/fotboll/osk/forum/7944.aspx/fotboll/osk/forum/7944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 17:35
Grixx//

Jag vill inte ens tänka tanken, jag badar aldrig under 25 grader normalt sett ;)

Grejen är att han skall starta som ordinarie minst 3 matcher på raken i serisammanhang. Med skador på andra vet man ju aldrig, men, näää.
Örebro Grixx
2007-07-23 17:32
ÖSK-Karl// Du lägger väl in klockslag och datum på ev badtider till oss alla i svartvitts forum.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 17:24
joth//

Vet att Curt Gruvelius var oerhört angagerad i förhandlingarna. Skulle förvåna mig mycket om inte han fick till ett för oss kanonavtal.
Örebro joth
2007-07-23 17:15
ÖSK-Karl//i så fall handlar det om 18.333.000:-
40% skulle ge 7,3 miljoner. Får hoppas att Fotbollsutskottet var riktigt bra på att förhandla. :-)
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 17:11
Nya Emrauppgifter//

Tydligen fick Emra in i sitt personliga kontrakt med HBK att han var fri att gå för 2 miljoner Euro. Då får man väl anta att det är den summan som nu gäller.
Örebro Ösk-Power
2007-07-23 17:03
Någon som vet hur Lundblads form är? Är han redo för matchspel inom den närmsta framtiden ifall vi nu signar honom?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 17:01
Om Emra tar en ordinarie plats i sitt nya lag så har jag lovat en kompis att bada i Svartån i början av November (gäller alla 4 åren).
Örebro joth
2007-07-23 16:53
"Han har fortfarande ett stort hjärta för Örebro och ÖSK, men är också besviken på reaktionerna när han gick till HBK.
– Jag trodde att fansen gillade mig, men så var det inte och det känns tråkigt. Jag förstår att folk blev besvikna när jag flyttade, men om jag inte fick chansen och inte kände förtroendet från tränarna så var jag tvungen att tänka på mig själv. Om jag stannat kanske jag hade suttit kvar på bänken."

Synd att han känner så.
Men i alla fall, grattis Emra och lycka till! Hoppas vi får se dig i ÖSK-tröjan i framtiden!
Örebro joth
2007-07-23 16:51
Konstgräset pallar inte trycket... monterar de upp en temporär läktare i brunnsparken för de som köpt sittplats?
Örebro orebro.expressen.se
2007-07-23 16:47
Mera Emra-läsning.
/Pierre
Örebro joth
2007-07-23 16:27
Ämne: enligt NA så rör det....
Det gäller att skilja på utbildningsbidraget (5%) och vad som står i avtalet för spelarövergången... 5% ska som jag fattar det delas mellan de utbildande klubbarna från 13 års ålder.
Vidareförsäljningsklausulen som eventuellt finns med i avtalet går direkt till ÖSK (ÖSK AB och Spelarinvest).
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 16:02
Saxat rakt av vad jag skrev på HBK:s sida:

Vallås Locos//

Nu är det ju inte vi i spelarinvest som tar ut laget, men vi gör gärna om Emra-affären med er. Med facit i hand så tjänade ju vi nästan exakt lika mycket på honom.

De pengarna kommer att rädda oss kvar i AS och bygga en grund att stå på inför nästa år. Betänk också att spelarinvest inte funnits så länge. Det är spelarinvest som nu gör upp kontrakten och där sitter inga gamla avdankande (sparkade) bankdirektörer. Där är det affärsmän uti fingerspetsarna och med stora ÖSK-hjärtan. Pengar är inte längre bristvara i ÖSK och med vår nya fina Arena ser vi ljust på framtiden.
Örebro Ösk-Power
2007-07-23 15:55
Kan det vara Lundblad !?
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 15:51
Vi får vara väldigt glada för att det finns klubbar ute i Europa som lägger så stora pengar på spelare som Emra. Han är ju inte ens ordinarie i AS. Han borde dominera likt Dusan för att kunna ta en plats i en storklubb.

Självklart har han som vi och HBK fått bra betalt, sitter av 4 år med hög lön och kommer hem som Bossman. Vill vi ha honom till Örebro då?
Örebro Ropesin
2007-07-23 15:29
En anfallare nästintill klar för ÖSK, hårt jobbande och tuff i straffområde. Vänta någon/några dagar så kommer han att presenteras =)
Örebro go_osk
2007-07-23 15:24
Om det nu stämmer att ca: 6 miljoner oavkortat går till spelarinvest så är det ganska uppenbart att dessa kommer att investeras förr eller senare. För de som är delägare i ÖSK kan nästan enbart räkna med att få igen det belopp som satsats, medan en eventuell vinst går till att investera på nytt. Så ligger det till om jag nu inte har fått allt om bakfoten.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-07-23 15:18
ÖSK jagar fynd på Balkan (se länk). Fasen vad bra att Expressen dragit igång en Örebro-redaktion och ännu bättre att Bokvist, grym ÖSK-koll, leder densamma. :)
Örebro Romano
2007-07-23 15:14
Emrapengar:

Jag är nöjd om vi kan få så pass för Emra att vi kan lösa Tjerna från han kontrakt redan nu. Sedan få dom för min del mer än gärna lägga ett bud på Mats Rubarth. Han skulle vara en klockren lösning nu när Näfver är borta.
Örebro Ösk-Power
2007-07-23 14:42
Tjernström är en mycket bra spelare som förstärker konkurrensen på mittfältet. "Tjerna" är däremot inte den spelartypen som Larsen är. Larsen börjar bli till åren, därför vill jag ha in en förstärkning på hans position. Därför känns Barsom helt rätt .Abbe är grymt kreativ, och skulle garanterat klara av den rollen, bara han får förtroendet dvs. Tänk er ett mittfält med spelare som Nordback, Tjernström, Barsom, Anttonen, Näfver mf.l
Örebro rirobban
2007-07-23 14:41
Vallås Locos//
Emra blev sur när han som 17 åring inte fick någon ordinarie plats av Walker. Visst tyckte vi supportrar att han kanske borde fått fler chanser. Men när man är 17 år så ska man ha mera tålamod än vad han hade.

Grattis till försäljningen och hoppas nu att ÖSK skött det här snyggt så vi får rejält med pengar nu. Tjernström skulle vara en fantstisk värvning, men Lundblad vet jag inte till 100% om mna ska satsa på. Just med tanke på hans gamla (och framtida?) skador!
Halmstads BK Vallås Locos
2007-07-23 14:35
Tråkigt för er att ni inte lyckades med Emra. Jag ville bara dementera alla diva fasoner som det varit rykten om, Emra är inte alls sådan. Han har alltid glad, trevlig och tar sig tid med supportrarna. Att han skulle vara lat på träning har jag heller ingen förståelse. Han gör alltid ett bra jobb på träningen men visst springer han inte lika mycket som Mattisson. Men till skillnad mot honom så är Emra en riktig striker som ska vara på hugget när chanser dyker upp där framme.

Jag tror snarare att det är något ruttet i eran förening om det är något. Sedan väljer jag att länka in artikeln från Hallandsposten där Emra uttalar sig. Nerikes Allehanda hade som ända tidning, konstigt nog, undvikit att ta del av uttalandena där Emra tackade klubben och sina lagkamrater. Det är bara en liten hint om hur professionell han har varit hos oss.

För är det inte konstigt att talangerna från Forward som leder division ett "flyr" till klubbar i halva Sverige och att Gerzic och James inte får chansen riktigt när ni ligger så pyrt till i tabellen. Å andra sidan kan jag förstå Walker lite eftersom det oftast behövs rutinerade killar när tabellpositionen inte är så bra. Kanske hade varit lite väl mycket att köra med Walkers, Gerzic och James samtidigt då.

Annars sitter jag mest och hoppas att det blir klarhet i klausulen ni har. Förhoppningsvis är den inte en ynka procentenhet över 5%.
SvenskaFans Zakk
2007-07-23 14:29
Ämne: Värva Abgar Barsom n....
Abgar känns inte som en spelare som skulle kunna lyckas i ÖSK. Fel karaktär, helt enkelt. Tjerna är mer en spelare av ÖSK-kaliber som skulle bli en tillgång för klubben.
Örebro Ösk-Power
2007-07-23 14:23
Värva Abgar Barsom nu. Nu när vi har fått lite pengar...

Min värvningslista:
Lundblad, N.Carlsson, Tjernström, Barsom...

Spelare som skall lämna: FreSa, Frippe, MaSa
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 14:08
EbooT//

Ja, ÖSK får via spelarinvest (det är ett komplicerat avtal) 5%. Men jag som så många andra ser spelarinvest och ÖSK som samma sak i stort sett. Den totala procentsatsen är ändå 40%.
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 14:05
HBK-fansen spekulerar på goda grunder att Emra sålts för betydligt mer än 15 miljonet, kanske t.o.m 20 milj. Då får vi 8 miljoner. Handla snabbt nu Sjögren. Tjerna och Carlsson vill ju AIK ändå bli av med, så får de 2 miljoner och släpper dem nu skall de vara glada. Vid årsskifter är ju summan 0.
Örebro EbooT
2007-07-23 14:01
enligt NA så rör det sig om 5% av summan ÖSK får. Således inte så mycket. Hoppas dock ryktena här stämmer bättre.
Örebro Grixx
2007-07-23 13:58
Förresten.....Grattis Emra och lycka till!!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-07-23 13:57
Ösk-Power//

Jag har själv en hel del aktier i spelarinvest, men den som ringde har betydligt fler ;) När han sa 40% kom jag ihåg siffran direkt.

Pengarna kan omedelbart användas till spelarköp, bara klubben kan betala lönen för spelarna ifråga. Tanken med spelarinvest är ju inte att varje år betala ut till klubbens underskott. Dessutom har ju en stor summa redan gått till att färdigställa BA.

Kan också passa på att säga att Walker fick de spelare han ville ha inför säsongen. Varför han då inte ville ha någon mittfältare kanske man i efterhand kan räkna ut om man är konspiratorisk.
Örebro Grixx
2007-07-23 13:57
ÖSK-Karl// Rykten kommer rykten går....men 40% låter mumma...bara att hoppas!!!!
Örebro Ösk-Power
2007-07-23 13:44
Ämne: Jag fick precis ett ....

Om ÖSK skrev en vidareförsäljningsklausul på 40% så är det guld!!
Hur väl kan du lite på din "källa" så att han inte bara spekulerar helt vilt?

6 miljoner sitter absolut inte fel! Kan dessa pengar användas till spelarköp, eller hur fungerar det? Vore fint att värva Tjernström, Lundblad och Carlsson, samt någon ytterligare offensiv innermitt.
Annons: