/fotboll/osk/forum/8000.aspx/fotboll/osk/forum/8000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro EbooT
2007-06-27 22:43
Självklart ska vi åka å spela grisfotboll borta mot Kalmar. De trasade ju sönder MFF borta i första. Nu ska det inte spelas rolig eller kreativ fotboll utan destruktiv och vinnande. Skiter i hur "expertisen" i media uppfattar ÖSK. Poängen är det som räknas när vi i höst summerar tabellen. Inte hedersamma "snygga" förluster. Kalmar är allt för bra för att vi på bortaplan ska kunna med snyggt spel ta poäng. Ska sen Larsen vara så förbannat usel som han var mot DIF har vi inte så många kreatörer att använda oss av. Nordin säger vissa då. Fair, OM han kunde iaf blir medelmåtta i allsvenskan i sitt löptempo. Maken till långsam allsvensk spelare har jag aldrig sett. Nästan, nästan så Dala var snabbare även i slutet av sin karriär. Poäng borta mot Kalmar så är iaf. jag skitnöjd.
Örebro Mittåt
2007-06-27 22:36
Fiedler// Du skrev ett inlägg med bindestreck mellan varje ord. Det gör att vi som använder Firefox får en vädligt underlig skärmbild eftersom Firefox så att säger töjer ut textfälet så att hela ditt långa ord får plats.

För att rätta till detta skall du editera ditt inlägg genom att trycka in några blanksteg på lämpliga ställen i ditt bindestrecksord.
Örebro Fiedler
2007-06-27 22:28
Ämne: Fiedler// Tycker din....
Det gör jag gärna, förklara bar hu du menar, förstår inte riktigt? ;D
Örebro Ericson
2007-06-27 22:21
Fiedler// Tycker dina inlägg är vettiga, men kan du inte dela av ditt långa ord med alla bindestreck, snälla? Det sabbar hela forumet.
Örebro One¨touch
2007-06-27 21:43
In med Boniek// Lägg ner..
Fiedlers inlägg är bra inlägg. Till skillnad från dina som är som tagna från en obstinat tonårstid.

Var med i debatten, eller skit i den.
Örebro in med Boniek
2007-06-27 21:27
Fiedler skulle inte du skita i laget som skiter i alla andra och det är synd om??
Örebro in med Boniek
2007-06-27 21:20
spela gris fotboll mot kalmar? nej tack.vi kör vårt spel
Örebro Fiedler
2007-06-27 20:48
Mannen, Myten, Legenden Är Tillbaka! =D

Kalmar gör precis som ÖSK borde göra, backa hem o sedan blixtsnabbt slå till på kontringar, kanske dags att gå på en 4-5-1 som någon föreslog, fasst med Nedim som spjutspets och avslutare istället?

Han är lite kyligare i sina avslut än vad rodevåg, kanske inte springer lika mkt men med en 4-5-1 behöver han inte springa så värstens?

Storoffensiv, vore ett försök, sen kanske Nordin in istället för larsen, behöver lite matchtemp i kroppen och kan ju gå ut i halvtid ifall det inte stämmer och dessutom såg han jävligt hungrig ut mot dif, förhoppningsvis ett recept på seger?

Väl Mött!
Örebro One¨touch
2007-06-27 18:59
Bastard on Parade// Det kan vara anledningen.

Resultaten av de hörnor vi vaskat fram torde vara magert, eller vad säger statistikkungen Joth?

Men medans Joppe kan slå mer på kraft, känns det som om Larsen försöker smeka fram bollen mot rätt skalle. Jag tror mer på kraft än smekning i detta fall.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-27 17:50
Den enda anledningen som jag kan komma på angående varför Pettersson inte slår hörnorna är att han inte är given i startelvan. Jag menar, man tränar ju inte hörnor ifall hörnläggaren bara är en inhoppare som spelar sporadiskt.

Men jag tycker Pettersson har presterat tillräckligt bra för att få fortsatt förtroende som högerytter. Han tröttnar visserligen i andra halvlek men då är det ju bara att slänga in en frisk fläkt.

Jag är rädd att matchen mot Kalmar blir tuff, oerhört tuff. Men vi får hoppas att grabbarna kan spela bra under hela matchen istället för under perioder som det är nu.
Örebro One¨touch
2007-06-27 17:38
Spiken i kistan... :-)

Marcus Avenbrand // Vet Du varför inte Joppe slår hörnorna? Du har väl sett ett gäng träningar denna säsong, och noterat hur laget ställer upp vid träning av hörnor.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-27 16:49
Fiedler//
Du har helt rätt, Kalmars viktigaste person de senaste åren är varken Wastå, Rosengren, Rydström eller någon ur brasseskaran. Det är Nanne Bergstrand. Hur har han byggt sitt lag från grundet går inte annat än imponeras av.

Först ett tryggt försvarsspel med hela laget och något enstaka offensivt inslag. När defensiven fungerar har han fyllt på med fler offensiva (läs: brasilianska) inslag. Nu står man inför nästa steg vilket innebär att ha kvar grundtryggheten men att införa mer attackvilliga ytterbackar. Artur Sorin illustrar detta så väl.

Kalmar och Halmstad är helt klart föredömen på många sätt. Man har dessutom valt att fortsatt satsa på sin tränare även om det gått tungt i perioder. Sådant lönar sig i längden.

Hoppas förresten att du fortsätter skriva här. Om man skall hålla på det lag där man är uppväxt borde mina sympatier ligga hos AIK. :)
Örebro ÖSKÖSK
2007-06-27 16:48
Om Larsen är dålig mot Kalmar så byt ut han mot Nordin i andra halvlek. Nordin har bevisat med sina inhopp att han är en man för Allsvenskan..
Örebro Rommel
2007-06-27 16:26
Känns viktigare att diskutera hur vi ska spela mot Kalmar. Tror på att ställa över Nedim som var seg mot DIF och spela 4-5-1 med Rodevåg som ensam topp.
Örebro Grixx
2007-06-27 16:12
One¨touch// Håller med. Stingsliga av tusan där folk blir idiotförklarade för att man inte tycker xakt på millimetern som den ene eller andre....LÖJEVÄCKANDE!!!!!!!

...och ältande av åsikter som verkar vara någon form av överförmynderi.
Örebro Aspen
2007-06-27 16:06
Taktik mot KFF. Tio man i straffområdet (=låg backlinje). En man i mittcirkeln. Var det så TFF och BP gjorde mot KFF?
Örebro One¨touch
2007-06-27 15:55
Nivån har sjunkit avsevärt här inne de senaste dagarna.. Tyvärr är de största syndarna iklädda våra egna färger.

Håller med "Liberate tu-teme ex inferis".. PMa skiten till varandra, så kan vi andra surra om fotboll.
Örebro Mittåt
2007-06-27 15:45
Örnsro
Örebro Bastard on Parade
2007-06-27 15:26
Klart folk får hålla på vilket lag de vill, men jag finner bara ett ord och det är kappvändare!

Någon som har koll på hur det ligger till med träningar i morgon och på fredag? Är det Marieberg eller Örnsro som gäller?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-27 14:50
Fiedler//Du får hålla på vilket lag du vill,jag har inte Ösk som första lag men jag går på alla matcher för att jag är Örebroare med det menar jag inte att alla som bor i Örebro måste hålla på Ösk,helt valfritt i mitt tycke,sen att folk har olika åsikter om det skiter jag i,men ska ni bråka om det här mer så ta det via era Pm,vi ses på Stadion i höst Fiedler,hoppas på några fler mål(från vår sida;)
Örebro Tilly_79
2007-06-27 14:04

Men snälla pojkar.. låt folk heja på vad dom vill, när dom vill, hur dom vill..
Örebro Fiedler
2007-06-27 13:56
Ämne: Fiedler//

"Du kan....Du är allt bra rolig du, nu skiter jag i ert jävla forum, niu har ingen som helst jävla koll på nåtning, försöker spela vi mot hela jävla världen eftersom det är så synd om oss måsste alla i hela jävla närke hålla på samma jävla lag som alldrig presterar spel,

ÖSK-Power// Lycka till me allt nu, jag blev totalt jävla sönder attackerad efter ja sagt nånting om nått, ja sa typ: Jag håller på dif men har hjärta för ÖSK, då blev dom skitförbannade;S de vore ju kul för er ifall alla tyckte lika dant? inte konstigt att ni har en utpräglad jävla stämpel på er att vara ett tråklag, för vidare mogna eller så är ni ju inte...

ÖSK-Karl//
Du är för fan 58 enligt din profil, mogna för faan. Skit i 15-åriga småungar som vill diskutera fotboll vilket du inte vill göra.

Mogna för faan!
Har ingen som helst jävla sympati kvar för ÖSK, längre!
Ni kommer vara jäävlit ensamma där ute, lycka till me ekonomin nu...
Örebro Ösk-Power
2007-06-27 13:51
Fiedler//

"Du kan en del om ÖSK som du vill diskutera"

Ingen tar dig på allvar här inne, trots att vissa blir irriterade över dina inlägg. Varför lägga energi på att skriva en massa trams?
Du ger inget moget intryck iallafall. Försök tvätta bort din fejkade utpräglade Sthlmsattityd och kom tillbaka när du har något vettigt att förmedla... Du är bara skämmig för tillfället!

Örebro Gäddhäng
2007-06-27 13:42
Nu har ni hållit på med samma tjat i ett dygn, kan inte en av er visa lite mognad å bara lägga ner???
Örebro Fiedler
2007-06-27 13:39
ÖSK-Karl//

Jag är 15 år, ifall du inte förstått det än, jag har alltså inte bytt lag när jag var 20-25 efterso m det helt enkelt inte vore möjligt, och jag förstår din frustration över sådana som byter lag i den ålder men ja va liksom 11 när jag "bytte" lag...

Jag hyser inget agg mot dig snarare tvärtom men skit i va ja håller på för lag, jag kan en del om ÖSK som jag vill diskutera...
Väl Mött!
Örebro Gäddhäng
2007-06-27 13:09
Ämne:
Kolla in detta..
....
Sån sjukdom kanske man skulle satsa på..
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-27 12:44
Sekt.E//

Tror du har rätt i att de flesta som börjar se på fotboll här i stan nu är stolta ÖSK-are, exakt som det var förr. Många av de som blev avfällingar är som jag skrev i 20-25 årsåldern, kan nog ändra mig till 20-30 årsåldern. Vanligtvis åker de på en eller två "hemmamatcher" i Stockholm per år och ser en "bortamatch" i Örebro. Det finner jag oerhört irriterande, sedan kan man självklart även hålla på mindre Närke-klubbar också, men en stolt Närking skall givetvis hålla på ÖSK i AS, punkt.
Örebro Tilly_79
2007-06-27 12:23

Kolla in detta..

"En man i 20-årsåldern i Lund får ersättning från försäkringskassan för att gå på fotbolls- och handbollsmatcher.

Enligt ett utslag i länsrätten har 24-åringen rätt till aktivitetsersättning för att besöka Malmö FF:s och Lugis hemmamatcher, skriver Metro."
Örebro Fiedler
2007-06-27 12:22
Känns som om filip nyängen inte har någon koll över huvudtaget på kubanerna och skriver i blindo?
Han var inte särkilt insatt i deltagandet på bortaplan, och att bli besviken över att det kommer säg 50-60pers känns väll lite konstigt?

Vad brukar han räkna med, 200-300 medresta ÖSK-supportrar?
Dessutom var det väll total storsatsning mot Gefle?

Väl Mött! =)
Örebro Fiedler
2007-06-27 12:08
Kalmars framgångar beror ju till mesta del utav att de har allsvenskans bästa tränare, Nanne Bergstrand.

Att med små medel gång på gång lyckas med en långsiktig målsättning, nånting som alla lag i allsvenskan behöver ta till sig i nuläget.
Jag har tidigare berömt malmö för deras förmåga att ta fram egna produkter(D. Andersson, P. Andersson, Zlatan, M. Rosenberg m fl) något som de nu verkar ha tappat totalt. (kanske är de alla Afonso-miljoner som gett Hasse Borg storhets vansinne?), vi får låta tiden utvisa.

Egentligen så är kalmars styrelse den egentliga hjärnan. Att år efter år behålla Herr bergstrand trots att han tidigare misslyckats med att hålla kalmar kvar i allsvenskan, då de i början på 2000-talet åkte som en JOJO upp och ner i seriesystemen. Sen köpte man inte särkilt dyrt eller öppnade plånboken särkilt mycket förens man scoutat väl och länge på sina två brassar, Arí Da Silva och César Santin, nu är den förste såld för X antal miljoner...
Nu har kalmar troligvis allsvenskans tryggaste försvar utan att någon är speciellt riktigt jävla asbra, utan alla fungerar väl i en grupp, något som en tränare kan ge när han varit en längre tid hos klubben.

Kanske dags att sluta sparka alla tränare som misslyckas med att vinna samma år som dom anställs?

Väl Mött!
Annons: