/fotboll/osk/forum/7970.aspx/fotboll/osk/forum/7970.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK kribba
2007-07-09 14:40
Riorobban, var är din analys till att det ser ut som det gör för Örebro nu? Kris är att gå för långt, men visst har ni stora problem för tillfället.....målskyttet har ju klickat förstås......men det finns säkert andra saker att ta på också...

Inget roligt att torska hemma med 0-3 och sen möta samma lag som är ett av seriens bästa hemmalag..
Örebro jocke.
2007-07-09 14:35
Tycker att det är pinsamt hur många okunniga medgångssupportrar det finns här inne på forumet. Det mesta som det diskuteras om är helt ointressant och orelevant som t.ex. att det är Nordin eller FrSa fel att matchen gick som den gick.

ÖSK har två stora problem framför alla andra, och dessa är;

1) Det MÅSTE bli tuffare i närkamperna, och alla måste gå in till 110% för att det här ska kunna vända.

2) Om nån vet någon match i år där ösk har lyckats genom att slå långbollar så säg till. Om någon vet någon match när ösk:s spel har hackat när man spelat genom mittfältet och ut på kanterna så säg till. Det jag menar är att, jag tror det största problemet ligger i att vi inte spelar bollen igenom mittfältet. Vi måste ha en spelfördelare där (det som Larsen tidigare var riktigt bra på), som kan slå antingen genomskärare och instick till anfallarna, eller slå ut på kanterna för där har vi bra killar som kan löpa om de får de rätta bollarna. Som det har varit de senaste matcherna har vi bara slagit långbollar från backlinjen och det är ju ganska tydligt att det inte funkar, varken Nedim eller Rodevåg är några target som är duktiga på att suga in bollen, men Nedim är ruggigt stark i djupled, bara han får de rätta passen. Vi måste förstärka navet, innermittfältet, den offensiva delen.

Kommentarer?
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-07-09 14:17
Ämne: Det ser trevligt ut ....
haha inte jag heller :S han måste ha något fel i huvudet :S
2007-07-09 14:17
Ämne: Det ser trevligt ut ....
haha inte jag heller :S han måste ha något fel i huvudet :S
2007-07-09 14:14
Ämne: fy fan vad jag skäms....
helt korrekt, satsa på nordin nu!
Örebro rirobban
2007-07-09 14:10
FloMo//
Jag var på matchen och det är absolut ingen överdrift att säga att ÖSK lekte mot er. I alla fall ungefär 25-30 min i andra halvlek. Sen hade ÖSK flera bra chanser och ni hade världens tur att ni vann.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-07-09 14:09
Faxe//
"Det är sista månaden som något verkar hänt med laget, nästan alla går och hänger med huvudena..." Det slog mig igår att ÖSK faktiskt hade en dålig period i mitten av serien ifjol (också..!).. Den mittre tredjedelen av serien hade vi faktiskt 4 2 4 i vof. Låt oss hoppas på upprepningar av -05 och -06 då slutspurten var bättre än mittre delen av säsongen. Ja, även -04 bjöd ju på en ordentlig uppryckning med vinst i de fyra sista matcherna..
Hammarby FloMo
2007-07-09 13:35
Faxe
Lekte mot oss? Var du på matchen lr?

Ok, ni gjorde en mycket bra match med tanke på omständigheterna. Vi gjorde en pissmatch och vann enbart tack vare Kingson. Men att säga att ni "lekte med oss" när vi hade 60-40 i bollinhav är ju fantasier.

Jaja, lycka till mot HBK iaf. Örebro hör hemma i AS.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-07-09 13:18
Till alla som tycker att årets ÖSK är det sämsta som någonsin spelat i AS, betänk att detta lag största delen av matcherna mot både AIK och Hammarby lekte med motståndet. Det är sista månaden som något verkar hänt med laget, nästan alla går och hänger med huvudena och ser ut som om fotboll är det tråkigaste man kan syssla med. Hur ser det ut på träningarna? någon som vet? Kom igen nu ÖSK!!!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-09 12:46
Hoppas inte Walker satsar på att vinna Fair playligan.jag vill se krigare på plan.
Örebro EH
2007-07-09 12:21
Vi har inte vunnit någon av de elva matcherna mot de lag som spelade i allsvenskan förra året. De strutsar som vill skylla detta på oflyt och dåliga domare kan fortsätta att göra det. Det ser bra ut på papperet med Riddez och Anttonen som backar och Näfver och Pettersson som yttermittfältare och de trillar boll snyggt ibland men det ger inga mål och det skapar stora luckor för motståndarna centralt på mitten. Det finns tre alternativ nu. Det ena är att byta spelsystem och t.ex. ha tre centrala mittfältare. Det andra är att skaffa spelare som gör att 4-4-2 fungerar bättre. Det tredje är att byta tränare. Det ser ut som om spelare och tränare inte är överens om vilka som ska spela och hur man ska spela. Att bröderna Walker ingår i truppen är ett problem så länge pappa är tränare, hur lovande och trevliga de än är.
2007-07-09 11:49
Halmstad har släppt in mål i alla deras bortamatcher denna säsong,och naturligtvis så höll dom nollan mot oss,förvånande??NEJ!!
2007-07-09 11:46
Vi är ett strykgäng,bara att inse att vi väger för lätt i samtliga närkamper,vill se mer av gamla Nordback,gamla hårda Nordback.
Örebro Ösk-Power
2007-07-09 11:46
Nyförvärv kommer med andra ord bli aktuellt.

en offensiv mittfältare och en anfallare är ett måste!!

Tjatar och tjatar, men Abgar Barsom eller Mambo Mumba vore guld...

Sen Lundblad eller någon annan striker från Kroatien! Vill gärna ha en anfallare med lite tyngd. Halilovic väger alldeless för lätt. Skulle behöva en Boniek typ som bara "kör på"
Örebro Grixx
2007-07-09 10:44
Även Walker kan lyckas ibland.

Vill minnas att de första matcherna efter Lundin så hade vi ett intressant spel. Delvis för att Luddes spel låg i botten. Vi hade en enorm speed och "alla" var förbannade när Herish dök upp som en målspruta.Förbannade för att han borde gjort två-tre mål till i matcherna. Likaså att han sprang offside. Nu har vi Nedim som alltid är offside och ingen gnäller.

Lundin krävde diciplin och körde på kontringar mot topplag.Kan möjligen låta trist men det var ju för i helvete tätt mellan kontringarna då...med få undantag.Nu lyser kontringarna med total frånvaro. När såg vi senast en ÖSKare rusa ifrån NÅGON motståndare överhuvudtaget.

Mycket snack likaså om tjongande, men samtidigt sa många att det var länge sedan vi hade sån kul fotboll som när Lundin var en del i laget.
Det gick så långt att folk klagade på att vi under våren 2004 glömde defensiven pga vår anfallsfotboll.

För övrigt verkar det vara populärt idag bland övriga lag att köra tät def och kontringar för att slå sig fram mot toppen i AS.
Örebro ÖSK Fans
2007-07-09 10:39
uräkta stavfel 0a
Örebro initforlife
2007-07-09 10:21
ÖSK Fans//Vem är Näfert?Nyförvärv eller?
Örebro ÖSK Fans
2007-07-09 10:16
fy fan vad jag skäms för suportrarnas syn på hur fotboll skall spelas här inne!!!

spelar man bra fotboll när antingen Riddez eller samuelsson bara slår iväg bollen på chans långt upp i banan!?!? är det brist på kunnade?? jag tror det!

Är det fotboll när typ nordback larsen inte kan slå en passning på 2 meter!?!?!

tycker vi kan kräva betyligt mer av ett lag som har fotbollen som yrke...

spela Nordin från start, han har mer ffotboll i sej än vad halva ösk har tillsammans...

mitt lag mot halmstad!

Westman

anttonen haginge Riddez

Johan p Nordback Näfert(skadad)

Nordin Larsen

Rodevåg Hallilovic
Halmstads BK Peter
2007-07-09 10:06
Som jag skrev i min matchrapport, det känns som om ÖSK är på rätt väg. Den allsvenska rutin och bifogade självförtroende och kyla som saknas kan man inte erhålla över en natt - antagligen kommer det att även fortsatt vara en rätt jobbig säsong i år. Men det kommer ni att ha igen 2008. Givetvis hoppas jag att HBK vinner även på måndag, men sedan håller jag tummar och tår för Örebro.
Örebro initforlife
2007-07-09 10:02
Adamski och alla andra domedagsprofeter//Dags att inse att vi ÄR nykomlingar och får slåss i botten.Det var mycket snack om övre halva,sikta högt,bla. bla. osv innan säsongen.Två år i SE sätter sina spår på tempo och spel.Vi har inte heller den starkaste truppen i AS men vi får kämpa och slita.Hittills har vi aldrig åkt ur As och gör det inte i år heller!
Örebro Blå Bergen Blues
2007-07-09 09:27
Adamski//
Varje upplevelse är ju s a s privat och jag har väl ingen rätt att ifrågasätta huruvida du "aldrig har varit med om en spelmässig och resultatmässig kris som denna", men jag vill bara påminna om att för två år sedan låg ÖSK i det absoluta bottenträsket, med matchserien 1 8 3 och målskillnad 10-14 i SUPERETTAN... Minnet är kort, men alla upplevelser är ju å andra sidan privata
Halmstads BK 7hg
2007-07-09 09:19
Ämne: Aspen// Jag tycker a....
OneTouch - jag håller med dig.
ÖSK spelar snygg och fin fotboll, men väldigt naivt. Kanske räckte det i super1an, men i AS så måste man vara rejälare, annars nyper dom andra till.
Kommer ni ihåg ÖIS. Lite samma lirande. Det ledde bara ur..
Lycka Till, ni har aldrig ramlat ur..
Örebro Robben 82
2007-07-09 09:11
Det ser trevligt ut med iögonfallande dribblingar, men man måste vara effektiv också, sade Walker på frågan varför inte Nordin får chansen från start.
Samtidigt tog ÖSK-tränaren Nedim Halilovic i försvar.

Jag kan fan inte förstå mig på den mannen!!!
Örebro One¨touch
2007-07-09 08:21
Samtidigt kan inte undgå att undra om det vore bättre med en mindre, mer kvalitativ trupp, än som idag, en stor och trubbig trupp.

Örebro huggorm
2007-07-09 08:21
Ösk består bara av div1 eller superetta spelare.Finns ingen som visar något utöver det vanliga.Om man går igenom laget så är det bara Haginge som är något att ha i en allsvenska,möljigen Näfer men han behöver bygga på sig ett par kilon.
Örebro Aspen
2007-07-09 08:15
Tänkbart lag i return mot HBK:
-------------------Weggen--------------------
--Samuelsson---Hagge-----Wikström----Riddez-----
--Anttonen----Nobbe-----Sebbe------Nordin----
----------Pettersson-----Rodevåg-------------

Tempot ska höjas med ett bättre passningsspel via mittfältet. Inte så många långboller försvar - forwards. Yunus har wild card direkt in i startelvan.
Örebro One¨touch
2007-07-09 08:11
Aspen// Jag tycker att ÖSK har ett bättre spel än förr om åren (läs förr i AS). Tyvärr finns det naiva inslag i spelet som ÖSK smittats av under sejouren i S1.
Bättre (snyggare) spel i all ära. När tabellen summeras i slutet av säsongen är det poängen som talar och inget annat.
Jag har surrat om detta under hela våren, men ständigt blivit attackerad av ilskna skribenter som envist hävdat min brist på tro på ÖSK.

Jag menar precis som Esham varit inne på, att det är främst tempot som är boven, men oxå tuffheten och viljan att låta det göra ont.

Adamski// Visst. Flera av namnen du skriver har kvalitéer vi idag saknar, men de ville oxå ha något vi idag saknar.

Återigen.. Vad är en plats i AS värd? Ska vi återigen äventyra ekonomin för att på kort sikt vara kvar i AS?
Eller har vi idag en bättre ekonomisk grund att stå på, som klarar av de ökade löneläget med mer kvalitativa spelare i truppen?
De flesta håller nog med om att det är bättre att satsa nu, än att behöva traggla i S1 återigen. Men...
Örebro Aspen
2007-07-09 07:34
"Vi saknar tyngd i avgörande lägen", fortsatte Walker. "Vi har odlat fram ett bra spel, men måste vara starkare i avgörande moment. Så vi har lite att jobba med. Just nu är det lite nykomlingssyndrom över det hela, men ÖSK är en stark klubb med tradition. Vi kommer definitivt att lära oss av det här och bli starkare och starkare, det är jag säker på."

Walkers syn är att ÖSK har ett BRA spel, undrar hur många som tycker så?
Örebro Adamski
2007-07-09 07:08
Under de 22 år av mitt liv som jag har följt ÖSK, vågar jag påstå att jag aldrig har varit med om en spelmässig och resultatmässig kris som denna. Vakna pojkar och grabbar!

Efter 13 spelade omgångar har vi endast lyckats med att vinna 2 matcher, detta på hemmaplan mot de två andra nykomlingarna......Hur ska det se ut när serien vänder o vi möter dessa nykomlingar på bortaplan?

Truppen har nog aldig varit så tunn som den är idag. Långt borta är Jingblads fantastiska offensiv och inte har vi en bra defebsiv heller. Jingblads fantastiska sinne för att locka till sig spelare, lr minns ni inte Skaoog, Panulusson, Boniek, Oyuga, Pozniak, Danielsson....

Om vi inte gör några dramatiska förändringar, så är jag rädd för att det luktar nedflyttning på långa vägar. Jag hade iallafall inte tänkt mig att tillbringa 100-års jubilét nere i superettan....
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-07-09 01:16
OM man passar i tid så är dom inte offside.
Annons: