/fotboll/osk/forum/8032.aspx/fotboll/osk/forum/8032.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Los Flores
2007-06-13 14:27
aspen /

bra tippat ;)
Örebro Aspen
2007-06-13 13:49
Jag har tippat 3-0 mot BP. Dom målen räcker till Nedim, Rodevåg och Anttonen.
Föredrar Glenn före Wikström. Tycker han är snabbare och visar med vilja och ledaregenskaper. Ojämn i passningsspelet.
Örebro Kronblom
2007-06-13 13:35
Tror inte att petning av Nedim skulle vara en förbättring,även om det gått troll i målskyttet så har han ju ändå varit bra och målskyttet kommer snart lossna för honom!
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-13 12:48
Aspen// Hoppsan, missade ditt inlägg. Jo, det som finns bakom kanske inte är så där superhett men jag tycker att Nedim underpresterat ett par matcher på raken nu men ändå bär det emot att "vila" honom. Hade varit superkul om Yunus blev spelklar. Snacka om joker att slänga in mot tröttkörda backar.

Mittåt// Delar inte alls din uppfattning om Glenn som sagt, inte nog med att han var säker. Han gör flertalet viktigt brytningar (bland annat på Özkans inspel på stopptid) och AIK skapar som sagt ingenting nästan under andra halvlek.
Örebro Mittåt
2007-06-13 12:35
Mackan// Däremot håller jag helt med om Anttonen. Han var ofta på rätt plats vid rätt tillfälle. Hans glidtackling som gav upphov till utjämningen skedde ju till exempel i Larsenland - till vänster på det centrala mittfältet. Man kan ju iofs. fråga sig vad han gjorde där? Han hade väl gått in i banan medan Näfver höll på och trasslade med bollen vid mittlinjen.
Örebro Mittåt
2007-06-13 12:32
Mackan// Jag noterade och blev förvånad över NAs höga betyg på Glenn. Så jag blev nyfiken och kollade speciellt på hur han agerade i försvarssitutionerna. Tyvärr tycker jag att han hade påtagliga problem då han skulle bryta. Han var inte distinkt i suna brytningar utan blev ibland förbi/överspelad och då han lyckades få någon kroppsdel på bollen, så kunde den hamna litet var som helst.
Halmstads BK 7hg
2007-06-13 12:23
tja-ba.

Vet inte om ni har snackat om det;
men p1 sänder ett Samtal med er 'nästan-stjärna' Martin Bengtsson.

Lite om svårigheten att komma in i A-truppen.
Risken med tidigt proffsliv.
+ hur man (inte?) hanterar livskris..

Klok lirare!
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-13 12:23
Mittåt//Okej, så olika kan man se på matchen. Tycker att Glenn var formidabel i andra halvlek som sagt och tycker det är perfekt med en sådan spelskicklig mittback. Lämnar detta omdöme efter att ha återsett matchen ytterligare en gång. Noterar att även NA uppskattade hans insats. Hade jag skrivit om spelarpoängen nu hade Holgersson fått tre, Anttonen två och Rodevåg ett.
Örebro Kubanen
2007-06-13 11:52
Örebro Kubanen
2007-06-13 11:51
Riddez är given på vänsterbacken, men vem kan vi spela in på högersidan? Seb är för långsam, Fresa har för lite bollkänsla, och Antonen känns fräschare på mittfältet.

Hur vore det med någon av bröderna Walker? Eller måste vi gå ut och värva under sommaren?

Jag skulle vilja se en högerkant lika offensiv och teknisk som vänsterkanten. Med Antonen och en ny vänsterback får vi det. Det kan idag bli lite förutsägbart att ÖSK alltid kommer med farligheter från vänster. Lätt för motsåndare att balansera sitt försvar åt det hållet. Ungefär som när Danmark skiftade position för att Chippen hade lekstuga, som fick till följd att kanten stängdes och Danmark kom tillbaka i matchen.
Örebro Aspen
2007-06-13 11:40
Macken/Tycker vi måste ha ett hetare alternativ om Nedim ska bänkas. Jag ser inte det alternativet. Yunus är inte tillgänglig. Nordin för stor chansning i en så viktig match. Seb och JoPe har visat mindre än Nedim.
Jag föredrar att vara feg - kör Nedim
Örgryte Norrand
2007-06-13 11:30
Hur många ÖSK:are var egentligen på plats på Råsunda?
Örebro Mittåt
2007-06-13 11:23
Mackan// Vet inte om jag vill/kan hålla med dig om värderingen av Holgerssons insats. Jag tyckte att han hade väldiga svårigheter med Wilton. Han blev ofta överspelad och när han fick en fot på bollen kunde den hamna i princip var som helst.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-13 11:02
los flores//
"Peta" känns så onödigt dramatiskt och negativt. Kan vi inte säga "vila" Halilovic i stället. :)

Men som jag skrev i ursprungsinlägget, bär emot att placera honom på bänken då vi alla vet vad han går för. Känns dock som han inte kommit till sin rätt på sistone och en stunds kontemplerande på bänken kanske skulle göra honom gott. Sedan går han in och sänker Djurgården nästa match då han är så förbannad för "vilningen". :D
Örebro Los Flores
2007-06-13 10:53
mackan//

mycket intressant med petningen av Halilovic...
minst sagt... Men mig får du inte att ändra startelvan som vi hade mot AIK...
Halilovic är en sådan som helt plötsligt bara finns där och vips 1-0 till ÖSK... Han har bara inte fått rätt bollar att jobba på i år till skillnad från s1
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-13 10:50
Mattias69//

Känns som att Nordback gärna får vara kvar på mitten, tycker han behövs där som Larsen-komplement. Minns fortfarande med obehag de gränslösa ytor IFK fick attackera på när Nobbe var skadad.

Lundblad skall ju tydligen träna, eller har fått en inbjudan om att göra det åtminstone, och han har ju lite "punch" i straffområdet. Men är ändå lite smått tveksam till om det är värvningen ÖSK bör satsa på.

En oerhört positiv sak, Haginge tycks kvitt sina evennerliga skadebekymmer. Förut räknade man ju med att han spelade två matcher för att sedan missa en. Dessutom kul att Näfver matchas så flitigt. Det hade jag inte räknat med.
Örebro Mattias69
2007-06-13 10:38
Mackan// Intressant analys och att bänka Halilovic för att få fram lite andra spelalternativ är ju en intressant tanke ;)

En annan sak som slog mej när jag var på Råsunda och såg matchen är att ÖSK saknar udd i boxen, det behövs mer aggresivitet. Och då slog det mej, tänk om Stefan Rodevåg skulle ta och byta plats med Fredrik Nordback. Stefan är ju duktig defensivt och Nordback har ju en förmåga att tända till. Konstigt byte men någonting måste hända för att vi inte ska åka på fler hedersamma förluster och godkända insatser.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-13 10:09
Har sett matchen igen nu och tycker ÖSK gör en riktigt fin insats i andra halvlek. Holgersson gör en riktigt bra match som innerback. AIK har - efter paus - inte en enda "helchans" utöver Tjernströms ribbnick. Det känns skönt att vi har två mittbackar som är så trygga med bollen som han och Haginge är.

Patrik Anttonen vill jag också gärna hylla lite mer, vilken arbetsinsats. Synd att han inte fick kröna den med ett välförtjänt mål. Förhoppningsvis kan man bygga vidare på detta.

Till matchen mot BP vill jag se i stort sett samma elva, men - halshugg mig inte nu - kanske vore det en idé att bänka Nedim en match. Tror att vi kommer vara rätt spelförande och ytorna bakom BP:s backlinje lär inte existera. Lär bli en del inlägg och då är nog Henriksson ett bättre alternativ än Nedim. Men samtidigt känns det grymt svårt att peta Halilovic då vi samtliga vet vad han kan även om det gått lite trögt på sistone.
Örebro Jimpa_90
2007-06-13 10:01
ÖSK!!!
Örebro Mittåt
2007-06-12 21:52
Till råga på (det köpingska) eländet spelade KFF med en man mer på planen så gott som hela andra halvlek. Anfallarna verkar av matchrapporterna att döma att ha ägnat sig åt prickskytte mot stolpar och ribba.

KFF hade "storpublik" (325 personer) på plats på Köpings IP.
Örebro Mittåt
2007-06-12 21:30
I div 3 Västra spelades den nionde omgången klar idag. Det var Köping som på hemmaplan mötte tabelljumbon BK 30. Som ÖSK Ungdom slog med 4-1 på bortaplan i den 8:e omgången.

Köping har varit seriens absoluta formlag de senaste veckorna och i tur och ordning avfärdat Strömtorp (3-0), ÖSK Ungdom (6-0) och IFK Kumla (7-3).

Så vad är naturligare än att de torskar på sin hemmaplan mot västeråsarna som vann med matchens enda mål.

Ibland är fotboll inte direkt logisk.

Resultatet innebär (skulle man kunna säga) att Karlslund (20 poäng) och ÖSK Ungdom (19 poäng) ryckte till sig en liten ledning. Hade Köping vunnit hade de nämligen parkerat som trea med 18 poäng.

Trea ligger nu istället värmländska nyuppflyttade skrällaget FBK Karlstad på 17 poäng. De möter i nästa omgång KIF hemma och i den sista omgången före semestern ÖSK Ungdom på Behrn Arena.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-12 21:05
Vad skriver sportbladet om hans pengar för? Hade varit intressantare om de frågat honom om den givna straffen.

Förövrigt klarade sig HIF återigen från en given straff och frilägesutvisning mot Kalmar i första halvlek.
Örebro Los Flores
2007-06-12 21:00
skitdomaren i ab :
Vad ska du göra för alla pengar?
– Jag har haft sån tur att jag kontinuerligt tjänat ganska hyggligt med pengar så jag har lyckats unna mig det jag vill ha. Vi ska köpa en ny bil, men det hade vi tänkt oavsett.
-------------------------------------------

ja vafan ska man köpa för bil för 40 mille??
sluta döm nu så blir det bättre för oss alla!

flores
Örebro BabyKladde
2007-06-12 19:43
Ämne: Idioten har gjort de....
...inte förvånad!
Örebro initforlife
2007-06-12 19:30
Idioten har gjort det igen...
Örebro Chipset
2007-06-12 16:59
Antar att ÖSK förlägger sina träningar till Bernabeu denna vecka. Någon som har koll på om det blir någon internmatch i veckan?
Örebro Chivas
2007-06-12 16:40
Forza svartvitt!!
Örebro Adios
2007-06-12 16:11
Kolla detta, allsvensk domare god för 75 miljoner!
Örebro Ropesin
2007-06-12 15:56
En av Sveriges största pajaser har nu blivit miljonär. Tur att det inte är via fotbollsdömningen, för där är han inte värd ett öre... se länk.
Örebro Rommel
2007-06-12 14:52
Kan ärligt säga att det enda jag saknar med Örebro förutom min dotter är fotbollen. Innan jag flyttade till Stockholm hade jag säsongskort i många år på "Vallen". Ett tag genom den trevliga supporterklubben pingvinerna. Nu hoppas jag på att alla Stockholmslag ska klara sig kvar i AS och att vi får upp Sirius och Norrköping så att det blir ännu fler matcher inom rimligt avstånd att åka på. Kan man få hoppas på att TFF åker ut?
Annons: