/fotboll/osk/forum/7961.aspx/fotboll/osk/forum/7961.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro anderzon_
2007-07-09 01:13
Stavro Blofeld//
Om man passar till offsidestående spelare blåses spelet av med frispark till motståndarlaget som resultat. Han höll ju på att lyckas med sina räder, vad snackar du om?
Örebro gatti
2007-07-09 00:56
Problemet är Walker,hans nepotism och kroniska 4-4-2!
Halmstads BK Bengtsson, ej sylve
2007-07-09 00:10
Hade ni satt ribbträffen i början hade säkert resultatet sett annorlunda ut.

Iallafall är det trevligt att se er tillbaka i allsvenskan där ni förståss hör hemma!
Örebro Gooner
2007-07-09 00:02
Tränarkommentarer finns nu på officiella.
Momme Kopparberg
2007-07-08 23:58
är man optimist så ger man inte upp i första taget! Så de gäller att hitta självförtroendet och kylan framför mål så är vi back in business igen!
Örebro Aspen
2007-07-08 23:50
Ämne: Aspen// Förlåt att j....
Jag har noterat det själv. Men inte lyckats göra något åt det.
Tycker att hela laget har del i fram- och motgångar. Och därmed ska vi granska, berömma och kritisera alla i laget inte bara dom 11 på planen.
Örebro # brorzan
2007-07-08 23:48
In med MaSa bredvid Haginge i backlinjen. Han släpper ingen över bron, och låter inte lagkamraterna slappa ihop på planen!
Örebro Mittåt
2007-07-08 23:45
Aspen// Förlåt att jag säger det, men ibland verkar du lika fixerad vid Walkers eventuella tillkortakommanden som ÖSK-Karl vid FreSas.
Örebro Aspen
2007-07-08 23:38
Ämne: Aspen//

Ja, det f....
Det är inte FreSa fel att vårt anfallsspel är under isen.
Du verkar ha en trist negativ fixering mot FreSa.
Släpp den så kommer det att kännas bättre men inte bra för ÖSK är i allvarliga problem.
Hittills har ledningen inte velat se problemen (vi borde vunnit, truppen är bra, ...)
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-08 23:34
Aspen//

Ja, det fanns de som var sämre idag. Men, vi har jätteproblem när en kille som FreSa tar plats i startelvan. Det är inte hans fel, det är tränarnas. Men se på statistiken, för det verkar inte Walker göra. Sen tycker jag som många att Walker är jättetrevlig, men det ger inga segrar.
Örebro Maxtax
2007-07-08 23:30
En lite rolig grej idag var innan matchen när avbytarna började ta plats på bänken och Emra gick in, satte ner vattenflaskorna vid ÖSK:s bänk och gick in för att sätta sig. Halvvägs kom han på sig själv med att det var fel sida och vände snabbt och gick till bortabänken.
Örebro Aspen
2007-07-08 23:28
ÖSK-Karl//De problem som ÖSK har är inte orsakade av FreSa.
Vi bör diskutera de verkliga problemen i stället.
Örebro Aspen
2007-07-08 23:25
ÖSK-Karl/FreSa var godkänd i dag. Det fanns dom som var sämre
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-08 23:24
Mittåt//

Cratz gärningar kan man ju se från två håll, han tog upp Degerfors till AS och höll dem kvar där. Han tränade Hammarby till deras första SM-Guld. Jag ser inte honom som någon frälsare, däremot en som kan hålla oss kvar i AS. Walker verkar ju för närvarande helt handligsförlamad.
Örebro Aspen
2007-07-08 23:23
Det är som "cigar" skriver vi är slöa, vi saknar energi. Är spelarna inte motiverade, tror dom inte på det dom ska genomföra.
Tycker att klubbchefen bör kolla upp om det är några problem i gruppen (spelare+ledning)
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-08 23:21
Erki//

Vad gäller FreSa så är ju statistiken glasklar. Visst har du rätt i att jag har min uppfattning klar om honom redan innan match. Men det bygger på fakta och inget annat. Möjligen skulle han platsa i ett bottenlag i SE, men inget annat.
Halmstads BK cigar
2007-07-08 23:19
Dasa om ni ska sno vår taktik då får ni köpa spelare som orkar springa, ni var rätt slöa idag, Det ska bli skoj å se er springa på en riktig matta, där vi inte förlorat i år,, ett lag på planen dasa ett lag på planen
Örebro Aspen
2007-07-08 23:18
Jag saknar ideer hos Walker d.ä. På försäsongen var det olkia uppställningar i varje match. Nu är startelvan väldigt statiskt. Nedim, Seb och Rodevåg har spelar många matcher trots dom varit helt ur form och samspelet inte fungerat. När vi sedan hamnar i 0-3 underläge då blir det panik hos Walker d.ä. Tre nya in - och ett oorganiserat spel som var helt ofarligt.
Slutsats: Låt Larsen ta hand om coachingen. Undrar vad spelarna tycker om denna coachning?
Lagledningen måste ta sin del av ansvaret.
IFK Norrköping ville_peking
2007-07-08 23:11
tråkigt för er att ni fick stryck ida=( har ni nåra förstärkningar på gång?
Örebro Mittåt
2007-07-08 23:05
ÖSK-Karl// Cratz har ju nyligen fått sparken från VSK för att han var på väg att leda den klubben ur div 1. Samma sak med Mjällby, som han tränade innan han kom till VSK. Verkar inte vara rätt person för ÖSK i nuläget om det inte är så att man verkligen siktar på Superettan.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-08 23:03
Jag skulle gärna vilja se Larsen till höger på mittfältet. Där skulle han få större ytor och när Larsen har kontroll på bollen och har ytor, ja då är inget motståndarförsvar säkert. Jag tror dock att det skulle vara för offensivt att ha både Larsen och Nordin på mittfältet.
Örebro Erki
2007-07-08 22:58
ÖSK-Karl// Det jag vänder mig mot är att du alltid klankar ner på just FreSa trots att många i laget har varit betydligt sämre än honom.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-08 22:57
B.A. Baracus/

Bland annat det..

DaSa//

Svårt att säga någon uppställning. Jag tyckte det såg väldigt oorganiserat ut. Robert var något utav en target, Pettersson spelade till höger i en forwardsroll/offensiv mittfältsroll och Halilovic spelade till vänster i anfallet. Nordin hade en offensiv plats på mittfältet och jobbade egentligen inte hem allt för mycket.

Samuelsson gjorde en ok match men jag förstår inte att man byter ut Glen och låter Samuelsson ta rollen som mittback/högerback.
Örebro DaSa
2007-07-08 22:56
Förslag på startelva i nästa drabbning mot HBK:
-------------------Weggen--------------------
--Anttonen---Hagge-----Wikström----Glenn-----
--Pettersson-----Sebbe----Nobbe-------Riddez---
-----------------Nordin---------------------
---------------Nedim------------------------

Sen snor vi HBKs taktik rakt av. Vi skall inte bjuda dem på en enda spelvändning nästa match utan ligga lågt och kontra in ngr mål.
Örebro pemo
2007-07-08 22:54
Ämne: Erki//

vad jag vä....
Vad har Sören att komma med? Fråga killarna i VSK! Nä du. Det är lika korkat som att ropa på Rolf Zetterlund eller Peter Tysken. Våg chansa på Moses , Frempong och andra ungdomar i sället och skicka hem Nedim , Larsen, SEB ( fast han var inte så dålig )och in med Frippe på topp. Då djävlar kommer det att göra ont att ,öta ÖSK.
Örebro DaSa
2007-07-08 22:51
Jag tror att Nordin skulle bli mer osjälvisk om han fick börja från start. Nu blir han mer stressad att verkligen prestera ngt de få minuter han får. Sen så berodde ett av lägena när han inte passade på att två ÖSKare konstant stod offside. Tycker det visar att Nordin har jävligt bra speluppfattning som kan läsa situationen. Nordin från start nästa match, tack!

Tycker att FrSa skötte det offensiva spelet helt okey idag, han försökte spela upp bollen efter marken flera ggr.

Vad hade ÖSK för uppställning i slutet av matchen? Spelade Robert W i anfallet?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-08 22:50
Erki//

vad jag vänder mig emot är att han ger FreSa godkänt. I mina ögon var ingen godkänd idag. Men platsar FreSa i vårt lag i AS så är det godnatt.

Pemo//
Jag vill ha in Sören Cratz av en anledning. Det är för att han kan få oss att kriga oss kvar i AS. Det räcker med ett kontrakt för Sören året ut. Walkerv är ju handlingsförlamad. Alltid samma 4-4-2 uppställning, lättlästa hörnor o.s.v. Dessutom gör det inte längre ont att möta ÖSK.
AIK kribba
2007-07-08 22:49
Det har gått lite segt för er på sistone, trodde dock inte ni skulle torska idag...men riktigt imponerande av hbk som verkligen överaskat hitills i år...trodde inte alls på dom..

Örebro öppnade serien rätt bra, men nu ligger ni lite risigt till....

Örebro pemo
2007-07-08 22:44
Ämne: One¨touch//

Hur k....
Nä fy fan! Ta inte in Sören Cratz. Denna avart av tränare ( dinosaurier ) har gjort sitt på all nivå över div 5.
Örebro pemo
2007-07-08 22:42
Backlinjen skötte sig väl hyfsat bra, bortsett från 1:a målet. Joel var tvungen att gå mot mitten då Holger kom på mellis. Samma läge som HBK gjorde 1 - 0 fick PA. Men hans skott räddade målvakten. Där finns en stor skillnad. Hur många chanser har inte PA missat i år? Men , som någon skrev tidigare, Fresa skötte sig bra i dag. Han höll lite speed i backlinjen. Dessvärre är mitten ett mysterium. Larsen har väl gjort sin sista match nu, men vem skall vi ta i stället? Nordin orkade i 20 minuter ( eller också är han en dålig förlorare) Robban fick väl inget gjort i dag, men är väl ingen toppspelare heller. Nedim kan vi snart skicka till Island, fast han blev mere delaktig när Nordin kom in. Är det så att Rode och Nedim är för lika och inte passar varandra? Prova med Nedim och Nordin ( så länge han orkar) eller med Rode och Näfver ( när han blir frisk). Usch, nu blir det en sådan där natt när man bara ligger och funderar. Jag lägger nog ner ÖSK ( försöker i alla fall ) Ge fan i att träna nu på inför nästa match så kanske det finns lite spring i benen. Superettan: here we come!
Annons: