/fotboll/osk/forum/7962.aspx/fotboll/osk/forum/7962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2007-07-11 12:35
..Inte ens Nedim dominerar med sina landslagsmeriter. Som någon skrev här för några dagar sedan så kanske man ska utnyttja Nedims kontaktnät. Han borde känna till någon schysst inner- eller yttermittfältare med potential.
Örebro Chipset
2007-07-11 12:33
Faxe/ släppa fram talangerna ja. Släppa fram de vi vet vad de går för. Den där killen är 24 år och har sämre meriter än många andra backpackande provspelare. Vi har fått för många typer likt Walter Gigena, Paul Munster, Eduardo Pincelli, Leo Guerra, Niki Budalic etc (även om jag tyckte den sistnämnde hade potential). Frempong är redan bra, 18 år och mycket talangfull. Att låna ut honom till Degerfors är en bra idé men inte optimalt i skadeläget som råder. Finns många spelare som klivit fram i ung ålder när de fått chansen. Mattias Jonsson t ex.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-07-11 12:19
Chipset// Du skriver att ÖSK måste våga? Sedan skriver du att vi ska skicka hem brassen, utan att ens testa han. Logik?
Örebro Chipset
2007-07-11 11:49
James till Degerfors känns ju lite sådär. Visst, killen behöver träning och superettan är en perfekt nivå för honom att lägga sig på. Men jag anser att han är så bra offensivt att han skulle greja att hoppa in i allsvenskan redan nu. ÖSK måste våga! Annars tycker jag ÖSK ska försöka boka fler träningsmatcher så resten av truppen får känna på lite matchtempo. Manchester City behöver ju motstånd på deras Sverigeläger. Slå Svennis en pling!

Den nya brassen är bara att skicka hem direkt. Dels har dennes agent inte en vettig spelare i sitt stall, dels är meriterna alldeles för dåliga. Sämre än Paul Munsters.

ÖSK borde plinga Angel Carreno. Inte bara för att få lite högre passningskvalité på mittfältet utan även för att höja nivån på hörnsparkarna. Den killen kunde slå hörnor! (hittade ett schysst klipp på Angel, tydligen viktigt mål)
Örebro Mittåt
2007-07-11 11:42
Liberate tu-teme ex inferis// Tvärtom faktiskt. Som jag skrev här nedanför så verkar det som om Frempong också förhandlar med ÖSK om en kontraktsförlängning.

Att han spelar i Superettan måste väl ändå anses som betydligt positivare än att han spelar i div 3 för hans utveckling.

Om han lyckas i Degerfors kan ÖSK ta tillbaka honom. Jag skulle vilja se mer av detta för de litet "äldre" talangerna i truppen. Att bara få spela i reservlagsmatcherna och vara med på tränignarna med A-laget blir i längden inte speciellt utvecklande.
Örebro EbooT
2007-07-11 11:28
Evigt ÖSK: det var väl så att inte finnarna ville betala vad han begärde... Inte att han fick plats.. Hoppas iaf att NA för en gångs skull har rätt i nått hehe
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-11 11:21
Jaha,då blev vi av med Frempong,ännu en talang som går förlorad.
Örebro Mittåt
2007-07-11 11:08
Mackan// Inte av mig i alla fall. Jag tycker precis som du, att det vore en väldigt bra för James att få testa sig på den nivån. Noteras kan för övrigt att i Karlskoga-Kurirens rapportering om utlåningsärendet så stod det att ÖSK och James för närvarande förhandlar om en kontraktsförlängning. Ingen risk således för att ÖSK skall tappa honom till Degerfors i onödan.

Jag tycker att det vore väldigt positivt om ÖSK kunde etablera något slags samarbete med en klubb i Superettan så att man kan vässa sina talanger innan de eventuellt tar ett steg in i den allsvenska truppen. Betydligt bättre än att ha dem i reservlaget.

AIK jobbar ju så med Väsby. Eftersom Degerfors ligger så pass nära Örebro blir det logistiskt lättarrangerat också. Spelarna kan faktiskt bo kvar i Örebro.
Örebro BabyKladde
2007-07-11 11:01
Mittåt:

Svarets på hans "dåliga kondition" är att han anlände från Arlanda igår morse och kom direkt till träningen med taxi.. så förstår att han inte såg så pigg ut då när man inte sovit något.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-07-11 10:55
Hlynur//

Hoppas du verkligen har fel, men visst kan du ha en valid poäng i det du skriver. Det man ser med svåra knäskadedrabbade spelare är väl att de i bland håller tillbaka lite i närkamperna när de kommer tillbaka och det brukar kunna resultera i nya bekymmer?

Blir man halvsulad om man tycker det vore en bra lösning för alla tre parter om Frempong lånades ut till Degerfors för spel i Superettan. Hade Näfver varit frisk hade det varit klockrent.
Örebro Mittåt
2007-07-11 10:54
Evigt Örebro// Det är svårt att ha någon uppfattning om Leandro. Igår spelade man 6-manna på en liten plan. Killen verkar teknisk, men det säger inte så mycket om hur han klarar sig i riktigt spel på en stor plan. Det är så många andra faktorer som spelar in då det blir allvar. Rätt dålig kondition verkar han dock att ha.

Anledningen till att det inte blev något kontrakt i Finland påstås vara att man inte kom överens om villkoren för övergången. Men att påstå något sådant kan ju iofs. vara ett sätt för agenten att skyla över att Uleåborg inte ville ha honom.
Örebro Hlynur
2007-07-11 10:45
Marcus Avenbrand// Dessvärre tror jag säsongen är helt körd för Näfver. Bakre korsbandet samt skador på menisken är inte att leka med. Det största problemet med korsbandsskador är att det är så svårt att komma upp i samma nivå som innan skadan då mycket sitter i huvudet. Man vågar inte gå på 100 %, utan blir oftast mer försiktig i närkamper och tvära vändningar. Dessbättre har Näfver som elitspelare bra förutsättningar med tanke på vård och rehab träning. Men jag tror att vi inte kan räkna med Näfver förrän 2008. En som man blir väldigt imponerad utav (och som bevisar motsatsen) är ju Jon Lundblad som hämtat sig från flertalet korsbandsskador utan att tappa i spelkvalitet.
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-11 10:34
Är det någon som sett brassen i träning? Får han inte plats i ett lag från Finland så bör han inte platsa i ÖSK heller....
Örebro Marcus Avenbrand
2007-07-11 10:30
Typiskt att Näfver skall bli skadad. Jag umgicks ju med tankarna på att föreslå att Riddez skulle flyttas upp som innerfältare jämte Nordback. Men tji fick jag.

Rätt intressant förresten att nästan 60% av alla som röstat tycker att Larsen skall placeras på bänken eller på läktaren till matchen mot HBK. Hade någon kunnat tänka sig det för bara en månad sen?

IFK Götet//
Näfver är ändå rätt förhoppningsfull och jag tror inte att det är den allra värsta formen av knäskada. Både han och läkaren ger vissa signaler om att det kan bli spel i slutet av året.
Örebro BabyKladde
2007-07-11 09:49
Ämne: Ämne: -------....
Det dröjer längre med Yunus Ismael..
I bästa fall kanske han får spela mot IFK borta!
Annars vore ju en debut på hemmaplan inte fel! =)
Örebro Mattias69
2007-07-11 09:36
Kom igen nu gott folk, det är förvånansvärt lugnt på försäljningsfronten av biljetter till Kubanernas Halmstadsresa. Sitter alla hemma och deppar efter helgens förlust eller har ni gått och blivit medgångssupportrar allihopa och tänker bojkotta bortamatcher?

Ni som har bestämt er för att följa med, se till att åtminstone gå in på biljettbutikens hemsida www.biljettbutiken.nu och göra en reservation (om det är så att ni inte har möjlighet att ta er till biljettbutiken idag)så att vi vet om det blir någon buss eller inte! Det ser lite mörkt ut nämligen och jag tror att om ÖSK ska ha någon chans att fixa någon poäng så MÅSTE spelare nr 12 vara med nere i Halmstad och det är en sak som vi bara kan fixa tillsammans!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-11 09:07
Ämne: -------------------R....
Ismail??
Örebro Hlynur
2007-07-11 08:01
-------------------Rickardsson---------------

M.Samuelsson--Haginge--M.Wikström--G.Holgersson

-------------------Nordback----------------------

--Anttonen------------------------------Riddez----
-------------------Larsen-------------------------

--------Nordin Gerzic----Rodevåg-----------------

Bänk:
Westman
F.Jansson
Y.Ismail
Nedim
S.Henriksson
Örebro Mittåt
2007-07-11 07:38
Jag skulle nog i dagsläget helst se en rockad mellan Rodevåg och Henriksson. Stefan skulle nog kunna uträtta en hel del från vänsterkanten också och vi vet sedan förra året att kombinationen Sebbe - Nedim fungerar bra anfallsmässigt. Sedan blir förhoppningvis Yunus klar inom någon månad och då har vi inga problem med vänsterkanten längre.

Att James ev. lånas ut till Degerfors tycker jag är väldigt positivt. Skall han hålla en plats i ett allsvenskt lag måste han kunna dominera i superettan. Vid en utlåning får han chansen att (be)visa sin kapacitet. Jag har inga tvivel om James offensiva förmågor. Frågan är snararast om han klarar av det defensiva jobbet på en högre nivå.
Örebro kocken..
2007-07-11 02:03
Se hit Walker!
Min startelva Hbk borta:

in: M.Samuelsson-tillför hårdhet

2 def mittfältare i Nordback och Henriksson

Anttonen vr-mitt, Larsen hr-mitt
Gerzic off mitt

Nedim ensam på topp som ska springa utav bara f-n
så länge han pallar, sedan in med jope alt Rode.

-------------------westman---------------

F.Samuelsson--Haginge--M.Samuelsson--Riddez

-------Nordback-------------S.Henriksson----------
--Larsen------------------------------Anttonen----
-------------------Gerzic-------------------------

-------------------Nedim--------------------------
Örebro Los Flores
2007-07-11 00:54
jaha, då var man hemma efter ett par veckors semester...
och vad får man skåda??

ösk - dif 0-0
kff - ösk 2-0
ösk - hbk 0-3

=

0(!) mål på 3 matcher... Vad är det som händer ??

Näfver skadad för resten av säsongen...
Vi kämpar i botten av tabellen...
Målskillnaden börjar bli allt för stor till vår nackdel...

Hoppas den nya brassen värvas, jag menar... kan det bli sämre??

någonting bör göras och det är snart !!
jag vill INTE se Örebro i SE nästa år, men nu börjar det fan bli nervöst...
Örebro Bastard on Parade
2007-07-11 00:12
IFK Götet//

Ja, jag har också fått höra att det krävs riktigt rejäla smällar för att skada det bakre korsbandet.

Jag såg inte matchen men tydligen fick Näfver en smäll på knät, återvände till spel och fastnade i gräset när han skulle glidtackla en Kalmar-spelare och fick dennes tyngd över knät.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-11 00:10
Reed är väl snabbare än Riddez skulle jag tro.

Jag tror inte att Frempong skulle göra bort sig i Allsvenskan, men jag tror inte han klarar av 90 minuter heller. Ge han chansen på bänken och släng in honom sista 20-30 så ser man ju ifall det finns allsvensk klass i honom redan nu.

Han kan ju skapa något på egen hand framåt till skillnad från Henriksson. Fast jag tycker visserligen att Henriksson började ganska bra men han verkade tröttna.

Vi behöver en forward som är duktig på att hålla i bollen. Mirza fick mycket skit för sitt spel men det var han jäkligt bra på och då hann mittfältarna fylla på. Det var ingen slump att Anttonen och Nordback gjorde mer mål än vanligt.
IFK Göteborg IFK Götet
2007-07-11 00:09
"Magnetröntgenundersökningen visade skador på bakre korsband, yttre menisk samt inre sidoledband."

Det kan fan inte kännas lätt för Sveriges mest talangfulle vänsterspringare att råka ut för de där skadorna. Ser man sanningen i vitögat så lär han tyvärr aldrig bli nåt. Men hur fan lyckades han skada bakre korsbandet? Hur såg situationen ut? Enligt den läkaren som opererade mitt främre korsband så var det i princip bara i bilolyckor och liknande som det bakre korsbandet skadas. Fy fan, alla tankar hos dig Kristoffer!
Örebro pemo
2007-07-10 23:43
tack för de svaren. Jag har bara sett Reed och Frempong i korta inhopp. Då får vi väl lita på de kvarvarande spelarna. Glenn är inte dålig, men håller inte toppklass i allsvenskan. Borde visa större självförtroende. Wikström är otroligt långsam, men var väldigt bra mot Elfsborg. Trolig uppställning mot HBK borta borde bli:
PW
Fresa , Hagge , Wikström , Glenn
PA, Nobbe , Larsen , Joel
SEB och Nedim
En enligt mig defensiv uppställning. Rodevåg går kanske in om han är frisk. Tyvärr får vi nog dras med Larsen ett tag till. Pettersson visar för lite i närkamperna, Nordin kanske man kan skicka in med 30 min kvar. ÖSK går nog för 0 - 0 på måndag.
Örebro ernot
2007-07-10 23:30
enligt en kompis som är journalist på Karlskoga Kuriren ska James Frempong vara aktuell för lån till Degerfors!
Örebro rirobban
2007-07-10 23:08
pemo//
Reed är långsam. Kan lova att Holgersson är snabbare. Framförallt är Glenn bättre. Jag tycker Henriksson gjorde en godkänd insats som vänsterytter senast och får gärna fortsätta. Men helst vill jag se Henriksson i anfallet.
Örebro pemo
2007-07-10 22:58
Angående Näfvers skada, finns det plats för Frempong nu? Håller han för allsvenskan? Annars måste väl Joel ta steget upp. Reed som vänsterback? Snabbare än Glenn?
Örebro Mittåt
2007-07-10 22:33
Hoppas inte för mycket beträffande den nya brassen. Spelare, som bara dyker upp på det här sättet och som inte är scoutade ordentligt av ÖSK, innan de kommer hit är sällan av någon bättre klass.
Örebro BabyKladde
2007-07-10 22:24
nibor:
Jo vet det tyvärr =/
men skrev det inom parantes att om truppen är fullt frisk.

Men Leandrinho kan bli intressant om han värvas..
Annons: