 16:56
Har man ingenting att göra och vill ha en liten nostalgitripp kan man scrolla ner längs Iron Mikes tidslinje på Facebook. Där finner man allt från födelsedagshälsningar från Magnus Wikström, Agbar Barsom, Peter Westman med flera, (många) skumma meddelanden från Tommy Wirtanen, musik av Boris Lumbana, en YouTube-länk från Albin Ekdal, svengelska från Alejandro Bedoya och en konstig video skickad av självaste Kim Olsen.
Örebro Trivseltorsten
2015-12-15 16:46
Lite info om Almebäck, på länken går att se att han ändå spelat 14 matcher den här säsongen. 18 omgångar har hittills spelats, så han har ju inte direkt vart tokpetad i Esbjerg.

Sen ligger Esbjerg förvisso näst sist i tabellen men men =)
Örebro T8
2015-12-15 16:31
Lugnt Asbjörn. Eyravallen garanterar en back klar den här veckan. Att Sköldmark säger att Almebäck blir svår är nog bara spel för gallerierna. Eyravallen hintade ju även om att det var Almebäck han menade. Så jag litar på Eyravallen och tror att Sköldmark bara lurar NA.
Örebro T8
2015-12-15 16:31
Lugnt Asbjörn. Eyravallen garanterar en back klar den här veckan. Att Sköldmark säger att Almebäck blir svår är nog bara spel för gallerierna. Eyravallen hintade ju även om att det var Almebäck han menade. Så jag litar på Eyravallen och tror att Sköldmark bara lurar NA.
Örebro KalleTeodor
2015-12-15 16:19
"Rekordstort intresse för ÖSKs årskort" - Under den första veckan har kampanjen genererat mer än 200 nya årskort på Västra Stå.

Och intresset lär knappast minska om Iron-Mike kommer hem!
Örebro flesklepp
2015-12-15 16:13
@Nissesson:

Du antyder att skadorna som tidigare spelare haft hos oss skulle vara ÖSK:s läkar- och tränarteams "fel" och som "bevis" anför du att de "kommer igång" när de kommer till andra klubbar. En rätt allvarlig anklagelse.
Örebro Fan of Pennybridge
2015-12-15 15:13
Att i juletid gåvor ge, är allt man kan be.
Att i vinterns kyla få, kan man bara spå.
Alla skänker lite, vilket gör väldigt mycket.
Att skänka lite, och inte behålla hela stycket.
Men kommer dessa bäckar små, ge Almebäck till ÖSK då?
AIK Nissesson
2015-12-15 14:26
TommyS, 13:16

Bra tankar, intressant.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-15 14:24
Såhär i juletider kanske det finns någon som kan hitta på ett bra julrim eller hejaramsa för ÖSK/någon spelare?
AIK Nissesson
2015-12-15 14:24
flesklepp, 13:10

Den lite sorgliga grunden har jag väl lagt genom att läsa sportbilagor och vad andra skrivit här, William var en av dem, de andra två kan jag inte komma ihåg namnen på f.n. men kan pm'a dig när de dyker upp i minnet.

Men å andra sidan, är ju inte det något problem idag, glädjande nog:)
Örebro Sparkabolleninimål
2015-12-15 14:02
Känns tråkigt att vi släppte Nkili. hade varit trevlig att ha i truppen.
Örebro Asbjörn#10
2015-12-15 13:34
Eyravallen, du snackade om att det skulle lösa sig den här veckan. Har du någon info att delge om någon av de två förhandlingarna ÖSK-Bröndby eller ÖSK-Almebäck är klara eller pågår båda i nuläget?

Det lär ju bli tight om tid den här veckan annars om nu uppgifterna om att Iron-Mike är i Västindien stämmer.
Örebro TommyS
2015-12-15 13:16
Verkar som om ÖSK-ledningen är helt överens om manus för pressfrågor om Almebäck, väldigt lika citat av Axén i AB och Sköldis i NA. Taktiken verkar vara att kommunicera "vi vill ha dig, vi tror på dig" till Almebäck (översatt: ta lönesänkningen och få en chans att vända på karriärtrenden) kombinerat med "vi har ont om stålar så sluta gneta" till de gnidna danskarna. Det är nog helt rätt.

Sedan måste jag erkänna att Liverstam för mig är ett bättre alternativ (utan att ha koll på kostnadsskillnader). Almebäck ger oss möjligheten att spela lite högre i försvarsspelet, men det är för mig viktigare att vi kan spela tufft och noggrannt utan misstag i det låga spelet. Och för den senare rollen känns Liverstam perfekt.

Sköldmark pratar i övrigt om en forward/ytter nu. Tyder på att man släpper spåret med Pärlan och vill få in någon som (likt Kalle och DG gjort tidigare) kan konkurrera både som anfallare och som ytter. Jag kan förstå det men skulle också vilja ha en back-up för Crespo, en mer fysisk spelare.

Slutligen är det intressant att ingen i ÖSK pratar innermittfält. Vi har tre innermittfältare nu, och bara en, RÅP, passar i den lägre bollvinnande rollen. Är Hagge back-up där? Eller förhandlar vi med Nkili om förlängning? Kan annars bli en jobbig säsong om RÅP åker på en skada.
Örebro flesklepp
2015-12-15 13:10
@Nissesson:
Vad har du för grund för dessa (lite otrevliga) insinuationer?
Örebro Nicka i ribban
2015-12-15 13:08
@Nissesson:

Almebäck var ju konstant skadad/sjuk i BP. När han kom hit fick han rätt medicin och rätt träning. Vips blev han Allsvenskans bästa mittback.

Atashkadeh var ju skadad i Göteborg också, annars hade han aldrig spelat för oss. En kille som ramlar i trappen och bryter ett ben i handen när han väl blivit frisk är ju inte något läkarteamet kan rå för.

Konstgräset är väl ingen fördel i att förebygga knäskador, men vi har väl inte mer skador än någon annan förening?
Örebro Roswall
2015-12-15 12:08
Sköldmark i NA om Almebäck.
AIK Nissesson
2015-12-15 11:39
På vilket sätt ?!
Eyravallen Örebro
2015-12-15 11:36
@Nissesson:

Suck vilket jidder asså.
AIK Nissesson
2015-12-15 10:10
Minatankar, Aha, OK, men han är ju nästan frisk iallafall. Förstår att han måste visa att han fungerar som tidigare i storform, under kommande vår. Det märkliga är dock lite att "skadade" lirare verkar komma igång, när de kommer till en annan klubb, trots att många berömmer vårt "läkar/tränarteam. Det finns alltid så många förhoppningar hos mig, som evig optimist, även om verkligheten ibland ger mig lite oro ...
Benny Böckling
2015-12-15 09:33
@jpsvartvitt:

Tar vi in Iron-Mike blir det ju inget med Liverstam förstår du väl?
Örebro Minatankar
2015-12-15 09:02
@Nissesson:

Crespo är "värd" 14 mkr enligt en sajt som värdesätter spelare. Men det bygger naturligtvis på att han är frisk. De tar inte heller hänsyn till vilka kontrakt spelaren har.

Skulle han vara frisk och vara lika måleffektiv som tidigare, är naturligtvis hans värde många gånger högre än så, speciellt om ÖSK lyckas förlänga hans kontrakt.
AIK Nissesson
2015-12-15 08:58
jpsvartvitt/ Vinnartradition, Oj, är Crespo värd 14 miljoner i dag? Grymt, men han är ju bara tokbra, när han är hel och frisk! Men (sorry om jag oroas), åker han på en smäll, så som motståndare försöker stoppa målmaskiner, eller blir skadad, då blir värdet mycket sänkt, man betalar inte bra, för skadat gods. Det är hazard, YNK ...
Annons: