/fotboll/osk/forum/8029.aspx/fotboll/osk/forum/8029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Brommapojkarna Grimstapojken
2007-06-16 00:11
Ursäkta en obildad fråga ?

Men varför kallar ni er Kubanerna ??
vem var "kuba" ?

Örebro ÖSK KRILLE
2007-06-16 00:08
Bastard on Parade//
Örebro cupen är skoj! kanske hittar en framtida kuba?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-06-15 23:59
Något måste göras! det var bättre när Erik var president (ordförande)! då var det liv! Nu sitter tjärnan på sin sittplats! vilket är jävligt synd!! Den nya ordförande värkar inte bry sig? Erik hade stake i sig för helvete! jag vill se annonser i na! Och flygblad på stan!!!

Något måste göras!!!!!

OBS: JAG VILL BARA KLACKENS BÄSTA OCH ÖVERLEVNAD!!!

FORZA SVARTVITT!!
AIK kribba
2007-06-15 23:52
Bastard on parade, som jag sa så kanske vädrets makter,som ser ut att bli varmare i framtiden kanske neutralisera en del av problemen med nordens klimat och gräsplaner. Iofs hoppas jag inte uppvärmningen blir så dramatisk eller snabb.

Ser hellre lite grusiga småfläckar in i april-maj på vissa planer än tenniscourt.

Men kan man blanda gräs med konstgräs och göra det naturligt med naturligt utseende och naturliga studsar och få bättre planer på det sättet, så är det ok med mig. Tydligen behöver inte konstgräset vara en speciellt stor del då av den totala planen.

Örebro Bastard on Parade
2007-06-15 23:50
ÖSK KRILLE//

Jag håller med dig, intresset har hittills i år varit alldeles för dåligt. Det känns som att vissa bara ställer sig i klacken beroende på vilket lag som kommer på besök och det är jäkligt trist.

Jag och mina bekanta kommer med största sannolikhet att vara på plats på Västra ganska tidigt med tanke på att Örebro-Cupen kan locka dit ganska mycket ungdomar.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-15 23:47
Kribba:

Jag förstår inte vad du klagar över. Är det för att bollen studsar för bra på konstgräs? Tänk då också att under stora delar av våren/hösten är många av de svenska fotbollsplanerna väldigt dåliga. I Göteborg är de även usla mitt under sommaren. Hur studsar inte bollen då? Åt varenda jäkla håll! Det är i princip omöjligt att få igång ett bra passningsspel.

Som det är i dagsläget är fördelarna fler än nackdelarna i frågan om konstgräs kontra riktigt gräs.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-06-15 23:14
Vi måsta sluta oss samman nu för att hjälpa våra svartvita hjältar mot BP!!!!!!!

Forza svartvitt till seger!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-06-15 23:10
PÅ söndag vill jag se uppslutning av alla kubaner och andra som står i klacken! Det är nu det gäller att stödja vårt svartvita lag!
Det har varit under all kritik i klacken och jag vill se en förbättring mot bp! Annars vill jag se några åtgärder och fet värvning kampanj!
1000 pers i klacken 2010 är mitt mål!

FORZA SVARTVITT!!!!!!!!
AIK kribba
2007-06-15 23:04
riorobban, inget är färdigt, det är ett prospekt och mycket kan hända ännu. Knappt någon ute på kontinenten lirar på konstgräs i någon liga i högre divisioner och jag ser ingen anledning till att vi ska tvingas göra det heller här. Vädrets makter kan man neutralisera till viss del i alla fall utan att göra fotbollen mer lik tennis med fötter. Oavsett vad Lennart Johansson anser. Inga stora turneringar liras på konstgräs, ingen där gillar tenniscourt liknande fotbollsplaner. Inte heller en stor majoritet här i Sverige heller, varken spelare,publik eller klubbar.

Tyvärr är konstgräs lättskött, och antar jag billigare att underhålla och det kanske lockar några. Tyvärr gör också vädret att det är mer uppe till debatt här i Sverige. Man kan ju alltid hoppas att det varmare vädret gör det än mer onödigt i framtiden. Så gör det någon nytta i alla fall.

Att blanda konstgräs och naturgräs kan vara ok, bara man inte får den där tenniscourt känslan som ni och Elfsborg verkar föredra. Bollen ska inte studsa som en tennisboll i US Open. Det är inte så dom flesta vill se fotboll spelas i alla fall.
Svär väl lite i kyrkan genom att kritisera konstgräs härinne, men men.
Örebro Mittåt
2007-06-15 21:17
Det var tydligen dålig fart på syrianernas brassar i kväll. Ölme vann med 1-0 efter ett mål i den 87:e. Detta innebär att Ölme i högsta grad är med i toppstriden. De ligger nu lika med ÖSK Ungdom fast med en match mer spelad.
Örebro Mittåt
2007-06-15 16:10
Ikväll tjuvstartar den 10:e omgången av alltid lika intressanta div 3 Västra Svealand. Det är IFK Ölme som kommer till stan för att på Trängen göra upp med Örebro Syriansk-Brasilianska om de trepoängen. I syrianernas senaste match mot Franke gjorde brassarna fem av de sex målen. Slump eller tillfällighet - det kommer man kanske att få reda på på Trängen ikväll. Mitt grundtips är dock att det blir värmlänningarna som visar hur fotboll skall spelas.

Talangtruppen, numera tvåa i tabellen, åker i morgon till Runevallen i Kungsör för ett nappatag med ortens bollklubb. KBK, inför denna säsong nedflyttade från tvåan, riskerar att halka ner en division till om de inte snart skärper till sig ordentligt. Tillsammans med två västeråslag ligger de på nedflyttningsplats med bara fem poäng. En till synes enkel match för ÖSK Ungdom. Jag har dock en del onda aningar och tror att de unga ÖSKarna kommer att få jobba ordentligt för poängen. Gräs har inte direkt varit något favoritunderlag i år och laget har bara tagit en av nio möjliga poäng på det underlaget så här långt. Nåja, vid det här laget är gräsplanerna säkert betydlgt jämnare och då blir också ÖSKs spel i motsvarande grad bättre.

Omgångens intressantaste match, om man bortser från ÖSK U, kommer att spelas i Karlstad. Serietrean FBK kommer att ställa en allvarligt menad fråga till serieledarna Karlslund. FBK är så här långt obesegrade på hemmaplan, så KIF skall inte ta något för givet.

En match av ett visst intresse för toppstriden spelas även på Lugnets IP. Där får man se om det är Adolfsberg eller Köping som återhämtat sig bäst från förra omgångens stjärnsmällar. Det skulle inte alls förvåna mig om AIKarna kniper någon eller några poäng. Lunden är som hemmaplaner skall vara. Trång och svårspelad och AIK, som fyller på bra på mittfältet med tre man centralt har ett bra hemmafacit.
Örebro Hjortsberg
2007-06-15 14:19

Mackan:

Är det "Sämre än Stålhammar" som dömer?
Örebro rirobban
2007-06-15 14:19
Nu verkar Hammarby också lägga konstgräs på sin nya arena. Blir ännu svårare för konstgräshatare (läs skåningar) att argumentera nu. Fler och fler klubbar lägger det underlaget och det är helt enkelt framtiden...
AIK Saywee
2007-06-15 11:59
Kanske denna info från mig tillhör avdelningen onödigt vetande, men om ni besöker Västsverige ...

Eftersom jag oftast under arbetsveckorna befinner mig i Västsverige så brukar jag köpa GT för att få lite extra regional info. Man kan här välja mellan AB, GT och Expressn.

I måndags, dvs dagen efter matchen AIK-ÖSK köpte jag för första gången både GT och Expressen för att se skillnaden mellan sportbilagorna.

I GT fick matchen c:a en hel sida och matchstatistiken/spelarbedömningar var i svartvitt (alltså tryckt i svart och vitt).

I Expressen fick matchen c:a fyra sidor och matchstatistiken/spelarbedömningar var i färg.

Men för övrigt går det lika bra med AB, men då får man läsa sporten på damtroserosa sidor.

Hädanefter blir det Expressen dagen efter samtliga ÖSK-matcher.

FORZA SVARTVITT!
Örebro Jimpa_90
2007-06-15 11:51
Ett måste att vinna på söndag!
Örebro pemo
2007-06-15 11:47
Marcus, tack för snabbt svar om SEB.
Då blir det väl samma starelva som mot AIK. Inga nya skador eller avstängningar? Kommer att vara grymt nervös fram till matchstart. Vill ju så gärna att ÖSK vinner för att slippa alla gliringar. Det är ju ingen katastrof ännu. Fattas väl bara åtta poäng upp till guldet?
MEN, alla oavgjorda....Det känns lite som första året i SE.Någon som vet hur det går med Barsom?
Örebro Los Flores
2007-06-15 11:02
på sportklubben.net står det att matchen spelas 2007-06-23...

=)

men men... en match är väl inte hela världen...
Örebro Los Flores
2007-06-15 10:53
Mackan...

sitter på planet på väg hem till Spanien just då...
kan bli lite svårt... :/
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-15 10:53
pemo//Han har inte deltagit i träningen hittills under veckan, han har bara joggat. Så hans medverkan mot BP är nog inte särskilt trolig.
Örebro pemo
2007-06-15 10:45
Någon som vet statusen för SEB?
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-15 10:44
Andra halvlek mot AIK är verkligen riktigt bra. Kan vi bygga vidare på det kommer det ramla in mycket poäng under återstoden av säsongen. På söndag mot BP är det en kär gammal Hjortsberg-favorit som dömer.

Los Flores//

Matchen spelas måndag den 25/6, klockan 19:00.
Hoppas du kan finna en lösning så att du kan se den ändå.
Örebro Los Flores
2007-06-15 10:36
okej nu snurrar det lite i huvudet på mig...

enligt vissa informationskällor spelas matchen mellan Örebro - Djurgården den 25:e juni och enligt andra källor så spelas den den 23:e juni

Är det någon som vet när den spelas och är 100 procent säker??

tacksam för svar (kan nämligen bara se matchen om den spelas den 23:e)

flores
Örebro ÖSKÖSK
2007-06-15 09:25
Jag är verkligen nervös inför ÖSK - BP. Men vi har ju spelat bra i nästan alla matcher och varför skulle grabbarna vika sig nu när dom verkligen MÅSTE vinna? Mr Walker ser nog detta som en utmaning och det gör grabbarna med, för i dagsläget ska inte ÖSK förlora/kryssa mot BP på hemmaplan.

Min startelva:

Westman
Riddez-Hagge-Wikström-Frippe
Näfver-Larsen-Nordback-Anttonen
Halilovic-Rodevåg

Bänk: Richardsson, Glenn, Jeffs, Johan P och Nordin/Frempong

För övrigt så borde Frempong prövas i Allsvenskan, han fullkomligt äger div 3 och säkert div 2 också. Ju tidigare man börjar desto bättre blir man?

Kom igen nu ÖSK! 3 poäng är ett måste!
Örebro One¨touch
2007-06-15 09:10
Hittade en oerhört intressant artikel om ytterbackar inne på Djurgårdens sida.

Läs och begrunda.
Örebro Aspen
2007-06-15 07:03
Det början bli ensamt i botten. ÖSK - fågel eller fisk?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-15 06:54
Ämne: Jag fick ett oerhört....
"gissa från vem" skriver du,borde vi veta vem som Pm:at dig,läser jag igenom några inlägg tillbaks så skulle jag gissa att du fick ett meddelande från mig,vilket inte stämmer.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-15 06:51
Ämne: Jag fick ett oerhört....//Substitut,Det kom inte från mig,meddelandet du fick privat alltså,så lågt sjunker jag inte,som sagt anmäl alla hot el dylikt direkt,ingen ska bli bortskrämd från något forum pga olika åsikter.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-15 00:00
När skall gränsen dras för vad som anses vara en acceptabel gräsplan?

Fifa/Uefa/SvFF måste införa krav och det snart! Annars kan de inte motivera de stenhårda krav som finns på en konstgräsplan när en gräsplan i princip kan se ut hur som helst. En matta som den som finns på Nya Ullevi gynnar knappast svensk fotboll!
Örebro Los Flores
2007-06-14 23:46
hur ställer ni själva upp ?? =)
Örebro Los Flores
2007-06-14 23:45
Grimstapojken

jag hoppas på samma startelva som mot AIK... dvs:

Peter Westman
----------
Fredrik Samuelsson
Patrik Haginge
Glenn Holgersson