/fotboll/osk/forum/7958.aspx/fotboll/osk/forum/7958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2007-07-13 16:27
patetiskt att läsa om AIK. " Vi tror fortfarande på guld" och så ligger de bara fyra poäng före ÖSK. Hur tror ni den svenska pressen skulle reagera om Walker gick ut och sa: Vi satsar på Royal-leuge! Då skulle vi bli totalt sågade. Men AIK:s agerande och tankar om sig själva påminner rätt mycket om säsongen som de åkte ur allsvenskan......Det är bästa att Norling passar sig innan stora hemska FIRMAN kommer och vill ha kvartsamtal.....
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-13 15:43
I spelarinvest måste det finnas pengar att ta av - eller kunna vaskas fram. De ca 170 st aktieägarna måste ju se någon vinning i att ÖSK går bra, nu när ÖSK inte går bra måste det tillföras pengar så att spelarköp kan bli en möjlighet. Det är en del rika personer med stort ÖSK hjärta som är aktieägare, kom igen Spelarinvest!
Örebro One¨touch
2007-07-13 14:23
psoari// ok :-)

Expressen skriver genom Pierre Boqvist att "Brassen" är en bra spelare, och att man i nuläget inte vet om han blir kvar eller ej.

Hallå Walker...
Vi har tillräckligt med spelare som "kan" bli bra. Det vi behöver nu är spelare som ÄR bra och kan prestera här och nu!
Örebro psoari
2007-07-13 14:18
Sprang förresten på Mirza igår. Han är hemma på semester.
Örebro psoari
2007-07-13 14:16
One¨touch
Jag hoppas att jag skrev att om vi inte hade några spelar alls skulle jag kunna tänka mig att knyta brassen till ÖSK. Jag tycker inte att han var så dålig, men som du säger, inte heller tillräckligt bra för att ersätta någon av dagens spelare. Alltså han skulle inte vara sämst i dagens ösk, det finns spelare jag tycker är sämre, men de har tyvärr kontrakt som inte är är så billiga att lösa ut. IOM att han inte går rakt in i startelvan så har han inget här att göra.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-07-13 14:12
Allt är inte Larsens fel,Nordback måste börja vara lite mer offensiv,han gör inte mycket framåt i dagsläget.
Örebro zxcv
2007-07-13 13:47
Vi måste börja tråkspela, trist men sant.

-------------Westman----------
Anton----Haginge--Wikström--Glenn
-------------Nordback-----------
Pettersson-Gerzic--Seb---Riddez
--------------Nedim-------------

Efter dagens tillgängliga material.

Skulle vilja se en ny högermitt och en innermitt då inte Larsen duger längre.

nästa år:
------------Weggen-------
Antton--Hagge---*NY*--Riddez
*NY*---Nordback--*NY*--Näfver
---------Nedim--*NY*------
Har delade känslor om anfallet nästa år, Nedim har inte nått upp till sin fulla potencial pga resten av laget.
Rodevåg får gärna vara kvar, men vi behöver konkurrens.
Örebro deportivista
2007-07-13 13:31
Ämne: "Det är bara at....
Att strejka från matchen ökar knappast ÖSK:s chanser att förbättra laget - eftersom klubben då får mindre pengar att erbjuda i lön. Däremot kunde man kanske gå på matchen och vända ryggen till under första tio minuterna, för att sedan dra upp stämningen rejält... har gjorts i Italien ett flertal gånger.
Örebro Los Flores
2007-07-13 13:08
vaknade på fel sida idag...
Örebro Los Flores
2007-07-13 13:04
"Det är bara att öppna pengapungen nu, det finns trots allt pengar, och förstärka truppen omedelbart. Rullar vi bara på i samma gängor är risken stor att det blir matcher i Falkenberg, Landskrona och Åtvidaberg nästa säsong igen och att fira hundraårsjubileumet nere i periferin vore verkligen en riktigt knock-out som säker skulle bli svår att resa sig efter."

ja fy fan ruskiga tanke...

håller med mackan till fullo !!
Köp Carlsson, Barsom (och Mr X)... inget snack om saken!!

((((((strejka Behrnabeu i en match för att få fram våran besvikelse... så spelarna inser att : oj, vi kanske måste börja spela fotboll.. Det här var ju inget kul att spela inför tomma läktare..)))))) --- inget att sträva efter, men jag skulle faktiskt kunna tänka mig detta om det så krävs/behövs... Gjorde inte Norrköping något liknande för x antal år sedan.. ??
---------
Och börja bygg Östra !!

Örebro Ösk-Power
2007-07-13 13:04
Leandrinho ratad...

Vem kommer här näst?

Skulle återigen gärna vilja se antingen Barsom, Zavadil eller Mambo Mumba i ÖSK... Eller någon grym spelare från balkanområdet... Nedim lär ju känna lite spelare där nere!
Örebro Jimpa_90
2007-07-13 13:02
Ämne: Oroväckande med den ....
Håller med dig där. Sedan om vi ska klara oss undan bottenträsket tycker jag att ett par värvningar inte skulle sitta fel. Precis som Marcus Avenbrand skriver i sin krönika!
Örebro Kronblom
2007-07-13 12:48
Ämne: Var på internmatchen....
Nja,mig impade han definitivt inte på;låt vara att tekniken var bra men tycker inte han visade att han skulle gå in en startelva och då är han ju inget att satsa på.Bara att leta vidare...
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-07-13 12:44
Klas ÖSK // ÖSK - HBK 0-1, en ruta, ÖSK - HBK 0-2 fyra rutor, ÖSK - HBK 0-3 5st 200g's kakor.. :)
Örebro Aspen
2007-07-13 12:32
Oroväckande med den låga intensiteten på träningarna som flera skriver om. Kanske Mr Walker skulle ändra mer i startelvan och på bänken och på så sätt öka konkurransen på träninarna. Sedan är träning en sak och match en annan.
Örebro One¨touch
2007-07-13 12:13
psoari// Varför ska vi "knyta till oss" spelare som inte är färdiga, som dessutom kommer från andra sidan jordklotet?

Ska man (i det läge klubben befinner sig sportsligt och ekonomiskt) satsa på spelare som inte är färdiga ska det vara talanger ur närområdet främst, och sekundärt från resten av Sverige.

Vi har en begränsad ekonomi, och får då lägga krutet på det som betalar sig direkt.
Örebro psoari
2007-07-13 12:03
Var på internmatchen. Leandro var visst duktigt, han har teknik och är bra på att täcka boll. Om det inte fanns några spelare i ÖSK skulle han vara bra att knyta till sig och sedan hoppas på att han förbättrar konditionen. Det som saknades var kondition och slitviljan. Kort sagt, i dagsläget finns det ingen han ersätter eftersom han skulle konkurrera med Näfver/Frempa/Seb eller någon därframme, och så bra var han inte idag.
Sedan tyckar jag att båda lagen var loja och först när svarta laget gjorde mål i andra perioden blev det lite intensitet ett tag.
Kul att både Klingberg och Wallinder kom och tittade.
Örebro Klas ÖSK
2007-07-13 11:53
Marquis de Sade//

:-)
Eller så kan man koppla det till Marabou-reklamen; "Hur många rutor behöver du för att bli glad?"
Örebro Marquis de Sade
2007-07-13 11:44
Klas ÖSK// Lämplig sponsor just nu skulle ju kunna vara "Treo - mot huvudvärk" eller "Ipren - för att lindra smärtan".

Någon ge mig en hobby!
Örebro Klas ÖSK
2007-07-13 11:27
Marquis de Sade//

Ja det finns sådana exempel. Det täcktes av min slutklämm tyckte jag :-)
MFF, AIK och IFK är ju sådana lag som både har en stark profil (alla känner till dem, de visas på TV oavsett hur det går för stunden) och har haft sportsliga framgångar.
Så det är som vi båda säger, men på olika sätt, karisman som måste upp men även lite framgång på planen.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-07-13 11:12
Halmstad har inte förlorat på hemmaplan i år, ÖSK har inte vunnit borta i år,sist vann HBK enkelt med 3-0 i Örebro så matchen på måndag kan väl bara sluta på ett sätt. Säker bortaseger= fotbollslogik.
Örebro Marquis de Sade
2007-07-13 11:10
KLas ÖSK// Det finns ju exempel på sponsorer utan direkt lokal anknytning också. malmöff - swedbank, aik-åbro, ikf-ica... osv.
Som Liberate tu... var inne på tidigare, så känns inte ÖSK så attraktivt - hur ska man säga - det lyser ju inte direkt av karisma.
Vänd på det tack!
Örebro Klas ÖSK
2007-07-13 10:48
Liberate tu-teme ex inferis//

Nej, vi har inte så värst stora företag i Örebro. Och de som är stora har inte huvudkontoret här utan en filial. Ledningen sitter i helt andra städer/länder och har helt enkelt inget ÖSK-hjärta.

Bland de få stora som stammar från vår region hittar vi ju ex Nerikes Elektriska men med dem likt en del andra så lämpar sig deras produkter inte för att visa upp på magen på fotbollströjor. Vi i publiken kommer ändå inte köpa oss en hiss...

Enda sättet att komma runt det här är att skapa en stark och egen profil på klubben OCH ha sportsliga framgångar; sen kan det dyka upp sponsorer som inte har lokal anknytning men vägen dit är lång.

Örebro # brorzan
2007-07-13 10:34
ÖSK 1: Svarta tröjor
P. Westman
P. Anttonen - M. Wikström - G. Holgersson - J. Riddez
L. Larsen - P. Haginge - F. Nordback - S. Henriksson
R. Walker - N. Halilovic

Intressant mittfält. Kanske kan Hagge vara rätt person för att täppa till innermitt med Nobbe.
2007-07-13 10:28
Hehe,blir väl 0-0 i internmatchen idag.
2007-07-13 09:24
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Ja,ioförsig men ändå,tröttsamt.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-07-13 09:22
Liberate tu-teme ex inferis // Varför tror du Elfsborg kallas Ellos? :P
2007-07-13 09:20
Vad finns det för sponsorer i Borås som inte finns i Örebro?vi har minst lika stora företag här men det är bara en massa tjuriga idioter som sitter vid rodret.
Örebro deportivista
2007-07-13 09:16
Ämne: Hur ligger det till,....
Anledningen till att ÖSK:s ekonomiska kris för några år sedan gick från svår till katastrofal var planer om att bygga om och äga arenan (ex-ordförande Ove ville faktiskt göra ganska exakt samma sak som Elfsborg nu har gjort, tyvärr hade han inte samma uppbackning från näringslivet och kommunen vilket gjorde att när det blev lite förseningar så rasade hela klubbens ekonomi).

Kostnaderna för att driva arenan är betydligt mycket högre än vad man tror, så det är bättre att ha den lösning som finns i Örebro med ett samarbete mellan kommun och klubben. Hade ÖSK haft några tiotals miljoner i backup från sina sponsorer (som Elfsborg har) så hade läget varit annorlunda..
2007-07-13 09:10
Konstigt att jag håller på lag som inte gör mycket väsen av sig,Parma,Ösk samt Indianerna i Speedway men men det har sin charm det med:)
Annons: