/fotboll/osk/forum/800.aspx/fotboll/osk/forum/800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Boldt
2016-01-07 16:18
Har vi nån vidareförsäljnings-klausul på Yasin?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bäst när det gäller
2016-01-07 15:22
@Snö:
Jag fattar inte varför så många är så naiva jämt. Det finns inte en enda spelare i ÖSK 2016 som inte har som mål att komma härifrån. Hur mycket vi än älskar klubben i vårt hjärta är det ett faktum. Helt ärligt skulle jag inte vilja ha en spelare i klubben som bara var nöjd med att spela alsvensk fotboll med ÖSK. Med det sagt kan vi inte börja vända spelare ryggen bara för att de uttalar sig positivt om möjligheten att komma till en bättre klubb i fotbollsvärlden. Tro mig inte ens allas älskling Hagge har som sitt yttersta mål att tillhöra ÖSK även om han och flera andra säkert inser att det är den högsta nivån som är realistisk. Ber om ursäkt om jag spräcker någons illusion nu men så ser yrkeslivet ut. Edit: Ser att jag i all hast var tvåa på bollen; Bat Back sa det utmärkt kl 13:57.
Benny Böckling
2016-01-07 15:16
Väntar fortfarande med spänning på att det ska ske något positivt denna vecka också efter Sweet Leafs senaste inlägg.

Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-07 14:43
Vad hett det blev med Silly Season helt plötsligt. Inom loppet av ett dygn uttalar sig Almebäck i NA, Crespo ryktas vara klar för MFF och Yasin skriver på för AIK.
Örebro Vinnartradition
2016-01-07 14:40
@Nicknamn i ribban:

Jag vill börja med att skriva att jag inte har något emot Yasin som person. Han är en lagspelare som alltid gör sitt yttersta.

Jag är dock inne på samma linje som Mittåt: en klubb som AIK bör väl inte värva en spelare som inte platsar i en bottenklubb i danska Superligan.

En mot en är Yasin absolut en duktig spelare men då han inte lyckats omvandla det till poäng är det inte en egenskap som höjer ett lag. Vi ska inte glömma att de fåtal poäng han gjorde tillkom på straffar.
Örebro AnteT
2016-01-07 13:59
@J0nz:

Här kan man läsa lite om hur det gått för Yasin i Danmark.
Örebro Bat Back
2016-01-07 13:57
Att Örebro utveklar och slussar vidare spelare är väl det som gör ÖSK till ett attraktivt val för spelare. Vilket lag vill ha spelare som är nöjda och slutar att utvecklas. De flesta spelare har tankar på att växa i karriären och det är något bra. Då får vi nöjda hemvändare och sådana killar som Astrit att krita på. Att en ung spelare som Crespo vill vidare och spela större matcher och tjäna mer pengar är väl sunt, Sen kommer han tillbaka och ger allt för oss. Jag är glad att Örebro gör sig till en attraktiv klubb att vara i.Ett gott rykte ger ett högre marknadsvärde.
Örebro Minatankar
2016-01-07 13:52
@Örebro Center:

För det första upplever jag inte alls det som att det är helt klart att ÖSK och MFF förhandlar.

För det andra anser jag inte att man kan utgå från att ÖSK säljer honom för några kaffepengar, varken till MFF eller någon annan klubb. Varför skulle man göra det?

För det tredje är ÖSK inte tvingad till någonting.

Förstår inte att du kan vara så säker i dina uttalanden.
Örebro Minatankar
2016-01-07 13:48
@KalleTeodor:

Jag uppfattar det som Crespo uttalar, om han nu är rätt citerad, som något han skulle kunna säga när som helst. Han har dessutom av förståeliga skäl inte så lätt för det svenska språkets alla formuleringar och nyanser.

Det jobbas ständigt med utveckling både av spelare och kontraktslängder både av agenter och av ÖSK. MFF visade förra året intresse för Crespo genom kontakt med ÖSK. Mig veterligen har dock aldrig ÖSK givit MFF tillstånd att kontakta och förhandla med Crespo, något som inte får ske så länge minst 6 månader återstår av rådande kontrakt.

Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-07 13:45
@Marta (hane):

Han och Kalle var väl med och swishade ner kubaner till Malmö förra våren? Han förlängde sitt kontrakt 1 gång och gick inte som bosman. Han har dessutom besökt Behrnabeu flera gånger samt följt våra matcher under hösten. Sånt beteende ska uppskattas!
Örebro Center
2016-01-07 13:44
@KalleTeodor:
Nej helt klart verkar ÖSK och MFF förhandla. Han är förlorad. ÖSK säljer honom för kaffepengar (alltså vad som kommer komma ÖSK tillgodo) Det är faan att ÖSK skall tvingas sälja till egna konkurrenter. Skulle helst se att man bara ignorerade MFF:s inviter
Örebro KalleTeodor
2016-01-07 13:31
Crespos uttalande "Det är därför jag inte kan kommentera mer förrän min agent och ÖSK har tagit hand om allt, säger han." visar ju iaf tydligt på att någonting är i görningen. Det är INTE bara en mediaanka som är helt ute och cyklar här inte.
Örebro Bastard on Parade
2016-01-07 13:21
Jag gillar Yasin, men de avgörande momenten var tyvärr alldeles för dåliga. Jag tror ändå att spelarmaterialet i AIK kan passa honom rätt bra. Det blir intressant att se hur han klarar av att hantera AIK:s publik om det går dåligt. Jag menar, om han tröttnar på några gubbar på Vallen så lär hans tålamod testas ordentligt.
Örebro Grohl
2016-01-07 13:09
Crespo uttalar sig, svårt att säga något om det. Känns som att han gärna går till Malmö, men inte har något alls emot att spela vidare i Örebro om han får bra villkor.
Örebro Grohl
2016-01-07 13:06
Marta //
Bra sagt, oavsett vilket så känns det inte som att någon kan tvivla på att Ahmed har ett ÖSK-hjärta. Jag önskar honom verkligen all framgång i AIK, däremot så är jag inte säker på att det kommer gå superbra. Men man kan ju hoppas (förutom mot ÖSK då :) !
Örebro Marta (hane)
2016-01-07 13:00
Jag vill önska Ahmed stort lycka till! Otroligt lojal och en riktig teamplayer för att vara individualist. Aldrig snackat skit om ÖSK, och en av de spelare som faktiskt inte bara pratar i floskel-termer när det gäller lojalitet. Ska man ha Ahmed som framspelare så tror jag det kan bli riktigt bra i AIK.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-07 12:36
@Vinnartradition:
Beror väl på vad man vill ha av honom. Han är en av Allsvenskans bästa spelare 1 mot 1 och kan säkert höja sin poängskörd med bättre anfallare runt sig. Han är ju ingen ny Bahoui direkt, men jag tror han kommer göra det bättre i AIK än vad han gjort i ÖSK.
Örebro Nikkiz
2016-01-07 12:35
Hade varit fint med Xxx crespo Yasin Nordin Astrit Broberg Xx Almebäck xx xx :)
Örebro Jekl
2016-01-07 12:34
Vad fick vi för Yasin när vi sålde honom? Känns ju som att Århus rimligen bör ha sålt honom för minst det dubbla nu.
Örebro Jekl
2016-01-07 12:32
Det finns ju inte heller någon jätterisk i att förlänga med Crespo och ge honom en väsentligt högre lön. Är han hel så kommer han att leverera, är han skadad behöver ändå inte ÖSK betala någon större del av lönen
Örebro widemarsh
2016-01-07 12:28
KalleTeodor// Fyra matcher från start i ett danskt bottenlag.
Örebro KalleTeodor
2016-01-07 12:22
Vilken skräll! Yasin till AIK! Haha. Han gick ju nyss till Danmark. Och vad har han lyckats med där? Typ 15 matcher och ett mål?

När Yasin drog och vi tog in Broberg kändes det som ett nerköp. Såhär i efterhand som ett rejält uppsving.

Jag gillar Yasin. Tycker han är skön och han kämpar bra och kan göra sin gubbe. Men han missar för på tok för många målchanser. Där behöver han förbättra effektiviteten.

Har vi någon vidareförsälningsklausul som ger klirr i kassan?
Örebro Grohl
2016-01-07 12:18
Yasin tror jag inte mycket på, det är bara kolla vad som hände när Broberg tog över hans plats på kanten. Dock hade inte Yasin en Astrit att bolla med, så möjligt att han kan glänsa om han får lite mer ytor.

Angående Crespo så tycker jag att det är vi som ska chansa, försök få honom att krita på för 2 år till med en utköpsoption på 10 miljoner eller liknande. Men det är klart, får vi 10 miljoner för honom nu så vore det ju nästintill tjänstefel att inte sälja. Allsvenskans bäste anfallare om han får vara hel.
Örebro jpsvartvitt
2016-01-07 11:54
J0nz: Han kan ju göra sin gubbe , snabb osv.. Men letar ni poägspelare så är ni helt fel ute.. Han gör inte nytta på det perspektivet
Örebro Vinnartradition
2016-01-07 11:52
@adde787:

Årets floppvärvning.
Benny Böckling
2016-01-07 11:41
@J0nz:

Skön kille men gör knappt några poäng som sagt.

Grattis till en sisådär 30 000 nya likes till er FB-sida förresten.
Örebro adde787
2016-01-07 11:40
Yasin klar för AIK!
Örebro AnteT
2016-01-07 11:25
@J0nz:

Han va riktig bra i Superettan, men inte lika lyckad i Allsvenska (enligt min mening). Gjorde ju knappt några poäng, tycker spelet ofta stannade upp när han fick bollen men kämpar mycket och är en trevlig kille.
Örebro widemarsh
2016-01-07 11:24
@J0nz:

Sjukt ineffektiv, rätt duktig spelare men när det kommer till att passa fram till eller göra mål är han riktigt svag.
Örebro AnteT
2016-01-07 11:23
Då kan vi gärna ta Niclas Eliasson från aik, känns inte som han kommer få så mycket speltid i år heller. AIK har ju värvat två yttrar i år, plus Ishizaki förra året.
Eliasson är ju vänsterfotad, borde vilja spela för ha chans på OS och hade nog lyckats bra i ÖSK. Ett lån med köpoption hade varit perfekt :D
Annons: