/fotboll/osk/forum/8018.aspx/fotboll/osk/forum/8018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-06-14 14:03
Los Flores// Nej, finalen spelas i Halmstad under elitpojklägret, som varje år arrangeras där vecka 27. Örebro kommer att få möta antingen Stockholm eller Västergötland.
Sverige Substitut
2007-06-14 14:00
Los Flores//
Finalen är i Halmstad vet jag. Det är en annan sponsor än Canal+ i år så den kanske ej går i TV.
Örebro Los Flores
2007-06-14 13:58
mittåt //

är finalen på Behrn Arena och vilka möter dem??
Sverige Substitut
2007-06-14 13:48
Man kan se hela matchen mellan AIK och ÖSK på deras hemsida. (www.aik.se). AIK-kommentatorerna är bra frustrerade i andra halvlek.
Örebro Mittåt
2007-06-14 13:48
Örebro FF gick för andra året i rad till final i Ditriktscupen (för 16-åriga pojkar). I dagens avgörande match slog man normalt väldigt starka Skåne med 4-0, vilket gav en förstaplats tack vare den bästa målskillnaden av de tre lag som alla slutade på 6 poäng.

Det är väldigt starkt av ett så pass litet distrikt som Örebros, att två år i rad gå till riksfinalen i denna turnering.
Örebro Mittåt
2007-06-14 13:43
En väldigt välskriven, eftertänksam, ja faktiskt finstämd krönika hos AIK efter "förlusten" mot ÖSK.
Örebro Los Flores
2007-06-14 12:50
haha ja det tycker jag ;)
Örebro # brorzan
2007-06-14 12:38
Los Flores //

Får ha det i åtanke när jag börjar tröttna på det här kortet. :o)
Örebro Los Flores
2007-06-14 12:33
# brorzan //

ta en sjysst bild på Behrn Arena då ;)
Örebro # brorzan
2007-06-14 12:11
Jag råkade se lite reklam under matchen Sverige-Island och var tvungen att testa att beställa ett nytt bankkort med eget motiv. Synd bara att man inte får ha varumärken, annars skulle ÖSK-loggan suttit fint! :o)
Örebro Los Flores
2007-06-14 10:13
Kerberos //

är det så kraftigt på norra ??

själv sitter jag på södra rad 11 och det är bara rad 1,2,3 och kanske 4 som blir blöta när det regnar...

jaja okejdå hela arenan är väl inte under tak men näst intill =)
Örebro Mittåt
2007-06-14 09:13
SMHI förutspår nordöstlig vind på söndag. Folket på norra kommer antagligen att klara sig rätt så bra. Folket på på de främre raderna på södra samt ståplatspubliken på västra bör kanske fundera på regnkläder.
Örebro One¨touch
2007-06-14 08:15
Sol eller regn, Barca eller BP?

Spelar roll; man kan hitta mängder av olika tankegångar som får vändkorsen att snurra, eller stå still.

Hur som helst (1) så spelas Örebrocupen i helgen. Jag kan tänka mig att vändkorsen får snurra ett antal 100 varv extra med hjälp av fotbollstokiga grabbar och tjejer uppklädda i sina respektive klubboveraller.

Hur som helst 2:

Weggen, FreSa-Hagge-Holger-Riddez---Anttonen-Nobbe-Larsen-Näfver--Nedim och Rodevåg bär alla den vita ÖSK-tröjan för att spela hem 3 härliga poäng.
Örebro Kerberos
2007-06-14 07:49
Los Flores:

Sitter du på rad 8 och neråt på norra läktaren så blir du blöt ifall det regnar.

Blåser det mot läktaren kan du bli blöt vid rad 10. Det är nästan halva läktaren.
Örebro Los Flores
2007-06-13 23:47

vilken läsvärd artikel från sektion e !!
jag rekommenderar starkt att läsa denna !!
WOW
Örebro 1908
2007-06-13 23:18
Ny artikel på sektion-e.se

Stepney skriver om Austria Salzburg. Ett lag med 100-åriga anor som köptes upp av Red Bull, men vars supportrar gjorde uppror mot ger-dig-vingar-jätten. De stod upp mot kommersen och förde traditionen vidare i egen regi.

Håll till godo!
Länktips: www.sektion-e.se
Örebro Los Flores
2007-06-13 21:42
jag menar... folk ska inte behöva klaga på vädret när det är match på BA... det är ju liksom tak överallt... förutom över spelarna...

Örebro Los Flores
2007-06-13 21:41
tänk vad skönt när östra läktaren är klar också...

ett tänkbart scenario:
En son på 11 år vill se matchen ÖSK - Halmstad på Behrn Arena på söndagskvällen...
Pojken tittar på vädret dagen innan och konstaterar att det ska bli regn på matchdagen...
Då säger hans far: Lugn min son, Behrn Arena har tak över alla läktare. Du kommer inte att bli blöt när du tittar på matchen... Men du kan behöva paraply TILL och FRÅN matchen, men inte UNDER...

flores
Örebro BabyKladde
2007-06-13 21:25
rirobban:

näe men vi vet ju hur det brukar vara xD
det är ju en söndag också.. .
Örebro rirobban
2007-06-13 21:15
Kladde/
Nu brukar ju vädret hinna ändra sig... men även om det skulle bli regn så har ju 3 av 4 läktare tak. Tycker inte att folk behöver stanna hemma då.
Örebro BabyKladde
2007-06-13 20:37
var beredda på att det blir dålig publik på söndag!

det ska bli regn enligt SMHI och BP lockar ju itne så jättemycket trots att det kan bli en hel del mål förhoppningsvis om ÖSK's form håller sig och marginalerna är med oss.. .
Örebro Mittåt
2007-06-13 20:23
BoP// Det är inga rykten. De tränar fortfarande med talangtruppen, men det handlar nog inte om spelare som är aktuella för A-laget, definitivt inte argentinaren.

Jag har en känsla av att agenten tycker att det är bra att ha dem i någon slags träning medan har letar efter andra klubbar som skulle kunna vara intresserade av dem. För talangtruppen som är rätt så tunn så är det på sätt och vis bra att ha två extraspelare med på träningarna.
Örebro Sempre vittoria
2007-06-13 20:20
Ämne: Japp stämmer att Lun....
vet du när han kommer hit?
Örebro Ropesin
2007-06-13 20:16
Japp stämmer att Lundblad kommer på provspel, jag tycker vi är i behov av en anfallare.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-13 20:16
Någon som har mer information om den/de som har provspelat med Ungdom eller var det bara rykten?
Örebro BabyKladde
2007-06-13 18:41
go_osk
Det stämmer nog bra!
..har för mig att det stog i NA nyligen att ÖSK bjudit in honom för att låta honom träna med ÖSK's lag! =)
En transfer kanske är aktuell?
Örebro go_osk
2007-06-13 17:43
Stämmer det att Jon Lundblad ska "provträna" med ÖSK? Jag hoppas verkligen att så är fallet, för då kan ÖSK i lugn och ro bilda sig en uppfattning om hans fysiska status. För det är väl ingen, förutom Jon själv då, som känner till hans kapacitet för tillfället.

För övrigt anser jag att Walker bör ge Ian Jeffs chansen att visa upp sig mot BP.
AIK Saywee
2007-06-13 17:32
Kanske skulle ha tillagt att de haft en debatt om bu, buande och bu-rop på GF.

Skitbra sa Bill
Brakskit sa Bull
AIK Saywee
2007-06-13 17:26
Hittade en lite lustig historia på Gnagarforum, av Pavaråtti

"Bu och Bä går på fotboll.
- Gnaget, säger Bä.
- Laget, säger Bu.

De hittar bra platser. Gräset är grönt.
- Jag ser inget, säger Bu.
- Jag ser bakar, säger Bä.

Det går bättre om man står på Norra.

Domaren dömer dåligt.
- Bu! säger Bä.
- Bu! säger Bu.

På Norra Stå sjunger man ramsor. Ibland kan det vara svårt att sjunga med.
- Vi är överallt, sjunger Bä.
- Ibland så kan det blåsa ganska kallt, sjunger Bu.

AIK gör mål.
- Bra, säger Bä.
- Hurra, skriker Bu.

Men vad nu? Örebro gör mål.
- Satan, säger Bä.
- Hur i helvete kan de drälla så med bollen, säger Bu.
Så kan man säga på Norra. Bu och Bä känner sig vuxna.

AIK tappar spelet.
- Bu, säger Bä.
- Buuu, skriker Bu.

Trumman trummar.

Matchen slutar oavgjort. Bu och Bä blir ledsna.

När de kommer hem går Bä in på GF. Där väntar en överraskning.
- Vi är Råsundafetton, säger Bä.
- Och medgångssupportrar, säger Bu.

På GF kan man lyssna på dem som har varit med länge. Bu och Bä skäms en smula.
- Det är dumt att säga "bu", säger Bu.
- Det är dumt att vara ett fetto, säger Bä.

Fast åt domaren får man fortfarande skrika otidigheter.
- Pajas, säger Bä.
- Alla hatar oss, säger Bu."
Örebro Chipset
2007-06-13 17:19
Nedim gör mål mot BP. Det ligger i luften.
Annons: