/fotboll/osk/forum/8034.aspx/fotboll/osk/forum/8034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK kribba
2007-06-11 17:41
Substitut, det finns ju uppenbarligen olika åsikter om den offsiden, men i alla fall,vi kommer nog inte längre där.

Som sagt, bollen rullar inte vår väg för tillfället. Det har väl också sagts om Örebro tidigare i serien. Ni plockar lite poäng här o där,men har väl inte haft flytet. Dock verkar ni vara den klart bästa nykomlingen.
Örebro Mittåt
2007-06-11 17:36
ÖSKÖSK// Nej, det är det inte.
Örebro Los Flores
2007-06-11 17:19
börjar det bli klart snart inne på västra läktaren... ??

joth?
Örebro ÖSKÖSK
2007-06-11 17:12
Är det gratis inträde på ÖSK ungdoms hemmamatcher?
Örebro Bastard on Parade
2007-06-11 16:51
Mittåt//

Får tacka så mycket för sammanställningen! Statistik är alltid kul att gå igenom när jag inte har något bättre för mig. ;-)
Örebro huggorm
2007-06-11 16:50
Alla straffar är billiga straffar.Om man ska jämföra med den så jävla solklara straff som inte blev straff i Helsingborg.
Örebro Mittåt
2007-06-11 16:03
Onödiga Tabellen ger kanske en viss inblick i Walkers tankevärld.

Stefan Rodevåg är till exempel vid sidan av Lars Larsen den ende spelaren som varit med på plan i samtliga tävlingsmatcher. Starkt gjort av Rodevåg med tanke på att han missade en hel del av uppbyggnadsträningen på grund av sina skadebekymmer. Eller kanske därför.

Beträffande försäsongsskadade spelare så återfinner man ju även Larsen, Hagingen och Henriksson bland spelarna med mest speltid så här långt.

Näfver är även han en spelare som verkar ha stort förtroende hos tränaren. Han har bara "missat" en match. Det var i cupmatchen mot Öster som han fick chansen att vila sig. Eller det kanske var en skavank som fick honom att stå över.

När det gäller Johan Pettersson så är förtroendet inte lika högt. Han är ofta med, men då antingen som en sent inbytt ersättare eller som en tidigt utbytt startman (tre matcher från start, vilka aldriggivit mer än 66 minuter).

Jeffs, Gerzic och bröderna Walker står inte högt uppe på listan över inhopparna. Ingen av dem har tydligen spelat tillräckligt bra för att motivera mer än ett sent inhopp i allsvensk tävlingsmiljö.

Den ende spelaren helt utan speltid (förutom lärlingarna o. dyl) är Magnus Samuelsson. Frippe har en match, men det var mot Östersund i Svenska Cupen.
Örebro Mittåt
2007-06-11 15:43
Och här är hela den onödiga tabellen.

Lars Larsen.....................11...991
Sebastian Henriksson........10...930
Joel Riddez....................10...930
Patrik Haginge................10...886
Nedim Halilovic...............10...849
Fredrik Nordback..............9...840
Stefan Rodevåg................11...779
Christoffer Näfver............10...772
Fredrik Samuelsson...........7...649
Magnus Wikström.............8...638
Peter Westman................7...603
Glenn Holgersson.............7...534
Patrik Anttonen................6...504
Richard Rickardsson..........5...417
Johan Pettersson.............9...280
Ian Jeffs.........................4...153
Robert Walker.................5...148
Kevin Walker...................2...132
Nordin Gerzic....................4....95
Fredrik Jansson................1....90
Örebro Mittåt
2007-06-11 15:30
Avdelningen för onödigt vetande.

Som väntat blev det Lars Larsen som tog över ledningen i minutligan nu när Sebastian Henriksson inte kunde vara med på grund av hälseneproblem. Den slitstarke lille dansken har nu trummat ihop 991 minuters speltid. Med på plan från start i samtliga matcher ÖSK spelat denna säsong och avtagen vid ett enda tillfälle. Det var mot GAIS som han av någon anledning blev utbytt efter 61 minuter. Ork och slitsyrka verkar definitivt inte vara något hinder för vår veterandansk.

Upp på delad andra plats svingade sig lagkapten Riddez. 930 minuter på plan och endast med cupmatchen mot ÖFK som en plump i minutprotokollet.

Längre ner i tabellen kan man konstatera att Johan Pettersson varit med på plan i hela nio matcher (alltså bara med två missade) men han har ännu inte fått någon 90-minutersdos och många av hans framträdanden har handlat om sena byten, som till exempel igår.
Djurgården Gamedog
2007-06-11 14:31
skönt att ni tog poäng av gnägget, tack för den
Örebro Erkan
2007-06-11 14:06
Domslut kan man diskutera hur mycket som helst, känns som ger o tar när det gäller just detta. Vissa domslut går för ens lag o en del emot, så är det bara. Domaren o linjemän gör misstag som får konsekvenser men det är på de reglerna matcherna genomförs o det vet vi allihopa! Sen kan man ha åsikter om domslut...men sen får man släppa det o gå vidare.
Örebro Sersant
2007-06-11 13:09
har nyss sett bilderna från matchen och tänkte lämna mina synpunkter på de omstridda besluten i matchen :).

AIKs första mål borde ha blivit godkänt domaren är för snabb på pipan e ju ingen mening att ha fördel av boll om man inte får avsluta (även om skottet var löst).

Straffen tveksam men har inte sett några bilder från den situationen dem på NA sög ju :). Men om inte Näfver får straff mot Hif så ska inte Wilton ha straff där ;).

Kharis mål var offside syns tydligt om man pausar när AIK spelaren skarvar vidare så är Khari 30-40cm offside. Vilket oxså Zoom styrker :).
Helsingborg Leif
2007-06-11 13:09
Substitut: Det är ju här du snurrar till det. Jag var den förste (efter att ni låst forumet) som kom in och bad om ursäkt för att ni inte fick den straff ni skulle ha.

Du får tycka precis vad du vill. Jag har definitivt inte fört någon hetsdiskussion.

I mitt tycke är en knuff, av det slag som skedde igår, något man ska blåsa för. Är det innanför är det straff. Tycker du att förseelsen inte ska blåsas av för så tycker du att det inte är straff. Du får hävda att det är en billig straff och jag får hävda att det är en korrekt straff.
Så du behöver inte bli arg på mig för det. Det var liksom inte illa ment precis.
Helsingborg Leif
2007-06-11 13:05
Grixx: Det har hänt. Men i det här sammanhanget hävdar en av er en sak och jag en annan. Tänk, det kanske är jag som har rätt?

Ang. tvångsnedflyttningen... Du borde kolla min inställning till den med er eminenta "mittåt"..
Sverige Substitut
2007-06-11 13:05
Leif//Vad fan är inkonsekvent med att jag tycker att straffen är billig. Att du försvarar domare förstår jag med tanke på hur Jonas Eriksson hjälpte er mot ÖSK. Men nu är det "slutdiskuterat" med dig. Att komma in på ett ÖSK-forum och hävda att man inte får tycka att straffen är billig är så j-a dumt att näshåren krullas.
Örebro Grixx
2007-06-11 13:03
Leif// Har Leif någonsin medgett att han har fel eller ute på svag is, alltid lika tvärsäker, minns han "ödmjukhet" under diskussionerna vid tvångsnedflyttningen.
Helsingborg Leif
2007-06-11 13:02
Substitut: Ursäkta. Tycker bara om man kräver konsekvens av domarna så får man väl vara lite konsekvent själv?
Örebro Ösk-Power
2007-06-11 12:43
Det funkade grymt med Anttonen på högeryttern även fast han kunde ha smällt dit ett par kassar. Vi får ett helt annat spel med honom på högeryttern. Högerbacken är dock inte lika glädjande. FreSa blir ju bortgjord HELA TIDEN!!

Vore intressant att testa Wikström och Holgersson som mittbackspar och flytta över Haginge till högerbacken så att Anttonen först och främst kan koncentrera sig på de offensiva spelet.

Sen i sommar vill jag se en högerbacksvärvning, samt Barsom och Lundblad...
Sverige Substitut
2007-06-11 12:41
Leif//Snälla, kan du sluta komma in och bestämma vad jag skall tycka. På tal om gå vidare, stick till ditt hemmaforum där kanske din överlägsna jag-vet-bäst-attityd passar sig bättre.
Helsingborg Leif
2007-06-11 12:35
Sedan var det inte en billig straff. Det var straff. Acceptera och gå vidare.
Örebro Kronblom
2007-06-11 12:34
Att påstå att AIK var helt överlägsna spel och chansmässigt är helt fel,ÖSK hade helt klart de fetaste chanserna.Anttonens jätteläge i första plus hans träff i virket samt att Nedim med lite kyla kunnat ge ÖSK ledningen när han rundade försvaret.
Sorry kribba,ÖSK låg närmast segern trots två bortdömda mål för AIK!
Helsingborg Leif
2007-06-11 12:34
Kribba: Nej, det var inte "skandal" att blåsa. Du sitter med facit på hand, det gör man inte som domare. Du ska veta att där nere har du inte den överblick som du kan få på tv. Inbilla dig inte att hela norra stå såg att bollen skulle gå in. Tror inte någon trodde det förrän den passerade en halkande Westman. ALLT annat är fullständigt skitsnack. Såg det själv på tv och hann konstatera att domaren gjorde rätt som först gav fördel och sedan när avslutet gick blåste av. Blev väldigt förvånad när bollen ändå sökte sig in i mål. Och det blev troligtvis ni också. Så sluta lek ab-redaktör och spara ordet "skandal" till när något VERKLIGEN är skandal som tex när ÖSK inte fick den straff som de skulle haft när de mötte oss i förra omgången.
Sverige Substitut
2007-06-11 12:28
Sportbladet ger Riddez en etta(!) i betyg. Motivering: "Syntes väldigt lite i offensiven. Klantig tackling som gav AIK straff."

Haha, har de missat Riddez två kanonfina inlägg till Anttonen som borde gjort mål. Har de missat att han var mycket bra defensivt och att det inte var han som orsakade straffen. Pinsamt Sportbladet.

Dessutom gjorde enligt Sportbladet Zom Markus Jonsson mål från 33,25m.
Sverige Substitut
2007-06-11 12:24
kribba//Ett mål tvivelaktigt bortdömt, Zoom visade att linjedormaren var rätt ute som vinkade av Stephenson för offside. Anttonen hade två jättelägen plus en i insidan av stolpen och Halilovic missade, nästan, öppet mål. Dessutom fick ni en straff som var mycket billig. ÖSK skulle ha vunnit matchen, ni får vara glada för en poäng.
AIK kribba
2007-06-11 12:11
Antonelius har helt rätt i att det var skandal av domarn att inte blåsa för mål istället för frispark. Två mål tvivelaktigt bortdömda och träkänning.. det är tungt. Visst skulle AIK vunnit det här,även om Örebro hade ett par bra chanser också. Jaja, grattis till poängen i alla fall. Bollen går helt enkelt inte vår väg just nu.

Örebro One¨touch
2007-06-11 11:55
Antonelius är ett stort litet skämt. Att PPV engagerar honom torde betyda arbetskraftsbrist i yrket. Kanske dags att starta en Yrkesutbildning? ;-)

Det värsta jag reagerade på igår som kom från hans fina kunskapsbank, var att det var förvånande att AIK-spelarna tappade fotfästet. Speciellt AIK-spelarna borde klara av en vattnad gräsmatta menade expertkommentatorn.

Har man den inställningen så ska man inte sitta där. Det var ju den killen som för 5-6 år sedan totalsågade ÖSK, och menade att de var typ det sämsta och tråkigaste han sett.

Byt ut sopan bums.
Örebro Jimpa_90
2007-06-11 11:54
Skönt med en pinne igår!
Helsingborg Leif
2007-06-11 11:50
Flores: Nordback som kapade och förstörde Michael Hanssons karriär.
Örebro Los Flores
2007-06-11 11:33
3p mot BP är ett MÅSTE !
Örebro kenya
2007-06-11 11:31
Garanterat att AIK´s andra mål var offside. Minst en halv meter.

Och straffen är billig, då skulle de vara straff för det anfallande laget varje gång det är en hörna. Sen är det ytterst oklart om förselsen sker innanför straffområdet.

Nu plockar vi tre mot BP! Forza SvartVitt!

Annons: