/fotboll/osk/forum/8028.aspx/fotboll/osk/forum/8028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Osvaldo
2007-06-10 22:18
Ämne: Osvaldo: du tycker a....
Dålig? Ja, som vanligt. Dessvärre.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-06-10 22:18
ÖSK-Karl: Mår man dåligt om bemöter kraftuttryck med kraftuttryck? Du har inte mycket att komma med om du försöker angripa ens personliga tillstånd när du diskuterar en fotbollsangelägenhet. Lundin klarade ÖSK kvar i Allsvenskan med en heroisk upphämtning (som visserligen inte betydde något). Aldrig gnällde han utan gjorde sitt jobb. Ove Lindqvist ville att ÖSK skulle bli ett stabilt topplag och det gick ju som det gick. Det är en sådan makalös dum argumentation du för, istället för att bemöta mina sakliga argument försöker du ifrågasätta mina ÖSK-känslor på ett vridet och obehagligt sätt. Jag har sett dig flertalet gånger på motståndares forum där du spyr galla på ett minst sagt osnyggt sätt och jag tycker vi kan sätta punkt för våran diskussion här och nu. Jag vet inte om du kommer senare att ifrågasätta min fysiska hälsa? Väx upp!
Örebro Kronblom
2007-06-10 22:17
Äntligen!säger jag och då menar jag Rodevåg,den nivån han visade idag har jag inte sett sen han spelade i Falkenberg;hoppas verkligen det lossnar för hans målskytte nu.Underhållande match på Råttsunda och med lite tur hade de svartvita kunnat vinna,Öhrlund var knappast med på Anttonens stolpskott.Återigen en tveksamt dömd straff mot ÖSK!
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 22:16
Substitut//

Så bara för att man inte tycker som dig så skall man hamna på en ignore-list (om det fanns). För mig är det viktigaste att ÖSK som klubb vinner sina matcher, inte hur enstaka spelare mår. Det pinsamma är att man inte får ge uttryck för hur man känner. Är inte detta forum bl.a till för det?
Halmstads BK 7hg
2007-06-10 22:16
jag är ledsen att ni fick en ytterst tveksam aik-fallning emot er.
samma hände oss på samma arena nyss.
- men det är väl så det 'ska vara' om man är landsortslag.

som parantes satte aik 7 mål på straff i fjol - vi fick inte ens en enda!

men ni spelar en fin fopol, och jag håller alla tummar att ni börjar plocka era välförtjänta poäng snart.
Kan vi får med oss 1 från Behrns så är jag nöjd.
lycka till.
Örebro Kubanen
2007-06-10 22:10
Ta bort Fresa en gång för alla. Sämre uppspel på allsvensk nivå får man leta efter. Ren säkerhetsrisk. Min son på 3,5 år har mer känsla i fötterna i ett högre tempo.
Örebro ÖSK-Karl
Henrik(ÖSK)//

Du verkar må dåligt eftersom du tar i så när du skriver. Kan du inte diskutera utan kraftuttryck. Nej, jag minns inte att Peter Karlsson var ifrågasatt.

Vad gäller tränare som satsat på Fredrik Samuelson vet vi ju hur det gått för Lundin, vi får hoppas att inte Walker gör samma misstag, nämligen att ta ut spelare bara för att de ger allt på varje träning, en tränare måste se längre än så. Själv vill jag att ÖSK skall bli ett stabilt topplag, vill du?
Sverige Substitut
Citat ÖSK-Karl//

"Det har gått för långt när man hoppas att en spelare i egna laget skall bli utvisad för att just gynna det egna laget."

Pinsamt!
Sverige Substitut
2007-06-10 22:09
ÖSK-Karl, Osvaldo//

Ni är fan otroliga, ÖSK gör en kanonkämpa insats borta mot AIK och kunde mycket väl tagit alla tre poäng. ÖSK-Karl sitter och hoppas på att egna spelare skall bli utvisade. Du äcklar mig faktiskt med ett sådant uttalande. Allt ditt förtroendekapital är förbrukat. Synd att det inte finns ignore-list här på SvenskaFans.

Henrik(ÖSK)//
Du har helt rätt i allt du skriver. Den där överlägsna argumentationen från de båda anti-ÖSK:arna är ruggigt irriterande. För mig är Fredrik Samuelsson en ÖSK-spelare. Han har mitt fulla stöd till dess att han lämnar klubben, det har även Walker (suverän taktik och laguttagning i dag), Wikström, Rodevåg, Näfver och alla andra svartvita.
Örebro rirobban
2007-06-10 22:05
Angående Samuelsson så anser jag inte att han gjorde någon dålig match idag. Kanske inte bland hans bättre, men det var hyfsat. Anttonen tillbaka till sin gamla roll där han trivdes. Var kul att se att vi anföll från båda kanterna lite mera idag.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-06-10 22:04
ÖSK-Karl: Och då är det väldigt skönt att det är tränaren som tar ut laget och inte fansen. Om vi har en sådan supporterkultur att vi suckar tungt när en av våra spelare närmar sig bollen skäms jag över att vara ÖSK:are.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 22:02
Henrik(ÖSK)//

Jag gnäller när Larsen är dålig, har också skrivit att han skulle må bra av att plockas av i vissa matcher. Om det nu är så att Fredriks usla spel beror på som du skriver hetsjakt, varför uppstod då den jakten? Jag vågar påstå att en klar majoritet av ÖSK-fansen ogillar när Fredrik Samuelsson blir uttagen i startelvan, vi leker med tanken att alla dessa har fel, tror du att du skall få dessa att börja stötta honom?

Självklart är det bästa att spelaren istället hittar en ny arbetsgivare, med en publik som uppskattar honom istället för att sucka tungt när han närmar sig bollen.
Örebro rirobban
2007-06-10 22:02
För övrigt... surt att vi tappar poäng åter igen! Anttonen hade ett kanonläge som bara ska sitta. Vi behöver börja vinna snart! Domaren var kass, AIK fick för mycket frisparka med sig som ÖSK inte fick! Men med AIK:s bortdömda mål i början av matchen så kan man inte annat än vara nöjd med ett poäng trots allt. BP hemma är en nyckelmatch, vinst och vi får lite arbetsro. Men det är helt klart en tuff match. Vi lyckades inte slå dem förra säsongen!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-06-10 22:01
Osvaldo: du tycker alltså att Fredrik Samuelsson gjorde en dålig insats idag?
Örebro Osvaldo
2007-06-10 21:59
Retorisk fråga angående "sin första tid". Hur länge har Samuelsson spelat i Sportklubben?

Torde inte smekmånaden vara över?
Om så. Sälj till Forward. Så kan ni som klänger er fast vid honom åka och se honom dominera i de lägre divisionerna (även om jag tvivlar på att han skulle göra det).
Örebro rirobban
2007-06-10 21:58
Los Flores//
Du får ett poäng ifall du tippat på AIKseger och de faktiskt vinner. Men du får tre poäng ifall reslutatet är helt rätt.

T.ex: Du tippar 2-1 till AIK, men de vinner i verkligheten med 3-1. Då får du ett poäng. Men om du tippar 2-1 så får du tre poäng...
Örebro Los Flores
2007-06-10 21:54
när det gäller tippningen... ;P
------------------------------------
Så funkar det:
Rätt resultat = 3 poäng
Rätt tecken = 1 poäng
Topplistan uppdateras natten efter varje match.
---------------------------------------
då undrar jag bara om det är siffror som man tippat rätt på som räknas eller om det är 1, X, 2 som räknas...

Alltså får jag 1 poäng för ÖSK:s mål mot AIK eftersom jag tippade 5-1 ??

Eller menar dem att man får poäng om man tippade AIK som vinnare??
hjälp mig!

flores
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-06-10 21:53
ÖSK-Karl: du har så fel så det finns inte. P. Karlsson var fantastiskt ifrågasatt vid hans första tid för Sportklubben. Fredrik Jansson var utskrattad(!). Dala hade mod att fortsätta satsa på dessa och de blev grymma fotbollsspelare. Jag behöver inte lära mig ett jävla dugg av dig, avskyr sådan där töntigt överlägsen paternalistisk argumentation. Väldigt konstigt även hur två olika tränare fortsatt att satsa på Samuelsson om han skulle vara så jävla dålig som du försöker påskina.
Örebro Aspen
2007-06-10 21:52
Varför klagar alla på Samuelsson när det är Walker man ska klaga på ???
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 21:48
Henrik(ÖSK)

Utsattes Peter Karlsson för hetsjakt, för mig var han en av favoritspelarna, vet att även många andra gillade honom och tyckte det var trist när han slutade. De övriga två du nämner har jag ingen uppfattning om de har kritiserats särskilt hårt.

Du måste lära dig att bara för att en spelare har en ÖSK:tröja på sig så har han inte amnesti på att prestera undermåligt säsong efter säsong. I slutändan är ju detta Walkers fel och innan honom Lundin. Men Lundin lär väl aldrig mer få träna något elitlag.

Jag vet att Fredrik S kämpar och sliter mer än de flesta på träningar, men det gör inte att han skall spela ändå, det MÅSTE finnas bättre spelare i truppen att ta ut, annars ligger vi illa till.
Örebro Aspen
2007-06-10 21:42
Ämne: Det är ingen hetsjak....
Tycker mycket av kritiken mot Samuelsson är osaklig, okunnig och saknar proportioner.
Örebro Aspen
2007-06-10 21:40
Jag tycker Anttonen och Samuelsson ska få fortsatt förtroende i nästa match.
Örebro Osvaldo
2007-06-10 21:38
Det är ingen hetsjakt på Samuelsson. Snarare kritik på den som tar ut honom. Jag tror inte han har kvaliten att utvecklas till en spelare som håller i allsvenskan. Även med självförtroendet i topp. Så varför envisas med att skämma ut såväl sportklubben som den där Samuelsson.

En spelare på den här nivån ska dessutom kunna ta kritik. Som i alla andra yrken där det handlar om att kunna prestera publikt.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-06-10 21:38
Jag har nämnt det förut och jag kommer fan nämna det igen tills folk får in det i sina medvetanden: Peter Karlsson, Fredrik Jansson och Hlynur Stefansson utsattes för precis samma hetsjakt som Samuelsson upplever nu. Tänk på det en smula.
IFK Göteborg Mange Mangelito
2007-06-10 21:35
Stort grattis! Såg bara sista kvarten men där regerade ni helt klart!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-06-10 21:35
ÖSK-Karl: först och främst, läs Bastard on Parades inlägg. Sen angående uppspelen - jag såg matchen och har till skillnad från dig inte spelat in den (!) - MEN ett flertal uppspel i andra halvlek när ÖSK ställde om och kontrade började med pass från Samuelsson. Du säger att ingen ÖSK-spelare är fri från att kritiseras;givetvis men FrS får inget annat än kritik mot sig! Gör han en bra match nämns det inte, gör han en dålig match ska han hängas utan pardon. Gnäller någon om Larsen tappar bollen i ÖSK:s uppspelningsfas vilket resulterar i farlig kontring för motståndaren? Knappast. Samuelsson är en defensivt klart habil spelare och offensivt skulle han kunna vara bra (med tanke på hans stenhårda inlägg från kanten, har du missat dem i flertalet matcher i Superettan?) men med all skit som KONSTANT slängs mot honom kan jag förstå att han knappast vågar spela speciellt offensivt. Skärpning! Stötta spelarna istället för att trycka ner dem.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 21:34
Bastard on Parade//

Har du fler spelare du känner medlidande för? Då måste du ju i konsekvensens namn även hävda att de skall spela, vi kanske skulle haft kvar Kuhi t.ex och låtit honom spela varje match också?

Eller varför släppte vi iväg Nurme till Degerfors, där han nu sitter på bänken, han och Westman borde ju med ditt resonemang fått stått varannan match. Vilken serie vill du att ÖSK skall tillhöra?
Örebro GT
2007-06-10 21:31
Anttonen sprang längst av alla, 12009 meter med Nobbe i hälarna. Se länk.

Tomteförbundet registrerade 5-3 i skott på mål.
Bara Anttonen själv hade ju tre, räknas inte stolpskott ?? :-)
Sverige Substitut
2007-06-10 21:31
Har sett hela matchen i efterhand, vi har en riktigt bra högerkant denna match. Anttonen vågar gå fram när han vet att trygge Fresa finns bakom och täcker upp. Var det någon som såg till AIK:s vänsterytter Haynes i matchen? Härligt ÖSK, samma startelva mot BP tack.
Örebro Los Flores
2007-06-10 21:30
när det gäller tippningen... ;P
------------------------------------
Så funkar det:
Rätt resultat = 3 poäng
Rätt tecken = 1 poäng
Topplistan uppdateras natten efter varje match.
---------------------------------------
då undrar jag bara om det är siffror som man tippat rätt på som räknas eller om det är 1, X, 2 som räknas...

Alltså får jag 1 poäng för ÖSK:s mål mot AIK eftersom jag tippade 5-1 ??

Eller menar dem att man får poäng om man tippade AIK som vinnare??
hjälp mig!

flores
Annons: