/fotboll/osk/forum/8021.aspx/fotboll/osk/forum/8021.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Los Flores
2007-06-14 22:34
jag är rädd att säga att det lag som förlorar på söndag, kommer nog att åka ur allsvenskan...

förlorar BP...
så blir glappet stort mellan jumbon och nästjumbon, hela laget kommer då få det svårt att komma igen. Därför tror jag att BP får se fram emot superettan åter igen...

förlorar Örebro SK...
så kommer (skulle jag gissa) publiken svika, och laget tappar förtroendet och spelglädjen...

(jag vet att om BP vinner så ligger vi sist med 1 pinne till BP, men jag tror att det är psykiskt att BP ligger före... skulle inte förvåna mig om de tvålade till nästa motståndare samt vi förlorar mot djurgården, ja då har vi glappet igen... fast år fel håll)

så nu får vi allt ta oss till Behrn Arena på söndag och hejja fram vårat kära Örebro SK i årets viktigaste match !!
hejja Sport (L)
flores
Örebro Hjortsberg
2007-06-14 22:07

Substitut: På Svenskafans skall alla vara välkomna och respektera varandra. Om du upplever att något annat hänt rekommenderar jag att du tar kontakt med centralredaktionen snarare än att försvinna från siten. Tjänstgörande redaktör ikväll är: john.cederblad@svenskafans.com
Sverige Substitut
2007-06-14 21:44
Jag fick ett oerhört otrevligt privatmeddelande, gissa från vem, och med tanke på hoten finner jag ingen glädje att skriva här längre under detta nick i alla fall. Jag tar en paus och återkommer sedan anonymt. För SvenskaFans är bäst och kan inte hjälpa att det ryms nötter i communityn.
Örebro Grixx
2007-06-14 19:54
Liberate tu-teme ex inferis// Menar du också att vi lika bestämmt ska förlora mot lagen över oss, för det vore ju för jävligt om de tar stryk mot ett lag efter DOM.

Eller är det överhuvudtaget någon mening att gå ut och möta tex Djurgården, varför inte lämna WO och satsa mot lagen efter oss.

...fotbollen är rund och laget för dagen vinner!!!!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-14 18:47
Ämne: Liberate//

Så, då....
Om JAG inte tycker att Ösk har något i Allsvenskan att göra om vi förlorar mop Bp så är det min åsikt,vad du säger skiter jag fullständigt i,speciellt om du om du tror att dina resultat du tippat går in.kryp tillbaka under den sten i skogen du kom ifrån.
Sverige Substitut
2007-06-14 18:40
Liberate//

Så, då spelar det ingen roll om man sedan vinner över Halmstad me 5-0, Kalmar med 8-1 och DIF med 4-0. Blir det förlust mot BP är det kört. Eller hade du bara otur när du tänkte nu?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-14 18:02
Allt annat än vinst mo Bp är en stor jävla skandal,skiter i om dom har spöat Djurgården,vinner vi inte så har vi inget i Allsvenskan att göra.
Örebro E.Shams
2007-06-14 17:59
Arash Talebinejad är tillbaka för BP, någon som ÖSK måste se upp med.

B.A. Baracus
2007-06-14 17:14
vilken tid tränar dom imorn? är det 09:30 och 14:30 som vanligt eller?
AIK Saywee
2007-06-14 16:41
Tror förresten att det blir sol på söndag :-)
AIK Saywee
2007-06-14 16:40
Jo, det är dags, på söndag!
Syrianska FC SuRyOyO_
2007-06-14 16:36
Är det inte dags att vinna matcher? ni har bara vunnit en?
Örebro Mittåt
2007-06-14 16:35
Som alltid är det snabba ryck hos SMHI. Vinden har vänt och blåser nu svagt från öster under hela söndagen. Himlen är molnbetäckt av små vita moln, men utan en tillstymmelse till regnstänk under hela femdygnsperioden. De nordliga vindarna som tidigare förutsågs är som bortblåsta.
Örebro BabyKladde
2007-06-14 16:30
Gratis inträde för deltagande lag i Örebrocupen.
På ståplats däremot kan det mycket väl bli väldigt välbesatt. Alla ungdomslag som deltar i Örebrocupen har nämligen fått ett erbjudande om gratis entré till matchen. Cupen slår i år rekord med över 400 anmälda lag. Förhoppningsvis innebär det att några tusen ungdomar kommer att ta tillfället i akt och se allsvensk fotboll på söndag.
Sverige Substitut
2007-06-14 16:29
Man varför skulle man spela 0-0 och få en poäng var om 1-1 ger två poäng var? Då är man ju korkad och varför skall man bestraffa lag som håller 0:an?
Örebro jocke.
2007-06-14 16:21
Var faktiskt och kollade på just Stockholm mot Västergötland i måndags. En riktigt välspelad match som Västergötland tillslut vann med 2-0. Högt tempo och tuffa närkamper, väldigt kul att se.
AIK Saywee
2007-06-14 16:04
Substitut//
Du kanske missförstod det jag skrev, jag menar inte att man skall få färre poäng vid 0-0, utan oförändrat d.v.s. 1 poäng.

Lag kommer sällan överens om ett resultat även om det har förekommit.

Möjligheten finns att "riskera" en poäng vid 0-0 och i första hand chansa för 1-0 och 3 poäng, skulle det sedan bli 1-1 så är det ju iallafall 2 poäng.
Sverige Substitut
2007-06-14 15:47
Om man skulle få färre poäng med 0-0 hade lagen givetvis kommit överens om att göra varsitt mål. Varför riskera 0-0 och 1poäng om 1-1 ger 2 poäng var.
AIK Saywee
2007-06-14 15:40
Fortsätter mitt tabellfunderande, tabellen hade sett annorlunda ut med det gamla räknesättet 2 p för vinst. När gjorde man om detta till 3-poängare?

Jag har dessutom för mig att några av anledningarna var att försöka öka antalet mål och viljan att vinna en match, d.v.s. att inte slå vakt om ett oavgjort resultat, eller?

Eftersom ÖSK har så många oavgjorda så blir jag väl lite partisk i mitt förslag, men kunde man inte ge 2 poäng för ett oavgjort resultat som skiljer sig från 0-0? Det är ju så att skillnaden mellan oavgjort och förlust är "dubbelt så liten" som mellan oavgjort och vinst och många slår ju vakt om en uddamålsvinst.

Finns det fler idéer eller är det som det vanligast brukar vara - bra som det är?
Örebro Brus-Nilsson
2007-06-14 15:05
Ämne: Jag råkade se lite r....
Det går alldeles utmärkt att få bankkort med ÖSK-loggan hos StadshypotekBank.
Örebro Mittåt
2007-06-14 14:59
Professor Chibanga// Båda två.
AIK Saywee
2007-06-14 14:48
Kikade på den allsvenska tabellen och tänkte på hur man kan vrida och vända på det mesta. ÖSK har bara vunnit en enda match, samma som jumbo´n BP. Å andra sidan har vi endast fölorat 3 matcher, samma som serieledande Djurgården.
AIK Professor Chibanga
2007-06-14 14:37
vem spelar mot brommapojkaran halilovic eller rodevåg ? nån som vet.. ?

tack för svar
Örebro Los Flores
2007-06-14 14:13
substitut och Mittåt...
tack då vet jag ;)
Örebro Los Flores
2007-06-14 14:12
sitter o kollar på AIK - ÖSK just nu och jag måste säga att vi spelar faktiskt ganska bra ;D

cred till AIK:s hemsida som lägger upp alla deras matcher... det borde vi också göra ;)

flores
Örebro Mittåt
2007-06-14 14:03
Los Flores// Nej, finalen spelas i Halmstad under elitpojklägret, som varje år arrangeras där vecka 27. Örebro kommer att få möta antingen Stockholm eller Västergötland.
Sverige Substitut
2007-06-14 14:00
Los Flores//
Finalen är i Halmstad vet jag. Det är en annan sponsor än Canal+ i år så den kanske ej går i TV.
Örebro Los Flores
2007-06-14 13:58
mittåt //

är finalen på Behrn Arena och vilka möter dem??
Sverige Substitut
2007-06-14 13:48
Man kan se hela matchen mellan AIK och ÖSK på deras hemsida. (www.aik.se). AIK-kommentatorerna är bra frustrerade i andra halvlek.
Örebro Mittåt
2007-06-14 13:48
Örebro FF gick för andra året i rad till final i Ditriktscupen (för 16-åriga pojkar). I dagens avgörande match slog man normalt väldigt starka Skåne med 4-0, vilket gav en förstaplats tack vare den bästa målskillnaden av de tre lag som alla slutade på 6 poäng.

Det är väldigt starkt av ett så pass litet distrikt som Örebros, att två år i rad gå till riksfinalen i denna turnering.
Annons: