/fotboll/osk/forum/7995.aspx/fotboll/osk/forum/7995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2007-06-26 13:28
Västra var inte så packat som det kunde ha varit, det fanns flera luckor längre upp.

Man MÅSTE märka utgångarna från läktaren det var ett helvete att hitta dom.Häng pilar i taket eller vad fan som helst, folk gick som yra hönor.

Wikström var VÄLDIGT stabil och imponerade.

Nordin tillför laget spelglädje och ettrig anfallsfotboll....och kan lätt bli en publikfavorit av rang.

Weggen SUVERÄN.

JP borde ha bytts mycket tidigare, han var väldigt ängslig i passningarna och tröttnade ordentligt mot slutet med många felpass till följd.

Riddez riktigt bra. Föll många gånger och stod upp sekunden efter och vann bollen. Lite för många skitpass dyker dock upp.

Näfver får skaffa solskärm till nästa match, kanske behöver fler spelare det också.

Som jag sagt tidigare Nedim väger lätt i närkamperna.

Anttonen behövs på backplats men jag saknar honom likväl i anfallet.

Larsen kommer bort när spelet inte är i mitten utan mest på kanterna och som igår när laget slår för många höjdbollar i passningsspelet.

"Kubanerna" ganska kassa, behöver någon mer klackledare som avlastar. Många av de äldre ramsorna körs inte längre och kanske lite för många av de nya, där några inte satt sig.

Sektion E var lite lamslagna igår.....också.

ps Ropen skalla MER Nordin till folket!!!!!
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-06-26 13:25
Ämne: Ämne: riktigt....
nehe så han förvalta inte sina chanser? han dominera så fort han fick chansen och så gjorde han mål också. tex mot mjällby hemma när han kom in o gjorde 2 mål o ösk vann med 2-1. det kallar jag att förvalta sina chanser. det var samma med rubarth. han var avbytare i ösk och var bra när han kom in. då släppte ösk honom till aik och nu är han stjärna i gnaget.
Örebro Gäddhäng
2007-06-26 13:22
Ämne: Ämne: En fråg....
Man kan väl handla en hel del nere på BA vid match vill jag minnas.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-26 13:20
Ämne: riktigt bra spel i 1....
Emra fick chanser men förvalta dom inte,klubbytet gjorde honom gott,han behövde tydligen miljöombyte det märks nu.
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-06-26 13:01
riktigt bra spel i 1a igår men att det ska vara så svårt att sätta bollen ;( sen tkr jag att man ska kasta in nordin tidigare. när han kom in hände det plötsligt saker, men det är ju som vanligt, patrick walker satsar hellre på sina söner o tex fredrik samuelsson. då vinner man inga matcher. nu visar det sig hur smart det var att släppa emra också, han öser in mål o är mkt tongivande i hbk. smart patrick!
Örebro Tilly_79
2007-06-26 12:42
Att det ska vara så svårt att göra mål ://

Riddez var otroligt bra igår, spelar med stort hjärta!
Varför gnäller NA på Rodevåg, tycker han var en av dom bättre i Ösk..?
Örebro Sekt. E
2007-06-26 11:18
Sherman / Visst är det så, det går säkert att hålla en hyfsad matta ganska länge. Men hos oss var det svårt eftersom gamla betonläktaren skymde solen för mycket under våren. Antar att det är lättare hos er som har löparbanor mellan planen och läktarna. Mer sol där helt enkelt. För övrigt, tack för ett sansat och bra inlägg.
Djurgården Sherman
2007-06-26 11:10
Adios: Vår matta är det iofs inga större problem med, förutom möjligtvis i april vissa år. Kan vi så borde väl ni kunna?

Jag vet inte, man blir lite trött på hela konstgräsdiskussionen. Jag tycker det är trist att vi ska behöva ha det, men med vår klimatverklighet så är det väl inte så konstigt. Vem vet, med hjälp av vår vän växthuseffekten kanske alla spelar på naturgräs om 20 år?

Visst kan det vara så att konstgräset blir en tillflykt för ett lag som inte spelar bra, eller kanske snarare en undanflykt. "Vårt spel funkade inte idag, det måste bero på underlaget". Tvärtom är det väl så att konstgräset borde främja spel längs marken, och det såg vi inte mycket av från bortalaget igår. Början på andra halvlek såg lovande ut, men sen kom en (huvudlös) utvisning och förstörde de positiva intentionerna.

På det stora hela tycker jag absolut att hemmalaget var det bättre gänget, eller kanske det mindre dåliga. Med vassare anfallare och medföljande avslut så borde ÖSK ha vunnit igår - de flesta skott gick rakt på Dembo, som faktiskt gjorde en väldigt bra match, det tackar vi för. Angående skott på mål så får det väl ändå anses mer positivt att skjuta rätt på målvakten än att inte skjuta alls. Att inte ha ett enda skott på mål på 90 minuter är inget annat än pinsamt.

I övrigt en trevlig eftermiddag och kväll i Örebro. Fint väder, vackra omgivningar nere vid Slottet, lite tillhörande gnabb med lokalbefolkningen på läktarna. Ni vet väl att ni är lika välkomna till Stockholm i höst? Jag lovar, så länge man inte ställer sig och skriker motståndarramsor mitt i klacken så är det INTE förenat med dödsfara att ta sig till Stadion. Väl mött!
Örebro Gohan
2007-06-26 11:02
Ämne: En fråga:

Kan man....
Intersport säljer vissa saker annars går det nog bra att köpa på ösks kansli
Örebro Mittåt
2007-06-26 10:59
Pysen har nog rätt i att snart har vi en konstgräsallsvenska. Norrköping som redan verkar mer eller mindre klara för uppflyttning kommer av allt att döma att lägga en sådan då Idrottsparken får sin make-over. Giffarna i Sundsvall, som nog också går upp, har redan ett och mycket lutar väl åt att det blir den typen av underlag i Halmstad också.

Jämförelserna med förhållandena i Premier League är direkt missvisande. Det handlar inte om vad som är möjligt utan om vad som är ekonomiskt möjligt. I England har man tack vare de enorma pengar som pumpas in i tack vare TV-rättigheterna helt andra förutsättningar.
Optimo_Kun
2007-06-26 10:59
ÖSK-Karl du kan komma tillbaka och snacka när eran klack låter lika mycket som våran eller mer. Igår så var väl matchen mellan klackarna: 0-8 till oss.
Örebro Adios
2007-06-26 10:58
En fråga:

Kan man köpa produkterna i ÖSK:s webshop över disk någonstans? Kompisen har just fått en liten flicka, och en ÖSK-panda blir en alldeles förträfflig present, men det känns ju lite onödigt med postorder när man bor i Örebro.

Någon som vet?
Örebro Adios
2007-06-26 10:54
Ska man behöva ta den här diskussionen med varenda lag som själva huserar på en kritad risodling. Någon påpekar att PL spelas på naturgräs, trots vintriga förhållanden i England. Hur många gubbar går det åt för att hålla planerna i spelbart skick? Förmodligen fler än hela ÖSKs administrativa stab...
Örebro Sekt. E
2007-06-26 10:42
Pysen / Det märks i en stad av Örebros storlek när det kommer 1500 supportrar. Men jag tror inte att det var några större problem med våldsamheter alls. Vilket är bra såklart.

Visst, konstgräs inte är inte som riktigt gräs. Det är inte riktigt gräs. Däremot är det ett fullgott alternativ för klubbar som oss, som ser fördelarna med en jämn matta året om istället för bara tre månader om året. För vår del har spelet blivit klart mer markbundet sedan vi fick en bra matta.
2007-06-26 10:41
Ämne: Sekt E// Ok det var ....
Satt på en uteservering på stan och såg inte ett enda bråk eller tillstymmelse till bråk.
Djurgården Pysen
2007-06-26 10:31
Sekt E// Ok det var ju skönt att inga skämde ut sig genom bråk igår iallafall. Det låter på vissa Örebroare här på forumet som om hela stan blev stormad av Djurgårdare igår.

Konstgräs ska bort. ALLA som inte har konstgräs (och som är tvungna att gilla det) vill ha bort det. ALLA är överens om att det blir en helt annan sorts fotboll på konstgräs. Och sen kommer ni med argument om att bollen inte studsar rättvist på riktigt gräs. Jo visst men då kanske man skulle börja spela hockey på plastunderlag också så att inga spår gör att pucken studsar snett.

Det blir en helt annan sorts fotboll på konstgräs och det kan ingen säga något annat om. Jag bor själv i närheten av en generations 3 eller 4 konstgräsmatta och det är ju jättemysigt att spela på men det är inte som riktigt gräs. Det kan INGEN komma och säga. Om vi ska uppnå full rättvisa kan vi ju införa kameror för offside och målsituationer också.

Om man kan ta hand om gräsmattorna i england under vintern där det regnar, är frost, snöar och spelas ungefär dubbelt så många matcher som i sverige så ska väl vi också klara av det på sommaren. Problemet är väl att man släpper in monstertruckar och friidrott på fotbollsarenorna vilket förstör det riktiga gräset.
Örebro Sekt. E
2007-06-26 10:23
Pysen / Jag såg inte ett enda bråk. Däremot en massa landsortsdjurgårdare på en kortsida. Lägg för övrigt ner det där om mattan. Den är bra.
Djurgården Pysen
2007-06-26 10:17
hmmm jag var tyvärr tvungen att stanna kvar i stockholm igår pga jobb MEN var det en massa bråk runt matchen? Det låter så på er Örebroare som om en massa huliganer från något ni kallar fjollträsk skulle varit och hälsat på. Har ni också gått på myten genom att följa aftonbladet och expressen som bibeln?

När ska ni plantera riktigt gräs igen då? UEFA måste ju göra något och förbjuda detta djävulens påfund som kallas konstgräs. Det blir en helt annan sorts fotboll när det inte är riktigt gräs. Kanske kan ni starta en egen allsvenska? Konstgräsallsvenskan? Den kan få samma stora status som inomhus SM!
Örebro Bässerwisser
2007-06-26 10:10
//Gohan
Jo men Problemet var att många andra haka på, det var inte bara en snubbe.
Örebro Gohan
2007-06-26 09:55
Ämne: Skillnaden mellan en....
Står i klacken varje match och han som gjorde ap ljuden har jag aldrig sett förut. Man kan inte skylla allt som händer på läktaren på kubanerna
2007-06-26 09:25
Ämne: Angående klackdiskus....
Håller med,satt på Sektion E för första gången efter att ha stått i klacken förut,igår såg jag hur liten kärnan i klacken är,synd att det är på det viset.
Örebro Sekt. E
2007-06-26 09:19
Andreas C3 / Varför håller man på dif om man kommer från Örebro ja... förmodligen för att man är lite osäker och försöker hitta tuffhet i en stor klack. Det är ju ofta storstadsanhängarnas argument att de är fräna jäklar. Synd men det vänder framöver. Support your locals.
Örebro Andreas C3
2007-06-26 08:57
Angående klackdiskussioner: klackmatchen vanns med råge av kaminerna igår. Både röstmässigt och antalsmässigt. Att de skulle varit färre köper jag inte. Såg bara en kärna centralt på ÖSK-sidan som deltog aktivt i klacken. Bara för att man står på den sidan är man inte med i klacken.

Det mest tragiska är ändå att säkert hälften av DIF-klacken bestog av Örebroare. Varfrör börjar man hålla på DIF om man kommer från Örebro? En gåta för mig!
Örebro Andreas C3
2007-06-26 08:50
Kolla här: http://www.na.se/sporten/fotboll/inspark/betyg/index.asp?intMatchID=1&strFeedback=ok

Pajasbetyg av läsarna varenda gång!
2007-06-26 08:46
Håller med Gäddhäng.
Örebro Sekt. E
2007-06-26 08:31
Tassad/ Antar att du förstår att vi inte är nöjda med oavgjort mot er igår, om du såg matchen.
Örebro Gäddhäng
2007-06-26 07:30
Det var värst va hårda ord som kastas ikring..

Tassad://
Med alla våra målchanser igår så e iaf inte jag riktigt nöjd med en poäng.

Järnkaminen://
Vi är STOLTA över att tillhöra "bonnförsamlingen" ÖSK, Och det e ta mig faen inte bara här det gnälls över dommarbeslut och div tilltag av motspelarna.

Var inte så bittra över enpoängarn.. Ni lyckas säkert ta en trea nån annan gång.

Elfsborg howlin wolf
2007-06-26 07:12
Tycker att mitt inlägg från 2007-06-25 22:56:05 är läsvärt! Nästan en profetia av vad djurgårdstränaren sedermera sa!
2007-06-26 06:47
Självklart så väljer man naturgräs om man fick välja.
Djurgården Tassad
2007-06-26 06:19
Lilla Ösk-Karl

Är du inte nöjd med att ni lyckas få 1 poäng igår? ÖSK är inte bättre än vad deras placering i tabellen visar. Att du sedan har sådan ångest för att du bor i liten landsortsstad som Örebro är bara att beklaga. Men nu till det med er fantastiska klack enligt dig. Var på matchen igår och stod på den nya läktaren och det säger jag att så fort domaren dömde något som gick Ösk emot så var det många råa inlägg. Flaskor som kastades in bakom målet etc. Fotbollskunnandet var ganska lågt. Du skall inte kasta så mycket skit på andra klackar,vet inte om du var med upp till Gävle eller om du satt hemma och gnällde,men vad jag vet så var er klackledare ganska radarstyrd vid det tillfället.Försök nu istället att få ordning på er Fotboll och skit i andra så kanske vi mötts igen nästa år i Örebro.
Annons: