/fotboll/osk/forum/7980.aspx/fotboll/osk/forum/7980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jocke.
2007-07-03 08:44
Nu när det inte finns så mycket annat att göra så här på morgonen när det är lugnt på jobbet så kan jag ju passa på att göra en liten utvärdering av samtliga ösk-spelare i gårdagens match;

Westman - fruktansvärt stabil och kan inte lastas för något av målen. Tycker att han höjt sig många snäpp i år. Säkerheten själv, kommer göra mycket viktiga räddningar för oss!

Antonnen - glänste inte, men gjorde inte bort sig nämnvärt heller. Tycker det är kul när NA i sitt spelarbetyg alternerar mellan kommentarerna, "Trivs mycket bra i sin nya roll som högerback" och "Syns att han inte riktigt trivs i sin nya roll som högerback". Antonnen är bra både offensivt och defensivt tycker jag.

Haginge - gör sällan en dålig match, inte heller igår även om han kom på efterkälken vid Aris mål. Men han är ruskigt stabil och kan bli hur bra som helst!

Wikström - blir jag allt mer besviken på. Tycker inte att han har varit bra alls de sista matcherna han spelat. Alldeles för seg, inte så bra som man kan tro i luftduellerna och så sjukt dålig på att försöka göra osynliga "tjuvknep" - han är oerhört synlig när han håller i en motståndare, vilket oftast resulterar i frispark mot oss. Tycker det var konstigt att inte Walker satsade på Holgersson igår när vi hade två snabba anfallare emot oss.

Riddez - alltid säker, även om han inte gjorde en av sina bättre matcher igår så kan man ändå alltid lita på att han inte gjorde bort sig. Han tappade markeringen vid 2-0 målet - okej, men det kändes inte som att vi skulle kvitterat ändå, och dessutom vet man att han har höjt sin lägstanivå många snäpp, så han kommer igen och gör en riktigt bra match igen i nästa omgång.

Näfver - Hade inte en av sina bättre dagar, men försökte ändå några gånger och det ska han ha en eloge för. Men som hela mittfältet så är det alldeles för många felpass, skärpning! Att han spelar vidare efter skadan tycker jag är ett grovt tjänstefel, han kunde ju knappt gå - amatörmässigt av lagledningen.

Nordback - osynlig, vilket han ofta kan vara trots att han gör en bra match. Precis som med flera andra i laget så gör det mig inte så mycket om han gör en lite sämre match, han är så pass jämn ändå och har inte många plumpar i protokollet på en säsong. Han betyder mycket, kämpar och sliter, men skulle vara kul om han kunde bli bättre på det offensiva, konstruktiva spelet också.

Larsen - underkänd, för andra matchen i rad. Jag vet inte vad som hänt med honom men han är fjärran ifrån den han var för ett par år sedan. Så sjuuuuukt seg, slår bort alldeles för mycket bollar, går in till 70% i närkamperna och ser knappt tänd eller inspirerad ut. Det är nog dags att fundera på att göra något åt mittfältet snart om inte Larsen höjer sig, vi måste ha in någon som kan styra spelet och fördela bollar - just det som Larsen var grym på förrut.

Pettersson - Blek igår, väldigt blek. I många situationer syns det att han är väldigt grön och orutinerad. Slår bort mycket bollar också och hamnar ofta fel i positionerna. Men jag tror fortfarande på honom. Han löper mycket och har visat att när han är i form betyder han mycket för det offensiva spelet.

Nedim - inte bra alls. Inget riktigt klipp i steget och glöden, passionen verkar saknas. Sen tror inte jag att han trivs det minsta med det spelet som ösk spelade igår - långbollar. Han är ingen targetplayer. För att kunna utnyttja hans förmåga till max så MÅSTE mittfältet lägga genomskärare bakom försvararna. Det är då han är som bäst, och bara dom gör det så kommer målen rulla in ett efter ett.

Rodevåg - har höjt sig sen inledningen av säsongen tycker jag. Kämpar otroligt bra, och är väl lite mer target än Nedim iallafall. Men han känns ändå inte så farlig, även om det är han som skapat det mesta framåt de senaste matcherna.

Några andra funderingar;
- Varför slår vi bort så oerhört mycket lätta passningar? Det är pinsamt dåligt ibland.
- Varför är inte våra hörnor det minsta farliga? Jag kan inte minnas en enda hörna i år
Örebro Aspen
2007-07-03 08:36
Vi har en tunn trupp. Laget är dåligt coachat. Vad göra?
1) Ersätt Jeffs eller köp en returbiljett från Island.
2) Vi kan inte längre låta spelare helt ur form spela alla 90 minuter. Irlänsk envishet? Oförmåga att se alternativ? Dålig coaching!!
3) Skaffa en anfallare till eller sätt fart på migrationverket
Örebro Mattias69
2007-07-03 08:35
Ämne: Halmstad

Då ska v....
Jag antar att det är bortamatchen mot Halmstad den 16/7 du syftar på och då blir det bussresa á la Kubanerna. Info kommer att komma ut i dagarna, det går lite trögt så här i semestertider (tyvärr)
Örebro One¨touch
2007-07-03 07:54
Romano// Det räcker om du tar buss 12. Det är nämligen hemmamatch! ;-)

Brorzan// Jag förstår ditt resonemang kring Näfver. Men i hans fall tror jag inte det alltid är så lätt. Killen ligger ner och har ont ett par tre gånger per match. Han är den typ av (människa) spelare som alltid förstärker sin smärta för åskådarna. I sådana fall är det nog ibland svårt för tränare/läkare att avgöra statusen.

Övrigt// Vi kan nog nu slå fast att detta är Larsens sista säsong på den här nivån.

Sedan tillbaka till Näfver. Killen är ok, men vi måste komma ihåg att detta är hans första säsong i AS. Ibland lyser naiviteten igenom. Passningar som skulle gått hem i superettan är lästa av motståndarna innan de slås, skott som kunde skapat oreda i S1 liknar här mer en lätt sommarbris, inlägg som ...

Hoppas Näfver behåller fötterna på jorden och ger sig in i skiten. Skiten = stenhårt jobb på träning, med snabba pass, snabba tankar (ger snabba beslut), snabba platsförflyttningar. Träna skott och träna ännu mer. Det finns inga genvägar.

Samtidigt kan jag inte bestämma mig om jag ska skippa kritiken till ÖSK/laget/enskilda spelare?
Klubbledningen har deklarerat att man bygger för framtiden, och att man numera mättar munnen efter matsäcken. Då får vi finna oss i att förlora mot ett starkare Kalmar på bortaplan. Vi får finna oss i att bänken känns lika sexiga som bårbärarna för ett ÖSK-hjärta.
Vi får tungt acceptera måstematcher nu och då.

Baahhh..
Degerfors Bydirektörn
2007-07-03 07:52
Superettan närmar sig med stormsteg! Hehe Hehe
Örebro Gäddhäng
2007-07-03 07:27
Mitt i allt det negativa så tycker jag att Westman gjorde en bra insatts i målet!

Hur gick det för Näfver?
Örebro Romano
2007-07-03 06:53
Halmstad

Då ska vi mot västkusten och mäta våra krafter. Blir det buss ner till Halmstad?
Örebro rirobban
2007-07-03 03:21
Jag kom precis nyss hem från Kalmar. Det är som vanligt en fin liten stad där alla människor är mycket trevliga. Det kom ett antal till borta sektionen, men frågan är om alla var Örebroare!? Första halvlek var den sämsta ÖSK spelat den här säsongen hittills. Andra är bättre men knappast bra. Truppen är inte bred för fem öre och det behövs 2-3 nyförvärv känns det som. Nordin får åter igen ingen chans då han borde fått den.

Kalmar är för övrigt det bästa laget vi mött i år. Aris mål var mycket en målvaktstavla, i alla fall så som vi såg det... jag har dock inte gått igenom vad alla skrivit här eller sett några repriser (utom på storbildsskärmen i Kalmar) ännu.

Mot Halmstad måste vi ha 3 poäng för att få lite arbetsro efter BP:s seger senast. Hoppas på fler Örebroare till Halmstad sen... var lite dålig uppslutning i Kalmar.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-03 00:12
Walker tycker att ÖSK skapar en hel del lägen i matchen? Tänk er hur en match skulle se ut om han inte tycker det skapas lägen, otroligt hur han kan säga så.
Örebro pemo
2007-07-02 23:45
Är det inte dags att ta av Larsen nu? Av matchrapporter att dömna så har inte ÖSK ett allsvenskt mittfält. Och vad håller Nedim på med?
Det verkar som om laget behöver en psykolog. Tycker de inte att det är roligt att spela fotboll? Visst, Kalmar är ett topplag, men 2 - 0 var ju en beklämmande miss i markeringen. Joel måste väl ha koll på sina motspelare. Varför skall Rodevåg försöka lobba? Det hade väl varit enklare att dra målisen. Nej! Nu måste det till lite nya tankar i ÖSK. Ge Nordin chansen från start mot HBK så har vi 2 - 0 på en kvart. Sedan kan vi spela på resultatet.
Örebro Chipset
2007-07-02 23:30
ÖSK-Karl// Ja, eller låt Pettersson ta hörnorna. Snacka om slöseri att använda honom i mittcirkeln vid hörnorna.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-02 23:12
Har för övrigt en off topic fråga. Lade ett spel på lången men matchen Drogheda - Galway United ställdes in. Någon som vet hur svenska spel gör då? Lottas resultatet eller sätter de oddset 1?

För övrigt är jag verkligen imponerad av våran offensiva bänk med Richardsson, Samuelsson, Holgersson, Walker*2. Känns som att Richardsson skulle vara det bästa offensiva valet.

Robert är bra på huvudet men mot Kalmars mittbackar skulle han inte ha en chans alls i eventuella nickdueller.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-02 23:11
Bastard on Parade//

Du missade inget av värde ;)
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-02 23:09
Och träna in någon hörnvariant, när ÖSK har hörna kan man passa på och gå på toa, det som händer är enbart att vi får en kontring emot oss.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-02 23:06
Tyvärr missade jag matchen pga jobb.. Läste NA:s matchrapport men där står det inte mycket om spelarnas insatser. Hur skötte sig t ex Larsen, Pettersson och Wikström? Det verkar som att åtminstone Westman gjort en bra match men det räcker ju inte.

Det enda positiva just nu känns som att ÖSK kanske öppnar plånboken. De har sagt att de avvaktar för att se hur tabellen utvecklar sig. Vi ligger tre poäng före Brommapojkarna som har förstärkt de flesta lagdelarna. Vi har en för tunn trupp och skadan på Näfver oroar. Någon som vet hur det står till med honom?

För övrigt skriver jag under på det #brorzan skrev. Vem bestämde? Och vem bestämde fel? Vi har inte råd att ta sådana risker på en av våra viktigaste spelare!
Örebro Chipset
2007-07-02 23:06
Näfver allvarligt skadad? Aj då, vi kanske inte skulle skickat iväg Jeffs i all hast.

Larsen ut --- Nordin in!

Mackan// Ge fan i att tippa matcher. Det förvärrar. ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-02 23:05
Skräpmatch, nu kan man inte ens lita på magkänslan längre ;). Hoppas Seb blir frisk snart, han kämpar ju ändå.
Örebro Kronblom
2007-07-02 23:04
Ämne: Det är inte dom här ....
stämmer att det är inte de matcherna som ska vinnas men tycker man ska begära mer av laget framför allt vad man såg i första halvlek,bättre spel i andra men tycker att man inte skapade sådär jättevassa chanser;Rodevåg hade ngra halvchanser men det var ganska lätt för KFF-målisen.
Och vad höll lagledningen på med när släpper tebaks Näfver in på plan när han har så ont så han knappt kan gå??

Skärpning nu mot Halmstad annars ligger man väl snart sist i tabellen!
Örebro # brorzan
2007-07-02 22:45
Det som gör mig mest irriterad idag är inte hur spelarna bara slår bort bollen utan adress, eller hur de tillochmed kan misslyckas med att få inkasten till en ÖSK:are, eller hur totalt ofarliga våra hörnor är.

Det som gör mig mest irriterad är hur i h-vete Kristoffer Näfver kunde komma in på planen igen när han var så skadad! Var det Näfver som ville in så skulle någon sagt nej. Var det någon annan som ville ha in Näfver trots skadan så är det nästan ännu värre. Grabben kunden inte springa, knappt gå och till slut så fick han kliva av på riktigt, förmodligen med en förvärrad skada. Idioti!
Örebro Robben 82
2007-07-02 22:28
Det är inte dom här matchern(mot topplagen)som ska vinnas... men man börjar fan bli lite orolig! spelarinvest kanske borde lätta lite på plånboken snart,Och när fan ska Nordin få en riktig chans?eller ska han bli nästa Emra som blommar ut hos en konkurent.
Örebro GT
2007-07-02 22:27
Mittåt //

Jag brukar resonera som så att jag håller inte på Trelleborg... :-)
Örebro Mittåt
2007-07-02 22:12
Tja, då får man väl hålla på AIK för en gångs skull. Jag undrar hur det kommer att kännas.
Örebro huggorm
2007-07-02 22:04
Man börjar ju undra om dom har en intärn tävling om vem som kan slarva bort bollen oftast under en match.Och även vem som kan slå den lösaste passningen.Dot vore nog på sin plats att börja träna hårda pass på träningarna.Och att spela enkelt o inte hålla på o plottra med bollen så förbannat.
Örebro jocke.
2007-07-02 22:02
Riktigt dålig match! Första halvlek var bland det sämsta jag sett, inledningen på andra lite bättre men ändå inte en enda farlig chans på hela matchen! I 90 minuter envisas man med att slå långbollar och det blev inte farligt en enda gång. Och varför gör inte Walker något byte förrän i 80 minuten? Nej den här insatsen var riktigt svag, ska dock tilläggas att Kalmar spelade bra fotboll - men vi ska kunna kräva mer!
Snaken77
2007-07-02 21:58
Såg matchen ikväll. Gillade Anttonens högerback spel även ifall han hade svårt att flytta på granitblocket Ari. Era två forwards var gängliga men samtidigt ganska tekniska och giftiga. Bra målvakt annars var det inte mycket att ha.
Örebro Aspen
2007-07-02 21:57
Stor risk att det blir repass till S1 om det fortsätter på detta sterotypa sätt. Hur länge ska dom gamla stötarna får spela sig i form på bekostnad av lagets resultat? Vill se ett försök till offensiv förändring med Nordin. Hur kan klubbledningen vara nöjd med truppen?
Örebro gurka
2007-07-02 21:49
någon som vet hur det är med näfver
Örebro Mittåt
2007-07-02 21:46
De två spelare som i första hand tar upp plats och löneutrymme i truppen (om man skall uttrycka sig så krasst) är väl Magnus Samuelsson och Fredrik Jansson. Knappast aktuella för spel. Sedan finns det ett knippe ungdomar, vilka dock knappast kostar några stora pengar.
Örebro go_osk
2007-07-02 21:41
Ämne: Mittåt// Illa! Såg a....
Det är migrationsverket som står för ”Yunus lön”, så hans utvisningshot drabbar i alla fall inte ÖSK ekonomiskt. I övrigt håller jag med dig.
Örebro Mittåt
2007-07-02 21:40
One¨touch// Yunus är än så länge "gratis". Han finansieras via statsbudgeten.
Annons: