/fotboll/osk/forum/7950.aspx/fotboll/osk/forum/7950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Los Flores
2007-07-18 17:48
om westman...

i matchen mor ellos: Tabbe.. alla gör misstag. sjvklart...
i matchen mor gbg: mål 1 och 2 borde han ha gjort bättre från sig... mål 3... skott som går rakt in i krysset... vad gör Westman ? kollar in den blonda tjejen på första raden eller? 4 målet.. Vaques... vad ska man säga? en jävla prestation av honom =) men av Weggen?
i matcherna mot Halmstad... En målvakt ska inte släppa in skott från halvplan bara sådär...
nej nu har han satt in sig i skiten... in med RiRi så han fattar att han måste bli bättre...

om jag är full?
självklart är jag full på min semester
Örebro Los Flores
2007-07-18 17:42
farsen blir till guld...

på bänken, som inhoppande anfall såklart!! tillsammans med rodevåg
Örebro Aspen
2007-07-18 17:39
Varför har det ramlat in två kanonskott från långt håll de senaste matcherna?
1) vid båda tillfällerna har vi gått ned på en trebackslinje och därmeed lämnat utrymmer att avlosa skott utan press. Lösning: undvika trebackslinje mot kvalificerat motstånd och minuspoäng till Mr Walker.
2) Westman sover. En gång ingen gång - två gånger gonggong. Lösning: väck Westman genom att ge RiRi chansen och sänd signalen till hela truppen att man måsta vara på tårna hela tiden.

Hur vi ska skaka om Haginge? Jag tror han behöver en stabil mittback bedvid sig. Är det dax att lufta MaSam? Eller ska vi acceptera att Dusan var mycket bättre?
Örebro Farsen blir till Guld
2007-07-18 17:38
Los Flores// Dessutom har bara Kevin varit med i startelvan en gång i år vad jag vet. Och om du vill ha Larsen och Frempong på varsin kant och R.Walker och Nobbe i mitten och Nedim och Seb på topp, var ska du då placera Nordin som du säger också ska spela. Jag tror inte han är speciellt bra back.
Nordin är ett bättre alternativ än Seb ifall grabbarna börjar spela efter marken. Men fortsätter luftpastejerna så är Seb den bästa av alla anfallare då hans styrka är just styrka och huvudspelet.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-07-18 17:32
Los Flores// Är du full?? Den enda som är godkänd så här långt måste ju vara Westman. ENDA tabben han gjort var mot Elfsborg då han släppte in ett enkelt skott.

Menar du att han borde vetat om att Djuric skulle få för sig att dra på ett skott från 37 meter i krysset? Borde han ha stått där och enkelt plockat bollen? Eller borde han tagit det senaste (som han var på med fingerspetsarna) från ca 20 meter som gick stolpe in i krysshöjd?

Nej nu är du ute efter fel syndabock min vän.
Örebro Ropesin
2007-07-18 17:31
Ämne: Varför inte försöka ....
Håller med dig fullständigt. Det finns bra spelare i allsvenskan som inte får så mycket speltid. MFF-mittfältaren som kom in istället för Toivonen igår var riktigt bra. En spelare som knappt fått någon speltid alls. Frågan är dock om klubbarna är villiga att låna ut spelarna. Risken finns ju, precis som igår, att en spelare blir skadad och då vill man självklart ha en bra backup i truppen.
Örebro Bastard on Parade
2007-07-18 16:57
Varför inte försöka låna en eller två spelare för resten av säsongen från en annan allsvensk klubb? Det finns flera bra spelare som får dåligt med speltid som skulle kunna förstärka ÖSK.

I AIK har vi ju t ex Rubarth och Carlsson. Stefan Batan har mig veterligen inte fått så mycket speltid i år och han är en bättre vänsterytter än Henriksson.

I Elfsborg finns Griffit och Bajrami som inte heller få spela så mycket. Båda väldigt skickliga yttermittfältare som skulle kunna täcka det hål som Näfvers skada orsakar.

Imad Khalili är en duktig spelare som i sina bästa stunder inte är att leka med. Låna spelare som vi vet någonting om, spelare som vi vet kan prestera bra fotboll och som inte behöver någon integreringstid.

Att värva okända brassar från de lägre divisionerna kan säkerligen generera guldklipp långsiktigt, men vi behöver spelare som kan ta en plats i laget på en gång.
Örebro Chipset
2007-07-18 16:56
Synd att Forwards unga garde snart kan falla samman (Klingberg till Enköping, Hamad till Malmö och Gustafsson till Forward). Det kan Bli tufft för "grabbarna från väster" att nå superettan om de tappar fler spelare än Klingberg.

Klingberg har varit förövrigt varit bra. Vårdar bollen bra, crossar fint och springer kopiöst. Men att han skulle platsa i ÖSK i dagsläget är inte troligt. Det finns fyra spelare i Forward som nu eller på sikt skulle kunna ta plats i ÖSK. Dessa fyra är Jiloan Hamad, M. Gustafsson, Peter Olsson och Jimmy Touma. Möjligtvis skulle också målvakten Dejan Garaca kunna vara något men isåfall för ÖSK ungdom.
Örebro Ståhl
2007-07-18 16:54
Edward Ofere i Malmö = värva eller låna
Örebro Evigt ÖSK
2007-07-18 16:49
Los Flores//

Det sista ÖSK behöver är att behöva punga ut extra resurser på att kicka P.W mitt i säsongen, ÖSK bör/måste spara dom pengarna och istället satsa på en ETABLERAD anfallare med SPETSKVALITÈ som kan komplettera någon av de befintliga anfallarna som finns i truppen.

Sen kan vi klara oss med Larsen i mitten resterande delen av säsongen men så fort som allsvenskan 07 tar slut så måste det införskaffas en ny mittfältare av rang, men det som tidigare skrivet vänta.

KÄMPA ÖSK VINN!
Örebro Los Flores
2007-07-18 15:39
är det bara jag som tycker att RiRi ska få stå mellan stolparna??

jag tycker Westman har släppt in på tok för många "enkla" mål... han har dessutom släppt in alldeles för många drömmål...

jag menar... alla motståndare kommer våga skjuta på långt avstånd... ungefär vid mittenlinjen och den sitter i krysset...
"Westman chanslös" - NA, Expressen, AB
- Han fick till ett bra skott. sa Weggen..

I HELVETE heller !!
DU var felplacerad lilla gubben...

nej ucsh...
detta tkr jag bör gjöras i ÖSK:
nummer 1: In med dubbelrichard !!
2: Ta bort Kevin Walker från startelvan.. (Degerfors behöver hjälp)
3: kicka tränare Walker
4: Nedim och Seb på topp
5: Frempong och Larsen yttermittfältare... R.Walker och Nordback innermittfältare
6: in med Nordin
7: (jag vet att han får skit oavsett om han har gjort en bra match) MEN.. bryt kontraktet med F.Samuelsson
Örebro Los Flores
2007-07-18 15:29
test
Örebro nibor
2007-07-18 15:08
Ämne: ojj, missade att jag....
Det är offensiven du klagar på och nu vill du ha in 2 backar på bänken? Förklara dig är du snäll. Och det är dags att förstå att Örebro är i stort behov av en anfallare som vågar ta för sig där framme och en kreativ mittfältare. Om nu alla klagar på att bröderna Walker tar plats i truppen, då kanske man ska se runt vad man har att sätta in istället? Ingenting i undantag för Nordin.
Örebro Donny
2007-07-18 14:59
Dempa & dan333//
Spelmodellen verkar ju inte fungera så jättebra, eller hur?

Fortfarande har jag inte fått svar på vilka meriter Patrick har. Jag vet det, är svårt att hitta några.
Nora i div 5 kickade sin coach efter 8 omgångar... :D
Örebro BK Svartvitt
2007-07-18 14:58
ojj, missade att jag hellre ville ha glenn holgersson på bänken än robert walker.
Örebro BK Svartvitt
2007-07-18 14:57
håller inte alls me Bastard on Parade å dan333. Okej ÖSK är i akut behov av en målgörare men dt som behövs mest av allt e väl ändå en riktig tränare ?:O
Först tänker han låna ut Frempong å borta mot HBK var inte ens Nordin med i truppen trots att BÅDA WALKER UNGARNA fick spela, hur fan e dt möjligt?:S
Hur som helst måste nåt nytt ske snarast öjligen annars riskerar vi att få fira hundra år i SE.

Mot IFK Glenn vill jag gärna se både Nordin å Frempong från start!

-PeWE-
PaAn-MaWi-PaHa-JoRi
SeHe-LaLa-FrNo-JeFr
NoGe-NeHa

RiRi-FrSa-RoWa-JoPe-StRo
Örebro Dempa_
2007-07-18 14:47
Jag tror häller inte på att byta tränare är något bra alternativ. Det är faktist precis som dan333 skriver den enda tränare som givit ÖSK en spelmodell. Men jag kan därimot inte förstå varför Nordin inte var med mot halmstad i måndags. Han var den enda som skapade någe hemma mot halmstad förra veckan. Kanske dags o låta sönerna va hemma o låta dom som visat villja spela. Tummen upp för att James fick debutera
Örebro Bastard on Parade
2007-07-18 14:30
Jäkligt kul för Klingberg att få chansen i Superettan. Tror att han kommer klara sig bra. Egenskaperna som tog honom till ÖSK finns fortfarande där men han har utvecklat så mycket mer i sitt spel.

Dock är det trist för Forward som nu tappar en skicklig spelare i jakten på Superettan.
Örebro dan333
2007-07-18 14:29
Ämne: Mot Halmstad spelade....
Varför tror du det blir bättre för att byta ut walker han e ju fan den ända som har gjort så ösk har en spelmodell.. hur ska man kunna åstakomma någe undervärk när det inte sitter någon fotbolls kunnig i styrelsen när inga sponsorer i örebro vill ställa upp på laget ?
det e fan på tiden att laget visar lite hjärta lite jävlar för det e bara lojt och tamt..

jag tror inte mycket på att byta en tränare men
om det skulle bli tränare byte så skulle jag bara
vällkommna en och det e tysken peter för då skulle han väcka spelarna och samt klubben att det e fotboll vi syslar med och vi har talanger med vi gör fan inget för att få hit dom.. NY STYRELSE TACK OCH FREBRAN DAGS OCH AGERA
*Väckar klocka till spelarna*
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-18 14:15
Mot Halmstad spelade vi med helt rätt laguppställning i starelvan, även taktiken var rätt. Haginge ställde dock till det för oss och Roberts kramp vid 2-1 målet.

Däremot var bytena med Frempong på topp och Kevin in ett hjärnsläpp. Alla som följer ÖSK vet Att Seb borde gått upp på topp, dock ej tränare Walker.

Walker har gjort sitt i mina ögon. Med den trupp vi har ska vi ligga före BP, Gais och Gefle. Även TFF är illavarslande nära nu. En ny tränare kan ge positiv effekt och visar att klubbledningen inte är nöjda för spelarna.
Örebro Donny
2007-07-18 13:40
Mittåt//
Skönt att höra.
Vet att jag kanske låter lite negativ, men va f*n... är bara så besviken.

I övrigt så skulle jag vilja se ett alternativ till Nordback. Han sliter och nöter på i jämn stil, men det blir aldrig något extra. Han saknar ju tyvärr helt spetskvalitéer för att kunna höja laget. Vill gärna se lite mer fart och konstruktivitet.
Örebro Mittåt
2007-07-18 13:36
Donny// ÖSK har inte tagit hit Leandro. Han var i Finland för provspel, men kom enligt uppgift inte överens beträffande kontraktet.

Hans agent, som ju bor i Örebro, erbjöd därför ÖSK att testa honom, vilket föreningen gjorde. Detta kostade inte ÖSK någonting vare sig i engagemang eller pengar.
Örebro Donny
2007-07-18 13:21
"- En snabb och teknisk spelare, men vi saknade styrka, säger ÖSK:s klubbchef Lennart Sjögren till Orebro.expressen.se."

Vänta nu. Har vi tagit hem en brasse, med alla kostnader det innebär, och först när han provspelat konstaterat att han väger 66 kg?
Bode man inte kolla upp sånt innan???? Eller förväntade Sjögren sig att han skulle vara kraftfull ändå?
Hur inkompetent får man bli? Trodde det blivit bättre i ÖSK. Hade fel.
Örebro Mittåt
2007-07-18 13:13
Mackan// Instämmer helt. Kul för Niklas att "karriären" verkar ta fart igen.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 11:45
På måndag vill jag se ett nytt eller flera nya ansikten på träningen!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-07-18 11:43
Den galna tysken peter vore väll något? han kan fan skrämma spelarna så det gör sitt jobb! han kan i allafall ta i när det behövs. Han säger vad han tycker! he he he he
Örebro dan333
2007-07-18 11:10
* Byta tränare svar nej

* Det e spelarna som ska prestera inte tränaren

* Walker bör ställa mer krav på styrelse samt
värvning av spelar matrial som kan bidra med
någe.. en värvning av samuel wohwoa skulle vara
riktigt bra nu och en naturlit offensiv
högerback då jag anser att fresa e för
dässvere och inte passar in i spelsystemet

* Walker bör ställa krav på nedim då jag
tycker han inte tillför någe alls just nu
bänken... stefan rodevåg tycker jag kämpar
och försöker men hur lätt e det när han
bara får jobba defensift när han e
anfallare.

* Larsen ? lysande i sina bästa stunder men
åldern tar ut sin rätt men som sakt jag
tycker inte han e dålig men han behöver
utnytja sitt fantastiska skott vi skjuter
ju inget alls ?

Synpuntker ?

Örebro Donny
2007-07-18 11:07
Kan någon vara snäll och berätta vilka meriter Patrik Walker har?

"Alltid något" att Robert fick kramp? Det var ju just något positivt. Grabben ser ju hur otränad ut som helst.
Örebro 1981
2007-07-18 09:43
Sogen
Sluta att vara så patetisk att du klagar på Larsen. Våran bästa spelare idag. När inte han spelar på topp så förlorar ÖSK. That´s it
Jag håller dock med dig om att man inte ska klaga på Walker heller. Vi har för dåligt lag och för lite pengar helt enkelt
Örebro Sogen
2007-07-18 08:58
Sluta att vara så patetiska att ni klagar på walker och hans söner, det är ju spelarna på planen som inte sköter sig. Seb, rode, nedim, larsen framförallt som har underpresterat dom som bör hängas i så fall.

att skylla på walkers är tyder ju på okunnighet så det bara skriker om det. OK att Nordin bör vara med på bänken i alla fall men vem mer är bättre än bröderna walker då??? att inte glenn är med mot halmstad inverkar ju INGENTING på utvecklingen av matchen.
Annons: