/fotboll/osk/forum/7996.aspx/fotboll/osk/forum/7996.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tilly_79
2007-06-29 15:10

SvFF kommer inte göra ett smack med IFK
IFK Göteborg Cliff
2007-06-29 15:09
Karl Gerhard

Du låter väldigt bitter?vad e det som tynger dig?
IFK Göteborg Cliff
2007-06-29 15:09
Underbart,eller hur "erikbe"? Nu fick vi ett kvitto på att vi inte har gjort nåt fel,till skillnad från vad örebro gjorde,men de fick ju sitt straff också,helt rätt enligt mig:)
Djurgården Karl Gerhard
2007-06-29 14:56
Nu väntar vi och ser vad SvFF gör åt IFK Skattefusk nu när två av personerna fällts. Jag gissar på att ingenting händer, vad tror ni? Det är tragiskt att det ska vara skillnad på klubbar och klubbar.
Kul att ni är tillbaka i Allsvenska iaf. Nu är det bara Norrköping som ska upp också!
Pissa på SvFF!
Örebro Mattias69
2007-06-29 14:53
Romano// Det FINNS en resegrupp inom Kubanerna, undertecknad ingår i den.

Och jag kan väl hålla med dej om att vi inte riktigt har fått ut budskapet på samma fina sätt som mot Gefle. Men det har också gått lite troll i maskineriet så att säga. Det har varit arbete, flytt etc. för många i resegruppen och då har man inte kunnat vara så engagerad som man önskar.

Inför AIK-resan var jag i kontakt med ÖSK och blev lovad en reklam-banner på officiella sida. Det stannade vid ett fint löfte. Så vi jobbar lite grann i motvind.

Info om Halmstadsresan kommer att komma ut snarast och förhoppningsvis kommer biljetterna att släppas till försäljning på måndag. Vad det gäller antalet anmälda till resorna har informationen från Biljettbutiken varit dålig, det är vi medvetna om och kommer att göra allt vi kan för att det ska uppdateras information oftare, just för att peppa andra.

Men i slutändan är det ändå fansen som avgör om det blir resor eller inte. Under våren var det nästan liksom trendigt att åka snett och det fanns till och med dom som hetsade andra till att haka på trenden. Och att i ett sånt läge använda all sin fritid till att få bra bortaresor känns inte så motiverande!
Örebro Mittåt
2007-06-29 14:14
Lagrell spinner nog som en katt. De har ju dömts för bland annat trolöshet mot huvudman (dvs. IFK Göteborg). Det var i alla fall en av åtalspunkterna.
Örebro Mittåt
2007-06-29 14:13
...år...
Örebro Ståhl
Medan Mats Persson och Jan Nilsson får ett år var.

Undrar hur licensnämnden hanterar detta...
Örebro Mittåt
Ett var i finkan för Persson och Nilsson.
Örebro Ståhl
2007-06-29 14:08
Selacovic verkar inte hamna i finkan...
Örebro Vadfd
2007-06-29 13:47
Han är ju ändå 36 år gammal så skulle inte vara helt omöjligt att få se honom lira i allsvenskan :D
Örebro Vadfd
Han är ju ändå 36 år gammal så skulle inte vara helt omöjligt att få se honom lira i allsvenskan :D
Örebro Vadfd
Örebro Vadfd
2007-06-29 13:45
Fabien Barthez är klubblös. Något för ÖSK? Bajen lyckades ju knyta till sig Kingson
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-29 13:20
Aspen//Är du full??Hur stavar du i dag?
Örebro Aspen
2007-06-29 13:13
Ämne: Men herregud Axén, h....
Djuren sade efter matchen att ÖSK:arna tog slut med 30 minuter kvar på matchen. Med 11 man menade djuren att man fått ett övertag som skulle resulterat i mål. Det var nog det Axen tänkte på.
Sopppatorsken hos vissa ÖSK:are tykte jag märktes tydligt. Tycket byterna komm för sent
Örebro Aspen
2007-06-29 13:07
Ämne: För övrigt: Tränaren....
Det vara av en annan orsak.
Örebro Mittåt
2007-06-29 13:02
Idag klockan två kommer domarna i IFK Göteborgs målet. Och då handlar det inte om fotbollsmål. Möjligen om självmål.
2007-06-29 12:57
SJÄLV ska det stå.
2007-06-29 12:51
Ämne: Filip som skriver &q....
Skriv krönikor sjålv då för helvete eller sluta läs dom,kom inte och klaga på nån annan om du inte kan göra det bättre själv.
Örebro Klas ÖSK
2007-06-29 12:41
Plingu/

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B6nika
"Krönika" är inte per automatik synonymt med att det ska vara underhållande. Man kan krönikera om ond bråd död utan att behöva lägga in ett endaste skämt.

För övrigt är "underhållande" ett subjektivt begrepp. Om du inte gillar en viss skribents stil är det ju bara att hoppa över dennes alster. (Därmed inte sagt att kritik och feedback är ovälkomment men kan ju vara lite nyanserad och användbar).
Särskilt som det är gratis att läsa här och de som skriver gör det ideellt och för att de vill och har modet att dela med sig av sitt skrivande.

Kvalitén varierar självklart, redaktionen och gästkrönikörerna är ju trots allt glada amatörer. Man kan även se att en del utveclar sig som skribenter över tid, att bli en bra krönikör/matchreportageförfattare/whatever är inte busenkelt.
2007-06-29 12:33
Ämne: Sektion-e-redaktione....
Bra krönika,kanske dags att inhandla en Fjällrävenjacka,hehe.
Örebro 1908
2007-06-29 12:31
Sektion-e-redaktionen har legat på latsidan på senare tid... Sorry!

Nu slår vi dock till med en lååååång artikel där vi intervjuar ett par av killarna bakom countylads.com - en av de mest ansedda hemsidorna när det gäller casualkultur.

Vi snackar fotboll, kläder och en del våldsamheter.

Håll till godo!

Obs! Vi förspråkar inte våld i någon form. Obs!
Länktips: www.sektion-e.se
2007-06-29 12:18
Ämne: Ämne: Är det ....
Ishallen.
Örebro twilightzone
2007-06-29 12:13
Ämne: Är det tänkt att bor....
Japp det är tänkt att det ska bli något liknande troligtvis...den kanske även kommer att byggas ihop med något annat hus/arena!!
är det någon som vet mer vad det är dom ska bygga ihop??
Örebro Romano
2007-06-29 11:58
ÖSK kanske ska bege sig till Ervalla och kolla spelare, eller tränare?
Dom verkar ju gå som tåget genom divisionerna.

Å nu har jag varit rolig ;-)
Örebro Romano
2007-06-29 11:56
Ämne: Ämne: Resor? ....
Mattias69:

Tack det låter bra.

En annan fundering just resandet för oss ÖSK:are som vill åka i grupp. Finns det en resegrupp i KUBANERNA? Om det gör det så vore det ju roligt och jag tror det skulle lock fler intresserade, om ni gör som ni gjorde mot Gefle.
Direkt efter en bortamatch så informerar ni tex HÄR om att ny resa är på G till nästa bortamatch. Kostnad osv.
Men också att ni regelbundet uppdaterar antalet anmälda, då blir det lite mer spännande och antagligen mer lockande!?
Örebro Bastard on Parade
2007-06-29 11:39
För övrigt: Tränaren, sportchefen och styrelseledamoten från ÖSK Elitfotboll AB alternativt representant från spelarinvest(?) är på plats när Forward besegrar Skiljebo. Vart är spekulationerna? Den löjliga säsongen är ju här! Är Klingberg på väg tillbaka? Ska Markus Gustavsson ersätta Haginge som blir proffs i England eller ska Jiloan äntligen värvas? Eller ångrar man bara att man inte gjorde tillräckligt mycket för att knyta till sig Johansson?
Örebro Bastard on Parade
2007-06-29 11:33
Plingu//

Alla krönikor ska inte vara underhållande på det sätt som du efterlyser. Jag tycker Fille gör sina krönikor bra och tycker de är läsvärda.

Angående Nordin sade ju Patrick redan när han värvades att det skulle dröja innan han får chansen eftersom han låg efter med den fysiska träningen. Det verkar som att han har kommit ikapp en hel del och kommer förmodligen få hoppa in tidigare i matcherna framöver.
Örebro Plingu
2007-06-29 11:29
Bastard on Parade/

Ja men det är inte hans åsikter jag reagerar på utan på _hur_ han framför dem. En "krönikör"(skrattar igen, for real) ska skriva på ett underhållande sätt... Det gör inte herr Filip.

För det andra undrar jag varför inte Walker ger mer speltid åt Nordin ? JAg vet att bara Nordin får speltid och självförtroende(vilket han har mycket av men inte nog) så kommer han bli en viktig kugge i startelvan. Han har den effekten, han är den typen av spelare som tar på sig ansvaret att något händer.
Annons: