/fotboll/osk/forum/8044.aspx/fotboll/osk/forum/8044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro dvd
2007-06-10 18:04
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Helsingborg Generalaren
2007-06-10 18:02
AIK är kända med sina straffar. Det är så dom vinner. Det är det ända dom tränar på, Filma till sig en straff så löser det sig.
Därför dom vinner.

PS. Billig RÅtta-straff, som alltid DS
Örebro BabyKladde
2007-06-10 17:54
Viktor_AIK

som jag sa, ni skulle haft 1-0 hur som helst, så resultatet är rättvist i halvtid mer eller mindre håller jag med om!

Jag är inte på plats för att jag nyligen blivit tvungen att investera i en ny mobil och har därför inte några pengar förns om 2 veckor typ då jag får första sommarjobbslönen!
ok, förstår att det är tufft att resa som studerande, ber om ursäkt gällande det!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-10 17:54
Surt.
Örebro BabyKladde
2007-06-10 17:52
är förvånad att Rodevåg skapat mycket! =)
väldigt positivt, saknas bara att han får sätta den i mål nu! =P
AIK Viktor_AIK
2007-06-10 17:52
babykladde: Tyvärr, men du har inte ett rätt.

Domaren är från Stenungssund enligt sr. Jag har redan varit på en del matcher och har varken tid eller ekonomiska möjligheter att åka dit nu. Lite svårt om man studerar att se varje match. ÖSK är knappastngn match man prioriterar. Samtidigt väcks en fråga, varför är du inte SJÄLV där med tanke på att du bor mycket närmare och säkert kan åka med supporterbuss???? :S:S Nej visst, han får inte heller sno mål från oss så det var ett bra sätt att kompensera.

Ge helvetes fan i att klaga på straffen för vi skulle ha haft 1-0 långt tidigare.

Örebro Skåne ÖSKare
2007-06-10 17:51
Fan, billig straff fick dom, men den va nog rätt ändå.

Vi måste sätta högre press på AIK, framförallt i mitten. Om Larsen och Nordback stöter högre upp så vi inte faller tillbaka ser man att AIK's försvar blir osäkert. Tror vi vinner detta om vi flyttar upp positionerna och stöter högre upp i plan.

Örebro BabyKladde
2007-06-10 17:50
1-0 i halvtid är väl rätt godkänt. .
. .AIK skulle väl haft ett mål hur som helst även om det inte blivit straff alls..
Örebro Adios
2007-06-10 17:43
Ämne: Babykladde: Nej, men....
Kan inte du din minibajare hålla dig i ditt eget forum? tACK.........
Örebro BabyKladde
2007-06-10 17:42
gissa vart domaren är från? xD
Åke Andreasson, Stockholm ..
hitta dom ingen bättre ?? =P

Viktor_AIK
ok.. men kostar väl inte överdrivet mkt o åka tåg?
(farsan pendlar en gång i veckan örebro - malmö)
Men vi är itne så jäkla dåliga.. ni har ju inte inlett jättebra heller.
Sen får ju inte en domare kompensera för misstag tidigare i matchen, det fattar ju vem som helst.
AIK Viktor_AIK
2007-06-10 17:40
Babykladde: Nej, men ÖSK är usla så vi ska inte kunna förlora mot dem. För att jag är bosatt i Skåne för tillfället så jag har längre dit än du har.

woody: Det kallas kompensation. Ingen kan klaga på att vi har 1-0. Vi skulle ha haft 1-0 långt tidigare.

Stick tillbaka till din bur och håll käften.
AIK Wilton F
2007-06-10 17:36
Woody:
kom inte och utala dig din jävla apa
Örebro BabyKladde
2007-06-10 17:36
verkar inte som det var någon självklar straff..
..vad man hört och läst i alla fall!
Örebro Adios
2007-06-10 17:35
Typisk billig straff, sk "stockholmsstraff". Patetiskt att se!
Djurgården Woody
Viktor_AIK

Läs ditt inlägg igen och tänk..
Visst är det ett felbeslut med Wiltons skott men varför ska han ge er en straff?

Filmande äckel.
Örebro BabyKladde
Viktor_AIK:
Bara så du vet är matchen inte slut än och sen så kan man ju undra varför du inte är på plats istället?
AIK Viktor_AIK
2007-06-10 17:33
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DET ÄR FAN INTE MER ÄN RÄTT. Nu är det kvitt. Han snodde ett mål från oss och gav oss en straff. GE FAN I ATT KLAGA.
Örebro BabyKladde
2007-06-10 17:32
tusan xD
Örebro dvd
2007-06-10 17:31
helvete...
Helsingborg Leif
2007-06-10 17:21
Viktor_AIK: Jo, det måste ju vara grymt lätt att förutspå att den strumprullaren skulle ta sig hela vägen in i mål. Domaren har lite för bråttom, men man kan inte förvänta sig att man avvaktar för att se om målvakten halkar. Observera att han faktiskt avvaktar avslutet. Ett avslut som i princip är kass..
Örebro BabyKladde
2007-06-10 17:09
Viktor_AIK:
Nån gång ska väl domaren vara till vår fördel ist för tvärtom ;)

Håller med, Jocke.. speciellt i en sån här match
Örebro jocke.
2007-06-10 17:09
Nån mer än jag som ALLTID är sjukt nervös första 10-15 minuterna ?
AIK Viktor_AIK
2007-06-10 17:08
Se där ja. Inte oväntat att er skitklubb behöver hjälp av dommaren. Skulle ha varit 1-0 till oss om inte domarjäveln snodde målet från oss.

AVGÅ!
Örebro apskallen
2007-06-10 17:04
Jag tänkte följa Mittåts exempel och ta fram en sluttabell så som jag önskar att den ska sluta, alltså enbart efter hur mycket jag gillar olika lag.

1. Örebro
Vore väl konstigt annars.

2. Elfsborg
Elfsborg spelar rolig fotboll och håller inte på och byter tränare stup i kvarten. Trevliga supporters också.

3. Kalmar FF
Jag tycker det är kul med lag från mindre städer som överraskar positivt.

4. Malmö FF
Visst, de är ett köpelag men de kan också spela riktigt trevlig fotboll.

5. BP
Trevliga matcher mot ÖSK förra året. Satsar hyfsat ungt och gör det bra.

6. IFK Göteborg
Har spelat extremt tråkig fotboll några år, men 90-talets framgångar gör att man fortfarande känner med dem.

7. Halmstad
Ett lag som spelar efter sina resurser och gör det bra. Extremt skickliga på att hitta duktiga spelare. Janne Andersson är dock en surpuppa.

8. Gefle
Påminner mycket om Halmstad, Oremo är ett fynd!

9. Helsingborg
Kul med Henke men i övrigt ett ganska trist lag.

10. Gais
Jag gillar verkligen Roland Nilsson, dock är fansen ofta lite för mycket. Men visst, det är kul med supportrar som verkligen brinner för sitt lag.

11. Hammarby
Har en fantastisk hemmapublik och en del duktiga spelare. Behandlar dock spelare lite väl illa för min smak.

12. Djurgården
Hade ett fantastiskt lag när de vann Allsvenskan senast. Har sen lyckats göra som Göteborg och värvat mestadels fel spelare. Djurgården som klubb känner jag ingenting för.

13. Trelleborg
Tråkstämpeln sitter lite oförtjänt kvar, men som klubb är de tyvärr ointressanta. Sällan några spektakulära värvningar och en tråkig hemmaplan.

14. AIK
Kan ha Sveriges mest patetiska fans (i nivå med Landskrona). Tycker de är större än vad de egentligen är och blir uppriktigt förvånade när folk inte håller med. Såg en halvfull AIK:are på ett tåg efter en match som satt och sjöng "visa pattarna..." i sömnen, det säger väl allt.
Örebro zxcv
2007-06-10 16:57
känns ju allt annat än bra inför den här matchen.
Örebro örebro SK FK
2007-06-10 16:56
IDAG KROSSAR VI GNAGET !!!!!!!!!!
AIK guldisikte
2007-06-10 16:51
Kära hm hm östrersundare !
Välkomna till Verkligheten
AIK guldisikte
Kära hm hm östrersundare !
Välkomna till Verkligheten
Örebro ErikP
Märkte det nu.

Vad tror vi om matchen? Jag tror uppehållet har gett antingen en fågel eller fisk-effekt. Hoppas grabbarna kommer stärkta ur det här. Känns som det lika gärna kan bli torsk med 3-0 som det kan bli vinst med 0-3. Överraska mig!
Örebro apskallen
2007-06-10 16:48
ErikP//
På SR:s hemsida kan man välja att följa bara en match.
Annons: