/fotboll/osk/forum/7988.aspx/fotboll/osk/forum/7988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2007-06-26 21:37
Ämne: Ämne: Uppenba....
Om du inte har lagt märke till det än så anmärker jag på hur smaklöst det är att bara byta lag sådär. Då har åldern i fråga mindre betydelse.

Lägger till min startelva mot Kalmar så att inlägget blir någorlunda relevant:

PeWe
PaAn, MaWi, PaHa, JoRi
NoGe, FrNo, LaLa, KrNä
NeHa, StRo
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:36
Ämne: Tror knappast Ösk fö....
jag håller inte på två lag, jag sa att jag har lite hjärt kvar för ÖSK eftersom jag bor i örebro och är uppväxt med alla gammla stjärnor, men att jag skulle hålla på ÖSK, inte en chans, titta på mina tidagere inlägg från i början av säsongen...
Örebro One¨touch
2007-06-26 21:35
Ska det vara en trist mellansäsong där målsättningen är att "etablera laget i AS"?

Finns det inga resurser för förstärkningar (både för köp och därefter den löpande kostnaden för spelaren)?

Mot DIF senast borde bytena skett mycket tidigare. Men de skedde inte. Varför?

Jo, därför att startelvan är så pass mycket starkare än vad som kan bytas in från bänken.

En långsam dansk som inte kommer någonstans.
En alltmer nerkörd Näfver som stoppade upp flera tänkbara anfall.. (för övrigt är Näfvers filmningar tråkiga att se för en ÖSK-supporter).
En oinspirerad Halilovic som såg ut att ha tankarna på annat än mål och fotboll.

Även om man inte håller med om ovanstående kan man väl inte förneka att ÖSK-spelet efter utvisningen gick i stå, och det rejält.

Då behöver laget få in nya fräscha ben på mittfältet eller i anfallet.

Jag hade i det läget bytt ut Näfver och Halilovic. Bytt in Nordin på innermitten och skickat ut Larsen på vänsterkanten.
Lyft upp Joppe på topp och låtit Jeffs ta högermitten.

Jo jag vet att inte Jeffs satt på bänken.

Jag började inlägget med att surra om förstärkningar...
Antingen fiskar vi upp någon virvelvind till högermitten, eller så låter vi Anttonen lira där och värvar istället en högerback.

Till sist... Spelar Joppe från start bör han slå hörnorna. Han har ett underbart tillslag, och det är för mig en gåta varför inte karln för förtroendet vid hörnflaggan.
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:34
fiedler// Man kan inte hålla på två lag..det är som att hålla på sverige och danmark. uppenbarligen verkar du bara ställa till bråk här.så jag skulle bara bara ''uppmana dig till ditt lags fans''
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:32
Eller vill du ta det tsm med dom andra pojkarna?
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:31
Ämne: Tror knappast Ösk fö....
påtal om pojkar, jämför du Järnkaminernas medelålder med, kubanernas, dessutom börjar diskutionen urarta, jag har fortfarande hjärta för ÖSK men man måsste vara realistisk, dessutom går du gång på gång in i diskutioner som inte har med fotboll att göra...
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:29
Ämne: Uppenbarligen så var....
Man är alldrig för ung för att fatta tycke för något... men ja fattar inte vad som är problemet med dig, du sitter fortfarande och säger att en 11-åring kan lika mycket om fotboll som en vuxen människa?
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:27
Tror knappast Ösk förlorade för att de hade straff sitatuionen i tankarna hela tiden.men stick över till djurgårdens forum nu och skriv (med de andra pojkarna :)
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:26
Ämne: du växte väl upp med....
jo dom var riktigt fotbollskuniga dom, när jag och min lillebror diskuterade förra omgången tyckte dom att vi var fotbollsnördar, frågade man om vilket lag dom höll på var det sportklubben...
Örebro go_osk
2007-06-26 21:25
Uppenbarligen så var du tillräckligt gammal för att fatta tycke för ett lag. Om man sedan mot förmodan byter lag så är gränsen passerad sedan länge.

En stad, ett lag – Örebro SK

Även om jag är bosatt i den kungliga hufvudstaden:-)
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:24
Ämne: fiedler/ 2-0 mot hel....
det hade dom säkert, det säger jag ingenting om men skylla att ett lag tappar en o1-ledning till en 4-1 förlust på en utebliven straff och att spelarna fokuserade resterande 70min på "straffsitatioen" känns otroligt opproffisionelt...
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:22
du växte väl upp med öskare i din skola?
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:21
Ämne: Ämne: Ämne....
lägg märke till åldern? 11:a, du påstar alltså indirekt att en 11-åring är lika begåvad som en vuxen när det gäller fotboll?
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:21
fiedler/ 2-0 mot helsingborg (helsingborg buas ut) och baxter ligger nära sparken.självklart att 2-0 skulle sitta i hjärnan på HIF.hade ösk fått 2-0 då hade hif förlorat.lovar
Örebro go_osk
2007-06-26 21:19
Ämne: Ämne: Har int....
Okej om din far är gårdare, men är du själv en supporter som vänder kappan efter vinden? Ena året sitter du och buar ut det lag som du nästa år kallar stolthet. Jag får inte riktigt ihop det resonemanget.
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:17
Ämne: Fiedler //måste bara....
Nog faan var det straff alltid men så mycket ska det inte påverka... endå?
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:16
Ämne: Var det bara jag som....
Så bedrövlig var han inte, han skapade ÖSKs bästa chans till vinst, utvisningen på Lance Davids, Remember?

Skämt åssido...
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:15
Fiedler //måste bara kommentera om din kommentar mot helsingborg. Ösk ledde med 1-0 och får friläge en SOLKLAR straff (om du sett det skulle hållt med oss,till och med en halvblind gubbe skulle se att de var straff) hade Ösk fått straffen (och satt den) då hade de vart 2-0 och en solklar vinst..nu blev den inte så .och ösk blev utspelade..
Örebro in med Boniek
2007-06-26 21:12
Var det bara jag som tyckte att Larsen var bedrövlig igår?
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:11
Ämne: Har inte följt disku....
Min far som är född i enköping och som har bott i Stockholm har sedan jag var liten palt i vagnen hållt på Djurgården, räcker det?
Örebro BabyKladde
2007-06-26 21:10
Fiedler:
mycket trevligt att höra! ^^.
Örebro Fiedler
2007-06-26 21:10
Ämne: Det där är en helt a....
Jag har hjärta för ÖSK men mitt riktiga hjärta tillhör Stockholms Stolthet, men det är klart, ÖSK finns någonstans därinne, man glömmer ju alldrig när man själv som 11-åring satt på nya läktaren och buade ut kim källström(en spelare som jag nu avgudar) efter att denne fått en viss Paul Oyouga utvisad...?
Andra gammla godingar är ju; Per Gawelin, Jonas Pelgander, Thomas Andersson, Boniventuri"Boniek"Maruti, Johan Paulsso/en(kommer inte ihåg stavningen, Mikael Steen eller Målvaktsfantomerna, Anders Karlsson och John Alvbåge, Den skallige vänsterbacken Mikael Danielsson eller varför inte Gustav Andersson?
Örebro BabyKladde
2007-06-26 21:08
Har inte följt diskussionen noggrant..
..men det som vill sägas är att varför man ska heja på ett annat lag än den stad man är uppväxt i.. visst om man är uppväxt i en stad och håller på dess lag och sen kanske studerar i en helt annan stad, då är det annorlunda.. men att födas i en stad men hålla på en annan stad man itne har någon anknytning till är ju fundersamt..
men är väl mycket framgångssupportrar i dagens samhälle idag tyvärr.. så ser jag det!

BP ligger kvar på 6 poäng efter 11:e omgången nu!
Djurgården zorro1
2007-06-26 21:07
Ropesin

Jag har svårt att förstå hur mycket man begär av vissa spelare.

Om Riddez domderar planen fullständigt finns fortfarande något att klaga på?
Det är helt otroligt och ger liv åt "gnällbälte"myten"".
Att vara med i så mycket anfallsspel som Riddez är och skapa så mycket som han gör bör icke belönas med gnäll från oss fans. Helt otroligt som sagt!
Titta igenom matchen än en gång och se hur mycket killen springer upp och ned.

Jag är en sann optimist dock och hoppas att den nya generationen för med sig lite optimism och positivitet.

Heja ÖSK!

Stort plus till Westman också som har vart helt fenomenal i sitt spel han med.

Örebro Ropesin
2007-06-26 21:00
Det där är en helt annat jämförelse, ytterst tveksamt om du hade hållt på United ifall du till exempel bodde i Birmingham eller London. Det finns ÖSK-supportrar i Stockholm, men jag är rätt säker på att dom flesta av dom är uppvuxna i Örebro. Väldigt tveksamt om det finns personer som är födda och uppväxta i Stockholm som håller på svartvitt. Att några håller på andra lag får man väl räkna med, men vi pratar inte om "några" här, det är väldiga många, alldeles för många.
Örebro Fiedler
2007-06-26 20:51
Ämne: Varför håller Örebro....
Jag bor i Örebro och håller på Machester United, håller jag på fel lag då?

Eller varför inte statusera ett ännu bättre exempel, ifall man bor i STHLM och håller på ÖSK, stöder man även då fel lag och måste alla småstäder verkligen stå upp för sig själva exakt hela tiden?
Örebro Ropesin
2007-06-26 20:33
Ämne: Har alltid tyckt det....
Tror inte det är felräknat på något sätt. NA.se hade ju någon webb-tv-inslag om det om jag inte minns fel? Hur som helst, gårdagens siffra borde stämma ganska bra, det var mycket folk, men inte helt fullt.
Djurgården Puskas.
2007-06-26 20:25
Har alltid tyckt det varit lite mysko med publiksiffror på "Eyravallen". Minns när jag arbetade mycket med JK.nu och ringde till ÖSK:s kansli för att få besked hur många som gick in på insläppen till vår kortsida. Jag kunde ALDRIG få ett rakt svar. De siffror jag väl fick var absurda.

Sen undrar jag hur man kunde presentera publiksiffran - på tv -(efter ca 35-40 min) i första halvlek. Extremt snabbt sammanräknat, eller kör dom bara uppskattningar?
Örebro Ropesin
2007-06-26 20:16
Varför håller Örebroare på Stockholmslag? Det är en fråga jag har ställt mig många gånger och inte minst efter gårdagen. Jag är ganska säker på att minst en tredjedel av personerna i DIF:s klack var Örebroare. Det är något som faktiskt gör mig riktigt förbannad. Vi har ett allsvenskt lag i Örebro, varför håller man då på Djurgården, Hammarby eller AIK? Känns som att många tycker att det är coolt att beblanda sig med dom dryga Stockholmarna.

Det finns inga Örebroare som håller på typ Trelleborg, Kalmar eller Helsingborg? Så varför just Stockholmslagen och varför inte Örebro? Igår var det många Örebroare som stod i klacken och skrek, problemet är att många fler än hälften stod i fel klack. Kapaciteten till en riktigt stor klack finns i denna stad, men tyvärr håller alldeles för många på helt fel lag.

Måste till sist hålla med fiedler angående Joel Riddez. Igår var han riktigt bra i försvaret, dock inte med i anfallen tillräckligt mycket.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-26 19:46
Ett sista inlägg till konstgräsdebatten.

Supportrar till lag som spelar på naturgräs klagar ofta på att t ex konstgräsplanen i Gävle inte är lik den i Borås. Som ett argument för att konstgräset inte är bra säger man att den inte är likadan överallt.

Någon som har en bakgrund som fotbollsspelare?

Jag gick runt på tre par fotbollsskor när jag spelade. Anledningen till detta var att underlaget varierar otroligt mycket. Det finns hårda gräsplaner som sliter på knäna och där bollen studsar konstigt. Det finns mjuka planer som är relativt sköna att spela på men gissa om det sliter på kroppen?!

Sedan har vi jämna, fina gräsplaner. Sådana planer vill man naturligtvis spela på, men som liten knatte så fick man ju aldrig den möjligheten förutom när man hoppade över något stängsel ibland med grabbarna.

Hur som helst. Konstgräs är ett utmärkt alternativ till ojämna planer som är svåra att sköta. Vill man ha bra träningsförutsättningar är det ett ännu bättre alternativ!

I år har gräsplanerna varit väldigt bra men vi får inte glömma att så sent som förra året var de katastrofalt dåliga ganska lång in på säsongen. Det är tillfälligheter, vi rår inte för vädret och alla föreningar har inte resurserna eller förutsättningarna som krävs för att hålla en bra gräsplan under hela säsongen. Då tycker jag att konstgräs är ett bättre alternativ. Man har en bra, jämn plan som inte sliter på kroppen mer än en gräsplan.

Sedan kan man ju själv bestämma hur man vill sköta den. Gefle vill t ex ha ett långsamt spel och vattnar inte planen. Det är deras val och absolut inte konstgräsets fel. Elfsborg vattnar deras plan väldigt ofta för att få upp ett snabbare spel. Det verkar som att deras konstgräs har slitits ut en del och jag vet inte om det beror på skötseln eller ej.

Det är ju bara naturligt att man anpassar den egna planen efter det spel som passar ens egna lag bäst. Detta gäller även Malmö, Djurgården, AIK och alla andra lag.
Annons: