/fotboll/osk/forum/8002.aspx/fotboll/osk/forum/8002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:24
Ämne: fiedler/ 2-0 mot hel....
det hade dom säkert, det säger jag ingenting om men skylla att ett lag tappar en o1-ledning till en 4-1 förlust på en utebliven straff och att spelarna fokuserade resterande 70min på "straffsitatioen" känns otroligt opproffisionelt...
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:22
du växte väl upp med öskare i din skola?
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:21
Ämne: Ämne: Ämne....
lägg märke till åldern? 11:a, du påstar alltså indirekt att en 11-åring är lika begåvad som en vuxen när det gäller fotboll?
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:21
fiedler/ 2-0 mot helsingborg (helsingborg buas ut) och baxter ligger nära sparken.självklart att 2-0 skulle sitta i hjärnan på HIF.hade ösk fått 2-0 då hade hif förlorat.lovar
Örebro go_osk
2007-06-26 21:19
Ämne: Ämne: Har int....
Okej om din far är gårdare, men är du själv en supporter som vänder kappan efter vinden? Ena året sitter du och buar ut det lag som du nästa år kallar stolthet. Jag får inte riktigt ihop det resonemanget.
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:17
Ämne: Fiedler //måste bara....
Nog faan var det straff alltid men så mycket ska det inte påverka... endå?
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:16
Ämne: Var det bara jag som....
Så bedrövlig var han inte, han skapade ÖSKs bästa chans till vinst, utvisningen på Lance Davids, Remember?

Skämt åssido...
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:15
Fiedler //måste bara kommentera om din kommentar mot helsingborg. Ösk ledde med 1-0 och får friläge en SOLKLAR straff (om du sett det skulle hållt med oss,till och med en halvblind gubbe skulle se att de var straff) hade Ösk fått straffen (och satt den) då hade de vart 2-0 och en solklar vinst..nu blev den inte så .och ösk blev utspelade..
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:12
Var det bara jag som tyckte att Larsen var bedrövlig igår?
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:11
Ämne: Har inte följt disku....
Min far som är född i enköping och som har bott i Stockholm har sedan jag var liten palt i vagnen hållt på Djurgården, räcker det?
Örebro BabyKladde
2007-06-26 21:10
Fiedler:
mycket trevligt att höra! ^^.
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:10
Ämne: Det där är en helt a....
Jag har hjärta för ÖSK men mitt riktiga hjärta tillhör Stockholms Stolthet, men det är klart, ÖSK finns någonstans därinne, man glömmer ju alldrig när man själv som 11-åring satt på nya läktaren och buade ut kim källström(en spelare som jag nu avgudar) efter att denne fått en viss Paul Oyouga utvisad...?
Andra gammla godingar är ju; Per Gawelin, Jonas Pelgander, Thomas Andersson, Boniventuri"Boniek"Maruti, Johan Paulsso/en(kommer inte ihåg stavningen, Mikael Steen eller Målvaktsfantomerna, Anders Karlsson och John Alvbåge, Den skallige vänsterbacken Mikael Danielsson eller varför inte Gustav Andersson?
Örebro BabyKladde
2007-06-26 21:08
Har inte följt diskussionen noggrant..
..men det som vill sägas är att varför man ska heja på ett annat lag än den stad man är uppväxt i.. visst om man är uppväxt i en stad och håller på dess lag och sen kanske studerar i en helt annan stad, då är det annorlunda.. men att födas i en stad men hålla på en annan stad man itne har någon anknytning till är ju fundersamt..
men är väl mycket framgångssupportrar i dagens samhälle idag tyvärr.. så ser jag det!

BP ligger kvar på 6 poäng efter 11:e omgången nu!
Djurgården zorro1
2007-06-26 21:07
Ropesin

Jag har svårt att förstå hur mycket man begär av vissa spelare.

Om Riddez domderar planen fullständigt finns fortfarande något att klaga på?
Det är helt otroligt och ger liv åt "gnällbälte"myten"".
Att vara med i så mycket anfallsspel som Riddez är och skapa så mycket som han gör bör icke belönas med gnäll från oss fans. Helt otroligt som sagt!
Titta igenom matchen än en gång och se hur mycket killen springer upp och ned.

Jag är en sann optimist dock och hoppas att den nya generationen för med sig lite optimism och positivitet.

Heja ÖSK!

Stort plus till Westman också som har vart helt fenomenal i sitt spel han med.

Örebro Ropesin
2007-06-26 21:00
Det där är en helt annat jämförelse, ytterst tveksamt om du hade hållt på United ifall du till exempel bodde i Birmingham eller London. Det finns ÖSK-supportrar i Stockholm, men jag är rätt säker på att dom flesta av dom är uppvuxna i Örebro. Väldigt tveksamt om det finns personer som är födda och uppväxta i Stockholm som håller på svartvitt. Att några håller på andra lag får man väl räkna med, men vi pratar inte om "några" här, det är väldiga många, alldeles för många.
Örebro Fiedler
2007-06-26 20:51
Ämne: Varför håller Örebro....
Jag bor i Örebro och håller på Machester United, håller jag på fel lag då?

Eller varför inte statusera ett ännu bättre exempel, ifall man bor i STHLM och håller på ÖSK, stöder man även då fel lag och måste alla småstäder verkligen stå upp för sig själva exakt hela tiden?
Örebro Ropesin
2007-06-26 20:33
Ämne: Har alltid tyckt det....
Tror inte det är felräknat på något sätt. NA.se hade ju någon webb-tv-inslag om det om jag inte minns fel? Hur som helst, gårdagens siffra borde stämma ganska bra, det var mycket folk, men inte helt fullt.
Djurgården Puskas.
2007-06-26 20:25
Har alltid tyckt det varit lite mysko med publiksiffror på "Eyravallen". Minns när jag arbetade mycket med JK.nu och ringde till ÖSK:s kansli för att få besked hur många som gick in på insläppen till vår kortsida. Jag kunde ALDRIG få ett rakt svar. De siffror jag väl fick var absurda.

Sen undrar jag hur man kunde presentera publiksiffran - på tv -(efter ca 35-40 min) i första halvlek. Extremt snabbt sammanräknat, eller kör dom bara uppskattningar?
Örebro Ropesin
2007-06-26 20:16
Varför håller Örebroare på Stockholmslag? Det är en fråga jag har ställt mig många gånger och inte minst efter gårdagen. Jag är ganska säker på att minst en tredjedel av personerna i DIF:s klack var Örebroare. Det är något som faktiskt gör mig riktigt förbannad. Vi har ett allsvenskt lag i Örebro, varför håller man då på Djurgården, Hammarby eller AIK? Känns som att många tycker att det är coolt att beblanda sig med dom dryga Stockholmarna.

Det finns inga Örebroare som håller på typ Trelleborg, Kalmar eller Helsingborg? Så varför just Stockholmslagen och varför inte Örebro? Igår var det många Örebroare som stod i klacken och skrek, problemet är att många fler än hälften stod i fel klack. Kapaciteten till en riktigt stor klack finns i denna stad, men tyvärr håller alldeles för många på helt fel lag.

Måste till sist hålla med fiedler angående Joel Riddez. Igår var han riktigt bra i försvaret, dock inte med i anfallen tillräckligt mycket.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-26 19:46
Ett sista inlägg till konstgräsdebatten.

Supportrar till lag som spelar på naturgräs klagar ofta på att t ex konstgräsplanen i Gävle inte är lik den i Borås. Som ett argument för att konstgräset inte är bra säger man att den inte är likadan överallt.

Någon som har en bakgrund som fotbollsspelare?

Jag gick runt på tre par fotbollsskor när jag spelade. Anledningen till detta var att underlaget varierar otroligt mycket. Det finns hårda gräsplaner som sliter på knäna och där bollen studsar konstigt. Det finns mjuka planer som är relativt sköna att spela på men gissa om det sliter på kroppen?!

Sedan har vi jämna, fina gräsplaner. Sådana planer vill man naturligtvis spela på, men som liten knatte så fick man ju aldrig den möjligheten förutom när man hoppade över något stängsel ibland med grabbarna.

Hur som helst. Konstgräs är ett utmärkt alternativ till ojämna planer som är svåra att sköta. Vill man ha bra träningsförutsättningar är det ett ännu bättre alternativ!

I år har gräsplanerna varit väldigt bra men vi får inte glömma att så sent som förra året var de katastrofalt dåliga ganska lång in på säsongen. Det är tillfälligheter, vi rår inte för vädret och alla föreningar har inte resurserna eller förutsättningarna som krävs för att hålla en bra gräsplan under hela säsongen. Då tycker jag att konstgräs är ett bättre alternativ. Man har en bra, jämn plan som inte sliter på kroppen mer än en gräsplan.

Sedan kan man ju själv bestämma hur man vill sköta den. Gefle vill t ex ha ett långsamt spel och vattnar inte planen. Det är deras val och absolut inte konstgräsets fel. Elfsborg vattnar deras plan väldigt ofta för att få upp ett snabbare spel. Det verkar som att deras konstgräs har slitits ut en del och jag vet inte om det beror på skötseln eller ej.

Det är ju bara naturligt att man anpassar den egna planen efter det spel som passar ens egna lag bäst. Detta gäller även Malmö, Djurgården, AIK och alla andra lag.
Örebro Fiedler
2007-06-26 19:42
Ämne: Fiedler, ja Fotbolls....
Hehe, ja det är väll inte så konstigt egentligen?
Vasquez mål är guld för ett fotbollsöga, borde även vara det för naiva ÖSK-supportrar som du, dessutom har jag inte glömt incidenten i Helsingborgsmatchen där ni blev totalt utspelade och skyllde allt på en utebliven straff, oproffisionelt då spelarnas psyke inte ska påverkas så mycket av ett enskilt domslut?
Örebro Fiedler
2007-06-26 19:34
Ämne: Fiedler, ja Fotbolls....
Du menar alltså att ÖSK-DIF fick mindre tid än dom andra matcherna? Motivera.
Örebro HaggeFORCaptain
2007-06-26 19:26
In med jocke Sjöhage!!
Örebro erik204
2007-06-26 18:29
Fiedler, ja Fotbollsmåndags analys av matchen igår var ju klockren. Eller just det, dom hade ingen. Samma sak när vi mötte gbg hemma, bara massa jävla larv om Vasquez "drömmål". Pajasprogram.
Örebro Fiedler
2007-06-26 17:52
Lyssnade som vanligt på fotbollsmåndag igår i TV (som förövrigt är det enda som TV4 verkar ha lyckats bra med?)
Hasse backe kom där med ett förslag som kanske borde efterföljas, nämligen poängsystem för varningar ex;
En varning innebär att dommaren i sin rapport skriver poängskala efter matcherna...

6p för en brysk och hård förseelse
4p för en "normal" förseelse
3p för en lätt förseelse, t ex springa iväg med bollen...

efter 15p blir man avstängd det vill säga efter 3 hårda tacklingar som ger gult kort, eller 5 "springa-iväg-med-bollen"

helt rätt då en tackling är en fara för motståndaren och ett spelförstörande moment inte är direkt farligt...

Sen kanske L. Davids förtjänar en uutvisning när han gör en sådan huvudlös tackling då han redan har ett gult kort?
Matchens Spelare:
DIF, Jan Tauer, stog för en kämparinsats och en blick för spelet som få hade denna soliga dag på Behrn Arena
ÖSK, Joel Riddez, Utan honom hade dif åtminstone fått 10-15skott på mål.
det var som jag såg någon skriva på detta forum på nogon månad sen vilket jag väljer att upprepa;
"Joel är världelös på att utmana, lägga inlägg och skjuta, men glidtackla, det kan han som ingen annan"

Väl Mött!

AIK Saywee
2007-06-26 16:32
Konstgräsdebatten kommer nog säkert åter, den tycks aldrig ta slut ...

... och detsamma gäller domarinsatser, den är också en återkommande debatt.

Jag har inga synpunkter på vad som hände på BA igår men däremot Jonas Erikssons insatser på Ullevi. Den var inte bra, han hamnade tidigt i att utöva kompensationsdomslut och hade dessutom svårt med att hålla ungefär samma "nivå" när det gällde att tillåta hårt eller mindre hårt spel.

Linjemännen var i stort sett felfria och fjärdedomaren klart bäst, han lade till 3 minuter vilket var helt rätt!

Av det jag har sett de senaste åren tycker jag mig märka en försämring kanske främst av huvuddomarna och allra värst är det när matchavgörande eller möjliga matchavgörande beslut blir helt felaktiga!

Dessutom bedöms olika lag olika beroende på vem som dömer och tack gode Gud för att Anders Frisk har slutat! Han var kanske bra internationellt, men en otrolig fjant som ville domdera och vara huvudfigur i Allsvenskan, usch!
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-06-26 16:25
Ämne: Någon mer än jag som....
jag håller med att nordin ska få en ärlig chans nu. forza svartvitt!
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-06-26 16:24
Ämne: Någon mer än jag som....
jag håller med att nordin ska få en ärlig chans nu. forza svartvitt!
Örebro Fiedler
2007-06-26 16:17
konstgräs debatten är avslutad...

nu till debatten om gårdagens gula kort, lance davids fick sitt första gula efter att ha sprungit iväg med bollen, helt rätt enligt regelboken.

Antonen gjorde samma sak, eller inte riktigt tog upp bollen med händerna och ställde sig för att diskutera med dommaren, helt utan åtgärd, det trots att dommaren var max en meter ifrån situationen... djurggården hade haft en klar fördel utav att sätta igång spelet snabbt, men hindrades, inget gult kort.

lance davids andra gula kort var även det solklart men då kan man ifrågasätta den första varneingen eftersom domaren inte klarade utav att hålla samma nivå matchen ut.

ÖSK, hade dessutom ett par straffsituationer mot dif-läkteraen där jag stog i mitten och bevittnade dessa, kanske straff då äfver tacklades ner bryskt? kanske straff då, ja tror det var johannesson spelade bollen på en liggande lance davids hand?

Väl Mött Fotbollsbröder
Örebro BabyKladde
2007-06-26 16:11
Fiedler:

stämmer bra att ÖSK har det bästa konstgräset som finns i dagens fotboll..finns inget bättre klassat än enligt FIFA!

Tycker att många DIFare skyller på massa annat, dom kan inte inse att "småstads-lag" kan vinna Allsvenskan också, visst dom har vunnit tre SM-guld på 2000-talet, men vad har det med saken att göra?

Till er DIF-supportrar som är kaxiga för att ni inte vågar erkänna vissa saker.. . väx upp!!!
(man måste kunna prestera på alla underlag och i alla väder och motgångar!)
Annons: